Nastala chyba při přehrávání videa.
  • DonBraso
    *

    Já mám prostě smůlu už i v tý Francii.Jestli se mám povznést nad tímto snímkem?Tak to určitě nehodlám a pěkně mu natřu leda prdel.Příběh je doslova utrpení,kdy se režisér nebojí jít za svým,ale pěkně popořadě.Začátek do 28 minuty to vypadá přesně na ten typ filmu,který přímo hltám a popravdě se mi dostavál pomalinku pod kůži,kdy začně táta se synkem hledat svoji ztracenou dceru.Dalo by se říci,jede to vše tak nějak při starém,ale pak právě kvůli té oné minuty přijde střih a ocitáte se někde úplně někde jinde v časové rovině.Fór je v tom,že absolutně nevíte proč.Že by přišlo vysvětlení?Ha,to ani kdyby Vás soused vytopil a řekl,že manželce praskla leda děloha.Pak jsou tu skvělý dialogy,které jsou naprosto rozveklé o ničem důležitém,protože se tam kecá páté přes deváté a hlavně je to jedno,protože přijde opět majstrštyk.Neznám film,kdy v jedný scéně na 10 sekund ukážete emoce o ztrátě blázkého a jdete o parník dál.Tomu říkám vážně umění.Pak opět skáčete časovýma rovinama,kdy najednou Kid je někde na Blizkém východě,proč je tam nějaká holka,kterou asi má rád či nemá?Proč začne hledat svoji ségru,když ještě někdy ve Francii,kdy ho žádal otec aby jel s ním,na ní totálně se vykašlal a radši dělal hambáče:)To pak už nedává hlavu ani patu,kdy si ještě vede domů nějakou Pakistánku.Pak tedy přijde opět to lepší,kdy si říkám,proč tohle už nebylo klidně dřív,jak se vyrovnává Kid se ztrátou a žije úplně s někým jiným,kdy má dítě,který režisér opět poslal asi tak den,možná měsíc,,vlastně rok jen tak pro diváka dál,proč je najednou tam a proč vlastně poslouchá rozhlas něco o Al-Kaidě,aby jako ultra magor,chtěl jet někam do Anglie,protože tam asi bude moje Kelly.To píšu proto,protože to logicky je tak příšerný,pač přijde finále,který sice ukáže poprvé nějaké emoce beze slov,ale proboha vždyť to řeklo jenom to,že celou dobu si někdo jen hrál s divákama.To jsem ještě nemluvil o dalších nuancí,kdy by tu Kelly našel i vochlasta,protože víme kde je,ale přesto jako hovada jsme opět zase někde v čase bez důsledku toho,proč se tam do háje jedný opět nevrátíme.Cameo J.C.Reillyho nechápu.Nejlepší na filmu je hudba a začátek.Proč se to jmenuje kovbojové?Vlastně kdyby se to jmenovalo třeba i Hokejisté,vyjde to na stejno,ale je pravda,že zvláštních filmových názvů čeští distributoři umí,horší je,že je to i v orignále:)30%(9.2.2017)

  • Malarkey
    ****

    Chvíli mi trvalo, než jsem si zvykl na formu vyprávění, která neznatelně posunovala čas klidně i o roky dopředu, aby odvyprávěla do konce už dost tak komplexní příběh. U něj jsem se opět ubezpečil, že Francie je aktuálně nejaktivnější zemí, která filmově zbrojí proti Muslimům. Zřejmě je to to poslední, co si vůči situaci v jejich zemi můžou dovolit. A tady se s tím opravdu nesrali, to se musí nechat. Nicméně klobouk dolů za to, že režisér se nebál snad takových 20 let vyprávění smrsknout do necelých dvou hodin a ještě příběh vyprávět nejen ve Francii, ale i na Blízkém Východě a zahrnout do příběhu jednu výraznou hereckou americkou persónu, která do filmu velice zajímavě vstoupila, aby z něj zase velice nenápadně vystoupila. Nebýt sem tam zbytečně dlouze rozvleklých scén, bylo by to na pět hvězd. To jsem si ale uvědomil až v závěru, který mě totálně sejmul. Konečně tedy zase Francie, která na plno odvedla svojí práci.(22.10.2016)

  • kaylin
    ***

    Zase trochu jiná póza francouzského filmu, která je v tomto případě vážnější, více mezinárodní a krásně časově nevymezené. Sledujete western, který se odehrává v současnosti a který akcentuje současné světové problémy, ale přitom je to jen hledání jednoho člověka. Bylo tam do hluchých momentů, ale Francouzi umí i vážnou polohu. To říkám jen poroto, že v poslední době jsem viděl hlavně francouzské komedie.(1.4.2016)

  • Rob Roy
    *****

    Film nejspíš moc lidí neuvidí, ale nedivil bych se kdyby byl nařčený z tendenční muslimské tematiky. Byl poprvé uveden na Cannes festivalu 2015, scénář tedy musel být kompletní minimálně rok předem. Poté jsem narazil na interview s Bidegainem, kde říká, že na scénáři začal pracovat před 5 lety, tedy v době kdy konotace slova muslim byly úplně v jiných sférách. -- Brilantně vystavěný epický scénář, který může svou strukturou připomenout několik let starý vynikajicí americký indie film (prozrazení názvu by mohlo naznačit dějový zvrat) umírněně zrežírovaný bez laciných emocí nebo násilí. Francois Damiens a Finnegan Oldfield jako otec a syn jsou vynikajicí a pětadvacetiletého Oldfielda si dokážu představit jako evropskou hvězdu budoucnosti, netuctový obličej, který na svůj věk působí mnohem dospěleji (trochu mi připomíná Toma Hollanda). Bidegain je expert na scénáře, které se odehrávají během delšího časového úseku a zametl se mnou i ve svém režijním debutu. Dokázal bych si ten film představit ještě o 15 minut delší. Poslední scéna bude při bilancování patřit mezi to nejlepší, co jsem letos viděl a Bidegain hrdě vystoupil ze stínu Jacquese Audiarda a minimálně v souboji s jeho Dheepan u mě vyhrál. 9/10(25.3.2016)

  • gudaulin
    ***

    Kovbojové jsou jednou z četných variací na téma rozpad rodiny. Nezletilá Kelly zmizí uprostřed veřejné slavnosti a rodiče zjišťují, že za tím stojí románek s muslimským mladíkem, který koketuje s fundamentalismem. Útek z domova má vyřešit rozpor mezi přízemním světem rodičů a vysněným světem islámské komunity žijící v duchu těch nejlepších tradic muslimské obce. Dvojice zmizí v nepřehledném terénu islámských skupin roztroušených po Evropě. Zatímco matka se po zjištění, že dívka odešla dobrovolně a je naživu, s odchodem dcery záhy smíří a dokáže se těšit s vnoučat, které nikdy neviděla, pro otce se stává hledání dcery a její vyrvání ze spárů svůdce životní posedlostí, které obětuje postupně přátele, manželku, majetek i veškeré zázemí. První část vyprávěná z pohledu otce je realistická, hořká a působivá - s dovětkem, že nejméně sympatickou postavou je právě arogantní, frustrovaný, násilnický otec, který se celou dobu chová jako slon v porcelánu. Bin Ládin by byl bezpochyby příjemnějším společníkem a větší empatii by snad měl i Mulla Omar. V druhé části přebírá otcovo poslání syn a děj se přesune do vzdálených končin Středního východu až na afghánsko-pákistánské pomezí, kde jsou frekventovanými slovy Al-Kaidá, Taliban a džihád. Tahle část je divácky atraktivnější, ale zároveň v mnoha ohledech výrazně nedůvěryhodná, zjevně přitažená za vlasy. Rychlost, s jako je Kid osloven specialistou na vyjednávání ohledně obětí únosů a jak bleskově se stane jeho společníkem, musí v těch, kdo mají aspoň minimální povědomí o tom, o jak delikátní a nebezpečné prostředí se jedná, kdy jediná chyba může zničit mnohaměsíční úsilí, vyvolat maximálně shovívavý úsměv. Kovbojové se řadí do tohohle proudu francouzské kinematografie, která se pokouší vyrovnat s novou etnickou a multikulturní situací ve Francii. Pravda, ne úplně přesvědčivě, ale když nic jiného, aspoň nastoluje nové otázky. Osobně jsem měl ne snad zásadní, ale přece jen problém s útržkovitým způsobem vyprávění, kdy se přeskakovalo o několik let a nemohl jsem se vyvarovat pocitu, že to nejdůležitější se stále řeší mimo objektiv kamery. Existuje řada titulů, která se s podobnou problematikou vyrovnává po umělecké i obsahové stránce lépe. Doporučit se dá Bez dcerky neodejdu, Boží koně a mnohé další. Celkový dojem: 55 %.(12.9.2018)

  • - Natáčanie filmu prebiehalo vo Francúzsku, v blízkosti hraníc so Švajčiarskom, a tiež na severozápade Indie v štáte Radžastan. (MikaelSVK)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace