Reklama

Reklama

Pátrání

(festivalový název) (pořad)
  • Velká Británie Hunted
všechny plakáty

Obsahy(1)

Skupina lidí dostane za úkol měsíc se skrývat, zatímco ti nejlepší světoví pátrači (detektivové či lidé z tajných služeb) se je snaží najít. Digitální stopy dnes zanecháváme na každém kroku – kromě záznamů z bezpečnostních kamer lze sledovat též sociální sítě či platby kartou. Je vůbec možné ve 21. století dokonale zmizet? (MFDF Ji.hlava)

(více)

Recenze (1)

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Čtrnáct obyčejných lidí na bezmála měsíčním útěku napříč Velkou Británií versus profesionální tým lovců lidí se sledovací technikou složený z bývalých policistů a specialistů (lovci válečných zločinců, členové protiteroristických složek, IT specialisté apod.). A to ve formě reality show, která umí perfektně vtáhnout svého diváka do dění skrze „Jak byste se zachovali a postupovali na jejich místě?“. V rámci reality show jde o geniálně jednoduchý a přitom tak nosný koncept, že to přebije i evidentní fakt, jak „naskriptované pro efekt“ to místy (či celé?) je (jak by pouhá televizní produkce dostala oprávnění ke sledování hovorů příbuzných, CCTV záběrům apod.). Ovšem nevadí to, není to soutěž. Jde o seznámení s pozadím toho, co vše stát a bezpečnostní složky sledují, jaká oprávnění mají, jak pracuje mysl uprchlíka pod tlakem, jak nás (ne)vědomé návyky (pro)zrazují, co jsme o sobě ochotni umístit na net a tak spíše než o reality show v pravém slova smyslu, je to naučně-zábavný pořad se sociologickým přesahem. A když nic jiného, tak to v těch nejlepších momentech skvěle funguje jako „útěkářský thriller“, který si nezadá s klasikami žánru, protože účastníci velmi rychle podléhají atmosféře naprosté paranoii, kdy se nedá věřit nikomu a ničemu. Jakkoli to je zábavné (a plánujete-li být někdy na útěku, tak se přiučíte čeho se vyvarovat) i napínavé, tak ten koncept se dal vytěžit přeci jen ještě o chlup lépe. Každopádně bude-li druhá sezóna a zvládnou-li se tvůrci poučit z chyb té první (mohlo to být poněkud dynamičtější a méně usedlé), tak to bude skutečná televizní událost. ()

Reklama

Reklama