poster

Dívka ve vlaku

  • USA

    The Girl on the Train

  • Slovensko

    Dievča vo vlaku

  • Velká Británie

    The Girl on the Train

Drama / Mysteriózní / Thriller

USA, 2016, 112 min

Režie:

Tate Taylor

Předloha:

Paula Hawkins (kniha)

Hudba:

Danny Elfman

Producenti:

Marc Platt, Jared LeBoff

Scénografie:

Kevin Thompson

Kostýmy:

Michelle Matland
(další profese)

Komentáře uživatelů k filmu (562)

  • POMO
    ***

    Pekná formálna stránka úspešne mlží skryté tajomstvo príbehu, a na hercov sa dobre pozerá. Ale odkrytím onoho tajomstva sa z toho stane iba prvoplánový, tuctový thriller bez náznaku vynaliezavosti, na ktorý sa v húfoch chodí do kina iba vďaka popularizovanej knižnej predlohe. A vďaka Fincherovi.(13.10.2016)

  • verbal
    *

    Ještě nevím, ale asi bojler, tak bacha! Zkvašená pícnina pro blahoslavené čtenářky Padesáti odstínů zhrzené hysterie, lesby a militantní exmanželky. Emilka neEmilka, tuhle tendenční, neinventivní a nudnou slepičí krávovinu, s důrazem na -pičí, a natráveným tofu poblité Okno do dvora tentokrát nevythla ani ona! Já chtěl vidět tajuplný napínač, a ne otravné estrogenové monology tří zpruzených tupých vagín – notářky, jebky prosté a jebky s motorovým pekáčem – psychicky tolik sužovaných fuj fuj odporným šovinistickým obšoustem. Ale vše se nakonec naštěstí v dobré obrátilo, kunda, byť iracionální a hloupá, zvítězila nad testosteronovým zlem a tisíce afektovaných čtenářek po celém světě se zase nemusí pár let holit. Jinak bestselerovost tohoto plesnivějícího kuřince fuckt nechápu.(20.11.2016)

  • Tosim
    ***

    Byl jsem fakt napjatej, ale že bude vyústění všech těch událostí tak nepravděpodobné, jsem vážně nečekal. Pak už jsem příběh nebral jako vážné vyprávění o tří různých typech žen, které takové do té doby bylo. Svoje psychologické momenty film má, ale koncem vše padá jak domeček z karet. Chtělo ubrat na retrospektivních a vizuálních kudrlinkách a jít příměji k thrilleru. Dost atmosféry dodává Danny Elfman. Přesto tenhle film z hlavy nedostanu déle, než jsem si původně myslel. 70%.(13.10.2016)

  • Matty
    ****

    Stejně jako při čtení předlohy se nelze vyhnout srovnání se Zmizelou. Oba filmy mají noirově ponurou vizuální stylizaci (v případě Finchera jde o signaturu, v případě Taylora spíše o nápodobu), oba ukazují manželství jako životu nebezpečnou hru plnou manipulace, lží a přetvářky (ve Zmizelé s cynickým nadhledem a ironickým odstupem od postav, v Dívce ve vší vážnosti), v obou se střídá více vypravěčů (ve Zmizelé s větší promyšleností). Dívka ve vlaku výrazněji než lehce misogynní Zmizelá cílí na dospělé divačky, které prostřednictvím Rachelina příběhu nabádá, aby spoléhaly samy na sebe, ne na to, co jim říkají a co po nich chtějí druzí. Zvlášť muži. ___ Daní za důrazný pro-ženský apel je stejně jako v knize závěrečné převrácení rolí oběti a viníka, které značně degraduje působivost a zpochybňuje význam předloženého portrétu alkoholičky. Film, stojící více na silných hereckých výkonech než na hrátkách s vyprávěním, je totiž z velké části koncipován ne jako kriminální thriller, ale jako psychologická studie vnitřně nejisté ženy, která hledá ztracenou (sebe)důvěru. Závěr, doplněný oproti knize o nadbytečný epilog, tento pocit studu a viny, zesilovaný v průběhu celého filmu za přispění výborné Emily Blunt, náhle neguje. Podobně jako v mnohých Hitchcockových thrillerech o přenosu viny se ukazuje, že pachatelem byl někdo jiný, než film dosud naznačoval, čímž je v tomto případě ovšem vyřešena pouze kriminální rovina vyprávění, nikoliv ta psychologická, která vyznívá neuspokojivě. ___ Díky grafické návaznosti záběrů a přesně načasovaným střihům se Taylorovi daří navodit dojem plynulosti a propojenosti jednotlivých segmentů vyprávění, potažmo jednotlivých vypravěček. Flashbacky ukazující různě vzdálené epizody ze života Megan zvyšují napětí ohledně toho, k čemu ve skutečnosti došlo. Stejně jako Rachel s pamětí poznamenanou usrkáváním vodky přitom známe pouze fragmenty reality a celkový obrázek si musíme průběžně doplňovat a upravovat na základě nových informací. Stejně jako protagonistka zároveň na základě dostupného kontextu mylně vyvozujeme, koho v některých představách vidíme. Nespolehlivé vyprávění tak nepůsobí jako scenáristický kalkul k ošálení diváka, ale je organicky propojené s duševním stavem a kognitivními schopnostmi hlavní hrdinky. Ve výsledku jde o semknutý a soustředěný film, jehož většina nedostatků (nezvládnutý konec, absence nadhledu, místy melodramaticky křečovitá tragičnost) vyplývá z knižní předlohy, případně souvisí s diváckým očekáváním (ne thriller, ale drama). Jestli vnímáte partnerské vztahy jako cynickou komedii, při které někdy tuhne úsměv na tváři, vaší oblíbenou vztahovkou zřejmě zůstane Zmizelá. Jestli preferujete tragičtější polohu, možná vám lépe sedne Dívka ve vlaku. 80%(6.10.2016)

  • Malarkey
    ****

    Mám podobně laděné thrillery rád. I z toho důvodu jsem hodnocení dal o hvězdičku víš, než by si film vůbec zasloužil. Po většinu stopáže jsem totiž byl rozpolcený v myšlení a nevěděl jsem, co si myslet o ani jediné hlavní postavě, která se ve filmu objeví. Film měl těžký základ v předloze od Pauly Hawkinsové a tak jsem se babral minulostí, přítomností a následně i fikcí a alternativními fakty. Nakonec se ale rozjela poslední půlhodina, která začala mít koule a rozklíčovala mi celou řadu postav, což mě osobně dost uspokojilo. I když jsem to vlastně tipoval tak trošku jinak. Přesto ale musím uznat, že tento film má něco do sebe a i když jsem byl takových 90 minut jak pod alkoholovým oparem, pořád se to vyšplhalo na solidní čtyřhvězdu.(22.1.2017)

  • Cervenak
    ***

    Všetky tri baby výborne hrajú, nie je to zle natočené a v postate to celé dáva zmysel. Len je to zúfalo predvídateľné, páchateľ je jasný najneskôr v polovici.(21.1.2017)

  • T2
    ***

    Rozpočet $45miliónovTržby USA $75,395,035Tržby Celosvetovo $173,185,859 Tržby za predaj Blu-ray v USA Tržby za predaj DVD v USA ║ dejovo dosť zauzlené až je to roztrúsené, chápem že Tate Taylor to chcel pojať čo najviac prekvapivo ale ten efekt tu nemá až také správne miesto a to správne podanie, ktoré by diváka odpálilo /60%/(25.2.2017)

  • Marigold
    ***

    Misery porn s didaktickou režií a komicky průhledným scénářem, ze kterého vrah vyplyne asi po dvaceti minutách. Takže nezbývá, než se kochat přehráváním všech zúčastněných, roztomile chtěnou ponurostí a exploatační koncovkou, která by v rukou schopnějšího režiséra mohla vyznít provokativně. Je to taková Zmizelá pro mamky v domácnosti a wannabe psychologické sonda do vztahové mizérie. Jako thriller ne, jako nezáměrně cheesy chick flick z provenience tmavě červené knihovny? Ale jo.(6.10.2016)

  • Dever
    ****

    // Distributor: Universal // Počet premietajúcich kín v USA: 3,241 // Otvárací Víkend v USA: $24,536,265 //(21.1.2017)

  • tron
    **

    Stráviť dve hodiny s hrdinkou, ktorá si polovicu vecí nepamätá a polovicu si pamätá zle, je utrpenie. Vzhľadom na to, ako šialene (po chronologickej stránke) je Dievča vo vlaku zamotané, sa záverečné rozuzlenie nesie v až nečakanej jednoduchosti. Celý film sa strašne pomaly ťahá, ako žuvačka alebo karamel (alebo roztopená čokoláda). Je hrozne náročný na pozornosť, je náročný na pochopiteľný a zmätený. A neviem, či mám fandiť ťažkej alkoholičke, zmagorenej babysitterke alebo bohatej paničke. No... vari hádam radšej nikomu. Zamotaný príbeh začal postupne získavať jasnejšie kontúry a veci začali zapadať na svoje miesto, i tak to ale hodnotím v podstate až ako béčko s relatívne áčkarským kastingom (napriek tomu ma herci nezaujali, najlepší bol psychiater Ramírez a aj ten bol mdlý). Občas prišla fajn zasnená atmosféra (viac vlakov vo filmoch!) a dobrá scénka (tá v lese napríklad), ale inak budem na tento film spomínať v zlom a už ho pravdepodobne nikdy viac v život neuvidím. Šéf výroby Steven Spielberg. WTF. Ale rád som po dlhšom čase znova videl Phoebe :-)(29.3.2017)

  • Arx
    ****

    Trochu horší "Zmizelá" ale pořád velmi povedené drama. 80%(8.10.2016)

  • Dadel
    ****

    Hodně věrná adaptace knihy bez větších odchylek. Jako čtenář jsem se orientoval, nečtenáři asi museli mít problém. Další Zmizelá to není, slušné řemeslo ano. Nejvíc mě zklamalo přenesení děje z UK do USA a místo typicky britských pididomků jsou tu americké vily s velkými zahradami. Rachel má zrak jak Legolas.(18.10.2016)

  • Pethushka
    ***

    Kniha lepší, šla víc do hloubky. Zmizelá lepší, byla víc šokující. Škoda, že se tolik spěchalo v tom, abychom se dostali k zápletce. Kdybych postavy neznala z knihy, úvod by mi prostě nestačil. Krátké flashbacky nejsou dostačujícím zdrojem pro získání informací o minulosti postav. Líbilo se mi zjištění Rachel, a to i přesto, že zde byla oproti knize zvolena jednodušší cesta, jak k němu došlo. Tenhle moment vnímám z celého filmu jako nejemotivnější. Herecky to bylo zvládnuté moc dobře. Jen mě štve, že vlak ve filmu mířil místo do Londýna, do New Yorku. Mezi Británií a Státy je sakra rozdíl.(19.10.2016)

  • Gilmour93
    ***

    Šmírující alkoholičku ve vlaku lze vnímat dvěma způsoby. Jako scénáristicky nepříliš opečované krimidrama skládačkového typu, v němž se flashbacky (některé záměrně matoucí) prolínají s pátráním přesvědčivé Emily, co má nos od rumu z konzumu. Brutálně vtlačený klíčový dílek skládačky (deus ex vlak) mě pak přesvědčil, že i přes sympatickou noirovou formu spolu Přátelé nebudeme. Druhý pohled je jakási feministická glosa o pokřivenosti vztahů a institutu manželství, kdy se ženy na sebe nejdříve dívají očima svých mužských protějšků, aby pak našly sílu, hrdost a sebevědomí vymanit se z misogynních osidel. Paula Hawkins se s muži mizery vyrovnává pomocí knihy, jiní si zase otevřou lahvinku Theroux 1971..(10.10.2016)

  • Mazarini
    ****

    Snazi se byt zmizela ale moc ji to nejde. Presto dobry film.(14.11.2016)

  • arachneuss
    **

    Tuctová záležitost, která (na rozdíl od vynikající Zmizelé) vidí chyby manželství pouze v misogynních úchylech mužského pohlaví. Emily Blunt možná hraje svůj prime, ale jinak tahle slátanina ála „vrahem je zahradník” nemá co nabídnout. Ruce pryč a raději znovu Finchera.(14.10.2016)

  • George Stobbart
    ***

    Škoda peňazí na kino. Človek sa teší na mysteriózny thriller a dostane akúsi BABSKÚ DRÁMU. Síce pekne natočenú, ale miestami fakt iritujúcu, blbú, predvídateľnú... Neviem či aj ten slávny worstseller je taký povrchný patos, nedomyslene kolísajúci medzi feministickou a mizogýnnou stránkou, ale zisťovať to určite nebudem. Nebyť Emily v hlavnej úlohe, tak hodnotím oveľa nižšie.(27.12.2016)

  • xxmartinxx
    **

    Gone Girl ve verzi od The Asylum? Hloupoučký film, který ke svému fádnímu zvratu směřuje nezadržitelnou rychlostí. A když už to nevydrží a čtyřicet minut před koncem řekne, jak to bylo (a samozřejmě to nedává sebemenší smysl - "záporákův" plán třeba počítá se stoprocentní jistotou, že bude mít Bluntová okno) a musíme ještě protrpět nekonečné polopaticky doslovné ilustrace toho, co už je bolestně jasné, už se chce člověku leda evakuovat ze sálu. Velký fail, který rutinně hezky vypadá, ale není v něm absolutně nic, co by mělo vzbudit zájem, nebo ho nedejbože držet. I ty dvě hvězdy jsou mírné hodnocení.(6.10.2016)

  • Kaka
    **

    Tvůrč nápaditost ? Ale kdeže. Zmizelá 2, akorát pro méně zdatné "slunce seno" diváky, kteří mají pramálo nakoukáno a Finchera znaji tak akorat z vlaku. Girl on The Train má díky knižní předloze potenciál být mrazivý a osobitý thriller, ale díky pointě, která se dá odhadnout v půli filmu vyznívá jeho potenciální vztahová výpovědní hodnota vniveč. Druhá věc která spolehlivě nefunguje, je střihová skladba a všechny možne flashbacky a skákání v čase. Někdo musel být pod vlivem drog, protože divák jen velmi složitě dává dohromady co, kdy, kde, jak, přičemž stejně tvůrci v závěru polopaticky a doslovně vysvětlují, přitom by to tak moc chtělo loose ends. Emily Blunt hraje tak, že od půlky doufáte, že svlékne podzimní kabát, ukáže svaly a začně s devítkou v ruce konat dobro. Jenže ono nic.(23.10.2016)

  • Falko
    ****

    Nevedel som sa rozhodnut, ci mam dat 3 alebo 4 hviezdicky, ale nakoniec s prizmurenim oka predsa len dam 4, kedze podobne psychologicke thrillery mam rad. Len skoda, ze sa reziserskeho zezla neujal David Fincher, lebo si myslim, ze on je na to ako stvoreny. Hudba Dannyho Elfmana ma chvilami hypnotizovala skor k nude, alebo k premyslaniu, ze uz by som sa rad dockal rozuzlenia minimalne o polhodinu skor, kedze som mal pocit, ze dej filmu ide ako z chlpatej deky, ale tak nakoniec moja trpezlivost zvitazila, vsetko zapadalo do seba ako puzzle a mohol som odist z kina z pocitom, ze na Fincherov GONE GIRL (2014) sice nema, ale bavil ma.(31.10.2016)

<< předchozí 1 2 3 4 8 15 22 29
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace