Reklama

Reklama

Červená želva

  • Francie La Tortue Rouge (více)
Trailer 4

VOD (1)

Obsahy(1)

Příběh trosečníka na tropickém ostrově, obydleném želvami, kraby a ptáky, je zároveň univerzálním příběhem všech zásadních okamžiků v životě člověka. O sebepoznání, lásce, rodičovství i střídání generací vypráví oscarový režisér Michaël Dudok de Wit beze slov, jen s pomocí řemeslně dokonalé animace. (Aerofilms)

Videa (10)

Trailer 4

Recenze (127)

DJ_bart 

všechny recenze uživatele

Je až neuvěřitelný, kolik alegorie, melancholie a kreativity dokázal režisér Michaël Dudok de Wit využít ve svém celovečerním debutu na rozmezí 'pouhých' 80 minut.... 'Červená želva' je totiž komplexním magicko-realistický příběhem jednoho lidského pokolení, který fenomenálně využívá modus operandi poměrně jednoduché premisy klasické robinzonády, a následně ji implementuje do dechberoucí meta-fyzické epopeje, která alegoricky vypovídá o nezlomné vůli člověka, jeho regeneraci, o smíření s nevyhnutelným koloběhem života, poznání sebe sama, či souznění s přírodou. Snímek mistrovsky kloubí to nejlepší z japonské a francouzské animace v neskutečně pestrou vizuální škálu, jejíž impozantnost primárně tkví v podmanivé paletě akvarelových barev. Zároveň klade důraz na malebnou poetiku jak od Miyazakiho, a až komiksově vyhlížející minimalistickou kresbu jak od Hergého, a v neposlední řadě umně komunikuje s divákem skrze úchvatnou lyrickoepickou obrazotvornost, čímž utváří impresionistické scenérie stylisticky a esteticky čisté jak panenská blána. Laicky řečeno: tohle dílko nejenže splňuje, ale naprosto přesahuje ekvivalent tzv. vizuálního story-tellingu - jde totiž přesně o ten specifický typ meditativního filmu, který dominuje v rámci percepční roviny, díky čemuž velice intenzivně atakuje intuitivní vjemy diváka. Vše posléze umocňuje famózní hudební podkres Laurenta Péreze del Mara, bez nějž by onen unikátní prožitek nebyl kompletní.... Smekám jak tvůrcům, tak samotnému studiu Ghibli. Tato emocionální odysea je jednoduše synonymem nespoutané tvůrčí svobody neznající jakýchkoliv kreativních mezí a celkově posouvající hranice pojmu transcedentálního filmu - a jestliže vás snímek tak či onak přivede do tranzu, poddejte se mu, nebudete toho litovat. Absence dialogů či monologů je pouze nedocenitelným pozlátkem navíc. Již jen záleží na divákovi, jak bude číst v existenciální či environmentální intertextualitě skryté mezi řádky, a jak si následně vezme k srdci ono spirituální poselství o tom, že každý v životě nutně potřebuje svou Červenou želvu, neboli spřízněnou duši. Inu, ve fantazii se přeci meze nekladou.... [VERDIKT: redefinice transcendentálního/spirituálního/meta-fyzického/meditativního filmu. Absolutní povinnost pro všechny cinefily a fanoušky artových animáků. 10 želvích ovulací z 10] 🐢💚 ()

ScarPoul 

všechny recenze uživatele

Presne také aké som potreboval aby to bolo. Meditatívne, pomalé a vo svojej jednoduchosti veľmi krásne. Nadprirodzený motív využitý veľmi citlivo a príbeh jedného stroskotanca so všetkými malými drámami aké sa len na opustenom ostrove môžu stať, využíva Dudok de Wit k potvrdeniu umeleckého zámeru. Červená korytnačka sa tak pre mňa stáva po dlhom čase animákom aký nie len pohladil na duši ale aj potešil srdce. Nižšie hodnotenie dať nemôžem. Pre mňa animák roka. Hudba nádherná. ()

Reklama

DarthFailord 

všechny recenze uživatele

Má to něco do sebe. Díky tomu, že je příběh vyprávěný beze slov, je v něm cítit daleko více emocí. Nadruhou stranu je to v podstatě úplně o ničem. Příběh o samotě, znovunalezení sebe sama skrze katarzi, která ale není nikterak velká. Animace slabší, ale co za to opravdu stojí, tak je hudba, která je vskutki dokonalá. Melancholické tóny a filharmonické skladby jsou opravdovým pohlazením na duši. Celou dobu jsem se nemohl zbavit nutkání, že se mi film snaží předat nějaké poselství, ale nedokázal jsem moc přijít na to, jaké konkrétně má být. Za mě 65%. Škoda, čekal jsem víc. Francouzi se pořád ještě mají co učit. ()

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Jako kraťas by to bylo velice funkční, sdělení o propojenosti všeho živého se dalo bez potíží vměstnat do pár minut. Svým způsobem je to velmi podobné Playtimu, jedno sdělení v několika variacích. Já vím, že opakování je matka moudrosti, ale bohužel patřím do té kategorie diváků, kterým myšlenku stačí říci jednou, při častém opakovaní na ni zanevřou. ()

kaylin 

všechny recenze uživatele

Už jen to, že je možné udělat osmdesátiminutový snímek beze slov, to je kumšt. Ale aby to byl snímek, který je tak líbivý, kde se krásně projevují francouzské a japonské vlivy, top už je prostě umění. Animace je naprosto nádherná. Tenhle film nemusíte pochopit, ale stejně vás dovede svým pojetím a příběhem okouzlit. ()

Galerie (66)

Zajímavosti (3)

  • První film studia Ghibli produkovaný mimo Japonsko. (ganjoman)
  • Ze Studia Ghibli se na filmu podílelo pouze šest zaměstnanců. (Hal_Moore)
  • Timeline: Film byl spoluprodukován společnostmi Wild Bunch a Studiem Ghibli ve spolupráci s Why Not Productions. Vincent Maraval, přeseda Wild Bunch, navštívil Studio Ghibli v roce 2008 a potkal se s Hayaem Miyazakim. Ten mu pustil krátký animovaný film Father and Daughter a požádal jej, aby našel jeho režiséra - Michaëla Dudoka de Wita. Miyazaki totiž chtěl s Maravalem spoluprodukovat režisérův první celovečerní film. Zástupci společnosti Wild Bunch se s režisérem setkali v Londýně a k projektu jej přemluvili. Film si odbyl premiéru 18. května 2016 na filmovém festivalu v Cannes, kde soutěžil v sekci Un Certain Regard. 13. června snímek otevíral festival animovaných filmů Annency International. Ve Francii se film objevil v kinech 29. června 2016. (Hal_Moore)

Související novinky

69. ročník MFF Cannes

69. ročník MFF Cannes

23.05.2016

V neděli skončil 69. ročník mezinárodního filmového festivalu v Cannes, který přinesl mnoha tvůrcům různá ocenění za jejich tvůrčí činnost v oblasti filmu. Patronem tohoto ročníku stal francouzský… (více)

Reklama

Reklama