• dr.fish
    **

    Tklivé melodrama si sice udržuje "ušlechtilou" úroveň, já barbar jsem ale neprožíval dramata těch mladých lidí, přišlo mi to hrozně povrchní a ty potoky slz jsem tedy přenechal jiným. Neshledal jsem na filmu vůbec nic zajímavého, a to ani v případě hereckých výkonů. A to mne třeba Měsíc nad řekou naprosto dostal, takže žánrem to nebude. Myslím, že se to prostě nepovedlo...50%(30.6.2012)

  • Skuby47
    ****

    V televizi jen zřídka uváděný a tím pádem i méně známý pamětnický film. Tento melodram proslavil mladého Karla Högera, který se ve filmu dobře uvedl. Tentokrát také příjemně překvapil svým hereckým výkonem obvykle prkenný Roaul Schránil, zato Lída Baarová nepřekročila svůj stín a podala obvyklý afektovaný výkon. Ještě že to vyvážila svou krásou. Výprava a kostýmy odpovídaly době i tématu. Potěšily procházky po pražských romantických zákoutích a parcích. Důležitou složkou tohoto filmu je zdařilá hudební stránka. O tu se postaral Vítězslav Nezval, Karel Hašler a Rudolf Friml. Zaujal mě dnes úsměvný výrok Roaula Schránila k Lídě Baarové : „Pojedeme mým novým automobilem. U nás je to ještě taková novinka“. To bylo v roce 1941.(26.2.2016)

  • lucascus
    ***

    Málo přesvědčivý a hodně přeslazený film. Lída Baarová (pořád velmi půvabná) zde podává svůj klasický výkon, tzn. průměrný výkon. Ovšem i ostatní herci (snad s výjimkou Karla Högera, který zde debutoval) tady nejsou ve své kůži. Za to může částečně naivní scénář, kde nebylo moc ani co hrát, dalo se pouze přehrávat. Což většina herců dělala.(25.1.2012)

  • Marthos
    ****

    O překvapení není nouze. Miloš Havel měl ve své pracovně již delší dobu připraven námět, který zatím jen vyčkával na příhodnou dobu. Písně Závišovy, poetická sbírka předčasně zemřelého básníka Jana Červenky (1861 - 1908) nabízela zase jiný, lákavý svět básnivých impresí, s nimiž si věděl rady především Vítězslav Nezval. Velký básník a ctitel magických nocí dokázal prostřednictvím vznikajícího scénáře okouzlit diváky velkolepostí a citovostí svého básnického vidění. Přes mnohé výhrady a příkrá poválečná hodnocení oplývá film Zdeňka Hašlera mimořádnou romantickou atmosférou a báječným hereckým obsazením. Gina má také značnou zásluhu na tom, že do hlavní role skladatele Záviše Herolda proti mínění mnohých nakonec prosadil dosud neznámého brněnského herce, jedenatřicetiletého Karla Högera, kterému byl umožněn velkolepý filmový debut. Setkání s Lídou Baarovou se sice neobešlo bez vzájemné antipatie, přesto ti dva nakonec vytvořili nezapomenutelný elektrizující pár. Účast pražského písničkáře Karla Hašlera potom dávala nepokrytě najevo, jaké smýšlení koluje v žilách majitele Lucernafilmu. Po válce jako by to všechno zůstalo záměrně přehlíženo a zapomenuto.(29.6.2009)

  • Flakotaso
    ****

    Naprosto neznámý protektorátní kousek a tak dobrý! Tyhle staré filmy naladěné na lyričtější vlnu jsou mi mnohem sympatičtější než všeobecně profláklé Burianovky. Básnicky jemné dialogy odpsýpají příjemně pomalým tempem, Nezval je z toho opravdu cítit. Výběr herců se také podařil, ústřední trio je výborné, hlavně Höger mě hodně překvapil. Taky mě bavilo mnoho hudebních vložek od kytary, přes klavír až po orchestr. Opravdu kvalitní film s několika neotřelými nápady.(5.6.2011)

  • - Karel Höger byl o dost menší než Lída, proto museli být při scénách, kdy se líbají, zabíráni zblízka. (Astrebleue)

  • - K filmu pomohla Karlu Hogerovi Lída Baarová, která ho doporučila, když hrál ve Vinohradském divadle. (M.B)

  • - Podla Lili Hodačovej musel Nezval jej rolu vo filme pretlačiť. Na večierku v Lucerne totiž Lída Baarová kričala, že je to jej film a že nedovolí, aby sa v ňom rozťahovala nejaká začiatočníčka. (JančiBači)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace