Režie:
David F. SandbergScénář:
Eric HeissererKamera:
Marc SpicerHudba:
Benjamin WallfischHrají:
Teresa Palmer, Maria Bello, Billy Burke, Alexander DiPersia, Emily Alyn Lind, Alicia Vela-Bailey, Gabriel Bateman, Lotta Losten, Andi Osho, Rolando Boyce (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Když Rebecca odešla z domova, myslela si, že za sebou nechala i své strachy z dětství. Když v době dospívání zhasla, nebyla si nikdy úplně jistá, co je skutečné a co není ... a nyní její bratříček Martin prožívá stejně nevysvětlitelné a děsivé události, které kdysi vystavovaly zkouškám její příčetnost a ohrožovaly její bezpečnost. Znovu se objevila děsivá bytost tajemně propojená s její matkou Sophií. Ale tentokrát, s tím, jak se Rebecca přibližuje k odhalení pravdy, je třeba si přiznat, že životy všech jsou v ohrožení... jakmile se zhasnou světla. (Freeman Ent.)
(více)Videa (15)
Recenze (597)
Zhasla jsem a neumřela. Nebude to tím, že bych byla přehnaně statečná, naopak jsem zesraná skoro ze všeho, nicméně bát se sama sebe to už by bylo i na mě moc. Bubuška má sexy štíhlou postavu jako z koncentráku a vlasy co nikdy neviděly hřeben, k tomu když se zhasne jí max svítěj kukadla a klátí se v marném souboji s gravitací. Prostě a jednoduše - Celá já po pařbě, když se ve čtyři ráno plížím potmě domů, abych nevzbudila Alíka, kterej stejně nespí a naopak rozsvítí a vidí strašidlo, se kterým sdílí bejvák v celé parádě. Ono strašidlo (já) pak také s křikem hledá milosrdnou tmu, aby se ukrylo a nebylo vidět na všechny jeho nedokonalosti, který zachrání až sprcha, hřeben a makeup...Takže snímek ve mně místo strachu spíše budil znepokojující pocit, že bych neměla tolik chlastat. Na bloncku se koukalo hezky, hlavou mi šlo, co všechno by se s ní dalo dělat, její malej bráška mě nesral, což je u dítěte zázrak a její křáplá máma mě naopak srala celou dobu. Týpek co si hrál na Dobbyho a snažil se blondýně do baráku strčit ponožku, byl...úsměvnej. Bubuška vrčí ze tmy, ale jak se rozsvítí hned je tááákhle malá a s pištěním prchá do prdele, což ve mně vyvolávalo záchvaty smíchu (viz pár řádků vejš) . Super komedie ()
Dost podobné Mamá, s níž Lights Out sdílí osud celovečeráku vzniklého na základě krátkého filmu. S příměsí Darkness, Kruhu a kdoví kolika dalších hororů poslední doby. Nejlepší atmosféru měla první scéna s Martinovým otcem, pak už to žádná sláva nebyla. Klasické pátrání po minulosti v lékařských a jiných záznamech, odhalení dávného tajemství spojeného s původem bubáka, účast policie jako předkrmu, klasické "může to být nebezpečné, co kdybychom se rozdělili" a tak dále. Aspoň to řešení bylo v rámci nastavených pravidel logické a doufal jsem, že to skončí přesně takhle. Za mne spíš mírný podprůměr. ()
Horor roku. Komorní story se suverénní řemeslností a nápaditostí děsí hned na dvou frontách - jednak staví na strachu ze tmy, druhak je tu pro mě mnohem horší strach z matky, propadající se před očima svého bezmocného dítěte do šílenství. To je asi nejděsivější situace, jaká v reálném životě může existovat - když se proti nám obrátí ti, kteří nám dali život a jsou nám nejblíž a to dokud jsme na nich ještě zcela závislí. Kromě pečlivě pravidelného a velkorysého dávkování napětí a hrůzy tvůrci nezapomněli ani na jasně načrtnuté, inteligentní a sympatické postavy a tak je komu fandit a o koho se bát a ve finále jsem dokonce zamáčkl slzu dojetí. Celou dobu to vzorově funguje a je to velmi sympatické. Snad jen ty "volume-prudce-doprava-lekačky" bych oželel a trochu mě zmátly ty nápisy ve sklepě. ()
Nový (americký) Kruh. Po Mame ďalší kraťas natiahnutý na celovečerák a so silným produkčným zázemím (Guillerma del Tora strieda James Wan). Po počiatočnom nadšení (chudák Billy Burke zo Zoo) stupeň nadšenia síce klesá, ale i vďaka rozumne zvolenej, striedmej stopáži nie príliš. Atmosféra, sympatický kasting (až na premúdreného chlapca, ktorý rozpráva ako leporelo s maturitou), vizuálne premakané monštrum, skvelé univerzum (hoci čiastočne kopírujúce thajský Shutter z roku 2004) a z toho vyplývajúce originálne nápady postáv, ktoré bojujú s netvorom (hoci to občas nemá logiku: niekedy ho neodláka ani pomerne veľké množstvo svetla a inokedy stačí v obrovskej temnej miestnosti škrtnúť zápalkou a je fuč). Sranda je, že Teresa Palmer hrala presne pred 10. rokmi v relatívne podobnej (ale kvalitatívne oveľa horšej) Smrtiacej nenávi2ti. ()
Síce krátke a dejovo hrozne jednoduché, no zato hororovo sakramentsky účinné. Na duchárskych hororoch zbožňujem hlavne to, čoho tu bola vrchovatá miera - príjemný mrazivý pocit desu a veľa miest, pri ktorých mi skoro cvrklo. Hra so svetlom a tmou v následnosti s výskytom a hlavne s postupným približovaním sa bubáka bolo skrátka perfektné. A hlavne tu nie sú žiadne prestoje, so strašením sa začalo už hneď od začiatku a vydržalo to až do konca. Divák, ktorý si zakladá predovšetkým na atmosfére si tu príde na svoje. 85/100 ()
Galerie (31)
Zajímavosti (9)
- Film je natočen podle úspěšného krátkometrážního snímku Lights out (2013). (machmej)
- V domě Rebbecy (Teresa Palmer) si můžeme povšimnout také plakátů skupin Ghost a Slayer. (Dave24)
- Režisér David F. Sandberg je zvyklý si vypomáhat při produkci a vymýšlet nejrůznější způsoby, jak udělat věci jednoduše a levně. Například aby bylo vidět, jakým směrem se bubák dívá, měl mít mírně svítící oči. To by bylo jako vizuální efekt moc drahé, a tak prostě přilepil herečce na oční víčka odrazky. Některé vizuální efekty si ale dělal režisér sám. (Gypaetus)
Reklama