poster

Ceny české filmové kritiky 2015 (TV pořad)

Publicistický

Česko, 2016, 76 min

Komentáře uživatelů k TV pořadu (13)

  • Matty
    **

    Fraška. Nevím, zda byla nevtipnost, zoufalá nepřipravenost a neprofesionalita moderátorů záměrná, ale rozhodně utahanému večeru nepomáhali. Užitečná informativní videa by mohla být klidně delší, ale zveřejněna pro zájemce na webu ČT nebo Cen české filmové kritiky. Pochybuji, že by vítězové a nominovaní chtěli v několika obměnách poslouchat, jak je český film v háji. Předávající, očividně nepřipraveni stejně jako moderátoři, neřekli buď raději nic, nebo nic moc říct nemohli (Dušek). Chyběl tomu švih, nápad, důstojnost. Bohužel ceremoniál šitý stejně horkou jehlou jako mnohé české filmové kritiky.(24.1.2016)

  • Malarkey
    ***

    Proti Vojtovi a Marušce jsem neměl vůbec nic. Naopak mi přišlo zajímavé sledovat ceremoniál, který záměrně píchá do živého v podobě česká kinematografie a já se během té hodiny a tři čtvrtě snažil zapřemýšlet, kde je vlastně chyba. Vždyť třeba film Domácí péče doslova obletěl svět kolem dokola, že o něm ví už i bezejmenná vesnice na gruzínských hranicích s Tureckem. Spíš mě mrzí, že tu o filmech jako Schmitke, Ztraceni v Mnichově nebo Nenasytná Tiffany všichni mluví víceméně v pozitivech, ale já jsem měl horko co dělat, abych je vůbec měl kde v okolí vidět. Jednou jsem na Poupata vážil cestu až do Prahy na Anděla. Ten film jsem chtěl opravdu moc vidět. Mám to ale takhle aplikovat pokaždé, když chci vidět nový český film? Škoda, že u nás je to vysloveně honba za českým filmem, pokud se nejedná o nějakou předem avízovanou komedii nebo velko film. Tvůrci tohoto ceremoniálu sice kritizovali především samotné české filmy za to, že se neumí prodat jak ve světě, tak u nás, což je v některých ohledech určitě pravda, ale osobně bych si přál, aby třeba i série multikin Cinestar víc uváděla české filmy ve svých sálech, protože osobně v Mladé Boleslavi mám hodně co dělat, abych tu nějaký český nevelko film vůbec potkal. A samozřejmě uznávám, samotný problém je i to, že Češi na český film, nevím proč, příliš nechodí. Já třeba české filmy v kině mám rád, ale poté, co jsem loni v Karlových Varech osobně potkal pana Polívku a paní Mihulovou, snažím se na české filmy chodit ještě daleko víc. Když už nikdo jiný, tak tito lidé si to bezesporu zaslouží. Vytváří českou kulturu, jejíž jsme právě my součástí. A když budeme kulturu ignorovat, začne kultura ignorovat nás...tedy v lepším případě, v horším zanikne...a to, doufám, nikdo z nás nechce.(23.1.2016)

  • Enšpígl
    ****

    Vítězům gratuluji, protože získat za svou práci ocenění musí bejt hrozně fajn, poraženým vzkazuju nic si z toho nedělejte, beztak je každýmu u prdele jestli má film cenu českejch filnovejch kritiků. Maruška s Vojtou super, jejich ironie i sebeironie byla přesně moje krevní skupina, takže za mě dobrý a u tebe Vojto ještě dodatečně pochvala za Padesátku, horskej humor na plátně...to se cení tohleto. Pokud jde o kritiky, tak měli-li bychom mězi ně počítat i pacienty jako je zdejší xxmartin nebo jak si tady ten včelař nadává, co zde musí mít vždycky honem honem první komentář, aby si ho každje všimnul, nebo Spáčilovou, která je známá tím, že píše recenze k filmům které kolikrát ani neviděla, atd. atd. dostáváme se k tomu, že jestli stádo českých kritků řílá, že český film je prdeli, pak já říkám že český filmová kritika je už z prdele venku, protože pro takovou sračku co mnozí z tzv. filmových kritiků předvádí není místo už ani v prdeli. A ještě půjdu dál, klidně si na mě zase stěžuj, žaluj a bonzuj, ale hlavně nezapomeň na anonymitu, ať tím dokážeš svou českou státní příslušnost. Třeba važený čtenáři - neuživateli csfd, aby si věděl jak máš přistupovat k hodnocení mnohých zdejších "filmových fanoušků" tady je ted moda si stahovat filmy včetně těch českých a čumět na ně mobilu...to by si Ivánku kamaráde blil a pak že největší zlo je Pelta kterej kurví fotbal . Moc se líbil ten ombré, kterej tam poměrně přesně pojmenoval proč český film nekope první ligu, za sebe, za diváka, kterej si ještě neplete kino s mobilem a český filmy si užívá v kinosálech bych ještě dodal jednu věc. Čeští režiséři a herci ty totiž absolutně serou na diváky, myslí si, že když si distribučka koupí prostor v mediích a tam nahodí ty své PR bláboly, že je po komunikaci a jim pak stačí udělat VIP premiéru pro sponzory a media tím to hasne. No, sociální sítě Vám asi nic neříkají, fyzickýho kontaktu s divákem se asi štítete? Na festival 3K dorazil herec až s Polska, jen aby si pokecal s diváky v sále, případně u baru, jiný nemaj problém komunikovat po sociálních sítích, ale tady ?? No, chcete v nás zbudit zájem o Váš film ? Tak co Vám v tom brání ? Ale nebojte já i v roce 2016 na ty naše filmečky polezu i bez toho, protože vím že mnozí z Vás ty filmy fakt dělají na max a to se mně líbí.(23.1.2016)

  • troufalka
    **

    Maruško, Maruško, pak se nediv, že Tě nikdo neobsazuje ...(24.1.2016)

  • MikeCool
    *

    TV-pořad. Se samotným ceremoniálem jsem byl zklamán. Mladé duo Kotek & Doležalová předvedli vskutku otřesný moderátorský výkon, který nemá obdoby. Působilo to občas jako vystoupení malých dětí ve školce. A co se týče cen samotných, tak jedinou výtku mám ke kategorii Dokument, kde si podle mě měla cenu převzít Helena Třeštíková za dokument Mallory. | 30% (1*) |(18.3.2016)

  • Tuax
    *

    Kotek a Doležalová radost mít nebudou, ale to jejich vystoupení to byla vážně katastrofa. V totálním měřítku. Až si tohle přečtou, tak je to asi fakt moc nepotěší. Už ten nástup, kdy vsadili na sebezahleděnost, i když hranou, tak rozhodně se to netrefilo do vkusu diváctva v sále. To ticho na jejich snahu o humor toho bylo důkazem, posléze tam byla aspoň nucený smích a potlesk. Zachraňovali to aspoň někteří vystupující, ale taky ne vše vyšlo. A to finále, kdy trapasu nasadili moderátorskou korunu s pozadavkem na nominace, ktere pritom sami predtim predstavili, to bylo unikátní. Takze i pres celkem zajimave reportazni vsuvky o ceských filmech a taky tomu, ze v tom byl k videní i sef teto databaze Pomo, tak dojmy jsou fakt hodně bídné. Vypadalo to, že si to i samotní moderující uvědomují. Kotek mi přišel, že se snažil víc než bylo zdrávo, protože Doležovalá to táhla ke dnu a on se to snažil táhnout nahoru. Leč podlehl i on a tak celé jejich vystoupení. Oceněným filmům, ale inominovaným a tvůrcům samozřejmě blahopřeji. Zasloužili by si ovšem důstojnější vyhlášení.(23.1.2016)

  • kajas
    ***

    Po dvou ročnících odmoderovaných panem Moravcem jsme se konečně dočkali osvěžení v podobě Marušky a Vojty, kteří by za svůj výkon žádnou cenu zřejmě nedostali, ale zato dokázali pobavit (i bez politických narážek) a pohotově reagovali na vlastní chyby. Absence trapných hudebních vložek a jiných elementů prodlužujících přenos se mi na tomto typu pořadů vždycky líbila, prostě se několika sympaťákům (a přála jsem to do puntíku všem oceněným, škoda jen, že Kryštof nemohl dorazit) předaly sošky a tečka.(23.1.2016)

  • JimmyII
    ***

    Po Českých lvech jsem si ze záznamu ze zvědavosti pustil "konkurenční" Ceny české filmové kritiky. A v tom srovnání tleskám. Zdaleka to není dokonalé, ba možná ani dobré, ale je to o několik mílových kroků dál, než lvi, a to na správné cestě. Trocha ironie, trocha sebekritiky a humor do vlastních řad jsou to, co filmové ceny potřebují. Pravda, Kotek a Doležalová někdy moc mimo a žoviální, ale měli světlé chvilky a rozhodně jsou o parník lepší, než Výborná. Současně zase té palby do vlastních řad v podobě kritických komentářů k českému filmu bylo až příliš. Dramaturgie to v detailech taky moc nevychytala, ale to by se zase dalo přičíst menšímu budgetu a zázemí. Rozhodně bych ale přesměroval tvůrčí tým kritiky směrem ke lvům. Kamil do Rudolfina!(7.3.2016)

  • ghatos
    ***

    Kdo to je Marie Doležalová? Ta slečna byla fakt marná. Její pokus o blbku na zakázku nevyšel. Někteří předávající cen selhali, některé vtipy selhali. ovšem to není tak podstatné. Důležitější bylo několikateré zamyšlení nad českým filmem. To bylo přínosné. 58%.(24.1.2016)

  • Eleanor05
    *

    Ona jedna hvězdička v mém hodnocení neznamená, že bych nesouhlasila s výsledky Cen české filmové kritiky, ale znamená, že zásadně nesouhlasím se způsobem moderování, který předvedli Kotek s Doležalovou. Tito dva lidé mi, až do dneška, byli celkem sympatičtí, ale nemohu se ubránit dojmu, že ta jejich falešná namyšlenost, která zřejmě měla být vtipná, prostě není falešnou (a teprve ne vtipnou). "Moderátory" asi někdo pozapomněl informovat, že Ceny české filmové kritiky nejsou o Kotkovi a Doležalové (a pod dnešku doufám, že ani nikdy nebudou), ale o lidech, kteří vytvořili něco hodnotného a jiní lidé, kteří jsou v oboru filmu erudovaní, je za tyto počiny chtěli ohodnotit cenou. Vysloveně mě uráží, když se na cenách, které jsou od kritiků, neustále kritizují kritici. A to nejen stran moderátorů, ale dokonce i stran tvůrců - viz. trapný, nedospělý projev Vilhelmové. Pokud tak nenávidíte kritiky, proč se od nich tedy necháte platit za "odmoderovaný" večer nebo si od nich chodíte přebírat ceny? U žádných filmových cen jsem se nikdy nesetkala s tím, že by moderátor a někteří herci nadávali na lidi, kteří je chtějí ocenit. Jedním slovem - ubohost. Kritici jsou lidé, kteří znají film DALEKO lépe, než obyčejný divák. Viděli jich několik tisíc, zabývají se jím léta. Proto je mezi sebou dokáží srovnávat, dokážou poznat, zda je film originální, a v čem, zda je něčím přínosný, a čím. Velmi laicky řečeno. Proto má jejich slovo význam, proto diváci čtou jejich recenze a proto mají právo na rozdávání filmových cen. Nejpřínosnější na celém večeru byly medailonky od režisérů a filmových kritiků. Být ovšem filmovými kritiky, už bych asi další takový přenos ani nepořádala. Platit nevděčné a trapné moderátory a hostit některé nevděčné herce se, podle mě, moc nevyplatí...(24.1.2016)

  • Brtniik
    **

    Nechci být tvrdý, ale nemohu se zbavit dojmu, že pořad byl uhněten ze stejného těsta jako materiál, kvůli kterému vznikl – jen pro znalce a fanoušky, popřípadě tvůrce a jinak zainteresované. Pro ostatní to byla podivná nýmandská bez mála amatérská trapárna, která si hraje na bůhví co. Rozzuřil mne již samotný začátek, kdy v Česku oblíbený „hlas shůry“, ohlašuje moderátory. Uvádět ty, kteří mají pořad uvádět mi připadá, když už ne nehospodárné a dost absurdní, tak určitě nepochopitelné. Ledaže by se předpokládalo, že divák moderátory nepozná. No nic, každý si rád vydělá. Moji nevoli pan Kotek přikrmoval neustálým „pojťováním“. Ano přátelé, není již vůdců či vedoucích – máme jen „lídry“ a chceme-li něco udělat, přizvěme k tomu co nejvíc osob, on to za nás snad někdo udělá. To platí u konkrétní činnosti, ale daleko srandovnější je to u abstrakce například: „pojďme si říct...“ namísto českého „řekněme si“, anebo báječné „pojďme přestat...“ - to vše samosebou aniž se mluvčí hnul z místa či tak hodlal učiniti... Tyto otřesné hlody sbírám a těším se, až zaslechnu něco jako „pojďme jít“... Pan Kotek těmito odpornostmi tak plýtval, že sem si v rozčilení nic nového nezapsal. Maruška, přestože brebtala a šumlovala, byla roztomilá. Tuto dvojku (snad ani jednotlivě) bych v roli moderátorů věru už nechtěl potkat. Jo, Mareček Ebenů to holt není!... Docela příjemná byla hudba v předělech i když časem mne z přemíry omrzela. Překvapilo mne uspořádání hlediště ala kinokavárna, ale pak mi došlo, že kdyby zúčastnění seděli klasicky, vydalo by to tak nanejvýš na čtyři řady, co by lesku akce nepřidalo. Trochu mi vadilo, že se otřeli o ČSFD, ale vybalancovali to kratičký rozhovor s POMO. Jako u jiných podobných vyhlášení, by mi stačilo přečíst si pořadí na netu či v novinách. Ušetřené oběživo bych raději vrazil do nějakého hodnotného filmu. Závěrem - dost otřesný zážitek, kdo se nedíval a věnoval se smysluplnější činnosti, rozhodně neprohloupil. Tož, let's go do dalšího ročníku!(24.1.2016)

  • bohemia_regent
    *

    Marie Doležalová si během večera několikrát postěžovala, že naposled hrála ve filmu Pusinky (2007). Její schopnost sebekritičnosti je nevídaná a zároveň obdivuhodná, když svůj výkon ve filmu Parádně pokecal (2014) se stydí označit za hraní. Ne zrovna malé množství herců (nejen českých) by si mělo vzít z Marušky příklad.(5.2.2016)

  • caba
    **

    Maruška Doležalová s Vojtem Kotkem .. moderování .jedna velká hrůza .Také v sále bylo cítit určité napětí,jak se zachovat ??,tleskat ,netleskat.Neznamená, že když někdo vyhraje soutěž v tanci,umí také moderovat.Udělení cen bylo pro mne překvapení,hlavně film Ztraceni v Mnichově.(24.1.2016)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace