poster

Annihilation

  • USA

    Annihilation

  • Austrálie

    Annihilation

Dobrodružný / Drama / Fantasy / Horor / Mysteriózní / Sci-Fi / Thriller

Velká Británie / USA, 2018, 115 min

Režie:

Alex Garland

Předloha:

Jeff VanderMeer (kniha)

Scénář:

Alex Garland

Kamera:

Rob Hardy
(další profese)

Komentáře uživatelů k filmu (532)

  • verbal
    ****

    Bojlerový poplach! … a tak se čím dál tím odpornější a topornější Natálka vypravila do zmutované džungle, kde chytla do rozkroku nějakou divnou plíseň. Ale mimicky dokonale to vůbec na sobě nedala znát, konstantně prkenný výraz zpruzené piče už měla i předtím. No, je všeobecně známo, že zdejší přechytřelí velkohubí honiči u počítání vloček při čtyřicetiminutových statických záběrech na padající sníh ve Vilnévových artových velesračkách svižnější a zábavné filmy moc v oblibě nemají. A když tomu navíc ještě chybí nějaká ta sice popkornově dementní, ovšem rádobyfilosofická kudrlinka, která by jim zavařila míchu, je zle a chudák film má okamžitě rejtyng plný lupů a otylého pižma. Ale v jedné věci mají pravdu, u Anihilace je opravdu nutno přemýšlet! Zejména nad tím, je-li hloupý kokot scénárista, režisér nebo autor předlohy, či se všichni tři jen snaží žertovně zabrnkat na citlivou strunu bezpochyby mentálně brilantním, hysterickým maďarským gejům. Tak si to shrňme. Na pobřeží stojí maják, ke kterému vede hostilní lidožravá džungle, z níž se ještě nikdy nikdo nevrátil. A do ní nějaký mozkoun neustále vysílá všechny ty spolehlivě mizivší deltaspešlrendžrsbarety, kteroužto marnou snahu obskurně korunuje tím, že tam nakonec nažene spasit Zeměplacku čtyřčlennou traumatizovanou pičí soldatesku. Čili tomu, aby někdo prostě z druhé strany přistavil k majáku bitevní křížník a namrdal do mutující plísně ten fosfor raketkou pěkně z pohodlí paluby, bránil zřejmě pouze fuckt, že by bylo během pěti minut vymalováno a brutálně by se tu pětkovalo, neboť by zbytek filmu vyplnily jen otravně sáhodlouhé Natálčiny flešbeky, jako tomu bylo s neméně topornou a ohyzdou paní Adamsovou u stejně retardovaně podloženého Erajvlu. Ovšem oproti němu se vám rozhodně nebudou tolik lámat sirky v očích, a ač na hovnech postavený, jedná se o příjemně brutální, atmosférický a vcelku zábavný trek dekompostujícím pralesem, přičemž scénu zmutování uječené krávy v uječenou krávu neváhám označit za naprosto vynikající. A taky moc krásně udělaný trek! Takže rozhodně nedejte na erudované kritiky expertních maďarských pastevců, kteří na to čumí s mongolskými titulky na sračkovitých mobilech při cestě na pracák, jen aby se u filmu mohli vyzvracet jako první a bylo jim pak z toho děsně teplo u šulínka.(14.3.2018)

  • Tom Hardy
    **

    Vždycky jsem měl pro scenáristickou tvorbu Alexe Garlanda slabost a Ex Machina mě utvrdila v tom, že tenhle autor ví, co dělá a dokonce je nejen schopný scenárista, ale i režisér. Annihilation mě ale minulo. Není to o tom, že bych nechápal, co chce autor říct, ale zvolená forma mi nesedla. Areu X, do níž se postavy vydají hledat pravdu, kamera jakoby rozpíjí, aby zvýraznila její snovost. Potud dobře. Ale samotný prostor je poměrně fádní a navzdory solidnímu rozpočtu toho příliš nenabízí. Příběh obsahuje hned několik zajímavých odboček (tíže z nevěry, ztráta času v zóně), ale ani jednu hlouběji neprozkoumává. Jsou tam buď proto, že byly součástí knižní předlohy, nebo chtěl Garland poměrně prostou základní kostru něčím ozvláštnit, ale už nenašel hlubší zapojení. Konec je sice odvážný a rozhodně se široce vyhýbá mainstreamu, ale to nutně z Annihilation ještě nedělá dobrý film. Dvakrát tolik, když je "překvapivá" pointa dopředu odhadnutelná (navíc nemá vlastně pro děj hlubší význam, neboť její nositel není aktivním hybatelem děje). Pokud to srovnám s podobně osobitou Fontánou, která stála víceméně stejné peníze, vychází mi z toho Annihilation jako chudší sci-fi kousek, kde bych určité prvky obdivoval u začínajícího autora, ale na někoho Garlanda formátu je to na můj vkus až příliš vnitřně vyprázdněné a strojené. Z možné sci-fi roku se tak nakonec vyklubal film, z něhož stojí za citaci pouze geniální scéna s "lidským hlasem". To je jednoznačně moment, který si zaslouží své místo v historii sci-fi žánru. Pro mě zklamání srovnatelné s pocity, jaké jsem měl u sci-fi Mute od Duncane Jonese, což je shodou okolností také film, který má na sobě nálepku Netflixu.(14.3.2018)

  • J*A*S*M
    ****

    Čím kratší rozum, tím silnější odsudek, aneb u někoho by ani mutační mimozemský ekosystém nestačil k tomu, aby nějak smysluplně hýbnul s jeho inteligenční kapacitou prvoka, že jo, Marcelo. Nicméně na druhou stranu, žádné velké filosofické dílo bych ve filmu Annihilation rovněž neviděl - fakž, že už tahle úroveň dokáže někoho frustrovat, je vyloženě veselý. Portmanová a čtyři další vědkyně, o nichž by šlo napsal leccos, ale určitě ne, že k nim režisér umně váže divákovy sympatie, jdou prozkoumat Zónu ... a objeví ... zhruba to, co sliboval trailer, akorát že survivalu a naháněček se zmutovanými kreaturami je méně, než jsem čekal. V závěru to pak sympaticky uhne do vysoce atmosférického, nemluvného mindfucku, ale není to nic zásadně nečitelného. U Nolana by to v závěru Natálka obkecala a byli bychom doma. Já jsem si Annihilaci v zásadě velmi užil - vizuál výborný, triky podmanivé, sem tam to naťukne k myšlenkám správně temným směrem. Ale je to patrně hlavně tím, že já mám pro takovéhle sci-fi náměty slabost v rámci jakéhokoli média. Taky jsem teď dost nalákán na knižní předlohu! Ten film sám o sobě ale za zas až takovou pecku asi nepovažuju, očekávání možná byla trochu vyšší.(12.3.2018)

  • Cervenak
    **

    Béčko, ktoré veľmi chce byť nové Arrival, ale nemá to takú silnú tému a nenatočil to Villeneuve. Všetky tie "vzťahové" flashbacky, ktoré to majú akože prehlbovať, sú celkom prázdne, zbytočné a otravné. Rakovinové podobenstvá jalové. Rozuzlenie celého problému v rámci sci-fi žánru banálne. Akčno-hororové scény vytrhávajú z letargie, ale (tak ako celý film) potrebovali by výrazne lepšie triky a celkovo štýlovejší vizuál. Žánrová udalosť roka sa nekoná, vlastne je to nanajvýš priemerný film. Pokusy robiť z toho film, ktorý potrebuje nejakú interpretáciu či dokonca opakované pozeranie za účelom pochopenia myšlienkovej vrstevnatosti, sú úplne na smiech. 5/10(12.3.2018)

  • T2
    ****

    Rozpočet $40miliónovTržby USA $29,594,743Tržby Celosvetovo $29,594,743Tržby za predaj Blu-ray v USA Tržby za predaj DVD v USA ║ Alex Garland opäť skvelý, uchopil zaujímavý sci-fi námet, podal ho svojsky a hlavne pútavo. Žiadne veľkohubé sci-fi ale komorná dráma o vzájomnom chápaní svojej podstaty, bytia, miesta na Zemi. Miestami mrazivá až temná atmosféra. Zmutovaní medveď teda dal zabrať. /75%/(18.3.2018)

  • Marigold
    **

    Garlanda si cením za jednu věc: jak těmi svými nabubřelými a v tomhle případě halabala slátanými béčky dovede oblbovat kritiky, aby psali o sci-fi masterpiecech. Což je v případě filmu, který celkem nevalně vypadá i na televizi a je vágní všude tam, kde by měl být konkrétní a konkrétní všude tam, kde měl být vágní, fakt husarský kousek.(14.3.2018)

  • Radek99
    ***

    Kontakt pro genderově zmatené 21. století. Není to rozhodně béčko, ale ani hollywoodské sci-fi áčko, spíš takové A- Kdo ví...anebo se nám možná Alex Garland snažil nastínit, jak bude brzy vypadat genderově vyvážený hollywoodský blockbuster...po remakeovaných Ghostbusters vyšlapává cestičku filmů bez mužských hrdinů...(13.6.2018)

  • DaViD´82
    ****

    Damsels in distress tak trochu jinak. Sofistikované komorní p-o-m-a-l-é (pocitově jednou tak dlouhé; ovšem nejde o výtku) béčko, kde se však všichni chovají logicky a přiměřeně situaci a které si bere stejnou měrou ze Strugackých jako z Věci a Příchozích. Ovšem překvapivě málo z VanderMeerovy předlohy. Na jednu stranu podmanivě znepokojivé svými výjevy i hutnou atmosférou, na tu druhou se to halí do jakože interpretačně bohatého hardcore sci-fi přesahového rozměru, u kterého si vůbec nejsem jist, zda je opodstatněný a nikoli pouze předstíraný až banální. Každopádně (nejen) z těchto důvodů to v mysli drápky zasekne natolik spolehlivě, že se vám to z hlavy nevykouří s náběhem závěrečných titulků.(12.3.2018)

  • Superpero
    ***

    Stupiditou si to komando ženskejch nezadá třeba s posádkou z Alien Covenant. Vůbec tam nekoumaj, velitelka nevelí jen jim pořád zdrhá a když najdou video s důkazem něčeho prohnilého (chlapovi se tam hejbou střeva), tak to nechaj ležet s odůvodněním, že za to může světlo. Na základě tohoto erudovaného výzkumu pak černoška jen tak vybleje vysvětlení celého fenoménu, když tam zrovna čumí na kytku. Je to navíc dost nuda a nic se tam neděje. Ke konci naštěstí začne přituhovat a je tam fakt dobrá hororová scéna se zmutovanym mluvícim tapírem, nebo co to bylo. Finální mindfuck s divnostvořením neřešim, bylo to schválně megadivný, ale dělalo to dobrý zvuky. Celkem mi to přijde jako smyslnedávající průměr, co by hrozně moc chtěl být filosoficky na výši. Nemůžu se zbavit dojmu, že tam stačilo poslat myslivce s kanystrem benzínu a bylo by po problému.(17.3.2018)

  • LIVINGDEAD
    odpad!

    1) U filmu jsem zaspal ... a zaspávám u sraček 2) To byla ale píčovina.(17.3.2018)

  • Fr
    ***

    „Není to jako my. Je to naším opakem. Nevím, co to chce. Nebo jestli to chce. Ale poroste to... dokud to nepojme vše. Naše tělo i mysl budou rozmělněny na ty nejmenší části dokud žádná část nezůstane. Anihilace.“ /// Komorní, sázící na překvapivý objevy (mutace). Kromě dávky keců, který střídaj hororový okamžiky a munumenty. A v to všem 5 pipin na dobrodružný výpravě... Flashbacky do minulosti Leny, kterak manžel odešel do ZÁŘE. Ty hororvý kusy jsou postupně lepší a lepší... Není to levňoučký scífko. Ba ani béčkový. Něco jako 7 životů, takže určitě biják pro kina. Pak už jen bude záležet, jak ten mix vědeckejch informací, hororovejch okamžiků a komorna vstřebáte. Vobčas to totiž má blíž k Terence Malikovi, než třeba ke Kouli (taková malá nápověda...) /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Trilogii "Southern Reach" , kterou v roce 2014 napsal Jeffrey Scott VanderMeer, neznám. 2.) Su biolog a voják. 3.) Nevím, proč je špatně, když jsem v pyžamu a kolem stojí chlápci v atombordelu. 4.) Thx za titule „titulkomat“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ *(24.3.2018)

  • novoten
    *****

    Snad jen někdo, kdo nikdy o někoho nejbližšího nepřišel, může říct, že flashbacky plné těch nejsilnějších pocitů i nejpalčivějších výčitek, neplnily svou úlohu dokonale, nebo dokonce přecházely v nudu. Právě v nich se Natalie Portman ukazuje jako poklad a nejsprávnější volba pro hlavní roli. Její upřímné slzy nebo soustředěný výraz mě provedly po světě, kterým Garland naťukává všechny očividné či nenápadné zdroje (Příchozí, Vetřelci, Prometheus nebo Fontána), ale nikdy do inspirace nezabředne. Pokaždé z nastalé situace vybruslí originálně a než bys řekl maják, začíná snad i vážně tvořit onu novou klasiku, o které trochu zaskočeně mluvily zahraniční reakce, ať už díky vizuálu, žánrovému záběru nebo pointám. Jediné, co mě mrzí - a tvůrci jsou v tom nevinně - je fakt, že jsme si Annihilation mohli vyzvednout až na Netflixu. Hardyho kamera i neutuchající překvapení z nového světa byly určeny i pro evropské stříbrné plátno.(13.3.2018)

  • ricci.s
    **

    Tentokrát plný súhlas s užívateľom Carnifex. Ak mám ten dotyčný komentár chápať správne, tak od hodnotenia tejto blbosti či filmového vkusu závisí jednoduchosť diváka? Perla múdrosti za 100 bodov, ktorá mi spríjemnila večer (práve pre takéto hlody sa tu oplatí chodiť). Teraz k filmu. Vizuálne nádherná nuda, akú som nečakal ani v zlom sne. Spočiatku ma to ešte bavilo, najmä vďaka skvelej kamere, a útok toho zmutovaného medveďa pokladám za najlepšiu scénu filmu. Od tohto momentu až do konca samá prázdnota a naťahovanie snáď donekonečna. Nepokladám ten film až za taký dobrý, aby trval takmer dve hodiny. Hromada zbytočnej vaty a otravné flashbacky zo života hlavnej hrdinky mi zážitok len zhadzovali. A ten záverečný tanček plodnosti ma dokonale uspal. Ale bolo to celé krásne, pestrofarebné... A som rád, že ma to nezabilo.(12.3.2018)

  • tron
    ****

    „Čo to chcelo?“ – „Nemyslím si, že to niečo chcelo.“ 70%. VanderMeerovu knihu som si kúpil... a veľmi rýchlo predal. Fascinovala ma zápletka o „Oblasti X“, z ktorej sa nikto nevracia (alebo sa vráti, ale pomätený a smrteľne chorý) a v ktorej pravdepodobne neplatia pozemské fyzikálne zákony, lenže výsledkom bohužiaľ bolo obrovské sklamanie. Na filmové spracovanie som sa napriek tomu tešil, lebo prvé fotky vyzerali krásne a Alexa Garlanda pokladám za jedného z najvzrušujúcejších tvorcov na svete. Dobrou správou je, že muž stojaci za takými fenomenálnymi, úžasnými a kultovými dielami, ako je Pláž, O 28 dní alebo Sunshine knižku výrazne upravil a „skomerčnil“. Takže kým knižka bola od istého bodu pre mňa takmer až nečitateľná (a neskutočne nudná), film je oveľa zábavnejší a atraktívnejší (a hororovejší, ak to chcete počuť takto – aligátor, kríky v tvare ľudských tiel, „ľudský hlas“, čeľuste, psycho finále). Našťastie bez toho, aby strácal na inteligencii, prepracovanosti a ambicióznosti. Naopak, ponúka viacero momentov, scén a riešení, ktoré sú natoľko náročné, že mnohým divákom budú vadiť (to je ale ich problém). Po vizuálnej stránke síce nejde až o takú žranicu, ako som čakal, ale rozhodne sa bavíme o vizuálne nadpriemernom filme. Na mimoriadne silnej, uhrančivej a snovej atmosfére zanechala obrí podiel provokatívna, nádherne šialená hudba. Zaujali ma aj postavy a to vrátane Natalie Portman, ktorú príliš nemusím (najlepšia bola psychologička Jennifer Jason Leigh). Troška hapruje (ne)logické jednanie postáv, ktoré mali byť absolútnymi špičkami vo svojich odboroch a ktoré zrejme mali tušiť, že keď sa vydávajú do oblasti, z ktorej sa ešte nikdy nikto nevrátil, nepôjde zrejme všetko podľa plánu. No pri prvých problémoch sa začínajú správať výrazne neprofesionálne a nesmie chýbať ani scéna, kedy sa gigantické obludy pohybujú s tichosťou rafinovanej myšky. Niektoré veci zostávajú nedopovedané a zvláštnym spôsobom otvorené (Spoiler Prečo Oblasť von pustila za celú tú dobu len jedného dvojníka? Spoiler).(15.3.2018)

  • H34D
    ***

    Při snaze o charakterizování tohoto filmu mě napadají mnohá přirovnání, ať už knižní nebo hollywoodská verze Solaris, či jiné méně ambiciózní, avšak myšlenkově bohaté sci-fi kousky typu The Divide, či Coherence. V porovnání s nimi se velmi zajímavá vstupní myšlenka Annihilation nezdá dostatečně využita. Postavy se nechovají vždy logicky, vůbec celá výprava čtyř, ne až tak profi, ženských nepůsobí příliš realisticky. Filmy tohoto ražení můžou krásně těžit z konfrontace vědeckého přístupu s nadpřirozenem a to se zde tolik nepovedlo. Atmosféra je ale docela příjemná... 7/10(18.3.2018)

  • EvilPhoEniX
    ***

    Trailer mě onehda uchvátil, z filmu nakonec až tak unešený nejsem, ale pořád se jedná o obstojnou žánrovku, která má vynikající nápad. 4 vědkyně, každá specializovaná na něco jiného jdou prozkoumat novou oblast, kde neplatí zákony přírody a odkud se ještě nikdo nevrátil živ. To je nápad jak víno, jen mi přišlo, že nedostal tolik prostoru kolik by mohl. Film zbytečně brzdí flashbacky, které příliš zábavné nejsou a projeví se to na tempu filmu. Je zde skvělá scéna s bílým krokodýlem a zmutovaným medvědem, který v chatě nadělá pěknou paseku a dojde na jednu vynikající gore scénu s roztrhlou čelistí, to jsem opravdu šílel radostí, závěrečná filosofická půl hodina na mě až takový dojem neudělala a finále mi přišlo docela confusing. Určitě bych přidal více zmutovaných zvířat a cokoliv z přírody vůbec k větší spokojenosti. Za doporučení film určitě stojí kvůli nápadu, vizuálu a medvědovi, byť film dostává celkem sadu. 70%(18.3.2018)

  • choze
    **

    STALKER podle Garlanda. Atraktivní námět, plíživá snová atmosféra, zajímavá hudba a ve finále i vizuál... Pokus o ambicózní sci-fi art, který skončil jako nepříliš zábavné béčko.(23.3.2018)

  • Marceloo
    **

    Po návrate svojho manžela zo zvláštneho ekosystému, v ktorom ešte žiaden človek neprežil, sa Lena (Natalie Portman) vydáva na toto miesto. Spolu s ňou podnikajú expedíciu štyri skúsené vedkyne, ale nedokážu si ani predstaviť, aké nebezpečenstvo ich na mieste čaká. - Toto je dosť velký joke a som rád, že si to distribútori uvedomili a nedostalo sa to do kín. Retardovaná prechádzka po džungli, v ktorej výborné herečky nemajú očividne pri sebe nikoho schopného, kto by im povedal, čo majú robiť. Hororové je to minimálne. Len pár útokov digitálnych zvieratiek na úrovni Syfy a jedna sekundová gore scéna, za ktorú tomu pridám jednu hviezdičku. Inak je to ale úplný nezmysel, ktorý sa tvári neuveritelne vážne. Pseudointelektuáli v tom určite budú hladať presahy do iných dimenzií ludského chápania, ale fanúšik kvalitnej hororovej zábavy musí jít o dům dál. + herečka z Morgan a Amityville: The Awakening(12.3.2018)

  • Psema
    ***

    Garland byl a je béčkař, což se vždycky odráželo hlavně v druhé polovině jeho scénářů, potažmo filmů. Annihilation není výjimka. Tematicky pestrý fetiš o sebedestrukci a možnostech evoluce, který se topí v břečkovém ději, který si neporadí ani s tak obligátní věcí, aby překvapil posloupností jednotlivých úmrtí. Tupě předvídatelněji už to asi nešlo ani v samotném finále, po kterém zůstává spíše ambivalentní pocit než spokojenost či odpor. "Nevím".(13.3.2018)

  • xxmartinxx
    **

    Něco jako svého času Kellyho Apokalypsa - nadějný filmař, kterého všichni vynáší do nebes, cítí tak hroznou potřebu dokázat, že minulý film nebyl náhoda, že se ztratí ve změti nápadů. Jenže zatímco Kellyho ambice explodovaly v okázale zábavné supernově, Annihilation jen legračně prská. Bylo to o něčem? Problém není, že stejně jako Natalie na konci "nevím", ale že mě to předně ani moc nezajímá. Jsem velký příznivec režisérských fetiší, které vznikají jen na uspokojení svých tvůrců a tomuto uspokojení obětují vše. Nejdřív jsem měl pocit, že právě tím je i tenhle kousek. Ale někdy během sledování jsem se přepólovat spíš do opačného extrému - kdy jsem měl pocit, že Garland dělá všechno pro to, aby uspokojil divnými výjevy a pseudochytrými (vím, jak je předpona "pseudo" zprofanovaná, ale tady si bez ní neporadím) kudrdlinkami diváka a zabíjí cokoliv, co mohlo být dobrým filmem.(13.3.2018)

<< předchozí 1 2 3 4 8 14 21 27
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace