poster

Svěřuji ti svou ženu

  • německý

    Ich vertraue dir meine Frau an

Komedie

Německá říše, 1943, 88 min

  • selfesteem
    ****

    Že někdy budu mít možnost vidět tento film, jsem ani nedoufala. Zajímalo mě hlavně, jakže to ty naše herečky zvládaly, mluvit ve filmu německy. Ale ty zvládly asi mnohem těžší věci, než jen hovořit naprosto bezchybně a plynně německy, a bůhví kolika ještě dalšími jazyky. Protože jsem opravdu až "postihnutá" sledováním starých českých filmů, čekala jsem, co se mnou udělá tahle německá tvorba. A pár rozdílů bych našla. České filmy jsou mnohem lidštější, i v projevech, více citové a proč tak jemně působí, je hlavně zásluhou kvalitní melodické hudby, která naše filmy prochází. Ve Svěřuji ti svou ženu mi ta hudba přišla jak mlácení železnou tyčí do plotu.(2.2.2011)

  • Marthos
    ***

    Průměrná konverzační veselohra, která je dnes zajímavá pouze účastí české filmové hvězdy Adiny Mandlové. Ta pod pseudonymem Lil Adina vytvořila spíše pasivní roli podváděné a podvádějící manželky. Jak později Mandlová vzpomínala ve svých pamětech, k natáčení ji po dlouhém přemlouvání donutil osobně Rühmann, který se tehdy speciálně vypravil do Prahy. Atmosféra v ateliéru byla ovšem podle Mandlové velmi dusná: "Na všechno se šlo vědecky a ze všeho se dělal ohromný problém. Film byl veselohra, ale nikdo se nesmál, všichni se tvářili, jako by vyráběli bůhvíjakou vážnou tragédii nebo psychologické drama. Nikdo nepromluvil a nežertoval mezi záběry, disciplína jako na vojně a i Rühmann, který byl v soukromém životě kouzelný člověk, se k nepoznání změnil, sotva překročil práh ateliéru. Často jsem seděla sama v hotelovém pokoji, opuštěná a nešťastná." Co dodat? Snad jen, že po válce si Mandlová díky této řadové komedii vysloužila doživotní zákaz umělecké činnosti na území Československa. Život je plný paradoxů.(21.10.2008)

  • IvonaK
    *****

    Moc jsem od tohoto filmu neočekávala, ale nakonec mě velice překvapil. Bylo moc pěkné vidět jak obyčejný rybář převezl všechny kavalíry z lepší společnosti a postavil se ke všem náročným výzvám čelem aby získal srdce Adiny Mandlové která ho nakonec nepředvídatelně ocenila. A nutno ještě zmínit že tato komedie nebyla jen svěží, ale měla i vtipný závěr což se jen tak u starých filmů nevidí.(22.6.2019)

  • Bart
    **

    V době kdy Mandlová herecky dozrávala a v Protektorátě dostávala ty nejlepší role, zahrála si v reichu v dost slaboduché komedii, jakých se točily desítky a ve kterých v Čechách hrála v polovině třicátých let. Herecky se však neměla za co stydět. Dobře zapadla do průměru. Její vcelku plynná němčina mě překvapila.(14.2.2011)

  • tomtomtoma
    ***

    Romantická komedie byla oblíbeným a vděčným žánrem tehdejší doby. Zábava s úsměvem ve tváři byla vždy žádaným filmařským produktem. Tento film sice ničím neoslní, ani nenadchne, ale i tak dokonale plní své poslání humoru a zábavy. Partnerská nevěra a žárlivost sice přináší do srdcí vlastních protagonistů bolest a smutek, pro nezávislé pozorovatele jsou většinou zdrojem příjemného veselí. Rozbíhá se soutěživost a touha po pomstě. A přes zmatky v pohybu a slovech se vše dostává až ke svému zdárnému vyvrcholení. Všehoschopným ochráncem manželské bezúhonnosti je velmi úspěšný starý mládenec z přesvědčení Peter Trost (zajímavý Heinz Rühmann), a jako neposedný diblík snaží dirigovat celkové dění děje událostí. S neuvěřitelným zápalem a nezastavitelnou vyřídilkou se vrhá do svěřeného úkolu, aby mu velel, padal, vstával a slavil svá vlastní vítězství. Protihráčem i spoluhráčem je mu zhrzená přítelova manželka Ellinor Deinhardt (šarmantní Adina Mandlová), ve které se pere pomstychtivost s touhou po získání opětované lásky v harmonickém soužití. Brání se diktátu, provokuje a teatrálně bouří, aby nakonec nalezla svůj vnitřní klid. Z dalších rolí: Ellinořin přelétavý a lehkomyslný manžílek Robert (Werner Fuetterer), Peterova zamilovaná a neodbytná sekretářka Lil (Else von Möllendorff), Peterův obětavý a také obětovaný přítel a právník Kurt (příjemný Arthur Schröder), bavící se i vyhrožující boxer těžké váhy (Paul Dahlke), přestárlý svůdce žen a dirigent vlastního hudebního orchestru Fred Hansen (Kurt von Ruffin), či Ellinořina bezprostřední služebná (Alexa von Porembsky). Pro českého diváka je lákadlem přítomnost Adiny Mandlové. Milovníci komedií pro pamětníky s romantickou zápletkou si přijdou na své. Humor je svižný a hravý, víří i konejší a ve svém poslání účinkuje i dnes.(13.7.2016)

  • - Keď do filmu obsadili Adinu Mandlovú (Ellinor), K. H. Frank sa sťažoval samotnému Goebbelsovi, že je to hanba pre nemeckú kultúru. (Raccoon.city)