Reklama

Reklama

Obsahy(1)

„Nehni se od ní ani na krok. Drž se jí jako klíště! Pozítří se vrátím!“ S těmi slovy se loučí Robert Deinhart se svým přítelem Peterem Trostem, nastupuje do rychlíku se svou fešnou sekretářkou, aby se už nikdy víckrát nevrátil. Na nástupišti stojí zdrcený Peter a vedle něho mladá temperamentní Robertova ženuška Ellinor. Je-li Peter ještě v nejistotě, ví Ellinor přesně, že její manžel se řítí rychlíkovou rychlostí do milostného dobrodružství – a rázem je odhodlána, že se krutě pomstí nevěrníkovi… (kwietitze)

(více)

Recenze (14)

selfesteem 

všechny recenze uživatele

Že někdy budu mít možnost vidět tento film, jsem ani nedoufala. Zajímalo mě hlavně, jakže to ty naše herečky zvládaly, mluvit ve filmu německy. Ale ty zvládly asi mnohem těžší věci, než jen hovořit naprosto bezchybně a plynně německy, a bůhví kolika ještě dalšími jazyky. Protože jsem opravdu až "postihnutá" sledováním starých českých filmů, čekala jsem, co se mnou udělá tahle německá tvorba. A pár rozdílů bych našla. České filmy jsou mnohem lidštější, i v projevech, více citové a proč tak jemně působí, je hlavně zásluhou kvalitní melodické hudby, která naše filmy prochází. Ve Svěřuji ti svou ženu mi ta hudba přišla jak mlácení železnou tyčí do plotu. ()

Bart 

všechny recenze uživatele

V době kdy Mandlová herecky dozrávala a v Protektorátě dostávala ty nejlepší role, zahrála si v reichu v dost slaboduché komedii, jakých se točily desítky a ve kterých v Čechách hrála v polovině třicátých let. Herecky se však neměla za co stydět. Dobře zapadla do průměru. Její vcelku plynná němčina mě překvapila. ()

Reklama

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Romantická komedie byla oblíbeným a vděčným žánrem tehdejší doby. Zábava s úsměvem ve tváři byla vždy žádaným filmařským produktem. Tento film sice ničím neoslní, ani nenadchne, ale i tak dokonale plní své poslání humoru a zábavy. Partnerská nevěra a žárlivost sice přináší do srdcí vlastních protagonistů bolest a smutek, pro nezávislé pozorovatele jsou většinou zdrojem příjemného veselí. Rozbíhá se soutěživost a touha po pomstě. A přes zmatky v pohybu a slovech se vše dostává až ke svému zdárnému vyvrcholení. Všehoschopným ochráncem manželské bezúhonnosti je velmi úspěšný starý mládenec z přesvědčení Peter Trost (zajímavý Heinz Rühmann), a jako neposedný diblík snaží dirigovat celkové dění děje událostí. S neuvěřitelným zápalem a nezastavitelnou vyřídilkou se vrhá do svěřeného úkolu, aby mu velel, padal, vstával a slavil svá vlastní vítězství. Protihráčem i spoluhráčem je mu zhrzená přítelova manželka Ellinor Deinhardt (šarmantní Adina Mandlová), ve které se pere pomstychtivost s touhou po získání opětované lásky v harmonickém soužití. Brání se diktátu, provokuje a teatrálně bouří, aby nakonec nalezla svůj vnitřní klid. Z dalších rolí: Ellinořin přelétavý a lehkomyslný manžílek Robert (Werner Fuetterer), Peterova zamilovaná a neodbytná sekretářka Lil (Else von Möllendorff), Peterův obětavý a také obětovaný přítel a právník Kurt (příjemný Arthur Schröder), bavící se i vyhrožující boxer těžké váhy (Paul Dahlke), přestárlý svůdce žen a dirigent vlastního hudebního orchestru Fred Hansen (Kurt von Ruffin), či Ellinořina bezprostřední služebná (Alexa von Porembsky). Pro českého diváka je lákadlem přítomnost Adiny Mandlové. Milovníci komedií pro pamětníky s romantickou zápletkou si přijdou na své. Humor je svižný a hravý, víří i konejší a ve svém poslání účinkuje i dnes. ()

sportovec 

všechny recenze uživatele

Obviňování fakticky celé generace českých filmových herců z kolaborace s nacistickým režimem bylo budované na písku již v poválečné době. Pokud by mělo být důkladně aplikováno na tehdejší naši společnost, stalo by se evropskou i světovou kuriozitou. Je-li tu po desetiletích možnost konfrontovat někdejší napadnutelná tvrzení se skutečností natočeného materiálu, je nutné tento fakt náležitě přivítat. Snad málokterá česká herečka má tak kontrovezní pověst jako Adina Mandlová. Její velkorysý vztah k mužům, touha vyrovnat se v mezinárodnéím záběru Lídě Baarové, snaha oddávat se bez zábran radostem života kolem ní vytvořila kouřovou clonu pověstí a někdy vysloveně drbů a pomluv. Velmi průměrná německá salonní komedie, vzdáleně upomínající na KRISTIÁNA a ozdobená skvělým výkonem Heinze Rühmanna, této veličiny kinematografie hraného filmu našeho severního souseda, prokazuje opak. Naopak si málokdo uvědomí, že do boje s nacistickým nebezpečím ve Fričově, Voskovcově a Werichově filmu SVĚT PATŘÍ NÁM volá tehdejší Čechoslováky právě hlas této rozporuplné české ženy a nezapomenutelné dramatické umělkyně. Po desetiletích pěna opadla a objevila se skutečná skutečnost. Skutečnost iluzí, ale také tragédie, která nemusela být. Poučení o sváru vášně a rozumu, fanatismu a věcnosti, šílenství a střízlivosti. Poučení varující. ()

Brejlil 

všechny recenze uživatele

Slušná konverzační komedie s občasnou snahou o trochu té "crazy" složky. Překvapí značná otevřenost, se kterou mladá emancipovaná manželka plánuje svojí nevěru. Zajímavé je také sledovat, jak se ve filmu vůbec neobjeví nějaké náznaky války (v tom se neliší od podobných protektorátních děl), legrační je také píseň, dost laděná do dekadentních západních stylů. Je smutné, když si představím, že tento jediný v Německu natočený film, ke kterému se Mandlová upsala, ji stál po válce kariéru. To už ale nesouvisí přímo s tímto filmem. ()

Galerie (16)

Zajímavosti (1)

  • Keď do filmu obsadili Adinu Mandlovú (Ellinor), K. H. Frank sa sťažoval samotnému Goebbelsovi, že je to hanba pre nemeckú kultúru. (Raccoon.city)

Reklama

Reklama