poster

Ulice Cloverfield 10

  • USA

    10 Cloverfield Lane

  • USA

    The Cellar

    (pracovní název)
  • Slovensko

    Ulica Cloverfield 10

  • Velká Británie

    10 Cloverfield Lane

  • Nizozemsko

    10 Cloverfield Lane

Horor / Psychologický / Sci-Fi / Mysteriózní / Thriller / Drama

USA, 2016, 104 min

Kamera:

Jeff Cutter

Hudba:

Bear McCreary

Producenti:

J.J. Abrams, Lindsey Weber

Střih:

Stefan Grube

Scénografie:

Ramsey Avery

Kostýmy:

Meagan McLaughlin
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • gudaulin
    ****

    Při zpětném pohledu nepůsobí snímek tak chytře, jak se během sledování tvářil. Jeho scénář totiž dlouhou dobu svádí k očekávání nějaké mystifikační pointy a la Sexmise a zatím... Film je zajímavý tím, že během své stopáže dokáže, podobně jako chameleon mění barvy, měnit žánry, ve kterých se pohybuje. Nejde o to, že by se v něm prolínaly různé žánrové prvky, on prostě chvíli funguje jako čistokrevný horor, aby se na jiném místě změnil v psychologické drama izolované skupinky lidí, o kus dál je z něj nefalšované sci-fi a jinde zase thriller o střetnutí s vyšinutým zločincem. Mimochodem, hlavní hrdinka má vážně smůlu. Ocitnout se po vážné autonehodě ve společnosti největšího magora na okrese opravdu není fér. Všichni tři herci odvádí odpovídající výkon. Mary Elizabeh Winstead v roli odvážné holky, co nechce svůj život prodat zadarmo, je sympatická a působí na mě líp než v podobně stavěné postavě v prequelu The Thing. Opravdovou lahůdkou je ale přítomnost Johna Goodmana v roli svérázného majitele nemovitosti s prazvláštními koníčky. Tohle je nesmírně vděčný typ postavy a John Goodman si ho náležitě vychutnal. Jakkoliv poté, co v závěrečné čtvrthodině přizná Ulice Cloverfield 10 definitivně barvu a rozplyne se iluze rafinovanosti, dojem trošku klesá, ale nakonec zůstanu na 4*, ať už se totiž pohybuje na půdě jakéhokoliv žánru, přináší přesně ty emoce, které má. Celkový dojem: 75 %.(9.7.2017)

  • 3DD!3
    ****

    Promyšlená příběhová stavba, která pouští informace tak akorát aby divák zůstal "entertained" je ukázková. Díky tomu, že Johny Be Good(man) je tak akorát děsivý jako sympatický a je pořád se na co dívat (Mary Elizabeth Winstead). Hodně silných momentů, drsné zvraty. Celkově to ale působí jako dražší začátek seriálu, kterého se asi nikdy nedočkáme. Finále funguje i pokud tak trochu víte do čeho jdete, slastné nevědomí je zase jednou lákavější.(30.7.2016)

  • Psychor
    **

    Jakožto hororový expert jsem měl již před projekcí neblahé tušení, že 10 Cloverfield Lane nebude žádný zázrak (viděl jsem totiž trailer, který mě naprosto ničím nezaujal), ale rozhodně jsem nečekal, že snímek svou kvalitou nebude stačit ani na ušmudlaný průměr. 10 Cloverfield Lane má s hororem společného opravdu pramálo. Schází mu atmosféra, absentuje napětí a především se neskutečně vleče. Stopáž v délce 105 minut byla zvolena zcela nepatřičně, jelikož kromě již zmíněných nedostatků si divák nevybuduje ani žádný hlubší vztah k postavám a jejich osud je mu tedy víceméně lhostejný. Zhruba od poloviny filmu už jsem netrpělivě vyhlížel jeho závěr, který s sebou naneštěstí přinesl i pořádnou porci nepochopitelné béčkovitosti.(17.5.2016)

  • POMO
    ***

    Slušný pilot, ktorý v kine nemá čo robiť. Často krívajúca logika vs. silné momenty prekvapenia a intenzívne finále, ktoré má ale opäť iba takú stopáž ako vyvrcholenie seriálovej epizódy. Malý neveľký film do partie k prešumiteľnému Super 8. Na väčší a originálny Cloverfield sa nechytá (keď už sa bavíme o Abramsovych produkciách pre totožnú cieľovku).(9.4.2016)

  • kingik
    ***

    Holka havaruje v autě, následně se probouzí zraněná v protiatomovém krytu domácí výroby, kam ji umístil odulý chlápek. Ten ji namluví, že venku mezitím došlo ke katastrofě, snad i invazi, kterou nejspíše mají na svědomí mimozemšťané. Vzduch je kontaminován, z bunkru nikdo nesmí ven. Celý film je v podstatě o tom, zda je toto tvrzení pravdivé, či nikoliv. Když se zkříží psychothriller typu Room s prvky scifi typu Válka světů, co z toho může asi tak vzejít. Film na jedno podívání, na který se do kina nevyplatí chodit. Já na něm ale byl. Působil na mě levně, scenáristicky nedotaženě, režie a herecké trio jej zdatně táhlo. Vyjít tohle rovnou na dvd, nebyl bych nijak přehnaně kritický, řekl bych fajn, tenhle formát je pro tenhle film přímo ideální. Je třeba si uvědomit, že v kině platíme většinou za filmy vizuálně atraktivní, dějově bohaté, herecky zajímavé. Tenhle nemá bombastický vizuál, na triky je hodně skoupý, komorní atmosféra převládá, občas se dostaví i klaustrofobický pocit, drtivá většina děje je minimalisticky vystavěna, téměř na úrovni divadelní hry o dvou dějstvích. To první dějství je vzdálenou variací na psycho snímek Room, akorát je to asi desetkrát zajímavější, neb zde nepobíhá nenalíčená šereda s fakanem z džungle. Druhé dějství, do něhož se film násilně překlopí až v závěrečné čtvrthodině, pečlivě a pomalu budovanou atmosféru v uzavřeném podzemním bunkru kazí. Vysvětlí se, jak se to s unesenou Michelle vlastně doopravdy mělo, nevysvětlí se ale několik zajímavých, ne úplně nepodstatných detailů kolem únosce/zachránce. Kolem nepříliš sympatické postavy spasitele, kterou ztvárnil John Goodman, se za tu více jak hodinu vytvoří solidní porce pochybností o jeho báchorce o nastalé apokalypse, vyvstane nejedno podezření ohledně pravdivosti jeho slov a tragickém konci jeho rodiny, a celé to má punc vyhroceného a hutného napínáku. Mluvil ten divný a málo důvěryhodný chlap pravdu, že venku nastal konec světa, vždyť příliš důkazů o tom, že na povrchu došlo ke katastrofě neexistuje (dvě uhynulá hospodářská zvířata+zoufalá ženština viděna Michelle skrz okno bunkru), nebo je to jen starý perverzák unášející mladé dívky na odlehlou farmu. Film všechny náznaky indícií, směřujících k tomu, že Michelle má co dělat s vyšinutým magorem, najednou nechá ladem. Na spoustu otázek tak divák nedostane žádnou odpověď. Pokud o odpovědi nestojíte, můžete jednání scenáristů brát tak, že jen diváka toužili zmást, i když tak činili ne úplně šikovně. Dojezd filmu není nikterak zajímavý. Určitě se nevyrovná dění v bunkru. Tam se sice příliš akčně neoperovalo, klábosilo se, hráli se i společenské hry, ale také se kuly plány, jak se dostat ven a napětí mělo častokrát značně hustou konzistenci než dynamický, avšak rozbředlý závěr, který s ohledem na předchozí dění působil hodně rušivě. Ústřední trio herců hrálo zcela přirozeně. Okatá Mary Elizabeth Winstead v "pážecím" účesu navíc ukazuje, jak správně nosit tílko. A tohle tílko je i hlavní vizuální atrakcí. Jak jsem v úvodu zmínil, nikterak atraktivní podívaná to zrovna není. Scénář není protkaný originalitou, spíše variuje už existující filmy. Dan Trachtenberg může být rád, že se jeho film podíval do kin. Za blbým názvem se skrývá skromný film plný logických děr, který v kinech velký rozruch nenadělá. V závěru zjistíte, zda se skutečně jedná o prequel k filmu Monstrum (Cloverfield 2008). Ale i přes všechnu snahu, kdy se mně několikrát sroloval šourek, jsem nebyl schopen určit stoprocentní dějovou návaznost mezi těmito dvěma odlišnými filmy. 60%(8.4.2016)

  • - Benzínová stanice, kde na začátku filmu tankuje Michelle (Mary Elizabeth Winstead), se jmenuje Kelvin. Označení Kelvin se objevuje ve většině filmu režirovaných nebo produkovaných J.J. Abramsem. Bylo to jméno Abramsova dědečka. (Charpy)

  • - Podľa producenta J.J. Abramsa, je film považovaný za "pokrvného príbuzného" pôvodnej snímky Cloverfield (2008). (figliar)

  • - V úvodní scéně v autě je při telefonátu jiný čas na telefonu a jiný na autorádiu. (LERw!g)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace