Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Pohledná servírka z krkonošského hotelu Bobí vrch Gita (Ž. Veselá) zahyne pod koly auta svého milence, který ji zabil kvůli obavám, že na něj dívka vyzradí nezákonné machinace s valutami. Gitu krátce nato začne hledat její sedmnáctiletá kamarádka Anna (D. Veškrnová). Naivní dívka, která vyrostla v dětském domově, chce původně jen padesát korun, které kdysi Gitě půjčila. Každý v hotelu se domnívá, že Gita prostě odjela za lepším, jak se tu už mockrát stalo. Jenže Anna začne v domnělém odchodu spatřovat řadu nejasností – Gita si například před svým zmizením nevyzvedla drahé boty, které si nechala opravit. Anna využije situace a nastoupí na Bobím vrchu jako pomocná síla v kuchyni. Nepotrvá to dlouho, a bude potřebovat pomoc… (Česká televize)

(více)

Recenze (209)

honajz 

všechny recenze uživatele

Scénář je docela slušný, ačkoliv souhlasím s komentáři níže, že neukázat pachatele a jen o něm mluvit (nový provozní, manželka) je fakt u detektivky přes čáru a nemá to tady vlastně ani smysl, proč ho neukázat. Aby si divák sám mohl říct, ahá, tak tenhleten to byl? Líbí se mi prostředí hor, místa, kam jsme taky koncem léta jezdili, vykreslení horských chat ("někteří se tady do toho zamilují a nemůžou už odejít, jiní sem přijdou jen na chvilku a chtějí rychle vydělat", řekne jedna z postav) a dokonce si film nebere servítky v tom, jak se i tehdy okrádali klienti, jak i tehdy protekční tatarák nemusel být z hovězího, jak se na jídle tak trochu šulilo. Postava psychologa, který radí druhým, ale sám má sekeru v kavárně, je dobrá vtipná vsuvka. I to postupné skládání indicií a náznaků je dobré. Jen teda čím častěji ten film vidím, přijde mi Veškrnová hodně křečovitá v té své poloze rozevláté, vysmáté holky, poloze, kterou jela v té době hodně často, asi proto, že sama taková osobně nebyla. Kazí mi z filmu dojem a třeba Kolářová nebo Adamovská nebo Macháčková nebo Fišerová by mi sem sedly líp. ()

Peabody 

všechny recenze uživatele

Nevím, kde je problém, přijde mi spousta herců tak nějak ... nanic. Pan Abrhám a trochu pan Augusta nevyužitý potenciál, je tu , jako vždy u Juraje Herze hodně mladých hereček (vcelku je známo, proč). Esenbák pana Prachaře se docela dá, starý pán herec byl, ty další generace, mno ... Zápletka je taková utahaná, mladá Dáša docela slušná, ale celkově ani ne tak detektivka 'to by bylo sakra pomalé i na tu dobu) jako hledání kámošky. Horské prostředí přidává určitou zajímavost, to ano. Nevím proč, ale po léta jsem po shlídnutí měl dojem, že vrahem je Muraško. Pro mne osobně je ale na zabití Boban Ondráček, jeho hudba zejména ze začátku mne neskutečně štve. ()

Reklama

mchnk 

všechny recenze uživatele

Dagmar, tehdy jenom Veškrnová, je skutečně těžkým hereckým kouskem ke strávení. Ovšem Juraj Herz má své kvality, které jsou na filmu vidět. Dramatická detektivní zápletka a skvělé rozložení děje. Klasický kvalitní průměr tehdejší kinematografie. Karel Augusta a spousta dalších skvělých herců, drží základy tohoto v pohodě sledovatelného filmu. ()

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Tento film sice nepatří k vrcholům tvorby Herze, ani ke špičce kriminální komedie, přesto se dá na něj koukat. s kapkou uspokojení, se špetkou napětí i trochou vtipu. Navíc jsou zde kulisy Krkonoš, na které mám krásné vzpomínky z dětství. Zvědavost a touha po odhalení tajemství žene Annu (ukřičená Dagmar Veškrnová) do nového prostředí, do malých dobrodružstvích, do každodennosti všedních dnů horského hotelu a do neukojitelného apetitu. Vrahem nakonec musí být podle tradice ten, na koho je upřena nejmenší pozornost. Z dalších rolí: otcovský příslušník VB Sláma (Ilja Prachař), nenapravitelný sukničkář a lékař Rendl (Josef Abrhám), provozní horského hotelu Petrák (Vít Olmer), rázný šéfkuchař Muraško (Karel Augusta), roztomilý psycholog (Jan Schmid), či sám pan režisér jako host. Krkonoše a co vše se tam může stát... ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Skutečnou holkou na zabití je zde Dagmar Veškrnová, jejíž afektované herectví ve větších dávkách duševnímu zdraví rozhodně neprospívá. Nejspíš si toho byl vědom i Juraj Herz, který závěrečnou třetinu milostivě přepustil pohotovým příslušníkům SNB. Přes český pokus o giallo, psychologické drama a morbidní komedii se tak film dokodrcá až ke standardní socialistické detektivce. Dokonce i s automobilovou honičkou jako z nějaké céčkové západní žánrovky. Přechody mezi žánry neprozrazují jakýkoli tvůrčí koncept. Herz se snaží, aby to byla legrace, ale zase ne moc velká. Prozrazuje nám něco o minulosti protagonistky, ale ne dost, abychom s ní mohli soucítit. Zřejmě aby vyhověl požadavku zábavy, která bude pro lid a zároveň nastaví zrcadlo přežitkům minulé doby (ačkoli není jasné, o jaké přežitky zde vlastně jde, neboť největších prasáren se dopouští šéfkuchař v horské chatě, logicky vlastněné státem). Hudba nás upozorňuje, že vrahem mohl být prakticky kterýkoli z mužů. Ti se ale na druhou stranu beztrestně a v jednom kuse vysmívají naivitě protagonistky i ostatních žen, které jsou sexisticky redukovány na stvoření pěkná, ale neschopná samostatně myslet. Zobrazení žen v normalizačních komediích jako hloupých třeštidel, u nichž je pravděpodobnější, že se přizabijí při mytí nádobí, než že vyprodukují vlastní myšlenku, by zasloužilo obsáhlejší rozbor. Problém je, že filmy jako Holka na zabití vás svou úmorností o veškerou energii k analytičtějšímu uvažování připraví. 50% ()

Galerie (6)

Zajímavosti (20)

  • Když spolu mluví policejní vyšetřovatel Sláma (Ilja Prachař) a pošťák Bezdíček (Pavel Zedníček) u poštovního auta, je v odraze skla vidět osvětlovací lampa. Při odjezdu Slámova auta zase odraz kamery a štábu. (Fenk)
  • Režisér Juraj Herz si zahrál malou roli muže, připravujícího si v restauraci v Praze tatarský biftek. (rakovnik)

Související novinky

Juraj Herz 1934 - 2018

Juraj Herz 1934 - 2018

09.04.2018

V neděli zemřel režisér, scénárista a herec Juraj Herz. Jeden z hlavních představitelů československé nové vlny vystudoval fotografii na bratislavské UMPRUM, následně režii a herectví na loutkářské… (více)

Reklama

Reklama