• consuela1
    *****

    Častokrát zde lze číst, že pohádka není pro děti. Horší je, že v mém případě není ani pro dospělé- už vícekrát jsem večer doma o samotě držela v ruce kazetu a moc se chtěla dívat- NELZE! Zbaběle vyčkám na večer, ve kterém nejsem sama a pak si tuhle krásu dopřeju. Výčet superlativů je dlouhý: krásná hudba Petra Hapky, každý záběr, který by se mohl stát obrazem (opravdu krásně udělaná scéna, do detailu- co záběr, skvost), hrůza úvodní scény, má velmi oblíbená chvíle, při které se jakkoli očekávaně lekám dvacet let- ruka dopadnoucí na rameno tatínka ve chvíli, kdy utrhne růži (+ úlek podpořen v tu chvíli zaznějící hudbou), výkon Václava Vosky (od začátku mne dojímá). Jako dospělou mne navíc film zaujal i pro nádherné dialogy- monology netvora- mají co říct, jsou to vlastně krásné filozofické úvahy. se kterými nelze, než se ztotožnit. Nakonec: ačkoli pana Harapese nemusím a nikterak mne neoslovuje, zde byla volba pana Herze velmi šťastná- až do závěru filmu zde herec nemůže působit mimikou, jeho dominantním hereckým projevem, kterým musí vyjádřit jakékoli rozpoložení duše, je pouze pohyb těla- logicky tak volba představitele hlavní role směřovala do řad baletních, či tanečních.(22.6.2010)

  • Sarkastic
    ****

    Ano, v originále to asi má být pohádka, ale zpracování pana Herze mi pohádku moc nepřipomíná (leda tak pro dospělé). Když jsem byl menší, tak jsem se chvílemi u tohoto snímku docela bál. Je dost temný a depresivní, ale právě atmosféra je nejsilnější stránkou filmu. Ač moc hudbu pana Hapky nevyznávám, tady musím ocenit její kvalitu.(20.3.2008)

  • Jezinka.Jezinka
    *****

    Krásný působivý příběh, který je tradičně označován za pohádku, ač jí, přinejmenším v tomhle provedení, není. Určitě tedy ne tradiční pohádka, kde je jasně daný hodný, zlý, hloupý, špatný skutek zlého na účet hloupého z čehož pomůže hodný, zlý je potrestán a na konci je poučení. Živě si vybavuji svoje pocity, když jsem tuhle pohádku viděla poprvé. Jak jsem se bála těch "sloužících" v zámku, a jak strašidelný a nebezpečný mi připadal Netvor. Taky si vybavuji, že nad jeho lidskýma rukama jsem brečela. Krásnou vizuální stránku zastřešuje výborná (a zapamatovatelná) hudba.(20.4.2011)

  • darkrobyk
    *****

    Hrůzostrašná pohádka pro zlobivé děti. Ačkoli se Herz viditelně inspiroval u francouzské Krásky a zvíře, konečnou výtvarnou podobu pojednal po svém...místy i naturalisticky. Temné lesy, mlha, začarovaný zámek, rozervaná dívčí hruď, démoni...vše podkresleno strašidelnou hudbou Petra Hapky ( a v protikladu romantickou ve snových scénách). Herz na rozdíl od J.Cocteaua zvíře Krásce zpočátku neukazuje, a tak stupňuje napětí - co nevidíme, může nás děsit více než viděné ( nebo naopak). A maska netvora je opravdu působivá, scéna lovu pak velmi věrohodná. A nebyl by to Herz, aby kromě celkového horrorového ladění snímku nepřidal snovou scénu s rakví...působivé!(23.8.2010)

  • sud
    *****

    Skutečný punc tomuto příběhu dal až František Hrubín, resp. Juraj Herz, který z naivní a rozplizlé pohádky udělal skvostný gotický horor s nádhernou romantickou zápletkou, hutnou atmosférou, překrásnými kostýmy, mrazivou hudbou Petra Hapky a perfektními hereckými výkony všech zůčastněných. Tečka. 100%.(25.10.2009)

  • - Snímek byl z úsporných důvodů natáčen ve stejných ateliérových stavbách jako pohádka Deváté srdce. (hippyman)

  • - Přejmenováním předlohy „Kráska a zvíře“ na Panna a netvor chtěl režisér Herz zdůraznit odklon od nevinné pohádkové předlohy. (Olík)

  • - Kvůli rozhodnutí režiséra postavit celý zámek v ateliéru byl rozpočet natolik vysoký, že musel Herz v kulisách natočit současně druhou pohádku Deváté srdce (1978). Natáčení obou filmů trvalo 90 dní. (SeanBean)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace