Režie:
Roy Ward BakerKamera:
Moray GrantHudba:
Harry RobertsonHrají:
Ingrid Pitt, George Cole, Peter Cushing, Ferdy Mayne, Jon Finch, Pippa Steel, Madeline Smith, Dawn Addams, Kate O'Mara, Douglas Wilmer, John Forbes-Robertson (více)Obsahy(1)
Horor volně podle klasické novely irského spisovatele Sheridana Le Fanu „Carmilla“. Příběh se odehrává ve Štýrsku začátkem 19. století. Generál Spielsdorf vezme v ochranu slečnu Marcillu a ta se spřátelí s jeho neteří Laurou. Laura začne trpět nočními můrami, trpí chudokrevností a nakonec zemře. Brzy nato se Mr. Morton se ujme slečny Carmilly a poskytne jí útočiště na svém zámku. Mezi Carmillou a jeho dcerou Emou vznikne intimní přátelství. Podivné je, že Carmille vadí kříž a nesnáší česnek... (Mariin)
(více)Videa (1)
Recenze (34)
70% Za horor bych to nepovažoval, spíš jen za příběh o upírce, která stále nemůže najít tu pravou společnici, ale při svém hledání za sebou nechává nejen zlomená, ale i zcela odkrvená srdce. Z Carmilly by docela dobře šla udělat postava, ke které by divák mohl chovat sympatie, pokud se o něco takového tvůrci snažili, zůstalo bohužel jen na půli cesty. ()
Řekněme tuctový hammerovský horor podle romantické předlohy Sheridana Le Fanu "Carmilla" z roku 1872, kterou tvůrci moc nepochopili. Chybí tu tajemno, napětí, gradace, fantaskní romantismus ½ 19. století. Dobový i topografický středoevropský kolorit je chabý. S kostýmy a vizáží ústředních dívčích postav si Roy Ward Baker asi ve své omezenosti nevěděl rady; až moc je na nich vidět prosakující vliv konce 60. let (ty ženské by spíš zapadly do Formanových Vlasů). Nejvíce je to patrné u německo-židovské herečky Ingrid Pittové, jež představuje hlavní postavu upírky Carmilly. Navíc odhalená ňadra se do tohoto puritánského období naprosto nehodí a je to v rozporu s literární předlohou. Takže podle mého názoru je Baker jako režisér dryáčník a břídil, který si chtěl zajistit laciný úspěch těmito scénami. Ale přesto tu něco trošičku zajímavého, díky dobré původní literární předloze, zůstalo. Ale je to hodně málo. Prostě: eroticko-krvavé béčko vhodné někam do zaplivané putyky, dnes zajímavé spíše tím, co bylo nechtěné, jako produkt určité doby...Zatím tento námět nejlépe zpracovali Janusz Kondratiuk (polský Tv film 1980) a Gabriela Beaumontová (1990)... ()
Docela příjemná, decentně erotická variace na klasické upírské téma. Na ženské se pěkně dívá, ale herečky jsou to mizerné. Škoda taky toho, že scénář nebyl nápaditější a film vlastně vůbec strašidelný. Když se tak dívám na plakát, nechápu, kam se ve filmu poděli ti za ruce svázaní lidé. Asi vypadli při závěrečném sestřihu. :o) ()
Po všech stránkách velice příjemná hammerovská adaptace Le Fanuovi klasiky. Herecky kouzelné, výpravou přímočaré. Jemný lesbický nádech přechází místy do velice explicitního. Svérázné snoubení s původním textem je k nezaplacení. Ve výsledku je tedy možné akceptovat změnu místa i nedokonale aplikované historické líčení. Karnsteinovská trilogie začala tak slibně... Těžko si jen vybrat, jestli Ingrid Pittové sedla více Carmilla nebo Bathory. ()
Mlha, hřbitov, tajemný hrad, zahalená postava z jiného světa, bouře, smrt. Typický hammerovský upírský horror s atmosférou gotických příběhů. Není až tak strašidelný, jde spíše o drama, i když několik napínavých scén se objeví (například pronásledování mladé dívky v lese). Důraz je dán především na mezilidské vztahy, ženskou nahotou se nešetří. Četné lesbické hrátky mají jediný cíl - nakrmit se. Jde tedy o hru kočky s myší spíše, než o sexuální vztahy. Ani krvavých scén není příliš, i když použití kůlu či zakrvavené tesáky mají své neodolatelné kouzlo. Příjemná kamera zaznamenává obraz na tehdy oblíbený Technicolor, u kterého i po mnoha letech překvapí dokonalé čisté a přirozené barvy. Nejste-li fanoušky hammerovských horrorů, nejspíše dvě hvězdy z mého hodnocení uberete. Já si však krvelačný příběh s převahou žen užil... ()
Galerie (42)
Zajímavosti (2)
- Role černého jezdce (John Forbes-Robertson), který pomáhá Carmille (Ingrid Pitt), byla nabídnuta Christopheru Leemu, ale ten ji odmítl. (TommyZR)
Reklama