Komentáře uživatelů k TV pořadu (171)

  • Matty
    ****

    „I is here representing all of them that's been overlooked - Will Smith. Idris Elbow. And, of course, that amazing black bloke from Star Wars... Darth Vader.“ Nemusí se nám to líbit a můžeme to považovat za vrchol hollywoodského pokrytectví, ale podobně zpolitizované Oscary si doba žádá. Ochota o problémech současné americké společnosti (spíše než celého světa, jak tomu bylo loni) otevřeně mluvit na druhou stranu hlavně odváděla pozornost od neschopnosti tyto problémy řešit nad rámec toho, že o nich napíšeme dojemný song (Lady Gaga) nebo natočíme kvalitní film. Za nejnadějnější nakročení k efektivnímu prolnutí světa umění se světem politiky lze tak považovat pro mnohé nepřípustný výstup Joea Bidena, jakkoli i ten zapadal do celkového konceptu „Hollywood a liberálové sobě“ (zpestřením tak byla slova Adama McKaye, podporujícího krajně levicového Bernieho Sanderse, namířená proti kandidátce demokratů Hillary Clinton). Bohatí bílí lidé to sice z pódia v jednom kuse schytávali, ale víceméně jen v rámci přátelského škádlení a předem domluvené hry, a hlavně – slízli skoro všechnu smetanu. Kompromisní pojetí večera pro mě nejlépe vystihuje proslov prezidentky Akademie, která se kála za nedostatečnou rozmanitost v rozhodnutích stávajících akademiků, aniž by ovšem do budoucna slíbila konkrétní změnu. Chris Rock moderování každopádně ustál se ctí a jeho šlehy díky kauze #OscarsSoWhite alespoň mířily konkrétním směrem a z větší části byly tematicky sjednocené (oproti padni komu padni urážkám Rickyho Gervaise na Glóbech). Na problematiku třídních rozdílů v souladu s náplní svých stand-upů upozornil Louis C. K. a tón, v jakém se měl celý večer v ideálním případě nést (drzý, k věci, ale s velkým nadhledem), naznačil Ali G. Vyjma tradičního in memoriam žádné zdržující střihové koláže, písně spíše jen na zpestření než z povinnosti všechny představit (neboť všechny ani představeny nebyly) a nad rámec tak byly a večeru z poměrně svižného tempa ubíraly akorát medailony nominovaných filmů, zbytečné pro lidi, kteří ony filmy viděli a zároveň příliš stručné, aby něco řekly lidem, kteří je neviděli. Za mne po stránce toho, co bylo (zřejmě) předem připravené spokojenost. Kvalitu hlasování Akademie ani doprovodného komentáře a simultánního překladu živého přenosu na ČT 2 nehodnotím.(29.2.2016)

  • Malarkey
    **

    HBO přímý přenos předávání Oskarů po dlouhých letech vzdalo a tak tu loňský rok řada filmových fanoušků přímý přenos na internetu probrečela, protože se na něj pořádně nedalo pro jeho zasekanost koukat. Naštěstí rok 2016 zařídila Česká televize a já bych jí tímto komentářem moc rád poděkoval. Snad jenom škoda, že Chris Rock rozjel přesně druh humoru, který jsem nechtěl. Neustále sypal hlášky v rámci černí vs. bílí a to mě vůbec nebavilo. Nehledě na to, že nepřišel s ničím novým, zajímavým a vysloveně zábavným, co by stálo na zapamatování. O zábavu se tak museli postarat samotní herci, herečky, zpěváci nebo zpěvačky, což se nakonec taky povedlo. Lady Gaga předvedla hodně dobrou show poplatnou k tomu, k čemu skladbu složila. Z projevů byl zaručeně nejlepší Leonardo DiCaprio. Osobně jsem pak měl největší radost z Marka Rylance, který v Mostu špionů předvedl nádherný filmový zážitek. Největší překvapení pak přišlo v rámci nejlepšího filmu, kde by mě Spotlight nenapadl ani v momentě, kdy bych některého z obviněných kněží viděl na vlastní oči. Z předávajících pak byli nejlepší C.K. Louise a Ali G. Toť tak nějak vše k celému ceremoniálu. Bohužel v rámci legrace, vtipu a originality ten nejhorší ročník, co jsem zatím viděl. A na vrub českého komentáře snad jen dodám, že mě nijak zásadně neurážel. Na druhou stranu mi ale taky neřekl nic, co bych už nevěděl. Okna na reklamu podle mě mohli vyplnit nějakou filmovou diskuzí, což se nestalo a byla to škoda. Celkově tak celý ten komentář byl z 95ti procent čistý překlad, který, věřím, nebude nic jednoduchého a také klobouk dolů za něj, ale i tak ho mohli doplnit větším množstvím zajímavých informací, než se ve skutečnosti stalo. Jednou jsou to lidé, kteří se živí publicistikou a filmy jsou jejich koníčkem, což by bylo snem mnohých z nás, tak by pro to také měli mít nějaké větší nadšení a pochopení, ne? Tak třeba příště…(29.2.2016)

  • Enšpígl
    **

    Poprvé v historii Oscarů mně záleželo na tom kdo vyhraje, alespoň v některých kategoriích, protože jsem si ve Fortuně vsadil a nutno říci, že to bylo příjemné zpestření, zejména když jsem neprodělal. Samotný vyhlášení bylo jedno z nejméně vydařených co jsem viděl. Chris Rock potvrdil, že je megadebil, od začátku se chopil tématu černošského útisku a vydržel s ním opruzovat až do konce. Díky tomu bylo jasné, že atmosféra bude rozpočitá a polehkosti, humoru a uvolněnosti z minulých let ani stopa. Sušenky byly zkopírovaný z dřívejška, kdy se vybíralo na pizzu. S předávajících radši nikdo nic neříkal, děkovný řeči až na tu Leovu taky o hovnu. Tradičně nepřipravené duo Baldýnský - Michaiilidis mě už ani nepřekvapilo, bylo by fajn místo subjektivních názorů se na ten přenos trošku připravit a ne v přímáči přepočítavat, kolik má Rocky vlastně dílů, ale beztak to budou komentovat i příští rok, prachy dostanou, smlouvu taky, tak proč něco dělat jako profík, že ? Pár náznaků profi práce tam bylo, třeba zmínka o Tatře v Mad Maxovi, jenže bohužel subjektivní plky převažovaly a panové Baldýnský a Michailidis tak nepovažovali za nutné říct - připomenout, třeba pro čechy dobře znějící info, že oceněný Ennio dělal svou oscarovou hudbu v Čechách. To příjemnější z večera byl pohled na herečky, zejména Rachel a Reese, vzpomínka na pana Ondříčka, Lady Gaga a Stars Wars. Tak zase za rok, pokud teda nebude vadit že Oscar je plešatej a diskriminuje vlasatý. p.s. jestli zmínili tu hudbu jak píše kolegyně ellysea tak se omlouvám, ale trvám na to, že takhle amaterský český doprod už by měl jednou pro vždy skončit a ne naopak, pánové už mají praxi z HBO kde taky sklízeli kritiku. Abych byl opět konkrétní když si vybavím, kolik se toho dovím za 90 minut při komentování Míry Bosáka či Roberta Záruby možná jiná oblast, ale příprava a profesionální přístup je evidentní, na rozdíl od zdejsích pánů a jejich blábolů ala 4.cenová skupina.(29.2.2016)

  • Djkoma
    ***

    Kvality Chrise Rocka nechme stranou, stejně tak výsledky. Humor i vítězové jsou vždy diskutabilní záležitost, která vyhovuje jen části publika a je těžké se zavděčit všem (narozdíl např. od fantastických šatů některých krásných dám jako je Cate Blanchett nebo Olivia Wilde). Co chci hlavně zmínit je sledování přenosu na ČT2. Za prvé - díky za něj. Za druhé - šlo by pár změn? Trojice Baldýnský, Michailidis, Fuka mi nijak nevadí, i přes občas "špatný" humor TB jde o zajímavou trojici, která však zdaleka nevyužívá svůj potenciál. Kdy? Udílení cen má obrovské množství reklam, ČT do těchto bloků pouštěla "svoje" upoutávky na spíše programovou linii, než konkrétní programy (proč?), zde by klidně mohl být komentář nebo jiná diskuze zmíněné trojice. Právě ta jejich interakce mi chyběla, v podstatě Fuka překládal jak mohl, TB+SM (to je jak zkratka nějakých praktik:)) spíše drobně zakomentovali, ale pro trochu znalého diváka vlastně jejich komentář nepřinesl mnoho nového... Třeba mluvit o tipech, favoritech, další provázanosti dotyčných, zajímavostech z okolí, mohlo toho být mnohem mnohem více... Trochu škoda, v mých očích, ale i tak díky. Samotné udílení cen pro mě postrádá zásadní věc, postrádá šťávu. Vše je hrozně nahečmané, střižené reklamou, pak rychle předání další ceny nebo vtípek, rychlá řeč, zase pryč... není tu čas si užít to vítězství, to ocenění, v podstatě jsem měl na konci pocit, že pořad někdo pustil výrazně zrychleně:).(1.3.2016)

  • novoten
    **

    Chris Rock zahazardoval, vsadil všechno na jednu kartu - a kdyby to šlo, prohrál by i vlastní kalhoty. Už po úvodním monologu přestalo být šití do černobílé problematiky posledních týdnů vtipné a i potenciálně silné momenty (Gaga) tak kvůli rozpačité kolektivní vině smutně zapadnou, v horším případě pak zavání parodií. V kombinaci se skutečností, že mnou nijak oblíbený Šílený Max dostal šanci stát se nejúspěšnějším snímkem večera, jsem nakonec překvapivě často zůstával slušně otrávený. Díky alespoň za zaslouženou sošku pro Leonarda, moje nervy při každé jeho nominaci tak konečně dostanou pohov.(3.3.2016)

  • Pethushka
    **

    Kdybych neměla vsazeno, moc bych si asi letošní vyhlašování neužila. Nejlepší z celého večera pro mě bylo vystoupení Lady Gaga, a když se na pódiu objevili roboti ze Star Wars. Naopak Chris Rock mě vůbec neoslovil. Byl nepřirozený a jeho snaha být vtipný byla jeden velký trapas. Navíc, celá ta hra na černýho a na bílýho mě dost brzy začala nudit. A příští rok rozhodně kašlu na červený koberec a radši si ještě o hodinu přispím.(1.3.2016)

  • xxmartinxx
    *

    Krize sebedefinice Oscarů, cen, co už samy sobě nevěří, že patří do téhle doby, v tomhle trapně sebemrskačském večeru, který byl doslova o všem krom filmů, eskalovala.(29.2.2016)

  • Psema
    *

    Ceny v pořádku, bez většího překvapení (snad jen Ex Machina). Ale ten podtext s #oscarssowhite? Katastrofálně nezvládnutý. Navíc bylo jasně vidět, jak se na poslední chvíli přepisovalo a nebyl čas na jediný nápad. Rock na ránu.(29.2.2016)

  • StarsFan
    ***

    [viděno bez českého komentáře] Chris Rock mě nebavil a neustálé narážky na #OscarsSoWhite mi přišly otravné už po prvních třiceti minutách, byly tu ale naštěstí jiné aspekty, který můj celkový dojem výrazně ovlivnily. Cením si například nápadu s uvedením jmen, kterým chce výherce poděkovat, v dolní části obrazovky. Nebo způsobu, jakým byly sestříhány ukázky z nominovaných filmů, protože docela názorně ukazoval, o čem je daná kategorie, a pomohl tak i naprostému laikovi pochopit, co je sound editing nebo proč je důležitý production design. Taky reakce Jacoba Tremblayho na příchod C-3PO a R2-D2 byla mega roztomilá. Miroslav Ondříček byl uveden v in memoriam sekci. Ennio Morricone konečně získal Oscara. A pak Mark Rylance, samozřejmě. <3(29.2.2016)

  • TheDarKnig
    **

    #AllLivesMatter(29.2.2016)

  • Kaka
    **

    Chris Rock se předvedl jako jeden z nejhorších moderátorů za poslední roky. Zbytek samozřejmě na úrovni a bez zaváhání, ovšem taky drasticky na jistotu. Leonardo král večera.(29.2.2016)

  • Dan9K
    **

    Hodnocení bez ohledu na oceněné. Ceny mi naopak udělaly mnohdy dost radost. Ovšem ceremoniál jako takový byl hodně smutný. Hlavní moderátor esence nevtipného trapna. Neustálá protivná agitka, při které jsem se chtě nechtě musel neustále zabývat otázkou rasy a rozdělení lidstva, i když by mě to vlastně v tu chvíli vůbec nemělo zajímat a řešit film. Tohle je uměle budovaný rasismus, jako kdyby se v tom prostě strašně rádi rochnili. Jen tři nominované písně z pěti zazněly, asi aby byl čas na super anketu v Comptonu. Jediný světlý bod, mimo soutěž, pro mě bylo vystoupení Louise C.K. a s přimhouřením očí Aliho G. Ještě, že tam byl ten Ennio a dojemné objetí s Johnem Williamsem.(29.2.2016)

  • castor
    ****

    Vyhrála zvrhlá církev. Určitě překvapení. Ale vlastně milé. Revenant je skvěle zrežírovaný a řemeslně odmakaný, ale zároveň i tak trochu prázdný. V jeho případě byly hned dvě tajenky: získá inspirující kameraman Emmanuel Lubezki třetího Oscara ve třech letech? Získá. Dostane cenu i jeden z velkých hereckých čekatelů? Ano, také DiCaprio už ji má. Ale furt se nedokážu zbavit dojmu, že zatímco ve Vlkovi z Wall Street dokonale hrál, tady se hlavně plazil a trpěl. Tak snad tenhle Oscar nebyl jen za tichou vytrvalost. Nicméně Leův proslov nebyl prázdný, jak jsme u některých jeho kolegů zvyklí, ale jeho aktivistická slova byla lehce úsměvná (beztak na předávání přiletěl nějakým soukromým tryskáčem a při bouřlivých party na lodích vylije do oceánu litry šampaňského a přes palubu jde i pár použitých prezervativů). Další tajenkou byl skladatel Ennio Morricone, ač si mnohem víc vážím jiných jeho kolegů. Také on se dočkal, čestný Oscar přeci jenom není tak úplně cenný. Naopak Sly se musel sklonit. Bohužel, ač asi byli lepší. Jinak to bylo příjemné setkání s hereckými velikány, stálicemi i vycházejícími hvězdičkami (kouzelná Švédka Alicia Vikander) s upištěným moderátorem, s úvody k nominacím psanými jak od nějakého průměrného recenzenta i se všemi těmi neduhy, se kterými se předávání roky potýká (sezení u kulatých stolů na uvolněnějších Glóbech je mnohem lepší). Pánové ve studiu (díky, veřejnoprávní televize) slušní, jen moc neprodali svůj potenciál, mohli nabídnout víc zajímavostí, lépe se na některé kategorie připravit (a méně mluvit třeba při představování hereckých výkonů). Téma „vybělených“ Oscarů jsem moc neřešil, pár fórků se na něj povedlo, Chris Rock se ale k němu vracel zbytečně často, jinak to bylo klasicky korektní a záslužné, ostatně jako filmy, které dosáhly na některou z cen (třeba Spotlight, ač oceňuji jeho nesporné kvality). Prostě ona záslužnost je mnohdy víc než filmařská oslnivost (třeba jako před lety vykalkulovaná sonda o rasové nesnášenlivosti Crash). Jinak několik božských hereček, roztomilý devítiletý Jacob Tremblay, výborný Sacha Baron Cohen i zjištění, že (ač dobře znám režiséra George Millera) na Šíleném Maxovi se po lahůdkové technické stránce podílela vlastně parta důchodců. A ano, jak jsem někde trefně četl, bojkot „příliš bílých Oscarů“ od Willa Smithe a dalších je stejné jako reptat, že olympijské finále mužské stovky je moc „černé“. A nebojte, i na homosexuály se dostalo!!(2.3.2016)

  • Spiker01
    ****

    I letos jsem přežil útrapné reklamy, ale ten Sly to prostě měl dostat! Jinak, přímo při předávání mě k mému překvapení nejvíce pobavil Sacha Baron Cohen a za ním asi Jared Leto. Nadávání na diverzitu bylo po určité době až přespříliš otravné. Celkově jsem se ale poměrně dobře bavil a samotné výsledky mě v mnoha případech velmi příjemně překvapily.(29.2.2016)

  • MISSha
    *

    Show stojí a padá na moderátorovi, akademie si na sebe doslova upletla bič, když dala Chrisi Rockovi volnou ruku při moderování. Které bylo co se týče dramaturgie jedna velká katastrofa. Jeho neustálé rozmazávání témátu černí vs. bilí, bylo po chvíli velice trapné a hlavně úplně nezáživné, dlouho jsem neslyšela sálem znít tak neupřímný/ vyumělkovaný smích, který mám tak živě spojený snad jen s předáváním Českého lva. Kde jsou časy Hugh Jackmana který trefně oslavoval svojí hudební montáží nominované filmy? Ne, tady se neoslavovalo. Tady se jen donekonečna rozpitvávalo jedno téma, které má s filmy jen pramálo co společného. Kdykoliv ten uječenej paskřivec otevřel hubu, snažila jsem se co nejméně vnímat, protože takovou esenci trapnosti jsem u předávání cen akademie ještě nezažila. Za světlé momenty považuji výstupy Louise C.K. a Sachy Barona Cohena, ty mě vážně pobavili. Co se týče oceněných- tak mě potěšily všichni herečtí vítězové, úspěch Šíleného Maxe, ocenění Ex-Machiny která dokázala odolat těžkotonážní konkurenci, a taky že kamera a režie putovaly k Revenantovi.(29.2.2016)

  • gogo76
    **

    Prevažná väčšina užívateľov sa zhodne na tom, že tohtoročné oscary boli, aspoň čo sa týka programu a moderovania jedny z najhorších ak nie najhoršie. Ch. Rock bol hrozná voľba, nepodaril sa mu ani jeden vtip a narážky na rasizmus a bojkot boli po 10-tich minútach doslova neznesiteľné. Hanbil som sa aj za neho...Bojkot? Kde je napísané, že černoch musí byť nominovaný za každú cenu??? Škoda reči, program jednoducho hrozný, ešte aj s tou p...ou Lady Gaga...Celý večer sa upínal na moment, keď Leo prevezme Oscara. Užil som si to, prial som mu to a dal peknú ďakovnú reč aj s orodovaním za matku ZEM. Veľmi ma potešil oscar pre Morriconeho, ten ho mal mať už dávno a nie jedného. To je hanba pre akademikov. V technických kategóriách valcoval Mad Max a právom a čo do počtu sošiek je prekvapivo lídrom. Ďalším prekvapením bol oscar za naj film pre Spotlight. Nič proti nemu, ale zas vyhrala téma nad spracovaním a pre mňa osobne nič moc film. O minuloročnom Birdmanovi som vyhlásil, že som nikdy nedal oscarovému filmu 3 hviezdy a teraz sa to opakovalo so Spotlightom znova. Koľkokrát sa stane, že film, ktorý vyhrá najprestížnejšiu kategóriu - naj film, nezíska alebo ledva získa ďalšiu sošku? To o niečom hovorí...Minimálne o tom, že Spotlight nie je zas tak výnimočný film. 40%.(6.3.2016)

  • forsberg
    **

    Čtyřhodinové čekání zda Leo dostane Oscara skončilo happyendem, dámy měly překrásné šaty, Sam Smith zhubnul a porazil Lady Gaga, které bych to přála víc a vůbec by to celé bylo pěkné a důstojné a blýskavé, kdyby se Chris Rock nerozhodl, že bude imrvére plkat o nebohých černých hercích, kterým ošklivý Hollywood odmítá dávat oscarové role a beze zbytku tak naplnil staré známé pořekadlo, že totiž čím víc s s hovnem sereš, tím víc smrdí.(1.3.2016)

  • Foox
    **

    Jedna z nejhorších show co pamatuji, Chris Rock by měl mít doživotní zákaz moderování podobných akcí. Neuvěřitelně trapné neustálé připomíná a narážení na nedocenění černošských herců dokázalo z celého večera udělat jednu velkou frašku, která skoro zastínila dvě velká vítězství DiCapria a Morriconeho. 30 %(3.3.2016)

  • 2-Xtreme
    ***

    Will a Jada na hanbu sveta :) Mad Max: All you can catch, Rocky Balboa dostal K.O. aka No Sly, No Hardy :/ Spectre naj hudba?! Iñárritu back to back, A ozaj.. aj Leo to dal :P a dal to jak pan! Spotlight? A ved moze byt :) Tolko tohtorocne tematicke oscary (riesit rasizmus cely vecer je moc)(1.3.2016)

  • Allien.9
    ****

    To je strašný, za dva roky bude už 90. ročník, a přitom si svůj první (76.) pamatuju, jako by to bylo včera. Týden dopředu jsme zoufale obvolávali sousedy a známé s otázkou, zda nemají HBO, a pokud ano, tak jestli by nebyli tak hodní a nenahráli mi nezkrácené předávání na VHSku, protože šíleně miluju "Pána prstenů" a Elijaha Wooda a potřebuju to vidět. Ach jo, kde jsou ty časy...:-) Na rozdíl od většiny zde přítomných mě letošní ceremoniál bavil. Od kouzelného pódia, přes velmi zdařilou úvodní montáž až po Chrise Rocka. Ano, jeho výstupy nebyly zrovna vrcholem kultivovanosti, ale to se dalo čekat. Je to komik, dokonce černošský komik, takže jestli si někdo myslel, že bude letošní předávání vypadat jako to jackmanovské v roce 2006, je to jeho problém.;-) Dal to sežrat bojkotujícímu Willu Smithovi, rýpl do Rockyho a jeho ("černých") atletických schopností, zdiskreditoval všechny nominované "bělošské" filmy "černošskou" anketou a vydělal 63 000 $ na skautských sušenkách. Poznámka o ukrajinském dokumentu sedla a "jak by to vypadalo, kdyby v nominovaných filmech hráli černí herci", taky nemělo chybu. Co se nominací týče, po X letech jsem byla zase jednou 100% spokojená a totéž platí i o výsledcích. Trefila jsem 18 ze 24 vítězů, přičemž čtyři z těch šesti chybně zvolených byli z oblasti dokumentů a krátkometrážních filmů, které jsem tipovala čistě podle názvů, neboť to opravdu není moje parketa.;-) "Mad Max" zaslouženě ovládl všechny technické kategorie a stal se, co do počtu sošek, absolutním vítězem roku, první sošku si odnesli Morricone, jehož projev mě opravdu dojal, i DiCaprio (sakra, konec skvělým vtipům XD), který se, přesně jak jsem čekala, stočil k ekologii a tak tak, že ho kvůli délce projevu nepřerušili hudbou, a dočkali jsme se i dvou šoků ("Ex Machina" a "Spotlight"). Ale abych jen nechválila, mrzela mě absence "Dánské dívky" a Steva Carella. Ou, málem bych zapomněla - děkuji překladatelům, letos špičkově odvedená práce! Není nic horšího než překládat Oscary a neznat ani názvy (natož synopse) nominovaných filmů, jak tomu bylo v několika uplynulých letech...(29.2.2016)

<< předchozí 1 2 3 4 5 7 9
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace