• Dont
    **

    Na Oscary se každý rok dívám rád bez ohledu na nepříznivou vysílací dobu, ale v těch letošních mi chybělo něco, na co bych si i po pár letech vzpomněl. Tedy asi kromě toho neustále omílaného rasismu naruby, který mě s výjimkou dvou vtípků (Ray a babička na stromě) moc nebavil. Pravdou je, že určitou roli v tom sehrává i to, že Chris Rock nepatří zrovna k mým oblíbencům. Přesto jsem čekal větší show a lepší zábavu.(5.3.2016)

  • jerry12
    *

    Velká bída, v kterou se v posledních letech předávání cen zvrhává, byla završená letos tou nejodpornější pseudohumanistickou agitkou za práva černých ve jménu politické korektnosti v dějinách filmového byznysu. Samotné ocenění v pořádku, řada zajímavých a originálních filmů v čele s Mad Maxem, takže z pohledu ryze uměleckého OK. Ale filozofie ceremoniálu a jeho organizace byla nastavena na tu nejnechutnější pozitivně-diskriminační hranici, s kterou se Akademie snažila zlehčit ty nesmyslné a šovinistické protesty černých před předáváním, a pokud se to příští rok nezlepší a Akademie si nezačne všímat filmu jako umění bez ohledu na politicko-společenský kontext, který při předávání cen nemá co dělat na pořadu dne, bude to také po třinácti letech můj poslední večer s Oscary vůbec. Glenn Weiss to úplně nevychytal, za tohle by zasloužil bělošskou inkvizici. Nic proti odlišným národnostem nebo barvám pleti, nejsem rasista, ale kurevsky nenávidím pozitivní diskriminaci a když se prvoplánově a bezhlavě prosazují menšiny na úkor většiny jen proto, aby se dodržel společensko-politický trend západního světa. A Joe Biden? Vážně? To vážně z velkého filmového svátku uděláme totálně nefilmovou politickou frašku, v jejímž čele budou stát skuteční politici a nevtipný černoch, jehož text byl pravděpodobně napsán pět minut před předáváním na koleni, protože neobsahoval snad jediný vtipný nebo vhodně připravený a načasovaný moment? Ne, ne, ne, takhle tedy ne.(29.2.2016)

  • StarsFan
    ***

    [viděno bez českého komentáře] Chris Rock mě nebavil a neustálé narážky na #OscarsSoWhite mi přišly otravné už po prvních třiceti minutách, byly tu ale naštěstí jiné aspekty, který můj celkový dojem výrazně ovlivnily. Cením si například nápadu s uvedením jmen, kterým chce výherce poděkovat, v dolní části obrazovky. Nebo způsobu, jakým byly sestříhány ukázky z nominovaných filmů, protože docela názorně ukazoval, o čem je daná kategorie, a pomohl tak i naprostému laikovi pochopit, co je sound editing nebo proč je důležitý production design. Taky reakce Jacoba Tremblayho na příchod C-3PO a R2-D2 byla mega roztomilá. Miroslav Ondříček byl uveden v in memoriam sekci. Ennio Morricone konečně získal Oscara. A pak Mark Rylance, samozřejmě. <3(29.2.2016)

  • novoten
    **

    Chris Rock zahazardoval, vsadil všechno na jednu kartu - a kdyby to šlo, prohrál by i vlastní kalhoty. Už po úvodním monologu přestalo být šití do černobílé problematiky posledních týdnů vtipné a i potenciálně silné momenty (Gaga) tak kvůli rozpačité kolektivní vině smutně zapadnou, v horším případě pak zavání parodií. V kombinaci se skutečností, že mnou nijak oblíbený Šílený Max dostal šanci stát se nejúspěšnějším snímkem večera, jsem nakonec překvapivě často zůstával slušně otrávený. Díky alespoň za zaslouženou sošku pro Leonarda, moje nervy při každé jeho nominaci tak konečně dostanou pohov.(3.3.2016)

  • lamps
    ***

    Děkuji České televizi, že mi umožnila sledovat nejprestižnější meeting hollywoodské smetánky živě, z pohodlí vlastního gauče s naším slintajícím rozmazleným kocourem věčně pod nosem. Nemám zkušenost s předchozími ročníky, ale já se cítil v té hvězdné společnosti zkrátka až moc příjemně na to, abych se nechal otrávit jednorozměrným humorem žvanila Chrise Rocka, lajdáckým českým komentářem, desítkami reklam nebo samotným rozdělením zlatých plešounů, které je jako tradičně diskutabilní.... Na jednu stranu mě potěšilo tolik sošek pro Mad Maxe, takhle autorsky osobitý velkofilm většinou spíše prodělává, a podle mého očekávání byli oceněni Emmanuel Lubezki, Ennio Morricone (zřejmě nejdojemnější letošní Oscar), Leonardo DiCaprio (po těch stovkách vtipů na jeho adresu se mi ale bude stýskat) i Brie Larson. Moc jsem nepochopil speciální efekty pro Ex Machina, ale okey, největší botu si akademie ušila zvolením Marka Rylance nejlepším vedlejším hercem - nic proti němu, je to hodně velký sympaťák a skvělý herec, ale ze všech pěti nominovaných měl on ve svém filmu nejméně prostoru a předvedl emocionálně jednotvárný výkon, jeho výhra je výsměchem pedantskému Ruffalovi i jednoduše geniálnímu Hardymu a krutou ranou pod pás srdečnému Rockymu, který si tu blyštivou cetku na důchod už bezpochyby za všechny předchozí zásluhy zasloužil. A nejlepší film.... Spotlight se mi moc líbil, jedná se zřejmě o nejzajímavěji napsanou a nejzkušeněji zrežírovanou žánrovku za dlouhá léta, ale rozladil mě ten náhlý obrat ke konvencím a jistotě - po úvodní dominanci Maxe a Iňárritově triumfu jsem čekal zasloužený souboj zmrzlého Hardyho se spáleným Hardym i v nejdůležitější kategorii, ale akademie opět po americku zvolila snímek sice nesporně kvalitní, ale přece víceméně řadový, s nulovým potenciálem stát se kultovní klasikou, kterou jsou dva výše zmíněné tituly již dnes, a to já zkrátka nechápu... Na závěr snad jen vyhodnocení mé pozorné sledovací ankety, podle níž to nejvíce slušelo božské trojici Rachel McAdams, Reese Witherspoon a Charlize Theron, s nimiž bych si na áftr party opravdu rád cmrndnul deset dvanáctek a můj osvědčený maturákový taneček.(29.2.2016)

  • - Leonardo DiCaprio při předávání Oscarů využil svůj čas na pódiu, aby hovořil o globálním oteplování: „Naše filmová produkce se musela přesunout na jih této planety, abychom našli sníh. Změna klimatu je skutečná a opravdu se právě teď děje. Je to naléhavá hrozba, které musíme společně čelit. Neberte tuto planetu za samozřejmost.“ (Delock)

  • - Již od vyhlášení nominací doprovázel tento ročník Oscarů skandál ohledně údajně rasistického přístupu Hollywoodu. V žádné ze čtyř (hlavní/vedlejší-muž/žena) hereckých kategoriích totiž nebyl nominován žádný Afroameričan. Na tuto událost reagoval nejznatelněji afroamerický režisér Spike Lee, který se odmítl ceremoniálu účastnit. Akademie filmového umění a věd reagovala velmi záhy, a to sice prohlášením presidentky Cheryl Boone Isaacs, že dojde k reformě přijímání členů Akademie, aby bylo větší zastoupení menšin a žen. Celá tato aféra totiž zřejmě vychází z faktu, že člen Akademie medián je 63letý bílý muž. (Gypaetus)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace