poster

Útok slepých mrtvol (festivalový název)

  • Španělsko

    El ataque de los muertos sin ojos

  • Velká Británie

    Return of the Evil Dead

  • Kanada

    Return of the Evil Dead

  • USA

    Return of the Evil Dead

  • Austrálie

    The Return of the Evil Dead

  • USA

    The Return of the Evil Dead

  • USA

    Return of the Blind Dead

  • USA

    Mark of the Devil 5: Return of the Blind Dead

  • USA

    Mark of the Devil Part V: Night of the Blind Terror

  • USA

    Attack of the Blind Dead

    (neoficiální název)

Horor

Španělsko, 1973, 91 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Bloody13
    ****

    Obávaní templářští rytíři opět vstávají ze svých hrobů, aby rozsévali zkázu v jednom španělském městečku. Když staří známí kostlivci začnou na koních sekat obyvatelům hlavy, je to super. Když se však skupinka přeživších před nimi zabarikáduje v kostele, film se docela zbrzdí. Přesto je oproti jedničce jeho pokračování o něco svižnější. Začátek se tentokrát tolik nevleče, potěší skvělá atmosféra a trocha gore. Templářští zombie zahaleni kápěmi hodně připomínají Nazghúly z Pána prstenů, a jsou dostatečně děsiví i přesto, že se courají jako želvy. Vynahrazují si to totiž jejich množstvím. Dvojka společně se čtyřkou platí za nejpovedenější díly série.(31.1.2011)

  • eraserhead666
    ***

    Tak tedy dvojku nakonec. Je zvláštní, jak se Ossoriovi podařilo z tak jednoduchého a, přiznejme si, plochého námětu natočit čtyřdílnou sérii. A zábavné, jak z dvojky pár věcí vystříhal do čtyřky, to vylézání templářů z hrobů je zcela identické. Útok na celé městečko by se zdál jako fajn nápad, jen kdyby právě tohle templářům neubralo na atmosféře. Ty masové scény a templáři najednou rychlí, sekající do davu, nepůsobí vůbec děsivě a celá atmosférická nadpřirozenost se mění v prostou středověkou sekačku. Není to nijak moc špatné, ale líbilo se mi to nejméně.(30.6.2015)

  • Morholt
    *

    Tak jestliže jednička na mě fungovala jen trochu, o dvojce se nedá říct ani to. Banda vysušených templářů s pohyby dodělávajících gerontů si tentokrát vyšlápla na vesnici, jejíž obyvatelé je kdysi dávno upálili. Po docela slibném historickém úvodu se vše vrátilo k neduhu minulého dílu - přílišnému žvanění. Navíc některé scény jako by z oka vypadly prvnímu filmu a samotný nájezd na vesnici působil spíš parodicky, než nějak děsivě. Zbylé dvě části si nechám s radostí ujít. 15%(21.8.2014)

  • peter12
    **

    Som videl dve časti z tejto serie ale nadšený som z nich nebol a preto som ani nič od tejto nečakal.Príbeh je všedný a neoriginálny.Tu sa mi páčilo že film nemal skoro žiadnu predohru ale za asi dvadsať minút začali rytieri úradovať,v tom vidím pozitívum filmu.Zatiaľ v každej časti ma nasierala ťarbavosť a neskutočné uspávacie tempo rytierov.Ako oni môžu niekoho dostať a aj zabiť mi je stále záhadou.Spracovanie bolo mizerné,či to bolo chovaním postáv alebo nudnosťou,ktorú priniesli rytieri svojou chôdzou.Mal o niečo väčšie grády ako tie dve časti,ktoré som videl a to hlavne preto že rytieri útočili vo velkéj skupine na dav nič netušiacich ľudí.Je to starší film ale normálne bolo vidieť,keď vybuchovali ty rytieri,že to boli len podhodené figuríny.Po gore stránke môžem byť spokojný.Ale ako celok to bolo pre mňa utrpenie dopozerať.(30.11.2014)

  • Sarkastic
    *

    (Předznamenávám, že s dalšími díly jsem neměl tu „čest“…naštěstí) Útok slepých mrtvol je neuvěřitelně špatný film. Ovšem ne tím vtipným způsobem, kdy se člověk baví, jak je to hloupé. Zasmál jsem se tak na 2-3 místech, zbytek snímku jsem bez nadsázky protrpěl. V tomto typu filmů lze asi jen těžko hledat logiku, ale stejně si myslím, že upravovat ji zcela podle svých potřeb, není v pořádku. Třeba taková „pohyblivost“ templářů, která mě iritovala asi ze všeho nejvíc. Po většinu filmu cválají (prý: „Znělo to jako hrom!“, checht) tak pomalu, že byste jim ujeli i na koloběžce a pak ve vytipovaných chvílích najednou zrychlí. Stejně tak v „pěší“ verzi, kdy chodí tak rychle, že by jim utekla i stařenka o hůlce, jejich pohyby jsou pomalé, nemotorné, a pak zničehonic přijde zrychlení a série mordů, znovu tak, jak se to zrovna tvůrcům hodí. Podobně jsou na tom i se zranitelností, kdy sesadit je z koně tyčemi či vidlemi je nemožné, ale rána pěstí je srazí spolehlivě. Tuhle „nejednotnost“, která zavání čirým amatérismem a neschopností, si měl před natáčením režisér ujasnit. A co se týče triků a masek, člověk neví, jestli se má smát nebo brečet, jak jsou ubohé. Podobným přívlastkem se dají ocenit i herecké výkony (výsostně nesympatických představitelů). Co mě však překvapilo, film si dokonce dovoluje kritizovat společnost, církev (i když u té to není zcela jednoznačné; jde sice o templáře, na druhou stranu právě kostel se stane nedobytným útočištěm, před kterým agresoři stojí jako v mrákotách neschopni ničeho) a vládní pohlaváry (zastoupené zesměšněným komisařem a postupně čím dál víc démonizovaným starostou, jehož pohár přeteče, když pošle nevinnou holčičku jako návnadu, aby se sám proplížil k autu). A věřte nebo ne, tato kritika je to jediné alespoň trochu pozitivní, co může film nabídnout. Ale rád bych se ještě vrátil k holčičce. Tak nesympatického a otravného spratka jsem už dlouho neviděl (ať už herectvím jeho představitelky či tím dementním cinkáním ohlašujícím „dětské téma“). A nepřidává tomu ani fakt, že ji hodní strejdové templáři ušetří (proč? a za co?) a podobnou kaňku vrhá i na scénu plížení, jedinou pasáž, která má alespoň nějaký potenciál opravdového hororového napětí (silně evokující Ptáky), je totiž těžké přát „hrdinům“ únik, když si zoufale přejete, aby hlavně toho malého „ čerstvě adoptovaného“ parchanta rozčtvrtili a cinkali mu přitom rolničkami (možná bych měl být filmu vděčný za to, že ve mně vzbuzuje sadistické fantazie, nevím). Závěrečnou supertrapnou „padací“ scénu a vůbec celý konec snad ani radši komentovat nebudu. Za ten satirický pokus dávám ještě 1*, jinak mi ale už dlouho žádný film tolik nenadzvedl mandle jako tento (gratulace). „Nikdo tam není.“(8.8.2014)