Reklama

Reklama

Útok slepých mrtvol

(festivalový název)
  • Španělsko El ataque de los muertos sin ojos (více)

Film se odehrává v městečku, kde se připravuje velkolepá slavnost, která se však záhy změní v boj o holé životy, protože Templáři na koních míří právě sem...
Druhý ze série filmů Tombs of the Blind Dead (1971), Return of the Blind Dead (1973), The Blind Dead 3 (1975) a The Blind Dead 4 (1975). (surface)

Videa (1)

Recenze (36)

Flipnic 

všechny recenze uživatele

Film je špiškově technicky zpracován a nese neopakovatelný Ossoriův rukopis. Na sérii "Blind Dead" je zajímavé a neuvěřitelné zejména to, jak strašně dávno tyto horrory vznikly. V tomto díle již Ossorio v druhé polovině rozehrává tradiční schéma, kdy se skupina rozdílných lidí skrývá před zombies v budově (kostele) a každý svoji situaci řeší po svém. Atmosférické, výtvarně úžasně zvládnuté, občas nějaké to gore. Leč dens mě již tyto horrory dost nudí. Pomalé, nevýrazné zombies, málo gore, spíše budování napětí, které u mne příliš nefunguje ... Na svoji dobu však rozhodně převratné a odvážné... ()

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

(Předznamenávám, že s dalšími díly jsem neměl tu „čest“…naštěstí) Útok slepých mrtvol je neuvěřitelně špatný film. Ovšem ne tím vtipným způsobem, kdy se člověk baví, jak je to hloupé. Zasmál jsem se tak na 2-3 místech, zbytek snímku jsem bez nadsázky protrpěl. V tomto typu filmů lze asi jen těžko hledat logiku, ale stejně si myslím, že upravovat ji zcela podle svých potřeb, není v pořádku. Třeba taková „pohyblivost“ templářů, která mě iritovala asi ze všeho nejvíc. Po většinu filmu cválají (prý: „Znělo to jako hrom!“, checht) tak pomalu, že byste jim ujeli i na koloběžce a pak ve vytipovaných chvílích najednou zrychlí. Stejně tak v „pěší“ verzi, kdy chodí tak rychle, že by jim utekla i stařenka o hůlce, jejich pohyby jsou pomalé, nemotorné, a pak zničehonic přijde zrychlení a série mordů, znovu tak, jak se to zrovna tvůrcům hodí. Podobně jsou na tom i se zranitelností, kdy sesadit je z koně tyčemi či vidlemi je nemožné, ale rána pěstí je srazí spolehlivě. Tuhle „nejednotnost“, která zavání čirým amatérismem a neschopností, si měl před natáčením režisér ujasnit. A co se týče triků a masek, člověk neví, jestli se má smát nebo brečet, jak jsou ubohé. Podobným přívlastkem se dají ocenit i herecké výkony (výsostně nesympatických představitelů). Co mě však překvapilo, film si dokonce dovoluje kritizovat společnost, církev (i když u té to není zcela jednoznačné; jde sice o templáře, na druhou stranu právě kostel se stane nedobytným útočištěm, před kterým agresoři stojí jako v mrákotách neschopni ničeho) a vládní pohlaváry (zastoupené zesměšněným komisařem a postupně čím dál víc démonizovaným starostou, jehož pohár přeteče, když pošle nevinnou holčičku jako návnadu, aby se sám proplížil k autu). A věřte nebo ne, tato kritika je to jediné alespoň trochu pozitivní, co může film nabídnout. Ale rád bych se ještě vrátil k holčičce. Tak nesympatického a otravného spratka jsem už dlouho neviděl (ať už herectvím jeho představitelky či tím dementním cinkáním ohlašujícím „dětské téma“). A nepřidává tomu ani fakt, že ji hodní strejdové templáři ušetří (proč? a za co?) a podobnou kaňku vrhá i na scénu plížení, jedinou pasáž, která má alespoň nějaký potenciál opravdového hororového napětí (silně evokující Ptáky), je totiž těžké přát „hrdinům“ únik, když si zoufale přejete, aby hlavně toho malého „ čerstvě adoptovaného“ parchanta rozčtvrtili a cinkali mu přitom rolničkami (možná bych měl být filmu vděčný za to, že ve mně vzbuzuje sadistické fantazie, nevím). Závěrečnou supertrapnou „padací“ scénu a vůbec celý konec snad ani radši komentovat nebudu. Za ten satirický pokus dávám ještě 1*, jinak mi ale už dlouho žádný film tolik nenadzvedl mandle jako tento (gratulace). „Nikdo tam není.“ ()

Reklama

Radko 

všechny recenze uživatele

Svojrázne, morbídne estetizované kostry v plášťoch stvrdnutých stáročným pohrebným prachom a zeminou. Napriek ultrapomalému pohybu dokážu riadne zavariť zabávajúcemu sa mestečku. Nevyberajú si medzi jeho volenými zástupcami, ostatnými obyvateľmi, návštevníkmi, či pomáhačovi ich zmŕtvychvstania. Skupinka obyvateľov prežíva v zabarikádovanom kostole. Nie nadlho. Pretože nedokáže, na rozdiel od nemŕtvych kostlivcov padlého templárskeho rádu, držať pospolu. Druhý diel trilógie neohuruje pomerne fádnym hororovým dejom (mŕtvoly vstanú z hrobu a vraždia hlava-nehlava), ale atmosférou temného stredoveku, prenesenou cez stáročia čakania do súčasnosti. Preto, aby sa naplnila dávno vyslovená kliatba. Atmosféra nevyspytateľných znovu ožívajúcich rytierov na mŕtvych koňoch, ich spomalené jazdy na koňoch, prázdne pohľady vysušených kostlivcov, obtiahnutých tenunkou, zhnednutou kožou, výtvarne luxusné riešenie spolu s atmosférou strachu ľudí, ktorí (zatiaľ) prežili, a napriek tomu stále riešia vzťahové konflikty a vzájomné zrádzanie sa, si zaslúžia hodnotiaci nadštandard. ()

POMO 

všechny recenze uživatele

Druhý díl série sice postrádá unikátní temnou atmosféru a tíhu prokletí, které natolik zvedají čtyřku, ale rozvržením postav a jejích konáním baví dostatečně. On vůbec scenáristický nápad poštvat hordu templářských lebkounů na koních do uzavřeného náměstí plného bavících sa a tančících lidí je cool. Náznaky trashové filmařiny v jednotlivostech tomu samozřejmě nechybí, ale jako celek to má opět hlavu, patu i naplněnej koncept. ()

Bloody13 

všechny recenze uživatele

Obávaní templářští rytíři opět vstávají ze svých hrobů, aby rozsévali zkázu v jednom španělském městečku. Když staří známí kostlivci začnou na koních sekat obyvatelům hlavy, je to super. Když se však skupinka přeživších před nimi zabarikáduje v kostele, film se docela zbrzdí. Přesto je oproti jedničce jeho pokračování o něco svižnější. Začátek se tentokrát tolik nevleče, potěší skvělá atmosféra a trocha gore. Templářští zombie zahaleni kápěmi hodně připomínají Nazghúly z Pána prstenů, a jsou dostatečně děsiví i přesto, že se courají jako želvy. Vynahrazují si to totiž jejich množstvím. Dvojka společně se čtyřkou platí za nejpovedenější díly série. ()

Galerie (23)

Reklama

Reklama