poster

Na střeše

  • anglický

    On the Roof

  • Slovensko

    Na streche

Drama / Komedie

Česko, 2019, 101 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • honajz2
    ***

    Po všech těch českých utrpeních typu Balda, Úhoři nebo Cena za štěstí jsem dostal konečně nějaký letošní český film, který bych označil jako dobrý a překvapivě ho natočil někdo, koho nemám rád ani jako herce a ani moc jako režiséra. Bál jsem se toho už jenom kvůli syžetu, který byl vykradený z Gran Torina. Ono to Gran Torina hodně připomíná, ale na škodu to není. Úplně první minuty jsou například naprosto dokonalé - představení hlavní postavy, důchodce a bývalého komunisty, který je momentálně strašně opuštěný, to se Mádlovi povedlo natočit naprosto dokonale a kdyby se to moje nadšení drželo celý film, tak asi vyběhnu ven do ulic a začnu řvát, že český film není mrtvý. Jak se na scéně objevil Song, šlo moje nadšení dolů. Scénář tady skřípal, jelikož nám hlavní postava představena jako člověk, co nesnáší vietnamce, ale hnedka ze začátku se k němu chová strašně mile, ubytování mu poskytne a dělá pro něj první poslední. Připadalo mi to drobet nerealistické a sám jsem se taky těšil, že určitou část příběhu si ti dva vůbec nebudou rozumět a až později se spřátelí, ale tady mi přišlo, že si nějak rozuměli už na té střeše. Jinak to ale mělo překvapivě celkem obstojně vedený scénář (i když občas skřípe) s několika zajímavými podzápletkami a dokonce tu byl i funkční humor (a musím přiznat, po dlouhé době jsem viděl český film, který má žánrové scéna Drama/Komedie a komedie pro to platí jako pro celý film, ne jenom prvních 20 minut - snad chápete, o čem mluvím). Je tu sice několik scén, které mi připadají hloupé, ale jinak se mi ten film překvapivě docela líbil. A úplně bych zapomněl na to nejdůležitější - i když je hlavní postavou bývalý komunista, už od začátku víme, že není zlý člověk. A to ten film režíroval Mádl. Teď si spojte politické názory Mádla a onu větu, kterou jsem zde před chvílí psal. Za to Mádla cením. 3*(28.9.2019)

  • Dadel
    **

    Druhý film Jiřího Mádla, na který jsem byl hodně zvědavý, protože Pojedeme k moři je jeden z nejlepších českých filmů posledních let. A bohužel je to velký kvalitativní sešup dolů. Naprosto pošahaná zápletka vhodná jen do blbé české komedie a přesně to ten film je. Tedy, pár dobrých vtipů tam je a zasmál jsem se. Ale mnohem častěji se smálo celé kino a já se nechápavě otáčel a divil se, čemu se ti lidi smějou. Švehlík je naprosto nudný, bez špetky charismatu a je škoda, že původně obsazený Jan Tříska skočil z mostu (asi poté, co dočetl scénář). Vietnamec v roli Vietnamce je karikaturou Vietnamce. Film figuroval v divácké ceně na druhém místě s výbornou známkou 1,16 (hodnocení jako ve škole), čemuž se mi nechtělo věřit, tak jsem po filmu chvíli pozoroval hostesku, jak přepočítává hlasovací lístky, a skutečně skoro všechny hlasy (kromé mého a asi dvou dalších) měly zatrhnutou nejlepší známku. Takže vidíte, do Varů jezdí i normální lidi, co koukají na hezké české komedie na Nově, takže ta veškerá nenávist v internetových diskusích, jakýže je to festival snobů, co se ožírají za naše peníze, je úplně mimo:))(13.7.2019)

  • hroubek
    ****

    Příjemná jednohubka. Líbí se mě jak režisérsky Mádl roste a nabírá mnohem více sebevědomí. Na střeše má jednoduchý příběh, ale to vůbec nevadí, jelikož hlavní síla filmu jsou postavy a celkem uvěřitelné dialogy. Mádl krásně dokáže prodat film, který se ze 75% odehrává v jednom bytě, a přitom je stále na co koukat. Alois Švehlík je ve své roli velmi přesvědčivý a dobrý a jeho výkon se mi líbil. Duy Anh Tran nehraje špatně a je dostatečně přirozený. V cameo roličkách mě pobavili Mary Bartalos a Vojta Dyk. Ocenil, že film nikam zbytečně nespěchá, dokáže prodat spoustu scén s nečekanou lehkosti, a nikdy zbytečně nesklouzává k patosu nebo k trapnosti. Na střeše je hezký český film, který sice nemá velké ambice, ale své kvality nezapře.(19.9.2019)

  • dO_od
    ****

    // Mádl kouzlí nejen nádhernými výhledy na Prahu, ale i překvapivě citlivě podaným příběhem, který sice působí navenek dost průhledně (aneb ohánět se frází, že všichni jsme jen lidi, a přitom polidšťovat starého komunistu, je velice odvážný tah, obzvlášť když se jeho účast na minulém režimu ve filmu nikdy pořádně nevysvětlí), nicméně přesto nabídne pár nečekaných zvratů, a nakonec dojde k relativně uspokojivému konci. To je v mých očích velké plus, obzvlášť u českého filmu. Švehlík samozřejmě výbornej, autentickej, procítěnej výkon, mladý Duy Anh Tran ale vůbec nezůstává pozadu, a tady si imho Mádl zaslouží další velkou pochvalu za vedení herců. Kolem a kolem jednoduchej, přesto odvážnej, dobře odvyprávěnej film, kterej se alespoň snaží o to říct něco chvályhodného. Možná to neříká úplně nejlíp, ale já to beru. 8/10(19.2.2019)

  • panWolf
    *****

    Nemůžu si pomoct, normálně má s českejma filmama problém , poslední , kterej mě fakt pobavil byla Teorie tygra. Jinak marná práce , je to slabota ty český filmy z posledních let. . Proto dávám plnej počet . Omluva panu Mádlovi , kterýho fakt nesnáším, možná po dnešní projekci přehodnotím. A pan Švehlík 1++. Chvilku jsem viděl Nicholsona, chvilku Eastwooda (asi trochu přeháním ,ale jen trochu :-))(15.2.2019)

  • - Pan Rypar v rozhovoru se svým synem v době natáčení filmu uvedl, že je mu 79 let. To byl v době natáčení opravdový věk Aloise Švehlíka. (honza.kuzel)

  • - Scény na střeše se točily v domě v centru Prahy, který má 7 pater + schody na střechu. (Zdroj: KVIFF)

  • - V námětu filmu lze najít podobnost s filmem Gran Torino (2008). Oba filmy obsahují prvek sblížení starého zatrpklého muže s mladým asijským chlapcem a následné ovlivnění jejich životů. (Terminer)