Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Michael Burnhamová dostává od kapitána Lourca speciální úkol – zjistit, odkud pochází tvor, který nejspíš zlikvidoval přátelskou loď a nebyl poražen ani Klingony, a vyrobit podle něj účinnou zbraň proti Klingonům... (TV Prima)

Recenze (21)

Martrix 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Trochu se to začíná krystalizovat a přestože je ústřední postava taková nemastná, neslaná, zbytek šlape dobře. Seriál si jede svou vlastní cestou a s nějakým duchem dílů minulých, si tvůrci nelámou hlavu. Na jednu stranu je to škoda, protože dobrodružství Picarda, Kathyin Janeway, ba i Kirka, byla tak hezky naivně úsměvná, že jsem to prostě měl rád. Na stranu druhou, seriály jako Battlestar Galactica, The Expanse...to je nová vlna, kterou se rád nechám unášet. Star Trek: Discovery se zatím zasekl na té cestě k modernímu sci-fi seriálu, tak někde v půlce. I proto jsou zdejší hodnocení tak rozkolísaná. Zatím tedy mou pozornost nový ST má, ale šišlavý Klingoni ...to je velká hrubka. Kdyby teď běžel jiný sci-fi seriál(mimo The Orville), asi bych vcelku ochotně zběhl. ()

Elerrina 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Až na ty zbytečné odbočky k hnusným, chrchlajícím, barokně oblečeným Klingonům velmi dobré. Klasický spor vypatlaný zelený mozek versus vědec, snažící se dělat precizně svoji práci, tu probíhá souběžně hned ve dvou rovinách, k tomu máme samozřejmě i časový limit, aby byli všichni pod tlakem. Lorca se ukazuje jako obratný manipulátor, ale chápeme, proč to dělá. Michael i Stamets to nakonec zvládnou na výbornou a najednou si docela rozumějí. Ovšem Michael, v závěru epizody důvěřivě otevírající zadržovací komoru, aby nakrmila spórami domácího mazlíčka, který před hodinou brutálně roztrhal její přímou nadřízenou, působí extrémě neuvěřitelně. ()

Reklama

KeittoRoche odpad!

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Další odporný a dementní díl s dementními dialogy, vyrobený pro dementní publikum. Dívám se dál protože chci vědět jestli se třeba něco nezlepší - pořád doufám v nějaký zázrak, že třeba u dalšího dílu už někdo odebral původním scénáristům a producentům svéprávnost a natáčení se třeba chopil někdo jiný. Pořád doufám. Ale prostě NE - každý další díl je ukázka toho jak nemá vypadat kinematografie. Každý další díl je urážka logiky a smyslu pro utříděné vyprávění děje. Každý další díl je plivancem do tváře Star Treku. ()

DocBrown 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Kdyby tuhle epizodu sloučili s tou předchozí a vystříhali zcela zbytečné scény "Klingonů" s titulkama, tak by by to nebylo zas tak špatné. Ale tohle už se dostává na hranici koukatelnosti, nad kterou to drží pouze Lorca, Saru a částečně Stamets. Zajímavá parafráze na navigátory Duny, ale to jak je ovládají mě teda rozhodně nenadchlo. ()

Eodeon 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

fascinující! poprvé po více než sedmi stech epizodách u na mě jedna z nich působí spíše jako kapitola vytržená z daleko většího, epického příběhu, přičemž přesně to byl účel, a já jsem skutečně o to víc zvědav na pokračování. nejen tedy na vývoj dění na lodi a osudy její posádky, ale překvapivě stejnou měrou i na vývoj děje na klingonské straně konfliktu, na který mě nalákaly narážky o tajemném klanu/rodu Mókai a vývoj vztahu mezi L'Rell a Voqem, a nejspíš je to jen zbožné přání, ale tuším za tím i příležitost k vysvětlení pro odlišnou podobu Klingonů oproti jejich "správné" dobové podobě. jsem samozřejmě velice rád za znatelný vývoj vztahů i na klingonské straně vyprávění, přičemž líčení Klingonů zůstalo s pilotním dvojdílem konzistentní, doslova i přeneseně - i zde jsou z náznaků patrné náboženské motivace a především jejich užívání (i) jako pouhé záminky ať už k uchvácení moci, či k posílení xenofobních a nacionalistických nálad v klingonské společnosti. k posunu došlo ale i ve způsobu prezentace klingonské perspektivy - hercům se tu a tam daří i skrze jejich jistě velice obtížné masky přetlumočit různé výrazy a jistou elementární mimiku (ačkoliv na mistra "latexového herectví" Douga Jonese nikdo z nich nemá), nespoléhají se už jen na práci s očima. také jsem měl pocit, že některé dialogy v klingonštině (konkrétně ty Kolovy) byly nejspíše pro lepší srozumitelnost postsynchronovány. snad je to jen tím, že konečně uvykám tomu naslouchat v celých scénách dialogům v klingonštině, ale začínám mít pocit, že rozeznávám už i intonaci a snad tím pádem i stopy herectví skrze hlasový projev. /// méně zajímavé mi tentokrát připadaly interakce v posádce , ačkoliv postavy, každá sama o sobě, se mi zamlouvají čím dál více. Michael je zde přívětivější, Lorca naopak přísnější, Stamets ještě tvrdohlavější, ale ne bez příčiny. dojem na mě udělala demonstrace Lorcova "válečnického umění", zejména jeho velmi sugestivní "dirigování" závěrečné, velmi pěkně vygradované bitvy, i jeho zostření už dříve velmi napjatého vztahu s Paulem Stametsem. Lorcova snaha vyloženě demagogicky manipulovat zásadovým vědcem ("blood on your hands") a při puštění tísňového volání vlastně i celou posádkou) mě zaskočila a potvrdila Stametsův popis Lorcy coby "válečného štváče" z minulé epizody. ještě ale nejsou známy Lorcovy motivace, čili na to vše mohou ještě příští epizody/kapitoly vrhnout nové světlo. Stamets vs Lorca ale není jediný vztah, kde jsem očekával spíše sblížení skrze spolupráci namísto prohloubení nepřátelství. překvapili mě i Michael se Saruem a jejich vzájemná výměna neupřímností. vítám také novou postavu - lodního doktora Culbera, vzácný to úkaz postavy sympatické od první chvíle. zároveň se loučím s postavou zatím nejméně sympatickou, byť zajímavou a skvěle zahranou, a jsem velice rád, že smrt Landryové nebyla jen samoúčelným zvratem, ale že naopak posloužila tématu epizody a inspirativní myšlence: vidíte-li v druhém nepřítele, nepřítelem se stane a může vás zničit. Michael se na druhé straně snažila v tvorovi vidět to, čím opravdu je, a jen díky své otevřené mysli vyřešila kritický problém. přirozeně je to ale i zvídavost, díky níž Michael zjistila, že co na první pohled vypadá jako obludné monstrum, jím nutně nemusí být (myšlenka ne náhodou podobná pointě epizody TOS: 1x25 "The Devil in the Dark"). už jen tímto prostým postřehem se epizoda zařadila přinejmenším před Animovaný seriál a jeho věčné přestřelky s gargantuovskými příšerami z cizích planet. využitím "želvušky" při pohonu lodi navíc otevírá etické otázky, takové, které jistě teprve budou rozvíjeny v dalších dílech (i když přítomnost etického dilematu já osobně nepovažuji za nezbytnou náležitost každého u; patřičný význam obsahu seriálu již dávno dodaly politická alegorie z pilotu a dilema o slepém plnění nařízení z minulé epizody). už nyní je ovšem zřejmé, že zde prezentované dilema překonává svou komplexitou obdobné téma zpracované v dvojdílu "Equinox" v seriálu Voyager, což je nepochybně další zdroj inspirace, jelikož situace v "Equinoxu" byla typicky startrekově černobílá a vlastně tudíž šlo o předem vyřešený pseudoproblém. nejenže živí tvorové využívaní pro pohon lodi (posádka Equinoxu s nimi v podstatě "topila v kotli") byli inteligentními bytostmi, ale navíc je bylo nutno usmrtit. do takové situace ani nebylo třeba míchat problematiku Základní směrnice. i bez té muselo být jasné, že genocida inteligentního druhu není úplně košér z žádného sobeckého a vlastně žádného myslitelného důvodu. podobná a přeci velice odlišná situace Discovery oproti tomu nenabízí odpovědi předem, ale namísto nich jen odstíny šedi a výzvu divákům, aby usilovali formulovat si na celou věc vlastní stanovisko a obhájit si jej, až bude v dalších epizodách čelit nově odhaleným skutečnostem. () (méně) (více)

Galerie (6)

Zajímavosti (1)

Reklama

Reklama