poster

Finální portrét

  • Velká Británie

    Final Portrait

  • Kanada

    Final Portrait

  • Nový Zéland

    Final Portrait

  • Austrálie

    Final Portrait

Drama / Životopisný

Velká Británie, 2017, 90 min

Režie:

Stanley Tucci

Scénář:

Stanley Tucci

Kamera:

Danny Cohen

Producenti:

Gail Egan, Ilann Girard

Střih:

Camilla Toniolo

Scénografie:

James Merifield

Kostýmy:

Liza Bracey
(další profese)

Komentáře uživatelů k filmu (12)

  • LencaN
    *

    Jedna * za herce. Omlouvám se, ale tohle byla strašně nudná břečka. Děj absolutně o ničem. To, že umělcům kolikrát trvá opravdu dlouho, než jsou se svým výtvorem spokojení a vidí na něm i mouchy, za které by někdo i tak rád vysolil majlant, jen aby ho měl na stěně svého nóbl obýváku, ví každý. O ničem jiném tento film není. Je o zdlouhavém vytváření jednoho malíře/sochaře, který jako každý jiný z podobné branže, má zhýralý život, monogamii moc nedá, ale hlavně, že má v puse pořád cigáro a pod postelí balíčky s miliony, což ho ale stejně nezajímá. Tak dlouho jsem na ten film čekala, až jsem se dočkala a teď jsem z toho akorát vytočená, protože jsem měla co dělat, abych to vůbec dokoukala, což je ostuda... jak pro mě, že mám na takové filmové cáry malou trpělivost a především ostuda pro film.(11.1.2020)

  • LiVentura
    ****

    V čem spočívá krása, jak moc potřebuje umělec své múzy?! Naprosto výjimečný G.Rush!(24.7.2019)

  • curunir
    ***

    ,,ČÍTAM NOVÚ KNIŽKU." ,,MOJU?" ,,BOŽE, NIE!" ,,AKO SA VOLÁ?" ,,VOLÁ SA ŠPIÓN, KTORÝ PRIŠIEL Z CHLADU." ,,O ČOM TO JE?" ,,JE O ŠPIÓNOVI, KTORÝ PRICHÁDZA Z CHLADU." __ Obdivujem Alberta Giacomettiho a jeho ,,Kráčajúceho muža" (je ho možno vidieť aj vo filme) považujem za jednu z najlepších sôch 20. storočia. O to viac som bol rád, keď som úplne náhodou natrafil na tento prakticky neznámy film. Stanley Tucci, o ktorom som doteraz netušil, že je aj režisér, nakrútil príjemne komorný film, zrozumiteľný aj pre divákov nezaujímajúcich sa o umenie. Je len na škodu, že po prvej polhodine vplyvom istej monotónnosti svojho rozprávania upadá do repetatívnosti a okrem rôznych názorov na umenie už toľko nemá čo ponúknuť. Geoffrey Rush (veľmi dobre nadabovaný Pavlom Rímským) pritom svojím hereckým prednesom dokazuje, že by postavu Giacomettiho vedel zahrať aj v náročnejšom podaní. Scéna so skrývaním balíka peňazí je vynikajúca, Armie Hammer neskutočný suchár, Tony "Monk" Shalhoub namaskovaný na nespoznanie a ,,Finálny portrét" je slušným filmom o umení, nie však umeleckým filmom. (131. hodnotenie, 9. komentár k filmu)(20.8.2019)

  • Marze
    ***

    Charakterová studie, která je chudá na vývoj charakterů. Umělci se zaobírají dilematem umění vážněji než dramatem svého života. Příběh je stejně zajímavý jako prázdné malířské plátno a neobsahuje víc než hromadu fazolí a po čase hladoví po změně, ale na druhou stranu je to uvěřitelné.(20.4.2019)

  • kaylin
    ***

    Stanley Tucci si vzal zajímavou osobnost, vzal si zajímavý příběh z jejího života a nebýt herců, s nimiž točil, tak tenhle film bude opravdu nudný. Ale herci zachraňují to, že tohle je vlastně jen o tom, že někdy umělci trvá hodně dlouho, než vytvoří obraz tak, aby s ním byl skutečně spokojený. Ale udělá u toho spoustu jiných a zbytečných věcí.(27.2.2018)

  • woodsman
    odpad!

    velka srajda fakt som sa divil ze som to dopozeral(5.9.2019)

  • Arsenal83
    ***

    Také umelecké kecy, ktoré málokoho budú zaujímať. Môžu sa zdať nudné a dlhé. Źivot tohto umelca mohol byť veľmi zaujímavý, škoda, že nie je natočený komplexnejším spôsobom. Ale Geoffrey Rush opäť raz potvrdil svoje majstrovstvo. Ozajstný pán herec.(29.6.2019)

  • dalziel
    *

    Obdivujem každého čo to dopozeral.Ja som to nezvládol.Stanko,Stanko to nestálo ani za suché z nosu.(17.6.2019)

  • MickeyStuma
    *****

    Filmová epizodka životního příběhu švýcarského malíře a sochaře Alberta Giacomettiho. Námětově se jedná o dějové strasti a slasti jednoho umělce. Dějová linka je jednoduchá. Mladý americký spisovatel James Lord byl Albertem požádán o vytvoření modela k jeho tvorbě obrazu s příslibem, že se bude jednat časově o krátkou záležitost. Albert je však se svým dílem neustále nespokojen a tak dny a týdny ubíhají a obraz stále není dokončen. A tak je tu po filmové stránce ukázán něco jako bolestivý boj umělce o zpodobnění své vize v souběhu s přátelským a humorným vztahem mezi ním a modelem. Snímek tak, svým způsobem, nahlíží do tvorby a života jednoho z nejvýznamnějších umělců 20. století, který stojí za to vidět. Dal bych se očekávat umělecký filmový art počin, ale byť se tomu mnohými scénami blíží, nakonec tomu tak celkově není. Snímek se také nedá považovat za charakterovou studií umělce. Spíše se vyobrazuje jeho tvůrčí myšlení o daném aspektu své tvorby a zaujetí správného uměleckého procesu. Chvílemi to vypadá i jako sonda do psychologie malíře, ale až tak to skutečně nezachází. V mysli umělce je pouze touha nějakým způsobem zachytit člověka na plátně tak, jak ho skutečně vidí. Touha po dokonalosti, která však pravidelně během tvorby přechází do rozmaru. O malíři a o americkém spisovateli, coby modela, se moc nedozvíme, ale jako by to nevadilo. Daná filosofie a proces umělecké tvorby vše chybějící převyšuje. Prim je pouze charakteristika postav a v dané atmosféře to bohatě stačí. Děj je tedy velice skromný, ale síla dialogů předčí očekávání. Byť se nejedná vyloženě o biografii, natočeno je to s respektem.(30.12.2019)

  • BOURQUE
    **

    Druhý film S. Tucci (ako režiséra) by sa dal charakterizovať ako vznik samotného „finálneho portrétu“. Je to pomalý, „zbytočne“ predĺžený a emocionálne len miestami „výbušný“. Najviac emócií (paradoxne) obsahuje hádka G. Rusha so S. Testud. Zbytočne odklony od hlavného príbehu, G. Rush je však super. Osobné hodnotenie: 63% (**) (15.8.2019)

  • bonovox
    ***

    Sonda do maliarskej duše bez výraznejších momentov. Herci to mierne zachraňujú.(28.6.2019)

  • Gmisiycs
    odpad!

    Zajímavý pokus, jak okecat, že umělec nemůže nikdy soupeřit s fotografií. Proč socha Palacha je nerez krabice? Prý je to umění. Proč Picasso čmáral jak pomatený geometr? Protože to je nový styl a vyjádření duševna. ATD. ATD. ATD. ------- Naštěstí neexistuje doba, která by umožnila koexistovat více než několika skutečným umělcům zároveň. Naštěstí mám právo tvrdit, že ty mrzkosti, jež jsou nám předváděny, nejsou uměním. Stejně jako tento film. Nudný a o ničem. Už jen proto, že stále jen lže.Prý fotografie převzala umělcům řemeslo, a malování se muselo změnit. No tak dobře.Když to všichni říkáte, tvoříte tím maintream, a všichni ostatní jsou blbí. Sámo včetně mne.(28.7.2019)