poster

Finální portrét

  • Velká Británie

    Final Portrait

  • Kanada

    Final Portrait

  • Nový Zéland

    Final Portrait

  • Austrálie

    Final Portrait

Drama / Životopisný

Velká Británie, 2017, 90 min

Režie:

Stanley Tucci

Scénář:

Stanley Tucci

Kamera:

Danny Cohen

Producenti:

Gail Egan, Ilann Girard

Střih:

Camilla Toniolo

Scénografie:

James Merifield

Kostýmy:

Liza Bracey
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • BOURQUE
    **

    Druhý film S. Tucci (ako režiséra) by sa dal charakterizovať ako vznik samotného „finálneho portrétu“. Je to pomalý, „zbytočne“ predĺžený a emocionálne len miestami „výbušný“. Najviac emócií (paradoxne) obsahuje hádka G. Rusha so S. Testud. Zbytočne odklony od hlavného príbehu, G. Rush je však super. Osobné hodnotenie: 63% (**) (15.8.2019)

  • MickeyStuma
    *****

    Filmová epizodka životního příběhu švýcarského malíře a sochaře Alberta Giacomettiho. Námětově se jedná o dějové strasti a slasti jednoho umělce. Dějová linka je jednoduchá. Mladý americký spisovatel James Lord byl Albertem požádán o vytvoření modela k jeho tvorbě obrazu s příslibem, že se bude jednat časově o krátkou záležitost. Albert je však se svým dílem neustále nespokojen a tak dny a týdny ubíhají a obraz stále není dokončen. A tak je tu po filmové stránce ukázán něco jako bolestivý boj umělce o zpodobnění své vize v souběhu s přátelským a humorným vztahem mezi ním a modelem. Snímek tak, svým způsobem, nahlíží do tvorby a života jednoho z nejvýznamnějších umělců 20. století, který stojí za to vidět. Dal bych se očekávat umělecký filmový art počin, ale byť se tomu mnohými scénami blíží, nakonec tomu tak celkově není. Snímek se také nedá považovat za charakterovou studií umělce. Spíše se vyobrazuje jeho tvůrčí myšlení o daném aspektu své tvorby a zaujetí správného uměleckého procesu. Chvílemi to vypadá i jako sonda do psychologie malíře, ale až tak to skutečně nezachází. V mysli umělce je pouze touha nějakým způsobem zachytit člověka na plátně tak, jak ho skutečně vidí. Touha po dokonalosti, která však pravidelně během tvorby přechází do rozmaru. O malíři a o americkém spisovateli, coby modela, se moc nedozvíme, ale jako by to nevadilo. Daná filosofie a proces umělecké tvorby vše chybějící převyšuje. Prim je pouze charakteristika postav a v dané atmosféře to bohatě stačí. Děj je tedy velice skromný, ale síla dialogů předčí očekávání. Byť se nejedná vyloženě o biografii, natočeno je to s respektem.(30.12.2019)

  • Gmisiycs
    odpad!

    Zajímavý pokus, jak okecat, že umělec nemůže nikdy soupeřit s fotografií. Proč socha Palacha je nerez krabice? Prý je to umění. Proč Picasso čmáral jak pomatený geometr? Protože to je nový styl a vyjádření duševna. ATD. ATD. ATD. ------- Naštěstí neexistuje doba, která by umožnila koexistovat více než několika skutečným umělcům zároveň. Naštěstí mám právo tvrdit, že ty mrzkosti, jež jsou nám předváděny, nejsou uměním. Stejně jako tento film. Nudný a o ničem. Už jen proto, že stále jen lže.Prý fotografie převzala umělcům řemeslo, a malování se muselo změnit. No tak dobře.Když to všichni říkáte, tvoříte tím maintream, a všichni ostatní jsou blbí. Sámo včetně mne.(28.7.2019)

  • curunir
    ***

    ,,ČÍTAM NOVÚ KNIŽKU." ,,MOJU?" ,,BOŽE, NIE!" ,,AKO SA VOLÁ?" ,,VOLÁ SA ŠPIÓN, KTORÝ PRIŠIEL Z CHLADU." ,,O ČOM TO JE?" ,,JE O ŠPIÓNOVI, KTORÝ PRICHÁDZA Z CHLADU." __ Obdivujem Alberta Giacomettiho a jeho ,,Kráčajúceho muža" (je ho možno vidieť aj vo filme) považujem za jednu z najlepších sôch 20. storočia. O to viac som bol rád, keď som úplne náhodou natrafil na tento prakticky neznámy film. Stanley Tucci, o ktorom som doteraz netušil, že je aj režisér, nakrútil príjemne komorný film, zrozumiteľný aj pre divákov nezaujímajúcich sa o umenie. Je len na škodu, že po prvej polhodine vplyvom istej monotónnosti svojho rozprávania upadá do repetatívnosti a okrem rôznych názorov na umenie už toľko nemá čo ponúknuť. Geoffrey Rush (veľmi dobre nadabovaný Pavlom Rímským) pritom svojím hereckým prednesom dokazuje, že by postavu Giacomettiho vedel zahrať aj v náročnejšom podaní. Scéna so skrývaním balíka peňazí je vynikajúca, Armie Hammer neskutočný suchár, Tony "Monk" Shalhoub namaskovaný na nespoznanie a ,,Finálny portrét" je slušným filmom o umení, nie však umeleckým filmom. (131. hodnotenie, 9. komentár k filmu)(20.8.2019)

  • kaylin
    ***

    Stanley Tucci si vzal zajímavou osobnost, vzal si zajímavý příběh z jejího života a nebýt herců, s nimiž točil, tak tenhle film bude opravdu nudný. Ale herci zachraňují to, že tohle je vlastně jen o tom, že někdy umělci trvá hodně dlouho, než vytvoří obraz tak, aby s ním byl skutečně spokojený. Ale udělá u toho spoustu jiných a zbytečných věcí.(27.2.2018)

  • - Natáčelo se v Londýně. (griph)