Režie:
Paolo GenoveseKamera:
Fabrizio LucciHudba:
Maurizio FilardoHrají:
Giuseppe Battiston, Anna Foglietta, Marco Giallini, Edoardo Leo, Valerio Mastandrea, Alba Rohrwacher, Kasia Smutniak, Benedetta Porcaroli (více)VOD (2)
Obsahy(2)
Skupina přátel se schází k pohodové večeři. Znají se důvěrně celé roky a také další setkání by se neslo v duchu lehkého škorpení a nostalgických vzpomínek na to, co bylo... kdyby se nezrodil zdánlivě nevinný nápad: dát mobilní telefony na stůl a sdílet každou SMS i každý příchozí hovor. Kolik toho o sobě nesmíme vědět, abychom mohli zůstat přáteli, milenci, manželi, rodiči...? Během jediného večera se ukáže, že až příliš mnoho. I ti, které známe, mohou totiž být naprostými cizinci. (Film Europe)
(více)Recenze (516)
chtěl bych hrát, svědomí mám čistě, vlastní ženě štěstí přeji, ale bojím se o přátele... Stejně dobrá konverzačka jako Le Prénom. ()
Genovese ako keby natočil prequel k Sorrentinvej rooftop scéne z Veľkej nádhery, kde Jep nakladá Stefanii a odhalí všetky jej klamstvá, o ktorých kadžý vie. Genovese ide na to troška inou cestou a analyzuje dnešné vzťahy 40tnikov medzi partiou priateľov a parnetrov, kde na prvý pohľad vládne harmónia a otvorenosť, s malými problémami na povrchu, ale pod povrchom pláva riadny ľadovec. Jedna nevinná hra počas jedného večera (zatmenie mesiaca, ktoré by ako vystihovalo tie temné tajomstvá, ktoré si každý zamykáme do mobilu) s telefónmi sa zvrtne. Môžte tomu vyčítať prepálenosť a nereálnosť udalostí, že všetka špinavá bielizeň sa vyperie počas jedného večera, ale Genovese skôr iba ukazuje na všetky veci, ktoré si nechávame pre seba a nepovieme ani priateľom od detstva, životným parnterom lebo nevieme ako na to zareagujú ostatní, alebo to posunú ďalej. Začíname malými klamstvami so súcitu až po tie najčastejšie a najodpornejšie. Koniec iba nastavuje zrkadlo a zanecháva tu nevyslovenú otázku, na ktorú si každý z nás musí odpovedať sám. Jednoduchý námet, jednoduché posolstvo so skvele vybraným castom a hromadou úžasného talianského jedla a vína, po ktorom sa vám budú zbiehať sliny + to ma neskutočne krásnu Kasiu Smutniak. Pochybujem, že tento rok uvidím niečo podobne komediálne a dramatické zároveň. 8/10 ()
Krásná typická Italská večeře se vším všudy co k tomu patří. Myslím,že v Itálii jsou takové večeře běžným standardem. Bavil jsem se, občas jsem se v rychlých dialozích ztrácel, ale jakmile začali hrát hru, už jsem ani nemrkl. ()
Velmi povedený snímek. Propletené osudy postav, z nichž téměř žádná nemá čisté svědomí a přesto se rozhodnout odhalit své soukromí. Nápad s předčítáním veškerého obsahu mobilního telefonu nahlas před partou nejbližších přátel i životních partnerů je šílený a samozřejmě nemůže skončit dobře. Líbí se mi, jak jsou v tomto filmu pojata témata nevěry, homosexuality. Zase trochu jiný snímek, který donutí člověka zapřemýšlet. Rozhodně stojí za shlédnutí. ()
Příjemná konverzačka, sice hodně vyumělkovaná, ale to nijak nevadilo, tempo si film drží bez problémů. Nicméně závěrečná scéna to vyhnala o hvězdičky výš. Takovou přehlídku pokrytectví aby člověk pohledal. ()
Velmi povedená italská věcička. Čekal jsem, že to bude zamotané, ale že až tak, člověk aby se pak bál pomyslet jestli to v normálním životě nefunguje zrovna tak. Zkoušet to v rámci naší partičky tedy opravdu raději nebudeme :) 4*. ()
Šťavnaté dialogy mne bavily už od samého začátku, natož když začalo o "něco" jít. Herci jeden vedle druhého výrazní, skvělí. Lepší než podobný Bůh masakru a to je dost dobrý film. ()
Nefunguje to dobře, protože to působí těžce vykonstruovaně. Jsou to přátelé, ale taky to jsou těžcí falešníci a vymrdanci, jejichž přátelství není zcela zdravé. Psychologický obrat: "Když nemáš co skrývat, tak mě nech nahlédnout do svého mobilu!" by se mi žádný blízký, který by mi věřil neodvážil říci. Už jenom z principu bych na to nepřistoupil, přičemž bych s klidem mohl. Dle mého má člověk právo na určitou míru soukromí i před těmi nejbližšími. A kdybych se vystavoval riziku odhalení nevěry a věděl o tom, tak bych se snažil tomu předejít. Například by šlo říci, že mě to může uvést do situace, kde bydu muset vysvětlovat nějakou nepříliš důležitou trapnost, při níž se stejně ocitnu pod soudem, což by mi bylo nepříjemný a dnes bych si rád užil pěkný večer s přáteli a nezanášel do dnešního večera nějaký prvek potencionální nepohody. Věřím, že by tento postoj sdílel každý. Navíc je nevěrohodné, že 6 ze 7 lidí se takto podvádí, ačkoliv jsou celoživotními přáteli. Samotné rozhovory a vedení konverzace mi bylo spíše nepříjemné. Nic moc. Nedokonalé téma, které bude dřít spolu s tím, jak poroste snaha o dramatičnost. ()
Dobrá konverzačka je k nezaplacení a tahle se věru povedla. Po přečtení obsahu jsem se bál přehnaně vyhrocených, nepravděpodobných scén, ty sice přišly, ale působily věrohodně a vlastně docela uměřeně. Dialogy lidí, kteří se většinou znají od dětství, od začátku srší, většinu osazenstva ale humor brzy přejde. Tragedie a komedie si to skrz přicházející sms a hovory posílají přes stůl v rychlé kadenci a charaktery se obnažují jedna radost. Slušná sonda do křehkých vztahů (jak poznamenáno ve filmu) a osobností … nás všech. A ten konec .bylo, nebylo? Zatmění měsíce? Super. ()
Trošku pomalší rozjazd ale akonáhle sa dajú telefóny na stôl začína cela atmosféra nevinnej večere starých "priateľov" hustnúť... Mám rád podobný typ filmov kde stačí jedna miestnosť alebo byt a par dobrých hercov. Takéto konverzačne drámy dajú skutočný priestor pre dobre napísané dialogy ale aj budovanie príbehu ktorý môže šokovať. Môžno niektoré situácie boli pritiahnuté za vlasy ale mňa to celkom zaujalo a taliani nesklamali. Ktovie ako by podobný koncept filmu sprasili naše produkcie.... ()
Ten námět je skvělej. Samozřejmě asi každého napadne, kam to bude směřovat (nevěry), ale i tak jsem se příjemně bavil. ()
Výborná věc trefně reflektující dnešní dobu a vztahy s ní spjaté. Konverzační žně a originální konec, který může zmást. ()
U tohoto filmu si jistě najde každý svoje. Skupina dlouholetých přátel bloudí v kruhu z kterého se snaží vymanit a každý po svém. Většinou tedy flirtováním či případnou nevěrou. Moderní technologie nám ji vlastně přímo podsouvají přes různé nezávazné chaty, snadné sdílení fotografií a naprostou anonymitou. Do toho stále v naší společnosti přetrvávající homofobie a nepochopení odlišného smýšlení některých lidí. I když přístup k psychickým onemocněním a psychoterapii se již značně posunula kupředu, což je ve filmu velice dobře vidět. Charaktery jednotlivých postav jsou také velmi kontrastní a každý má poukázat na jistý druh společenské frustrace a zklamání. Závěr podtrhnul celý film a ukázal, jak snadno dokáže žít člověk ve lži, ať už obelhává nebo je obelháván. Velice chytře a elegantně zpracovaný snímek, který bych doporučil každému divákovi. ()
"We're breakable... all of us, some more than others. You're right, this has become our black box, it's got everything inside. Perhaps too much. And it's wrong to play around with it." Vynikajúca konverzačka, ktorá sa divákovi dostane pod kožu a ostane tam aj po projekcií. ()
Lidi by se meli umet rozchazet. ()
Skryté komnaty, skvělá realizace. ()
Tuhle hru bych nikdy v životě nehrála. Ze strachu, ze strachu, že moji přátelé nejsou takoví, za jaké je mám a ze strachu, že jedna moje / něčí bezvýznamná zpráva rozjede kolotoč věcí, který bude nemožné zastavit. Trochu se to dalo čekat a trochu mi to bralo dech. Ta cizí řeč z toho dělala netradiční film a ten konec tu netradičnost skvěle podtrhl. Rozhodně můj šálek kávy. ❤ ()
Výborně rozehraná komorní divadelní hra sice později začne výrazně šustit papírem, nicméně silný "twist" v závěru je natolik zdrcující, že ve mě zanechal silný dojem. Komedie, u které člověk zjistí, že se ve skutečnosti hořce směje sám sobě. ()
Jen škoda ucuknutí v závěru... ()
Výtečnou komedii střídá napínavé drama a zase zpět, v každém případě naprosto perfektní dialogy a jejich dokonale promyšlený sled a dějové zvraty. Wow. Po dlouhé době skvělý evropský film! ()