poster

Naprostí cizinci

  • Itálie

    Perfetti sconosciuti

  • anglický

    Perfect Strangers

  • Slovensko

    Úplní cudzinci

Komedie / Drama

Itálie, 2016, 93 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Othello
    ***

    Vzpomněl jsem si na dialog se sitcomu Black Books: "Pamatuješ si, kdo na té večeři všechno byl?" "Nevím. On a nějací jeho známí. Takovej ten typ lidí, co se dokáže šest hodin bavit o salátu." Čímž nepřímo vystihl problém Naprostých cizinců. Ty postavy mi byly naprosto ukradené. Krom jediné světlé výjimky jde jen o nezáživný sraz pokrytců z italské vyšší střední třídy, jejichž standardními tématy je jídlo, pití, dovolená, zdraví a vztahy ostatních. Co se pak těmto dvounohým katalogům ELLE přihodí jako důsledek jejich vlastní znuděnosti a rozežranosti je srdečně jedno. Co taky s nimi. Navíc je to celé naprostá divadelní hra, kde filmový formát nepřináší naprosto nic navíc. Za opravdovou trpkou tragikomedií, která umí formálně pracovat s omezeným prostorem jednoho bytu, bych vás spíš rád pozval na párty k Hajduovým v Rodinném štěstí.(28.7.2017)

  • lamps
    ****

    Hodně aktuální téma zpracováno velmi sympatickou cestou - skrze konverzační dramedii, která umí být chvílemi velice naléhavá, ale zároveň si zachovává hodnotící odstup řadou odlehčených prvků a záměrně přepálenou vyhroceností. Závěrečný zvrat sice není hoden toho, abychom o něm vůbec přemýšleli a brali ho ve vztahu k celkovému sdělení vážně, ale průběh mě opravdu převelice bavil, s postavami jsem se rychle sžil a jen minimálně se mi v hlavě rozblikala kontrolka s upozorněním, že tohle už jsem viděl někde jinde. Jak by řekl guru české filmové filozofie Ladislav Smoljak, "Neber telefon, neber telefon, nebo se z toho zblázníš"... 75%(19.2.2017)

  • borsalino
    *****

    Variace hry na pravdu v jednadvacátém století. Jenomže tento koncept je mnoha lety prověřený jako nefunkční. Nicméně jako konverzační komedie/drama to funguje moc dobře. V závěru jsem upřímně hned na poprvé nepochytil pointu, což byla trochu škoda, protože nápad je to opravdu dobrý. Navíc film byl takový civilní, jako by snad herci ani nehráli.(23.7.2017)

  • VenDulin85
    *****

    Závěr čudný, ale jinak mi to sedlo jako zadek na hrnec. Vtipné, tak akorát zvrácené (přesně jako je zvrácená dnešní doba se všemi appkami, facebookem, sdílením fotek apod.) a dramatické jako italská domácnost. Mimo všechno to švitoření, smsky, jídlo a humbuk- všimli jste si, jak mají v tom obývacím pokoji nádherně zařízenou stěnu s knihami? K něčemu takovému bych se chtěla dopracovat...(22.5.2017)

  • Seabeast
    *****

    Zábavná situační konverzačka, která mi "divadelním" konceptem připomněla Boha masakru a otírá se o velmi aktuální zlozvyk nás všech - smartphony. Parta známých se takhle sejde u velikého stolu a začne hodovat na gurmána. Skupinka si rozhodne ten večer trochu okořenit a tak své elektronické udělátka vytáhnou na stůl čekajíc, co komukoliv v tu chvíli přijde za zprávu, fotku nebo telefonát. Vše je čteno a slyšeno pro všechny přísedící bez možnosti kamufláže. A zábava začne naplno. Jak jistě tušíte, vyjdou najevo různá tajemství, zvraty a věci, které měli zůstat pod pokličkou. Vše má správný spád a napětí, které nehodlá pustit až do konce snímku. Moc nerozumím tomu, proč někomu vadí přemíra příběhových motanců a nedostatek autentičnosti, protože bez toho by příběh logicky nemohl být tak zajímavý. Kadence vět je parádně poskládána a zároveň poskytne pár podnětů k zamyšlení, přestože si myslím, že kámen úrazu není náš telefonní miláček, ale pouze a jen my sami. Bravo, Paolo Genovese ví jak v kostce (rozuměj do 90 min stopáže) přenést na plátno naše "vztahy" se vším všudy aniž by začal nudit.(25.4.2017)

  • - Celosvětová premiéra proběhla 2. února 2016 v Římě. (Stoka)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace