Režie:
David FrankelScénář:
Allan LoebKamera:
Maryse AlbertiHudba:
Theodore ShapiroHrají:
Will Smith, Edward Norton, Kate Winslet, Michael Peña, Helen Mirren, Naomie Harris, Keira Knightley, Jacob Latimore, Ann Dowd, Liza Colón-Zayas, Natalie Gold (více)VOD (2)
Obsahy(1)
V době, kdy úspěšný vedoucí pracovník newyorské reklamní agentury (Will Smith) prožívá hlubokou osobní tragédii a zcela se stahuje do ústraní, jeho kolegové vymyslí drastický plán, jehož cílem je přinutit ho překvapivým a hluboce lidským způsobem se vyrovnat se svým žalem. (Freeman Ent.)
Videa (12)
Recenze (378)
Biják obalenej kompletně v medu, pobrnkávajíc brutální tvrdou strunou basy na city sledujícího, kterej je tak vokatej, až to bolí. Jenže ten kluk Smithsů to prostě umí a v těch očích to kouzlo smutku, ztráty a samoty má... Navíc se okolo něj koná docela velkej megakoncert všelijakejch hvězd, který na tý base směle dorbnkávaj dál... Na mě to docela zabralo a to nemusím tyhle procítěný fajnovky. I když i srdce akčního fandy si musí vymezit malou skulinku pro lehkou nálož cukru... 75% ()
Will Smith nám zase trpí. Nedávno to schytával coby nigerijský přistěhovalec, který ukázal na rizika hráčů amerického fotbalu, ve Štěstí na dosah vykreslil otce, kterému osud hází klacky pod nohy, v Sedmi životech byl zase sžíraný chybami z minulosti. Nyní jsou jeho oči snad ještě smutnější. Tklivý příběh, půltucet hereckých hvězd, přeplácaný guláš. Brzy totiž na scénu přijde plán, kdy Smithe jeho kolegové mají dotlačit k tomu, že je prostě blázen. A najmou si herce, kteří jim k tomu pomůžou. Ale bacha, dělají to proto, že už zkusili leccos a Smithe mají vlastně rádi. A nechtějí, aby svou netečností položil společnou firmu. A aby toho nebylo málo, hercům se začnou svěřovat se svými bolístkami. Smith mezitím trpí. A divák tak trochu s ním. Závěrečné dějové odhalení, no, překvapí. O zbytku raději moc nepřemýšlet. A ano, přijde na řadu i rakovina. Dokonale prázdný film. ()
Milujem nápadité filmy, ktoré ma nenútene dostanú do sféry plnej úvah. Ktoré disponujú čarom myšlienky zo života. Ktoré napriek smutnému osudu hlavných postáv, dokážu vyvolať iskierku nádeje pre krajšiu budúcnosť. A tak ma napadá jedna pomerne od-veci otázka, patriaca skôr do oblasti polemiky. O čo je "Moonlight" so svojou "prihriatou" tematikou "ľahko" osolárkovaných vagabundov lepším snímkom? Respektíve z pohľadu zásahu do emócií, "bolestivejším", než "Collateral Beauty"? No kurva o NIČ. Je jasné, že dôležitú úlohu zohralo v tomto prípade herecké obsadenie, no "dle mého", táto téma samotného diváka rozhodne viac zasiahne, než šermovanie dvoch jazykov, ktorým láska nepriala už v období záškoláctva. Človeku je až "smutno", čo za kokotov rozhoduje o udeľovaní cien, ktoré sa navždy zapíšu do "análov" filmovej tvorby. Čo za rok 2016, platí zrejme doslovne. Že??? Hodnotenie trošku prepálim, no ale prečo nie ... ()
Tak toto sa naozaj podarilo! Najmä to zakomponovanie alegórií Smrti, Času a Lásky - to bolo výborné. Len škoda, že tam tých zásahov do Howardovho života v podaní týchto troch alegórií nebolo oveľa oveľa viac, dalo by sa z tým určite viac pohrať ešte a využiť potenciál v oveľa väčšom merítku a postaviť dej viac na týchto postavách. Helen Mirren ako Smrť bola úžasná, rovnako aj Jacob Latimore ako Čas, no alegória Lásky v podaní Keiry bola až neúmerne chabá, čo ma teda dosť nemilo prekvapilo. Čo sa týka celkovej idey filmu, tak to bolo naozaj pozoruhodné a človeka tento príbeh určite chytil za srdce. Trochu som sa obával, že po odhalení alegorických postáv bude dej upadať, ale ten záver ma naozaj prekvapil, a veľmi pozitívne. Pekný film, nechýbalo veľa k piatim hviezdičkám. ()
Namet, ktory mal tak velky potencial, ale vysledok vôbec nefunguje, pretoze postrada to najdôlezitejsie a to poriadne emocie. Tazko mi urcit v com je presne chyba. Ci v scenári, rezii alebo hereckych vykonoch. Ako celok to proste do seba nezaklaplo. Mna najviac iritovali dve veci. Povaha hlavneho hrdinu, ktory je natolko uzavrety, ze s nikym nekomunikuje, takze vsetko co sa deje okolo neho ide mimo neho a zaroven aj mimo divaka. Otravna mi pripadala aj linia s podnikom a papiermi, ktore ma Smith podpisat. Asi najväcsi problem vidim v snahe tvorcov sustredit sa viac na vymyslenie prekvapivych point ako na budovanie atmosfery a dojimavych scen. V tomto smere som mal z filmu podobny dojem ako z filmu Seven Pounds. Ten ale na druhe zhliadnutie uz celkom funguje, kedze uz chapete vyznam zdanlivo nezmyselnych scen v prvej polovici filmu. U tohto filmu si nemyslim, ze by na druhy pokus fungoval lepsie aj napriek znalosti pointy. Vysledkom je film, ktory mohol byt neskutocny dojak ale pritom je matematicky vykonstuovany a chladny ako psi cumak. A aj niektore vykonstruovane linie mi pripadaju strasne absurdne. 4/10. ()
Galerie (48)
Zajímavosti (9)
- Rovnako ako dej filmu, tak aj celé jeho natáčanie prebiehalo v New Yorku. (MikaelSVK)
- Počas prípravy Willa Smitha (Howard) na rolu, zomrel jeho otec, Willard Carroll Smith, Sr. Herec uviedol, že práca na filme pôsobila terapeuticky, pretože mu pomáhala vyrovnať sa so stratou. (Astonko)
- Ve filmu si měla zahrát Rooney Mara, ale z neznámých důvodů se tak nestalo. Ve filmu se měla objevit Rachel McAdams, ale kvůli natáčení filmu Doctor Strange (2016) nemohla. (Spidey3)
Reklama