poster

Horace and Pete (TV seriál)

Komedie / Drama

USA, 2016, 7 h 17 min

Komentáře uživatelů k TV seriálu (60)

  • Matty
    ****

    „Žiju se zlomeným srdcem a chlastám a jednoho dne mě to zabije.“ Televizní šéfové by testování trpělivost diváků znejišťujícím vědomím, že se může stát cokoliv, nepokoušeli. Louis C. K. na něm svůj projekt založil. Vedle různé délky epizod, nekompromisního nakládání s postavami, pomalého tempa a divadelně minimalistického stylu se požadavku na dravou a vtahující televizní zábavu odmítá podřídit také tím, jak málo mění prostředí nebo velikost záběru. Postavy výjimečně opustí interiér baru a ještě výjimečněji jsou snímány jinak než statickou kamerou v polocelku nebo celku. Umělost dekorací není nijak skrývána. Naopak jsme na ni upozorňováni, což paradoxně dává vyniknout opravdovosti emocí a živosti dialogů, které dokáží nepříjemně tnout do živého a také zásluhou herců oproti všemu ostatnímu nemají punc divadelnosti. C. K. však aristotelovskou jednotu místa, času a děje dodržuje zejména kvůli tomu, aby nás mohl překvapit jejím náhlým porušením při přechodu z reality do nerealizované sexuální fantazie jedné z postav nebo skokem v čase o mnoho let vzad. ___ Ačkoli seriál svým maximálně úsporným, s amatérismem hraničícím řešením připomíná spíše třicet let starý sitkom než zástupce současné vlny quality-TV, produkce každé epizody vyšla zhruba na půl milionu dolarů, což odpovídá rozpočtu méně nákladného amerického nezávislého filmu. Necelé dva měsíce po uvedení poslední epizody se však C. K. mohl pochlubit tím, že seriál s mnoha známými herci a hudbou složenou dvanáctinásobným držitelem ceny Grammy Paulem Simonem je již v černých číslech. Bez pomocí tradičního marketingu, bez využití existujících televizních nebo internetových platforem. V podstatě vlastními silami, neboť stupeň autorského vkladu je skutečně ojedinělý. C. K. seriál napsal, natočil, sestříhal, produkoval jej a zahrál si v něm hlavní roli, jakkoli vlastní osobu netlačí do popředí na úkor svých kolegů a od postavy Horace si drží značný kritický odstup a nedává mu o nic více možností něco vykonat než ostatním. Srovnatelná váha hlasů jednotlivých postav se váže k ústřednímu tématu otevřené diskuze – titulní bar funguje jako komunikace na sociálních sítích, kde má každý svůj názor a tvrdohlavě jej hájí bez ohledu na argumenty druhých. Dokladem Louisovy ochoty potlačit vlastní ego je také nezvykle štědrý prostor věnovaný přáním a snům ženských postav, které jednají s větším odhodláním než muži. ___ Horace and Pete řeší dospělá témata a nesnaží se o lehkost za každou cenu: život se ubírá nepředvídatelnými směry, lidé umírají a navzájem si (vědomě) ubližují, romantické představy o lásce dávno vzaly za své, hledání východiska nikam nevede. Namísto toho, aby se nás snažil pobavit, připomíná nám Louis C. K., že jednoho dne taky zemřeme. Nedokážu si představit, že by podobný seriál prošel u některé ze zavedených televizních či kabelových stanic (nebo u Netflixu či Amazonu), nicméně teď už vím, že něco podobného není nemyslitelné. 80%(25.6.2016)

  • H34D
    *****

    Louis C.K. poněkud zvážněl, již to nejsou protřelé záblesky skutečného života v zábavném sitcomu, už je to jen a jen krutá realita se záblesky osvěžujícího absurdního humoru. I když se tentokrát Louie věnuje společnosti "nižších existencí", kteří nemají nic lepšího na práci, než posedávat v baru, brzy pochopíme, že Louieho bar je tak trochu jiný. Je to intelektuální koutek, kde se dozvíte ty nejhlubší pravdy o životě. Opravdu nikdo jiný se neumí tak citelně dotknout reality. Louie vypráví o momentech ze skutečného života tak barvitě, podmanivě a tak chytře, že vám může poskytnout kompletně nový náhled na obyčejné věci, nad kterými jste možná ani nezamýšleli. Tenhle seriál není příliš veselý, je v něm možná až zbytečně moc smrti, ale za to je nefalšovaně lidský... A taková díla jsou unikátnější než diamant. 9/10(13.1.2017)

  • JitkaCardova
    ****

    Asi by se dala napsat celá knížka o tom, proč je to naprosto originální, neúprosný, odvážný, promyšlený, rafinovaný formát. Jo, když si v hlavě komentuju, na co se to právě dívám, tak je to taková pecka, že bych to vážně chtěla vidět. Jednotlivá defilující témata, bravurní herecké etudy, předvádí se tam nenápadně všechno to zlé, co vám můžou říct nebo provést druzí, ať už cizí, známí nebo příbuzní, je to rozkuchané jako na řeznickém prkně, všechno odvážně dokrvava a na šlachy obnažené, v jednoduchých kulisách, aby nic neodvádělo pozornost. Nejhorší na tom je, jak se tu předvádí zoufalá neatraktivita lidského života, v němž na rozdíl od sit-comů či stand-upů o životě pointy čpí, situace nikam nevedou, nic nemá řešení, všechno trvá a kurví se, lidi se neposlouchají a nedoceňují, ubližují si v jednom kuse s každým nádechem a mrknutím -- a stejná měkkost, slabota, nedotaženost, trapnost a vybledlá polohumornost a zavadlost v krutém záměru důsledně koluje v žilách celému seriálu. Místo bouřlivé a sardonicky žíravé krve tu humor protéká zaneseným a zkornatělým řečištěm jako otravné lepkavé želé. Je to bravurní nápad, doslova smrtící, a bohužel funguje. Takže u sledování osudů Horace a Peta a lidí kolem nich se člověk ošívá stejně jako v běžném životě, tisíckrát marně doufá a pokaždé si znovu bolestně natluče při dalším zjištění, že všechny ty postavy, které si chce oblíbit, jsou neoblíbitelné, že ho nepobaví k hlasitému úlevnému smíchu, že ho pokaždé podvedou, zklamou, ošklivě překvapí, zraní ho, vykašlou se na něj a nikdy nikomu nic nevynahradí... Je to skvělý záměr, ale je fakt těžké se na to dívat, a ani teď, když už to skončilo, v sobě nemám nic než umocněné rozpaky a bezradný pocit, že když se všichni lidi navzájem takhle ošklivě podvádějí na životě, tak si s nimi, mezi nimi, ani nikdo jiný nemůže života užít do sytosti. Když se lidi neobdarujou sami ze sebe navzájem, tak žádná plnost nastat nemůže, a nepozná ji nikdo, byť by byl sebevíc open a free. Je to seriál o tom, jak se v životě nedochází naplnění a jak na tom všichni kolem vás dennodenně pracujou, ať už v tom jedete s nimi (jakože určitě), anebo ne (vás chci poznat, urgentně). Je to seriál o tom, jak strašně rozpačitě a nenávratně zle vám bude, až budete odněkud tuhle šanci na život zpětně přehlížet z pekla pozdní lítosti, které už s námi bude napořád. *** Nene, tohle nejsou žádné moje metafyzické morality, bez ohledu na to, co si myslím o životě já, o tomhle je ten seriál. Jen si ho zkuste dokoukat! *~~(20.7.2016)

  • WillBlake
    *****

    Každý díl je jako existencionální srážka s kamionem. Druhá polovina seriálu nemá obdoby (ale možná jsem si jenom znovu ověřil, že v tomhle životě nemůžu vyhrát).(10.10.2016)

  • Bachy
    ****

    Zatím tu poměrně silnou směs dojmů nedovedu pojmenovat.(26.2.2017)

  • Janek
    *****

    O Louisovi jsem doteď nic moc neslyšel, ale mohu konstatovat, že jeho umění dialogu je řekl bych na takové úrovni, jako třeba to Tarantinovo. Někoho rovnou odradí ta přemíra kecání, ale ten, kdo to poctivě projede, musí uznat, že jde o něco neobvyklého. Dlouho jsem neviděl něco tak autentického (herci občas i zapomenou text, ale znovu se nahodí, viz třetí díl, desetiminutový monolog točen na jeden záběr). Ta autenticita vs divadelnost připomíná takového odlehčenějšího/přístupnějšího Triera. Je z toho velmi cítit, že je to pro tvůrce srdcovka. Louis se kvůli seriálu zadlužil, ale sám říkal, že to stálo za to. Před dvaceti lety by to nejspíš propadlo, ale dnes přichází doba, kdy se musí zase trochu zvolnit (po všech těch Hrách o trůny atp.). Možná i proto mi Horace and Pete přijdou tak strašně osvěžující. Paráda! (PS. Škoda, že závěrečný díl už tak stoprocentní není...)(25.10.2016)

  • 6thSun
    *****

    Po sedmém, emotivně totálně našponovaném díle, zvyšuji hodnocení na plný počet.(25.4.2016)

  • rikitiki
    **

    Natočit sitcom – nesitcom je každopádně originální nápad. Děj se odehrává v typicky sitkomovém prostředí: interiér zaplivané špeluňky, který zaplňují různé rázovité figurky. Ale humor nečekejte. Na sitcomový kabátek se totiž navléklo drama hnusných vztahů mezi lidmi většinou dost odpudivých charakterů. A to byl ten problém. Ani jediná postava mi nebyla sympatické, byla jsem šťastná, když některé zmizely nadobro a byla jsem ráda, když to celé skončilo. ____ Řečeno cynicky, je to interní drama o tom, jak může být život mizerný, když nemáš nic jiného než hospodu v ceně 6 milionů dolarů, kterou můžeš obratem střelit.(3.7.2017)

  • Céčko
    **

    Seriálová tvorba Louise CK se postupně vyvíjí a bohužel se s každým novým počinem vzdaluje mému vkusu. Lucky Louie byl super, přirovnal bych ho ke hrané, inteligentnější, vtipnější a vulgárnější verzi Simpsonů, Louie ubral na humoru a přidal na depresivní struně a Horace a Pete jsou o další level depresivnějším a méně vtipným počinem. Seriál se hodně vleče a člověk ho ani nechce dokoukávat.(12.4.2016)

  • Fanucci
    *****

    Stand-up Louis C.K. je chytrý, vtipný...ale toto jsem od něj nečekal. Geniální. A navíc i skvěle zahrané...což jsem nečekal už vůbec.(25.10.2017)

  • Lacike
    **

    Humor Louisa C.K nepoznam ale jeho vystup na tohtorocnych oscaroch mi ako jediny pripadal k neprezitiu nudny. Po velkom hypu a vdaka famoznemu obsadeniu som od tohto serialu ocakaval neskutocne zabavnu pecku. No a nakoniec som ledva dopozeral pilot a zvysok serialu som hned zmazal z disku. Pilot na mna pôsobil neskutocne roztanane a bez akejkolvek dynamiky. Dost ma srala rezia. Ono to pôsobi jak zaznam divadelnej hry. Neustale vidno jak jedna postava hovori a ostatne len cumia do blba a cakaju kedy dohovori. Potom nejaka dalsia postava zdvihne hlavu a hovori a ostatni znova vôbec nereaguju a len cakaju. Dalej mi vadila absencia hudby. Cele to pôsobi jak taky blbo natoceny a hrubo zostrihany polotovar. Z hodinoveho pilotu by sa mozno dala zostrihat priemerna 30 minutova epizodka. Ale vtipne by to aj tak nebolo. Ono to je viac drama ako komedia. 2* s odretymi usami davam za hercov. Sem tam mali celkom slusny dramaticky vystup a pocut Alana Aldu nadavat bolo celkom zaujimave.(18.4.2016)

  • Pirabin
    *****

    Stále se z toho finále zpamatovávám.(2.4.2016)

  • Mr.Ripley
    ****

    Stand-up komik, scénárista, režisér, herec a producent v jedné osobě Louis C.K. dokázal vytvořit dílo, jež bude překvapovat ještě dlouho. Horace and Pete vznikl v naprosté tichosti, na vlastní náklady a za podpory věrných fanoušků. Unikátní projekt, který by pravděpodobně žádná televize nevzala. Nekorektní, surové, cynické, na druhou stranu hřejivé u srdce a mrazivě realistické. Navíc, kde můžete pohromadě vidět Steva Buscemiho, Alana Aldu, Jessicu Lange, Laurie Metcalf a Rebecca Hall v komorní „téměř“ divadelní inscenaci?(22.1.2017)

  • L_A_D_A_S
    *

    Komedie/Drama píšou. Dal jsem tomu 20 minut, za tu dobu jsem marně čekal jak na jeden jediný vtip tak na drama, k tomu navíc nesnesitelná atmosféra. Nerozumím ani zdejšímu hodnocení a asi ani humoru Louise C.K. 1*(23.10.2016)

  • boogieman
    *****

    Neuveriteľne smutný, ľudský, depresívny i humorný kus seriálu. Strohý na oko, no bohatý na obsah - geniálne zahraný, geniálne napísaný, geniálne zrežírovaný a geniálne vypustený do sveta. Doteraz nemôžem uveriť tomu, že Louis dokázal prekonať môjho obľúbeného Louieho niečím tak neuveriteľne precíznym a zaujímavým ako je tento seriál. Tento seriál je ako sám život a je to dosť možno to najlepšie čo som kedy v seriálovej podobe videl. Minimálne ide o to najoriginálnejšie seriálové dielo, ktoré zhliadli moje oči. Nikdy sa nemeň Louis C.K - si totiž viac než unikátny. Fuck me nigger style.(10.5.2016)

  • ghatos
    odpad!

    Celkové hodnocení po 1. díle: Společnost mrtvých stínů v depresivním světě Louise C.K. V tomhle výtvoru zcela zvítězila negace. Od srandy, přes pololegraci se autor propracoval k infekčnímu neléčitelnému smutku. Tahle divadelní situační depka není ani zajímavá v té své krutosti. Únavné dialogy recitované protivnými protivy v nejprotivnějším pajzlu...uf, to se hodně nepovedlo. 5%.(21.3.2016)

  • M.Niccals
    *****

    tohle nedokážu popsat. něco tak milého, opravdového, smutného a zároveň krásného jsem asi ještě nikdy neviděl. právě jsem viděl díl, kde spolu dvě postavy 40 minut mluvily a byla to jízda. větší než cokoliv, co je schopna současná quality TV nabídnout. a byl to jen dialog. pouhý dialog. dlouhý, geniálně napsaný, geniálně zahraný, nádherně vypointovaný.(23.5.2017)

  • vitekpe
    ***

    Prilis divadelni, misty vylozene nudne. Pokud je kazde druhe slovo "fuck", neznamena to automaticky intelektualni uroven...(10.4.2017)

  • Schuldiner
    ****

    Konečně zase něco, co mi svou podstatou dokonale sedlo. Spíše drama než cokoliv jiného. A někdy jde téměř až za hranici únosnosti. K zamyšlení je vlastně téměř každý rozhovor a situace, i když se tváří zprvu všelijak. Pojaté je to celé dost zvláštně, až extrémně nekomerčně. Nepodbízivě. Nevim vlastně, jak to přesně popsat a pojmenovat. Ta chtěná trapnost všedních i nevšedních situací je vyloženě ukázková. Ale sem tam se vyskytnou i perfektní vtipy. Poslední díl je nepopsatelný a vybočuje nad rámec všeho... Zkrátka Louis C.K., kterého mám čím dál raději, a jeho originální, osobitý a civilně přirozený přístup. Někdy i nepřirozený.. Trefný a dokonale výstižný komentář: Matty(21.8.2016)

  • DannyBoy80
    ***

    65%. Nebylo to špatné, některé díly super, některé byl slabší. Konverzačka to někdy neutáhla. Každopádně sledujeme sondu do jedné rodiny, kde se málokdo chová normálně a někteří na to brali i léky. Někdy jsem si říkal, že chovat se tak jak nějaké postavy není ani možné, maximálně tak nějaký ultra pičus. Nicméně pomalé tempo sedí a charaktery postav jsou slušně vykreslené, včetně alkoholiků.(13.2.2017)

<< předchozí 1 2 3
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace