Reklama

Reklama

Obsahy(1)

K rázovitému valašskému dědovi (František Segrado) přijíždějí na prázdniny vnoučci (Anička Čtvrtníčková a Jáchym Dimov) z Prahy. Zaneprázdnění rodiče (D. Suchařípa a P. Hřebíčková) vysílají děti v dobrém úmyslu změnit jejich virtuální svět internetu, mobilů a tabletů. Na Valašské vesnici totiž vše funguje trošku jinak. Ne, že by tu nebyl signál, ale Ti Valaši zkrátka žijí tak trochu jinak, po svém. Navíc pokud na půdě dědovy chaloupky naleznete zapomenutý poklad, který začne zajímat i zbytek vesnice, máte rázem jízdenku na tajemnou exkurzi historií starého Valašska od jara až do zimy. (A-Company CZ)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (96)

Snorlax odpad!

všechny recenze uživatele

Zdeněk Troška se nemusí bát, může klidně ukončit aktivní kariéru, má zdatné následovníky. Sice na to museli být tři, což je pochopitelné, protože jeden by takovou hovězinu nedokázal spáchat, ale pod heslem „dohnat a předehnat" se stali zdatnou konkurencí Troškových kasovních trháků. Ten obraz vesnice, na které jsou všichni primitivní, mluví podivným jazykem (již zhruba půl století zakotvená pražská představa o nářečí) a nejmodernější z nich už vlastní traktor, mi hned tak nezmizí z paměti. A aby nebylo vší hrůzy dost, abnormálně špatní herci deklamují naprosto absurdní dialogy. ()

troufalka 

všechny recenze uživatele

Mnoho řežisérů, divákova smrt. Námět dobrý, pokulhávalo zpracování. V titulní roli měl být charismatický kmet, který by to utáhnul. Takhle sjem měla dojem, že si z nás utáhi režiséři. A když už je těch režisérů tolik, mohli si víc ohlídat neherce, moc se tlačilo na pilu. Dětem chyběla hravá přirozenost, Anička hrála tak snaživě, až přehrávala. Překvapilo mě, že se to líbilo synkovi. Hlavním chodem měly být flashbacky prošpikované lidovými řemesly, současnost nebyla zdaleka tak zajímavá. Vyváženost by filmu prospěla. Použití valašského dialektu a obsazení Bolka Polívky do vedlejší role k úspěchu nestačí. ()

Reklama

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Děda je takový skoro až roztomilý amatérský pokus o valašský film. Parta tvůrců do projektu šla zřejmě se srdcem na dlani, ale při shánění prostředků vynechala spolupráci s profesionálním štábem. Je mi líto, mohl to být výborný rodinný film, takto to zůstalo na půl cesty. Vedlejší role Suchařípy, Hřebíčkové nebo Polívky se Čtvrtníčkem nejsou dostatečným pojivem profesionálního filmu. ()

Tosim 

všechny recenze uživatele

Na filmu je vidět, s jakou upřímností do něj tvůrci šli, ale až na pár spolehlivých herců (Čtvrtníček a jeho dcera, slušně autentický Segrado) je snímek pouze klasickým slepencem hospodských historek, záběrů přírody a kontrastních scén s dětmi a dospělými, které jako kdyby vypadly z šumavské trilogie s Tomášem Holým. Zajímavé byly scény z Valaška před sto lety, ale zdržovaly děj, přepálily stopáž, neměly vyústění a slušely by víc spíše samostatnému dokumentu. 50%. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Jen další levný, druhořadě působící český film, co nezvládá přemíru témat, která postupně přemrštěně otvírá. A dramaturgicky je úplně mimo. Inu, tři režiséři jsou na jeden film až moc. A každý z nich chtěl evidentně natočit něco jiného, čímž si stanovili kompromis - natočí tři, lépe řečeno nacpou tři filmy do jednoho. Čekáte-li letní prázdninové dobrodružství dvou sourozeneckých "pražátek" vyslaných k dědovi do ValMezu, můžete si odfajfkovat kolonku, pokud vůbec taková existuje. Sourozenci najdou na půdě vzácnou letitou korespondenci svého pra příbuzenstva, což je asi největší dobrodrůžo za celé dvě hodiny. Začtou se do dopisů, čímž se otevře poměrně obsáhlá a rozsáhlá retrospektivní kapitola, v níž jsou divákům popisovány vřelé řádky ze života bábinky, která kupodivu byla všechno, jen ne nadržená, když musela určitou dobu obdělávat hospodářství, aniž by ji obdělával její odloučený manžel. Film v této fázi má tendenci být naučný, neb bábinka nám stihne nářečím sdělit, čím se lidé na venkově bavili na začátku dvacátého století. A pak ve své poslední třetině od toho slovanského naučného dědictví tvůrci upustí, čímž vznikne prostor pro pravou rockovou tancovačku, a dozvíme se, jaká bude pointa kolem nejzajímavější postavy, kterou si střihl Bolek Polívka. Abych to osvětlil, Polívka hraje místního maníka, co je identickým dvojníkem herce Bolka Polívky, čímž si ho celá vesnice dobírá a ho to neskutečně štve. Nenávidí, když je kupříkladu častován hláškami z Dědictví a má dávat autogramy, načež přestal kvůli tomu vycházet z domu. To byl originální a nejlepší nápad scénáře. Polívka měl klidně angažovat tvůrce tohoto filmu k pokračování Dědictví, zde zkušeně dával podrážděného maníka "bohušovských" rozměrů. A to je asi tak všechno. František Segrado v roli dědy je taková castingová hříčka, děti nejsou naštěstí z kategorie otravných parchantů, vykazují i nějakou inteligenci, Anna Čtvrtníčková se ve filmu dokonce shledá se svým skutečným fotříkem, Petrem Čtvrtníčkem. Herci známých jmen nemají moc prostor, film je samé nářečí a dvě hodiny řídce orientovaného a dramaturgicky nekompaktního děje jsou posléze znát. Konfrontace města s venkovem je celkem zanedbatelná. A zklamáním je i pointa související s tím, co děda ukrývá za dveřmi, kam je vnoučatům vstup přísně zakázán. Přidejte si k tomu i lehce odbytou realizaci, kdy nám vykoukne v záběru i nějaké to zvukařovo neuhlídané náčiní. Určitě ale film není žádná velká katastrofa. Má své dobré momenty, jen jich není tolik, aby předčily ty nežádoucí elementy, které se postupně nemile hromadily. 5/10 ()

Galerie (11)

Zajímavosti (3)

  • V historické části je ve filmu ukázána jen pětina hrubého materiálu. Z něj již vzniká i hodinový dokumentární film o starém životě na Valašsku. (Mejlaprod)

Reklama

Reklama