poster

Zelená kobra

  • Západní Německo

    Cobra Verde

  • Slovensko

    Zelená kobra

Dobrodružný / Drama

Západní Německo / Ghana, 1987, 111 min

Režie:

Werner Herzog

Scénář:

Werner Herzog

Hudba:

Popol Vuh

Producenti:

Lucki Stipetic

Scénografie:

Ulrich Bergfelder

Kostýmy:

Gisela Storch
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • jatamansi
    *****

    Jeden z mých nejmilejších filmů s Klausem Kinskim. Ve vrcholné formě, připeklý sluníčkem, vyšisované vlasy. S pohledem, který mne stále dokola dostává. A k tomu zem, podobně jako Kinski doběla vypálená, na troud suchá. Nádherná. „Nevěřím botám. Nikdy bych nevěřil koni a nevěřím ani žádnému člověku.“ Geniální spojení Herzog – Kinski ještě umocňují temní, tajemní a výbušní Popol Vuh. Úžasná kombinace dvou žánrů, filmu a hudby, dokonalost sama. Scéna s lisem na třtinu byla v době vzniku filmu jen pro silnější povahy, dnes už inflační krev z ní udělala běžný obrázek. Pro mne ovšem působivá zkratka toho, jak člověk někdy a někde nemá žádnou cenu. Kinski ve tmě za oknem, to je pohled pro bohy. Byť předtím zprznil všechny tři dcery svého plantážníka. A jak se zbavit bandity? Poslat jej do Afriky pro otroky. Kinski v napoleonském, další pohled pro bohy. Nebo že by spíš pro mne? A znovu vyprahlá, vybělená, vysušená země, ale nyní Afrika, s nebem modrým jako oči hlavního hrdiny. Afrika teplá, jeho pohled ledově chladný. Vedro se na nás dere z každého záběru, při pohledu do očí ledově zamrazí. A k tomu ta nádherná pevnost a zpěvy černochů. "Ještě tu nikdo neviděl bělocha pracovat.“ Jen nekonečná řada otroků. Stejně jako všechny možné známé i neznámé eufemismy o otroctví. Ale jinak by zase nevzniknul takový film. Já vím, že 5* si až tak nezaslouží v porovnání s jinými kinematografickými skvosty, ale já nemohu nedat svému dvornímu padouchovi jiný počet. Prostě si občas dovolím být nekritická.(4.8.2011)

  • dopitak
    **

    Mě zase napadlo po vlastních zkušenostech, že příliš těžkou loď je lepší tlačit dopředu od zadku, než se snažit táhnout odpředu. Kinski je magor, což v Zelené kobře je zřejmě jediné hodnocení, kterého jsem schopen. Začátek v Jižní Americe ještě ujde, ale africké dobrodružství jsem nějak nedával. Spousta nahých žen, ovšem domorodých. Nepochopitelné střihy, posouvající děj bez vysvětlování dál, hodně vadily. Líbila se podlaha z lebek u náčelníka a původní dabing UPF.(27.12.2016)

  • oli.G
    **

    Slovami lachima, na LFŠ 2006 bol film uvedený s príšerným českým dabingom, ktorý mu ubral pravdepodobne dosť na jeho pôsobivosti. Aha! Tak preto tie blbé dialógy a zábavné hlášky, ktoré rozosmievali celé osadenstvo kina... V originále som to nevidel a asi ani neuvidím, no ani pri všetkej snahe si to proste nedokážem predstaviť ako vážnu dobrodružnú drámu o otroctve a otrokoch, obsahujúcu nejaké myšlienky, ktoré by ma mali osloviť. Hodnotenie na IMDb a celková obľúbenosť a uznávanosť Herzogovej tvorby napovedajú, že sme filmu možno ukrivdili, ale bavili sme sa skvelo. Treba však uznať, že Kinski je tak charizmatický, že charizmatickejší je už snáď len černoch so spaľujúcim Isherwoodovským pohľadom, ktorý pravidelne upieral do kamery. Stále to mám živo pred očami...(5.8.2006)

  • Exkvizitor
    ****

    Exoticko-dobrodružná story Zelené kobry zapadá mezi příběhy o vášních a tragickém střetu diametrálně rozdílných kultur typu Muž, který chtěl být králem nebo Lord Jim. A jde tedy o příběh navýsost herzogovský, navíc se všemi atributy Herzogova autorského rukopisu. Když ho miluješ, není co řešit, jak se říká v jisté reklamě - a naopak. Kromě (opět vlastně herzogovsky standardního) výkonu Kinského je třeba vyzvednou kameru Viktora Růžičky - obrazová stránka Cobry verde jistě předčí i tu z Růžičkou nasnímé klasiky Tajemství hradu v Karpatech (jejíž kvality byly poněkud jinde).(27.6.2008)

  • d-fens
    ****

    viac ako moralizujúci dobrodružný príbeh to treba brať ako autentický dokument o koloniálnej dobe v čase zrušenia otroctva, o pôvodnej africkej kultúre a najmä o jednej osamelej, stratenej duši blúdiacej na oboch brehoch južného Atlantiku, hľadajúc zmysel vlastnej existencie, ktorú v absolútne cudzom svete s pre neho nepochopiteľnými pravidlami a zákonmi, nenachádza, no nemá už síl z toho nenávideného miesta ani odísť :-/ ... a zamyslenia hodný citát zo záveru: "Otroci raz predajú svojich pánov, a nechajú si narásť krídla"(28.11.2010)

  • - Po natočení finální scény řekl skutečně vyčerpaný Kinski Herzogovi: „Nemůžeme pokračovat. Už nejsem.“ Herzog zas prohlásil: „Od té chvíle jakoby vyhasl.“ Byl to jejich pátý a poslední společný film. (AlDelon)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace