Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Film založený na skutečné události vypráví příběh Zisheho Breitbarta, syna židovského kováře z Polska, který v berlínském Weimaru začne vystupovat jako mýtický silák a brzy se stane místní senzací. Jeho zaměstnavatel Hanussen sní o založení všemocného Ministerstva okultismu v Hitlerově vládě. Hitler však ve svých rukou třímá otěže moci čím dál pevněji a Berlín se stává semeništěm antisemitismu. V této době vrcholí i Zisheho vnitřní boj, neboť se musí rozhodnout, jak se svou silou nejlépe naložit. Sužován nočními můrami se obrací na místního rabína s prosbou o radu, která jej vede k přesvědčení, že si ho Bůh vybral, aby varoval lid před narůstajícím nebezpečím. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (13)

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Je vidět, že toho o filmech vyprávějících příběhy ze světových válek vím stále hodně málo. O to víc jsem ale mohl být překvapený tímto filmem. Werner Herzog pro mě není neznámý režisér a za celou tu dobu ho vnímám tak, že kolem sebe nechává procházet velice zajímavé postavy. Zde je to okultista Hannusen a jeho panoš Zishe, který přišel odněkud z Polska. Herec je teda Fin a musím říct, že hraje hůř jak Arnold Schwarzenegger ve svých prvních filmech. Naštěstí za něj mluví jeho postava a tak všechno přechází na dva charismatické herce - Tim Roth a Udo Kier. Ti si ale evidentně celý ten meziválečný příběh neuvěřitelně užívají a stejně tak jsem si ho užil i já. Možná bych ale trošku zkrátil délku. Ke konci jsem už jsem se přistihl, jak odpočítávám minuty. ()

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Komplexní film. Tak moc komplexní, že nemůže být plynulý, že nemůže uspokojovat tak, jak filmy obvykle uspokojují. Vypráví o snaze najít svoje místo, která může vést člověka ke skvělým, ale i příšerným činům. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Werner Herzog se inspiroval životními osudy Zishe Breitbarta a Erika Jana Hanussena. Ačkoli Breitbart zemřel už v roce 1925, Herzogova fikce se odehrává krátce před nástupem Hitlera k moci, dokonce operuje s konkrétními daty v roce 1932. Sdělení je jednoznačné, Herzog měl touhu vyprávět legendu o moderním Samsonovi. Výsledkem je cosi na způsob nemotorného Golema v Hanussenově spiritistické show. Hanussen zde zastává jen druhotnou roli, přesto jsou zde vypíchnuty podobné motivy jako v jiných hanussenovských dramatech (jeho původ, pletky s nacistickými pohlaváry, podivný vztah k ženám). Takže nakonec to jediné, co zde může skutečně potěšit, je přítomnost Maxe Raabeho. ()

Mulosz 

všechny recenze uživatele

Nechci, aby to vyznelo nejak xenofobne, ale ty sladkobolne pribehy o Zidech uz me prestavaji bavit. Plusove body vsak ma Herzog za to, ze se timto filmem relativne znormalizoval a nasledujicim Temnym usvitem se stal normalnim. Je to jeden z mala pripadu, komu americke prostredi pomohlo od nekoukatelnosti. Na rozdil od jeho mladsiho kolegy Tykwera... ()

ledzepfan 

všechny recenze uživatele

Werner je hroznej démon... Někdo tady psal, že by v tom Herzogův rukopis nepoznal.. A já na to : WUT?! Tohle je Herzog úplně krystalicky čistej !.. Ta jeho fuck off systém režie, kdy s arogantní suverenitou seká scény jako z průměrné české pohádky aby pak v pravou chvíli utáhnul šrouby a začal dojit atmošku ze které chvílemi mrazí a chvílemi si člověk připadá jako v hodně hustém snu.. To prostě nemá obdoby.. Roth je démonickej. Ahola přirozeně naivní. Příběh silnej... Není to jedna z těch nejlepších herzogovek, ale rozhodně je to jedna z těch nadprůměrných..... Osobně mě sere, že tímto dlouho odkládaným filmem jsem vyčerpal herzogovy hrané filmy a odteď už musím čekat jen na nové kousky (kde to ale-narozdíl od dokumentů-jde se záživností poslední dobou docela z kopce..) ()

Volodimir2 

všechny recenze uživatele

Film je síce spracovaný podľa skutočnej udalosti, ale odohráva sa reálne v dvoch časových pásmach. Prvé pásmo je rok 1920 kedy nemecká agentúra pre vyhľadávanie talentov vo východnom Poľsku objavila muža s neuveriteľnou fyzickou silou, išlo o mladého židovského kováča Zishe Brightbarta (tiež známy ako Sigmund Breitbart). Získali ho pre pôsobenie v centre cirkusového umenia v Berlíne ale vystupoval v celej Európe ale aj v Amerike (tu mu udelili v roku 1923 americké občianstvo). Bol známy ako najsilnejší človek na svete a kráľ železa. Predstavoval sa aj ako hrdina židovského folklóru. Zomrel na otravu krvi v roku 1925. No a tento príbeh presunul režisér a scenárista Herzog o 8 rokov neskôr už do Nemeckej ríše, kedy sa ujíma moci Adolf Hitler a začína sa tvrdá antisemitská kampaň. Objavuje sa vo filme Hanussen (v skutočnosti ide o Erica Jana Hanussena) podvodník a údajný mystík, ktorý vytvára z nášho siláka v svetlej parochni a škandinávskej prilbe a predstavuje ho ako pravého árijca v poňatí fyzickej nadradenosti nad všetkými. Apeluje hlavne na nacistickú klientelu v tomto klube. Nastáva však zvrat v myslení Brightbarta, už nie je árijec, ale nový Samson, ktorý do klubu priťahuje davy Židov, aby videli svojho kráľa. Ale pre nacistov je to však veľký problém. Napätie v klube sa rapídne zvyšuje. ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

Takhle - ono to vůbec není špatné, spíš naopak. Natočené je to slušně, zahrané taky a dokonce to má i nějakou atmosféru, která sice není podmanivá po celou dobu, ale je taková, že mě díky ní zaujal děj. Jen ta délka mi přijde zbytečná a i přes pár silných a hodně povedených scén z toho bůhvíjak silné celkové dojmy nemám. Jenže mám problém tomu dát vyšší hodnocení, protože v tom prostě není znát Herzog. Ale fakt vůbec. Spíš to vypadá jako hollywoodský film nějakého no-name režiséra, který nic víc než mírně nadprůměrný film natočit nedokázal. Kdybych to nevěděl předem, rozhodně bych neřekl, že to je od režiséra takových skvělých filmů, jakými jsou třeba Fitzcarraldo nebo Herz aus Glas. Z toho důvodu mám obrovský problém Nezlomnému dát vyšší hodnocení než tři hvězdy, ačkoli by si objektivně slabé 4* zasloužil. Jenže nejspíš právě tady začíná ta část Herzogovy tvorby, kdy "zkomerčněl" a začal točit průměrné filmy - což je období Nezlomného, Temného úsvitu a Špatného poldy + pak ještě Královna pouště. A když se pokoušel vrátit ke svému dřívějšímu stylu, vyšlo najevo, že už se prostě vytočil. Pravda, mám před sebou ještě Family Romace LLC, která vypadá, že by mohla být nějakou nadějí, že Herzog pořád má na celovečeráky, ale i tak se toho filmu docela obávám. Každopádně Nezlomný je z celé té Herzogovy "komerční" fáze tím nejlepším, co natočil. Btw je tu ale zvláštní, že se to celé tváří jako film o Hanussenovi, chvíli to tak i vypadá, ale hlavním hrdinou je tu polský žid Zishe, který s Hanussenem pracoval. Silné 3* ()

Hapretor 

všechny recenze uživatele

Na tento snímek jsem se podíval čistě ze zvědavosti - kvůli Jouko Aholovi. Jako fanda strongmanovského univerza jsem chtěl vidět, jak bude "hrát". Velmi mě překvapilo, jak byl přirozený, nenucený a v pohodě. Zvlášť, když došlo na zvedání těžkých břemen. Patří totiž mezi nejlepší v oboru a scény v tomto duchu působí úplně běžně, jako kdyby se pro to narodil. Působil na mě v tomto filmu stejně jako Gina Carano ve svých filmech. Žádné přehrávání. Prostě jen dělá, co mu jde nejlépe. Ze začátku to má krásný nádech "pohádky" silný Honza jde do světa - s příchodem do Berlína to jde z kopce. Dějově už nudné, postrádající atmosféru. Tim Roth pak kompenzuje, jak se dá, ale nestačí to. Toho chcípáka hajzla zahrál na jedničku. Dějově ale ke konci nudné. Pak i smutné. Když si zabodnu hřebík jak palec do nohy, tak si to snad ošetřím !!! - Ani se mi nechce věřit, že v reálném životě by byl Zishe takový pako. ()

dogma97 

všechny recenze uživatele

Po všech stránkách špatný, hloupý a naprosto zbytečný film, který nezachránil ani můj oblíbený Tim Roth (ten ostatně dělal co mohl). ()

jaronah

všechny recenze uživatele

Pure Herzogian! Skvělý storytelling. Židovská víra. Tajemno. Fašizmus. Kontrasty myšlení. Hodnoty člověka. Výborný film! ()

Reklama

Reklama