Reklama

Reklama

Upíři

  • Itálie I vampiri (více)

Obsahy(1)

Upíři útočí na Paříž! Takové jsou novinové titulky, zdobící titulní stránky všech periodik vycházejících v hlavním městě Francie. Může za ně série nevyjasněných úmrtí mladých dívek, které všechny mají stejnou krevní skupinu. Už čtyři byly nalezeny bez jediné kapky krve v těle. Reportér Pierre Lantin se spolu s potenciální pátou obětí, tanečnicí Noron, vydávají pátrat po pravé totožnosti zabijáka. Zdá se, že stopa vede k výstřední šlechtičně. Jde o pouhou náhodu, nebo hraběnka opravdu potřebuje k životu krev mladých dívek? (Řitka video)

(více)

Recenze (33)

tron 

všechny recenze uživatele

„Srdce občas premýšľa lepšie, ako mozog.“ Neskúsený hororový fanúšik meno ´Lamberto Bava´ nepozná. Skúsenejší pozná (režisér DÉMONOV 1 - 2 či takmer nekonečnej rozprávkovej série FANTAGHIRÓ), no ani on možno nevie, že jeho otec Mario bol svojho času rovnako slávnym talianskym hororovým režisérom, ako neskôr jeho syn. Okrem dnešných UPÍROV Mario Bava režíroval PLANÉTU UPÍROV alebo gotický horor o PREKLIATÍ SMRTI. Pôvodne robil na čierno-bielych UPÍROCH len kameramana, no dnes býva k snímke priraďovaný aj ako spolurežisér. Toľko k histórii a faktom. Vďakabohu, že UPÍRI sú takí krátki, inak by som skapal od nudy. Už tak som takmer omdlel od vyčerpania. Vedie ma to k strašidelnej otázke. Dožijem sa roku, kedy bude PÁD DO TMY vnímaný ako zastaraný horor, Nakatov RINGU ako úsmevná kravina zaseknutá v minulosti a mladí nebudú chápať, čo nás šokovalo v NOCI S NABRÚSENOU BRITVOU? Zostarli UPÍRI? Alebo boli mizerní už v dobe uvedenia do kín? Nie je to Ed Wood Jr., ale nuda bola približne rovnako neskutočná a trpezlivosť trhajúca. Určite by som ale urobil remake s Udom Kierom, Paris Hiltonovou a Colinom Farrellom. ()

TheRaven 

všechny recenze uživatele

Nezáživné a nezábavné jak suché z nosu. Nedá se nic dělat, ale i těch necelých 80 minut bylo pro tuto kriminálku dlouhých (a není to tím, že to bylo černobílé). Poznámka mimo: trochu naštve půlroční hledání nějakých srozumitelných titulků a jejich objevení v den české dvd premiéry....nu což ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Nejstarší film s využitím tématu Krvavé hraběnky. Touha po věčném mládí přesazená do italského béčka, které se odehrává v tehdejší Francii není úplná výhra, ale nějak se začít muselo. Je to hybrid mezi novinářskou detektivkou a parodií na monstr filmy Universalu. ()

MM_Ramone 

všechny recenze uživatele

Taliansku horrorovú filmovú školu považujem za klenot svetovej kinematografie. Som ultra fanúšikom talianskych horrorov, gotických snímkov a giallo filmov z minulého storočia. Obdivujem tvorbu talianských režisérov. Preto som sa velice potešil, keď som naďabil na dvd s titulom "Upíri" (l vampiri). S radosťou a nemalým očakávaním som si pustil túto taliansku klasiku z roku 1957. Páni Riccardo Freda a Mario Bava ma nesklamali. Naservírovali mi tajomný, starosvetský, čiernobiely, kriminálny horror. Kto stojí za sériou úmrtí mladých žien? Prečo ich niekto zbavil všetkej krvi? Útočia v Paríži upíri? *** ()

petero 

všechny recenze uživatele

I keď sa tu ani zďaleka nejedná o klasickú upírinu, ako mysteriózna detektívka s miernym hororovým nádychom je to dostatočne zaujímavé. ()

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Pravda, Maska démona je o hodně stupňů výše, ale mně se tenhle černobílý horror? líbí. Chvílemi připomíná poctivé gotické horrory, v některých scénách se mi vybaví staré francouzské filmy, zejména Kráska a zvíře. Příjemná vizuální stránka především interiérů domu hraběnky a sklepení evokuje obrazy z dávných časů. Vše doplňuje působivá hudba, která v italských filmech taková často bývá (F.Mannino, R.Vlad - jak příznačné jméno...). Především k dnešnímu pojetí upírů je název poněkud zavádějící, i když tenhle termín se často používal i metaforicky. Například kapitalisté byli upíři, kteří vysávali dělnickou třídu ( to by mě zajímalo, čím by se označili komunisti...kteří krev milovali - rudá vlajka, barva krve, revoluce, šátků, hvězdy.....). ()

Goldbeater 

všechny recenze uživatele

Trochu mě mrzí, že zde na csfd mají Upíři tak nízké hodnocení. Kdybych se na ně díval v době natočení, určitě bych byl unesen, protože na 50. léta je film určitě moc dobrý. Ale z dnešního pohledu vyhlíží bohužel dost nezáživně a prakticky všechno už bylo viděno v jiných a známějších filmech. I Vampiri je prostě film, na jehož obsahu se zub času nesmazatelně podepsal a dnes si už asi těžko bude hledat své diváky. Já se navíc nikdy nestal příznivcem upířích hororů, a proto to asi nebudu já, kdo tenhle film vzkřísí. Snad se někdy někdo najde. ()

giallo 

všechny recenze uživatele

Na svojí dobu šlo určitě o velmi dobrý film, o tom není pochyb. Stavba příběhu je velice zajímavá, a to co začíná jako krimi se později přesune skoro až do gotického hororu a vyvrcholí to variací na "krvavnou paní". Bohužel, dnes už tento horor nemá v podstatě co nabídnout a zub času si na něm vybral svoji daň. Mně by akorát zajímalo, jak hodně se na něm Mario Bava podílel.... ()

Campbell 

všechny recenze uživatele

Na svoji dobu nejspíše výborný film, ale bohužel zub času hlodal a hlodal. Což o to že film má výtečnou hudbu a skvělej scénář(sám jsem čekal upíra), ale když ve filmu jsou příšerné dialogy tak to filmu moc nepomůžu. ()

Mariin 

všechny recenze uživatele

Spíše kriminální sci-fi s hororovými prvky než horor (v Itálii bylo díky fašistické orientaci točení hororů od 30. do 50. let zakázano). Taková raná italská "wallaceovka", ovšem s dobrou černobílou kamerou Mario Bavy a gotizujícím výtvarnými efekty. Proměna tváře mladé hraběnky (Gianna Maria Canale) v stařenu je na svou dobu výborně zvládnuta, údajně pouze s využitím světla a maskérského řemesla. Tento film ve stylu postviktoriánské gotiky je dnes zajímavý spíše jen z hlediska dějin evropského hororu. ()

Oktavianus 

všechny recenze uživatele

Škoda, že o horor nejde ani náhodou. A když jsem se smířil s detektivním pojetím, podle jistých indicií jsem zadoufal, že by mohlo jít o nějakého předchůdce gialla, ale taky ne. Je to zkrátka jemňounkou sci-fi líznutá kriminálka, ne nijak oslnivá nebo zábavná, se zajímavým nápadem, ale v poněkud plochém podání. Ale hlavní síla tohoto filmu je jinde: v obrazech. Hřbitov, hrobka, i celý ten vévodkynin strašidelný zámek působí vpravdě bizarně - taková hřbitovní poetika, to není právě obvyklé. Nejsou tu chuchvalce mlhy, není tu špína a hnilobný rozklad, ale jen honosné mramorové mrtvolno... ()

SOLOM. 

všechny recenze uživatele

Scénář i samotný děj jsou hodně zajímavé, ale po shlédnutí tohoto filmu se spíše přikláním k názoru, že se o horor jedná jen okrajově. Detektivní podstata filmu se přehlédnout nedá a skoro celý film se točí jen v duchu hledání důkazů a postupného odhalování proč mizely nebohé dívky. Za celý film neuvidíme nic nadpřirozeného, žádnou krev ani samotné upíry. Jediné o čem by se tak dalo uvažovat byla proměna vzhledu samotné vévodkyně.Atmosféra filmu není ani děsivá, ani mrazivá jen spíše docela napínavá. Tak jak to u správných detektivek bývá. Samozřejmě nelze upřít, že probíhající děj dokáže upoutat divákovu pozornost, ale to spíš proto, že každý čekal obrovské finále které se ovšem nekonalo. Nejlepší na celém filmu je samotná hudba. Podmanivé tóny italského orchestru a famózní zvuk smyčcových nástrojů dokázali divákovi rozproudit krev i ve scénách, kdy se toho zas až tak moc zajímavého nedělo. ()

eraserhead666 

všechny recenze uživatele

No, ani nevím, co k tomu vlastně napsat. Hodně se mi líbila povedená kombinace (tehdy) moderního světa s gotickým, všechny ty auta a do toho klasický starý barák se vším všudy. Příběh měl docela zajímavou zápletku, jen se mohl trochu víc rozjet a odvázat, tak z toho všeho nějak vyšla vlastně jen povedená hraběnčina proměna. Ta zaujala. A mladá hraběnka. On to vlastně enní vůbec špatný film, jeho jedinou chybou je, že mohl být lepší. ()

argenson 

všechny recenze uživatele

Natočit film o upírech v Paříži bez upírů a v Římě... ale proč ne. Horor to určitě není, ale docela slušná detektivka s mysteriózním nádechem jo. Solidní atmosféra, pěkná hudba, standardní hororové kulisy záhadného domu uprostřed moderního města. Za krásnou Giannou Marií Canale nijak nezaostává neméně pěkná Wandisa Guida. Vlastně ani nevím, proč jsem to chtěl vidět. Asi studijní důvody. ()

Nick Tow 

všechny recenze uživatele

Upírina je to iba v prenesenom slova zmysle a ako horror to určite nefungovalo ani v čase svojho vzniku, ale isté brakové, rodokapsovou literatúrou šmrncnuté kúzlo to predsa len má. Neuvidíme teda dekadentných švihákov so špicatými trojkami, ale potešia aspoň kulisy honosného šlachtického sídla s neodmysliteľnými pavučinami, tajnými chodbami, šialeným vedátorom a tajuplnou, výstrednou šľachtičnou, postihnutou (pozor, spoiler!) "bathory syndrómom". Naivné a zároveň pôvabné - presne v intenciách béčka na jedno použitie. BTW: dnes, v čase pogromu na fajčiarov, ma fascinovalo, ako hlavný hrdina, reportér Pierre Lantin (s vizážou a hereckým "talentom" Lexa Barkera) húli jednu od druhej a nezahasené špaky hádže pokojne na zem - zásadne, keď je v interiéroch. ()

corpsy 

všechny recenze uživatele

Čiernobiela Cinemascope kamera nasnímala graficky obdivuhodné obrázky, v ktorých sa ale vôbec nič hororové nedeje. V tom pochmúrnom zámku som si predstavoval všetky možné nadprirodzené bytosti, len nie tú, ktorá je vo filme hlavným zlom. Nechcem spoilerovať, ale ten názov si mali tvorcovia strčiť za klobúk. Nuda. ()

Astaroth12 

všechny recenze uživatele

Interiér sídla evokoval silnú ponurosť a aj hrobka vzbudzovala celkom strhujúcu atmosféru a aj okolie hrobky bolo mrazivé. Na to sa tvorcovia pekne zamerali a efekt sa rýchlo dostavil. Bolo vidieť, že za kamerou je niekto veľmi schopný a nemýlil som sa, toho sa ujal sám veľký M. Bava a rozhodne film posunul na vyšší stupeň. Príbeh o večnej mladosti je starý, ale tu vobec nenudil, práve naopak, bolo vyrozprávane takou zaujímavou záživnou detektívnou linkou. Zase mi to dosť pripomenulo príbehy o Dr. Jekyll & Mr. Hyde, len tento má spojenie hlavne s premenou človeka na inú osobu.  Nemôžem si pomôcť, ale tento film má oslovil, proste Bava ma baví, silne 4*. ()

ABLABLABLA 

všechny recenze uživatele

Ach, ten kdo psal scénář, tak si evidentně myslel, že všichni lidi jsou idioti, a tak je třeba jim monology postav říci, co se vlastně stalo, co se děje a co mají za lubem, protože to přece není zcela evidentní. S každou další minutou jsem si říkala, jestli ty dialogy a monology mohou být ještě více bolestnější a ony byly. Každopádně ať už je to céčkový film sebevíce, nemůžu si pomoct, ale mělo to něco do sebe. Především to, že název je zcela zavádějící a o upírech to vlastně vůbec není, ale tak nevadí, že jo. Ono i stařena, která po transfúzi krve mladé ženy omládne, převezme její hlas, její oči a vlastnosti těla jakože se stane na den či tři levákem, není jen tak v každém filmu. 1,5* ()

Reklama

Reklama