poster

Anon

Sci-Fi / Thriller

USA / Německo, 2018, 100 min

Režie:

Andrew Niccol

Scénář:

Andrew Niccol

Kamera:

Amir M. Mokri

Producenti:

Andrew Niccol

Střih:

Alex Rodríguez

Scénografie:

Philip Ivey
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • AppleCore
    ***

    Film tak chladnej, prázdnej, odtažitej a neosobní, jakoby toužil, aby ho nikdo nikdy nespatřil. Pokud to byl vzhledem k tématu záměr, pak je Anon výborná sci-fi, která svojí transparencí života nahání skoro až hrůzu. Pokud to ale záměr nebyl, nahání hrůzu spíš to, jak se film tvůrcům rozsypal pod rukama. Parádní je atmosféra a slušnej soundtrack, stejně jako režie, scénář by šel ale sakra poladit, protože podobně jako u In Time, i tady je potenciál využitej polovičatě. Není to ale průser jako třeba nedávný Mute.(4.5.2018)

  • kingik
    *****

    Specialista na nízkorozpočtové scifárny, které mají áčkový rozměr i sofistikovanou originalitu, je zpět. Andrew Niccol si pro svůj comeback stanovil, jak je jeho dobrým zvykem, nižší produkční náklady, na pyj nasadil po letech jeho osvědčenou Amandu Seyfried, přihodil spolehlivého Clive Owena a navrch napsal ultrafantasmagorii z blízké budoucnosti o sériovém vrahovi, který se umí hacknout do mozku a svým obětem těsně před smrtí zprostředkuje vidění z pohledu své osoby. Už se sice nedozvím, zda Niccol zůstal tragéd přes akci, film je téměř prostý akce, nicméně nevzpírá se explicitnějším erotickým vsuvkám, takže už divák nemusí fantazírovat o poprsí hlavní herečky, což je i nový prvek v jeho režijním přístupu. Seyfried je sice spíše zvyklá, že její filmy jdou do kina, tentokráte tomu tak není, jedná se o Netflix platformu. Kupodivu po technické stránce tento počin určitě předčil dosavadní lacině vyhlížející režisérovu tvorbu. Tempo vyprávění je pomalé, čímž slouží k tomu, že se v příběhu dá orientovat, i když méně pozorný divák může ztratit nit vyprávění. Zdánlivá průhlednost zápletky je vlastně stavěna pro nečekané vyústění/odhalení identity vraha, což ale určitě není nejsilnější část filmu. Mnohem zajímavější je průběh, nejednoznačnost charakterů, byť se to neobešlo bez klasických klišé typu traumatizovaný detektiv ze ztráty potomka, inklinace k chlastu, šlapkám. I tak má film porci režijních nápadů, které (svojí nereálností) zaujmou a drží děj. A hlavní dva protagonisté jsou ideální volba. Amandu Seyfried bych sice nebrousil každý den, v tomhle filmu je ale použitelná. Slabšímu zakončení/rozuzlení naštěstí předchází zajímavá režijní forma a pocit kvalitně odvedené práce, která zhusta plodila příjemné scifi plodiny. 10/10(21.5.2018)

  • Lacike
    ***

    Je to taky nizkorozpoctovy Minority Report skombinovany s 451° Fahrenheita. Klasicky priklad filmu s genialnym napadom, ale uz slabsim zapracovanim do poriadnej zapletky. Jak keby sa Niccol nevedel rozhodnut, co presne chce povedat a tak nacrtne kopu zaujimavych otazok, ale nema dostatok casu, aby ich poriadne rozviedol. Nakoniec aj tu hlavnu myslienku musel niekolkokrat zopakovat, aby divak pochopil, ze tu islo prave o nu. Na jednej strane sa mi pacil napad so stratou sukromia a neustalym sledovanim cez oci samotneho cloveka (Google Glass povysene o level vyssie), ale uz mi k teme filmu prilis nesedelo to, ze sa ti aj mazali spomienky alebo navodzovali halucinacie. To bolo uz prilis prehnane a aj teoreticky to celkom haprovalo. Ja to ale celkom zaujimavo nacrtnuty svet, ktoreho fungovanie by si zasluzilo poriadne rozviest v serialy. Takze aj ked som z vysledneho spracovania rozpacity, tak som rad, ze este vznikaju sci-fi filmy, ktore sa snazia o nejaku myslienku na ukor trikov a akcnych scen. 6/10.(18.5.2018)

  • EvilPhoEniX
    ***

    Celkem slušná utopická Sci-Fi kriminálka s obstojným Clive Owenem a Amandou Seyfried. Režisér Andrew Nicol chtěl zřejmě navázat na svůj úspěch In Time podobně zajímavým tématem, ale to se mu nyní nepovede. Námět je rozhodně zajímavý a je zde pár solidních sekvencí ( Nechybí i krev a nahota za to plus) a rozuzlení mohlo být určitě vyhrocenější. Na podívaní fajn. Od Netflixu rozhodně lepší počin. 60%(9.5.2018)

  • sta
    ***

    Zásadní ukázka toho, co Netflix je a asi i dlouho bude - televizí. Ačkoli sehnal téměř áčkového režiséra a téměř áčkové hvězdy, výsledek se odehrává ve dvou třech lokacích, vše je snímáno z blízkosti a i příběh nemá žádné hlubší košatění. Je to prostě dobrej TV film. Chytře napsanej, chytře zrežírovanej, ale bytostně televizní.(25.5.2018)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace