poster

Upír Nosferatu

  • český

    Nosferatu - Fantom noci

  • Západní Německo

    Nosferatu: Phantom der Nacht

  • anglický

    Nosferatu the Vampyre

Horor / Drama

Západní Německo / Francie, 1979, 107 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Marigold
    *****

    Návrat k expresionistické je spíše než remakem převyprávěním příběhu tajemného hraběte Orlocka v barvě a zvuku. A kupodivu – sugestivita předlohy nijak neutrpěla, jen je více než v maskách usazená v kulisách, zvucích a nových momentech (jako je morový danse macabre v závěru). Výrazně jinak vyznívá i konec filmu, v kterém nevítězí žena, ale vampír. Werner Herzog natočil parádní horrorový počin, který podobně jako Murnauův Nosferatu standart žánru výrazně přesahuje jak svou vizualitou, tak dokonalým personifikováním zla a úpadku. Odvážný filmařský pokus korunovaný úspěchem.(25.1.2004)

  • rawen
    ****

    Projekt 100 nám tento rok dal výbornou příležitost shlédnout jak Murnauův originál, tak Herzogovu předělávku Upíra z Nosferatu. Abych řekl pravdu tak na podobné experimenty moc nejsem, do kina jsem tedy vcházel s nedůvěrou, mírně zředěnou faktem, že Herzoga docela žeru. To co mi bylo podáno byla velmi zajímavá, vcelku originální a slušně poskládaná pohádka pro dospělé s atmosférou federativního koprodukčního seriálu Teta (berte s rezervou). Nezní to vábně, ale večer jsem si dobře užil a nechce se mi ani moc srovnávat s černobílou původní verzí. Největším problémem Herzogova filmu je posun hlavní postavy z temného přízraku na vybledlý, vyzáblý raneček neštěstí, který hrůzu nenažene a spíše je radno jej politovat. Co mi chybí možná ještě trochu víc je původní psychedelický nádech (filtry, zrychlené záběry, sugestivní snové scény), který mě u originálu dostal, tady je vše pomalejší, mdlejší, bezkrevnější (ne že by to bylo zase tak špatně, ale já to mám radši tak jak to bylo, protože z toho přímo mrazilo...) Zůstala tedy kostra příběhu s výbornou ale jinou atmosférou, slušnými hereckými výkony (i když Bruno je prostě anděl a andělem zůstane) a několika velmi povedenými originálními přídavky (SPOUSTA krys, morem nakažení, slavící své poslední dny opuletní hostinou, rumunští cikáni apod...) Tedy tak, film je to zajímavý, ve srovnání s originálem mi neobstál, Herzog ale přesto určitě nešlápl vedle - minimálně stojí za shlédnutí. 7,5/10 PS: upozornil bych ještě na geniální hudbu od Popol Vuh(5.3.2009)

  • Hejtmy
    *

    {658/1001} Podivný pokus o mix uměleckého filmu a hororu, přičemž se nepovedlo ani jedno. První scéna (ještě před úvodními titulky) je bohužel nejlepší z celého filmu, jakákoliv gradace napětí chybí, těžko říct, jestli jsou horší scény z Transylvánie, nebo druhá městská polovina. Pořádná hororová scéna není ani jedna, to v sedmdesátých letech se už točily daleko lepší horory. Kdyby aspoň příběh byl něčím zajímavý a originální, ale ani to se nekoná. Murnauova verze byla zajímavá aspoň po obrazové stránce a mě bavila určitě víc. 20 %(2.7.2015)

  • Stanislaus
    ****

    Další z adaptací klasického monstra Draculy, která je opět v něčem odlišná a něčím vyjímečná. Hned prvních pár minut, ve kterých byly záběry na mumie, na mě působilo dost depresivním dojmem, který se ještě několikrát (ikdyž už ne v takové intenzitě) v průběhu filmu vrátil. Hudební doprovod byl naprosto úžasný a skvěle zapadal do žánru filmu. No a Klaus Kinski coby hrabě Dracula byl perfektní, stejně jako můj oblíbenec Bruno Ganz v roli Harkera. Trochu mě překvapilo pár dějových nesrovnalostí, které mi ale vesměs nijak výrazně nevadily. Zkrátka moc dobře udělaný film, kterému však k úplné dokonalosti ještě něco chybělo.(27.11.2011)

  • swamp
    ***

    Ze všech stran jsem slyšel 'mistr Herzog', 'geniální Klaus Kinski' či žádná kopie Murnauova Nosferata, ale jeho polemika. Pff, Phantom der Nacht se pro mě stal naprostým zklamáním. Původní Dracula (resp. Orlok) v podání Maxe Schrecka je mnohem děsivější a Kinski mu - dle mého názoru - nesahá ani po kotníky. A navíc, tak kamera a prostředí - vše mi připadá jak z laciné německé televizní produkce.(15.3.2009)

  • - Pro natáčení nebylo k dispozici dostatek šedých krys, proto se použily krysy bílé a nabarvily se na šedo. (HellFire)

  • - Klaus Kinski strávil každý den čtyři hodiny v maskérně. Latexové uši musely být měněny každý den, jelikož byly při sundávání vždy zničeny. (HellFire)

  • - Zpomalené záběry letícího netopýra byly zapůjčeny z přírodovědného dokumentu. (HellFire)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace