poster

Potomci lidí

  • USA

    Children of Men

  • Velká Británie

    Children of Men

  • Japonsko

    トゥモロー・ワールド

  • Slovensko

    Potomkovia ľudí

Sci-Fi / Drama / Thriller / Dobrodružný

USA / Velká Británie / Japonsko, 2006, 109 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • B!shop
    ****

    No narozdil od ostatnich lidi mi tenhle film tak uzasnej neprisel, ale zase jsem nebyl zklamanej, jelikoz narozdil od ostatnich jsem se na nej nijak zvlast netesil. Nejvic tu vsichni chvali atmosferu. Ano, ta je skutecne perfektni. Jenze problem je, ze to skoro ani jako budoucnost nevypada. Tim myslim to, ze tu prakticky neni zadna vec, ktera by ted neexistovala. Cuaron se tak strasne moc snazil o co nejvetsi realisticnost, az to prehnal. A bojovy sceny na me pusobily spis jak nejakej valecnej film z Iraku, nebo nejaky podobny oblasti. Nehlede na fakt, ze jich tu je minimum, coz je docela skoda. Dalsi problem je pribeh. Ten je sice slusnej, ale je docela predvidatelnej. Prekvapila me jen jedina smrt, jinak vse na vas pusobi dojmem, ze to proste takle musi bejt, jakmile nekdo zacne pronaset dojemnej projev, je jasny, ze umre atd. Co se tyce hercu, tak hrajou celkem slusne, nicmene je to takovej jejich standart, takze nejvic potesi Michael Caine. Navic jejich postavy obcas jednaj docela nelogicky. Taky je problem, ze misty sceny, ktery maj vypadat nejak dojemne, pusobi spis vtipne. Docela me potesilo velky mnozstvi vtipu, ted myslim ty, co tam byli schvalne, protoze ve filmu nepusobily nucene a byli fakt vtipny. Ted by to podle komentare mohlo vypadat, ze film je kravina, to zas ne a ani nemuzu rict, ze bych se nudil. Na jedno skouknuti je to docela fajnovej film s peknou kamerou, misty drsnejma zaberama, skvelou rezii a slusnejma hercema, ale film roku nebo 173. nejlepsi film urcite ne.(12.11.2006)

  • Galadriel
    ****

    V podstatě katastrofický film, pojatý ale naprosto jinak, než co si kdokoliv pod tímto žánrem představí. Žádní hrdinové předem předurčeni zemřít, žádné televizní reportáže, žádné vysvětlování... Film nás vrhne do neuvěřitelně realisticky zobrazeného světa blízké budoucnosti, která ale není nijak přehnaně futuristická (mají v kancelářích lepší monitory, to je asi tak vše), prostě vypadá jako náš svět po pár letech anarchie. Ruiny, smog, posprejované zdi, vzpoury, žádné viditelné digitální efekty. Dokonalá forma postavená na příběhu, který v podstatě nemá prolog a konec je víc než otevřený, ale nedělá z diváků blbce, poměrně zdatně se vyhýbá spoustě klišé a z postav nedělá nadlidi. 90%(31.1.2007)

  • tron
    *****

    „Aj keby sa to vyriešilo, je neskoro. Svet je v prdeli.“ Fenomenálne sci-fi zázračného Alfonsa Cuaróna (MEXICKÁ JAZDA), v ktorom sú výborní aj inak skôr priemerní herci Clive Owen a Julianne Moore. Snímke, vychádzajúcej z dráždivo prepracovaného scenára (tak prepracovaného, že na niektoré otázky nedostaneme odpoveď a kľúčové scény, napr. „poprava nepohodlných“ sú nám akoby„mimochodom ukázané behom štyroch sekúnd, aj to iba nenápadne a v pozadí), dominujú predovšetkým neuveriteľne fajnové scény (všetko z lesného domu pôvabne prestarnutého hipíka Michaela Cainea) a dych vyrážajúce dlhé, akoby bez strihu plynúce pasáže.(29.4.2007)

  • Radek99
    *****

    Po dlouhé době vynikající sci-fi s ekologicko-apokalyptickým nádechem, které mě vtáhlo do děje jako málokterý thriller speciálně k tomu určený. Úžasně depresivní atmosféra bez zbytečně levných atributů, které se k jejímu vytvoření obvykle v jiných podobně laděných filmech používají a hlavně dynamika filmu s doslova úžasnými záběry - zvláště předlouhá scéna (bez jediného střihu!) přepadení auta a následné honičky a střelby je tak úchvatná, že jsem jen němě koukal a přemýšlel, jak se tohle vlastně točí. Stejně tak válečná scéna z tábora imigrantů s ulpělou krví na čočce ručně snímané kamery je srovnatelná s expozicí ve Vojínu Ryanovi... Ale tenhle film netvoří jen takovéto jednotlivosti (geniální střih, geniální kamera, skvělá hudba, skvělé herecké výkony, skvěle tvořená scéna, úžasně cíleně a přesně volené lokace...), ale právě jejich dokonalé složení v celek, který navodí na dvě hodiny pocit, že postuláty tohoto filmu jsou mou nynější realitou a zbývá jen přemýšlet o tom, jaké je to žít ve světě bez dětí, který si svou funkčnost zachovává už jen díky civilizační kinetice... Zřejmá je i hyperbola k dnešku. Je to ten svět, do něhož spějeme?(12.2.2007)

  • Marius
    ***

    K filmom, ktoré sa vyšplhajú za dva týždne do TOP 200 zásadne pristupujem s predsudkami a dešpektom, pretože sa mi už viackrát stalo, že ma takéto supernovy poriadne sklamali. Potomkovia ľudí sú ohromujúci v atmosfére a budovaní svojho dystopického sveta za pomoci detailov akoby mimochodom zobrazovaných na pozadí aktuálnej scény (oznámenia na monitoroch, titulky na výstrižkoch, Guernica etc.). Temer všade použitá ručná kamera a dlhé zábery dávajú svetu Potomkov maximálne realistický look, avšak práve tým navodeným pocitom realističnosti si Cuarón nevedomky pletie na seba bič. V absolútne realisticky zobrazenom prostredí mu totiž podrazí nohy scenár plný nerealistických chýb, ktoré si tu musí všimnúť i najväčší adorátor tohto dielka – prečo napríklad pri úteku z farmy kým nie je naštartovaný motor nikoho nenapadne prestreliť Theovmu autu pneumatiku, prečo po výbornej scéne „zastavte paľbu“ vojaci nechajú hrdinov bez povšimnutia odísť s jediným dieťaťom ktoré videli za posledných 18 rokov, a Theov posledný veslársky výkon s jeho „malým“ handicapom je do neba volajúca scenáristická blbosť. Príbeh je skutočne veľmi jednoduchý a postavy neprekreslené (a to si ešte scenárista dovolí odpraviť dve najzaujímavejšie postavy do polovice filmu). Potomkovia napriek tomu, že dirigovať tak dlhé masové scény bez strihu vyžaduje od režiséra temer nadľudský výkon, nie sú prevratným filmom a i keď režijne trčia z priemernosti tohto filmového roka v Hollywoode poriadne vysoko, neprinášajú prakticky nič nové. 7/10(3.12.2006)

  • - V jednu chvíli se hrdina ocitne v místnosti vytapetované novinami. Kvůli titulkům bylo třeba vymyslet řadu „historických“ událostí, o nichž jinak ve filmu nepadne ani slovo. (Siriuss)

  • - Ve scéně, kdy Nigel (Danny Huston) v jídelně křičí na Alexe (Ed Westwick), aby si vzal léky, má Alex (Ed Westwick) při zapití první pilulky méně vody než o pár sekund zapití druhé pilulky. (Pavlínka9)

  • - Ve scéně, kdy Theo (Clive Owen) vstoupí do jídelny svého bratrance, na zdi visí obraz Pabla Picassa "Guernica", který je také v závěrečné scéně, kdy Theo (Clive Owen) a Kee (Claire-Hope Ashitey) nastupují do člunu. (Pavlínka9)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace