poster

Gwihyang

  • Jižní Korea

    귀향

  • anglický

    Spirits' Homecoming

Drama / Válečný

Jižní Korea, 2016, 127 min

Režie:

Jeong-rae Cho

Scénář:

Jeong-rae Cho

Producenti:

Jeong-rae Cho
(další profese)
  • Lacike
    **

    Japonci boli pocas druhej svetovej take velke svine, ze znasilnovali mlade korejske dievcata z ktorych si urobili kurvy. No a ked uz sa vojna chylila ku koncu, tak ich chceli narychlo pobit. Cely film sledujeme z pohladu jedneho uboheho dievcata a zaroven je tu este linia zo sucasnosti so zbytocnou pointou. Bohuzial film o tych zverstvach je podany dost nudne a prakticky ziadne emocie to vo mne nevyvolalo. Proste ako nejaky nepodareny film z koncentraku. Len kvôli silnej teme nebudem slabe kvality filmu nadhodnocovat. 4/10.(22.9.2017)

  • hufnagel
    ***

    Dielo pre silné žalúdky.Trocha divne poňaté spojenie minulosti a prítomnosti,ale pôsobilo to.Vojna bola a je hrozná ,ale väčšinou vždy na ňu doplatia tí najslabší.Stačia včerajšie zábery z Rakky v Sýrii.(19.10.2017)

  • LangiJ
    ***

    Byla jsem navnaděna na silný zážitek, což jsem i od filmu tohoto typu očekávala, bohužel se nedostavil, takže ve výsledku celkem zklamání. Dost mě překvapilo, že Korejci z takového tématu nedokázali vytřískat víc. Jsou filmy, které na mě zapůsobí, že je i dlouho po zkouknutí nemůžu dostat z hlavy, tady ovšem ve scénách, kde by měly fungovat emoce, se nedostaví téměř nic. Hodně jen něco naznačují, i když člověk tuší, co tam je/co se děje, nebo jsou záběry jen z dálky, takže to ztrácí efekt zapůsobení na diváka, když vidí utrpení a bolest v jejich tvářích. Příběh z přítomnosti mi přišel moc obsáhlý a místy zbytečný. Pansori mě dost tahalo za uši, ale Arirang potěšil, tuhle písničku mám hodně ráda, plus pěkný konec, takže nakonec průměr.(24.9.2017)

  • sniper18
    ***

    Tak tu som teda čakal podstatne viac. Síce divák je už po tom množstve najrôznejších filmov s tématikov vojnových zločinov k týmto témam trochu imúnny, ale násilie páchané na ženách a hlavne tohto typu ma nikdy nenechalo chladným a obzvlášť zo strany japonskej armády, ktorú som v tomto období vždy bral prakticky za tú najzákernejšiu, ale tento film v tomto úplne zlyhal. Zase určite netvrdím, že by bol zlý, táto tématika ani zlá byť nemôže, ale predsa len aj ten dej mohol byť lepšie podaný. Väčšina času sa odohráva v japonskom nevestinci, teda ak sa to tak dá vôbec nazvať, ale celé je to také jednotvárne, film si prakticky neustále drží rovnakú úroveň, čo sa zmení vlastne až v poslednej tretine, ktorá už je trochu napínavejšia a z japonskej strany zákernejšia, aj keď ani tu tie drsnejšie scény nepôsobia ani zďaleka tak pôsobivo, ako by som od nich čakal. A navyše je tu ešte úplne zbytočná línia zo súčasnosti, ktorá tomu ešte chce dodať nejakú mystiku, ale toto ma vôbec nezaujímalo a ani nebavilo. Takže okrem scén zo súčasnosti som sa nenudil, pozerať sa na to dá, ale to je pri takejto tématike dosť málo. A najhoršie je, že ani tie postavy nie sú moc zaujímavé. Medzi dievčatami vynikajú len dve postavy, ktoré sú síce sympatické a samozrejme som im takéto kruté zaobchádzanie neprial, ale ich krutý osud na mňa nezapôsobil. A druhá strana je na tom rovnako, japonskí vojaci sú nevýrazní, divák si tu vlastne len všimne, že jeden z nich je lepší a všetci ostatní zlí a to je všetko, obyčajné jednotvárne postavičky. O akcii sa tu tiež moc hovoriť nedá, pár popráv a nejaká tá nevýrazná prestrelka, to ani nestojí za pozornosť. A režijne je zvládnutý len vizuál, ten je v poriadku, ale všetko ostatné, ako práca s postavami, emócie alebo napätie sú na tom omnoho horšie. Takže to jedno pozretie neľutujem, nenudil som sa a táto téma bude vždy divácky vďačná, ale inak je to vo svojej kategórii veľké sklamanie, ak už tvorcovia nevedia emocionálne zapôsobiť ani znásilňovaním a vraždením dievčat, tak už potom neviem, čím. 60%(2.7.2018)

  • Pedross800
    **

    Silné a smutné téma zneužívání korejských dívek za války japonskou armádou.....psychicky jsem se připravoval na absolutní emoční zásah a ono......skoro nic. Překvapivě to korejci pojali dost odtažitě a já se fakt emočně nedokázal napojit a to je problém, zvlášt u takového filmu. A taky mně nesedlo to spirituálně nadpřirozené propojení se současností, rušilo to zážitek a působilo tak nějak nadbytečně. No nevím, spousta lidí to odsuzuje, ale já se rád nechám korejci čas od času emočně vyždímat na maximum a tady kde nic tu nic. Až v závěrečné třetině filmu na ty emoce trošku zatlačili, ale to už celkový dojem nezachránilo. Škoda(24.9.2017)

  • - Na pozadí celého diskutabilního příběhu, ba celého filmového snímku, který dokonce některá korejská kina odmítla promítat, stojí jedna jediná malba. Malba nazvaná 'Burning Young Girls', znázorňující japonské okupanty, týrající a hanobící těla korejských žen. Její autorkou je Il-cheol Kang, která ji vytvořila během vlastního psychologického sezení, které podstoupila z důvodů vlastních zkušeností, a jejím největším obdivovatelem je samotný režisér snímku, Jung-rae Cho. Ten se jí totiž nechal natolik unést, až na její popud natočil celý tento velmi smutný, avšak velmi pravdivý snímek, nesoucí s sebou tragický příběh čtrnáctileté dívky. Během japonské okupace, odehrávající se od roku 1910 do roku 1945, netrpěla jen korejská země jako taková, ale také korejské ženy. Ty byly japonskými okupanty tělesně napadány, znásilňovány a pro pobavení zabíjeny. Nemocné a choré, ty, které nemohly již nadále uspokojovat své uzurpovatele, ty byly zastřeleny a nakonec spáleny, aby tak pachatelé zabránili pozdější identifikaci, či jakémukoliv podezření za svá nelidská konání. Filmové natáčení provázelo od samotného začátku několik problémů, ty hlavní se ale týkaly hlavně financování. A i díky tomu bylo natáčen hned několikrát pozastaveno. Na jeho výrobě se ale podíleli i samotní lidé, kteří přispěchali s finanční pomocí. Celkem se takových našlo nad sedmdesát pět tisíc. A obdobně se lidé zachovali i v době, kdy měl jít filmový snímek oficiálně do kin. Protože jej některé jihokorejské kinosály odmítly z kontroverzních důvodů promítat, hrozilo, že se snímek do kin nedostane vůbec, ale protože si lidé s předstihem nakoupili lístky a stejně tak rychle začali sepisovat petici proti odmítavému postoji kinosálů, stal se snímek na jihokorejském území jen během svého prvního promítací víkendu nejnavštěvovanějším filmovým počinem s návštěvností dosahující dvou milionové hranice. (Conspi)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace