Reklama

Reklama

Dveře do ticha

  • Itálie Le porte del silenzio (více)
Itálie, 1991, 91 min

Režie:

Lucio Fulci

Scénář:

Lucio Fulci
(další profese)

Obsahy(1)

Cesta domů za rodinou se pro Melvina Devereuxe (JOHN SAVAGE – Lovec jelenů, Hair) stává cestou do pekel. Poté co jej zdrží pohřební průvod, se před Melvinem objevuje jedna mysteriózní překážka za druhou. Zdá se, že za vším stojí tajemná žena v černém a zlověstně vyhlížející pohřební auto, skrývající ve svých útrobách hrozivé tajemství. Kvůli jeho rozluštění musí Melvin Devereux dojít až na konec svých psychických sil, postavit se kruté pravdě a otevřít dveře do ticha... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (41)

POMO 

všechny recenze uživatele

V rámci filmografie Lucia Fulciho, sprzenej zopár shitovými horormi, ktorého ho paradoxne najviac „preslávili“ (a uvrhli do tieňa béčkového brakmejkra), sú Dvere do ticha nadpriemernou ukážkou jeho talentu vo vytváraní atmosféry a práce s kamerou a výpravou. V tomto prípade hlavne exteriérmi. Škoda, že pointa je jasná prakticky od úvodných titulkov a v poslednej tretine sa film začína vliecť. Veľa toho ale kompenzuje obstojný John Savage, z ktorého kamera prakticky nespustí oko. ()

Jossie 

všechny recenze uživatele

Kromě toho, že mi to dost často připomínalo Spielbergův Duel, to nemělo atmosféru, celá pointa nestála za nic a bylo to tak nudné, že jsem u toho jednou usnula a podruhé jsem se držela jen silou vůle. ()

choze odpad!

všechny recenze uživatele

Duel po italsku, jen se nesympatický hrdina předhání s pohřebákem. Natahované, předvídatelné a nudné jako sviň. ()

Tuxedo 

všechny recenze uživatele

Poslední Fulciho snímek je jeho nejlepším, paradoxně právě pro nevyužívání jeho tradičních postupů. Namísto svého oblíbeného gore vsadil na mysteriózní road movie v kombinaci s psychickým terorem, který mnohdy zmůže víc než ten fyzický (inspirace Duelem zcela očividná). ()

TheRaven 

všechny recenze uživatele

I když divák od začáku zná pointu a je mu neustále předemílána, je vskutku požitek sledovat hlavního hrdinu jak na řešení své prapodivně se vyvýjející situace pomalu přichází sám. Tato odtrženost diváka od mysli či pohledu hlavní postavy je sice místy protivná, ale na druhou stranu mu dává prostor pro vychutnávání detailů a užívání si toho pomalého odkrývání pravdy. Bohužel v tomto duchu a naprosto vynikající temné atmosféře se film nese někam do padesáté minuty. V poslední půlhodině začíná výrazně ztrácet dech a druhý už bohužel nechytí. Ba naopak, klesne do rozvláčnosti až nudy a nabídne několik naprosto zbytečných scén (např. loď a věštkyně), které celkový dojem výrazně pokazí. Fulci se opravdu vynikajícím způsobem pustil do tématu, jež mam ve filmu nadmíru rád, ale bohužel ho nedokázal dotáhnout zdárně do konce a z pěti hvězd, které bych tam sázel v polovině se propadl na obyčejný průměr. Věčná škoda, protože tohle mohlo být opravdu poslední Fulciho mistrovské dílo. ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Nadarmo je auto, umožňujúce pánovi Melvinovi neustálym presunom zdôrazňovať aktivitu životného behu, keď všade je to tak... rovnaké. Blokované. Nie, to nie je sen, to je zhmotnená realita snového nepokoja. Ulice zaváňajú opustenosťou, akoby mali každú chvíľu splynúť s bažinami navôkol. Všade mosty. Prechody, za ktorými je prekvapenie v podobe tej istej krajiny. Ilúzia uvoľnenia zo zovretia prašivých náznakov pomocou životodarnej sily párenia sa tiež nekoná - sexuchtivá černoška dá len prísľub budúcich objatí a pokus s prostitútkou končí zlyhaním. Pri jednej z recenzií filmu Smrť v Benátkach od Luchina Viscontiho som čítal o posloch smrti, naznačujúcich hrdinovi záver. Tento film bol preplnený poslami prechodu (či už postáv alebo vecí) do prasknutia a písať o nich by sa rovnalo detailnému prerozprávaniu deja. Fulci svojou labuťou piesňou "hravo" ukázal, prečo väčšina jeho tvorby bola zároveň niečím viac než súborom krvavých fliaskaníc. ()

MM_Ramone 

všechny recenze uživatele

V roku 1991 natočil taliansky režisér Lucio Fulci svoj posledný film. O päť rokov neskôr umrel. Vraj si zabudol pred spaním pichnúť životu dôležitú dávku inzulínu. Ja si myslím, že nezabudol. Ale to je vlastne jedno. Pán Fulci bol pre mňa vždy obdivuhodný filmár. Jeho filmy boli plné násilia, vyžíval sa v krvavých scénach a perverzných sexuálnych výjavoch. Rád používal nechutné gore efekty. Svoj posledný snímok však pojal v inom duchu. Sústredil sa na budovanie atmosféry. Zrežíroval dokonalé podobenstvo o ceste za smrťou. Post mortem road movie. Ponuré, bezútešné. Maestro Fulci otvoril "Dvere do ticha" (Le porte del silenzio) a navždy opustil svojich filmových fanúšikov. Bola to dôstojná rozlúčka. "...Quando varcherai le porte del nulla, nessuno ti sara vicino, solo l´ombra della tua morte." (...keď prekročíš brány ničoty, nikto ti nebude na blízku, iba tieň tvojej smrti.) ***** ()

Faustka 

všechny recenze uživatele

Lucio Fulci zvolil ve svém posledním hororu netradiční ztvárnění psychického nátlaku. Neustálá blízkost smrti je tady zcela patrná. Zvlášť, když si ta " žena v bílém " svého budoucího klienta, nenápadně ohlídala.A mít neustále v blízkosti pohřební vůz v jehož útrobách se dají tušit jeho vlastní ostatky,to vůbec není příjemné,takto prožítých několik posledních hodin Melvinova života. Co proboha provedl ten muž,tak strašného,že musel tolik vytrpět? ()

petero 

všechny recenze uživatele

Posledný Fulciho film neobsahuje žiadne splatter momentky, ale je slušne atmosferickým psychom v štýle Spielbergovho DUELu. Dnes je tento film už pasé, pretože existujú oveľa lepšie variácie na túto tému, viď. mysterióznejší DEAD END alebo akčnejší JOYRIDE. Vzhľadom na obal CD som očakával nejaké fyzické psycho ale kde nič tu nič, celí film sa odohráva za volantom auta, ale aj tak z toho Lučo dokázal vytrieskať pomerne pozerateľný film. ()

LiVentura 

všechny recenze uživatele

Bloudící duše, která se musí vyrovnat na své pouti světem a doznat, že její tělo již není.. Šílený závod se smrtí v zajímavém snímku s přesvědčivým Johnem Savageem. ()

MIMIC 

všechny recenze uživatele

Orfeus, Perseus, Cháron, Dido a Aeneas by dali päť. Pokiaľ by si, pochopiteľne, bol majster Fulci odpustil - zvyknutý na nenáročnú cieľovú skupinu svojich predchádzajúcich filmov - úvodných cca desať sekúnd a infantilne doslovný nápis, ktorý sa objaví cca desať sekúnd pred koncom. Duel sem, Duel tam, u Fulciho ide o strašidelné mytologické podobenstvo a nie o spielbergovský prvoplánový thriller, kde sa jednoducho niekto niekoho pokúša zabiť. Fulciho Dvere, geniálne zasadené do labyrintu mokradí Louisiany, s hustnúcou paranoidnou atmosférou, lynchovsky zlovestnými postavami a úžasne jednoduchými, no o to pôsobivejšími morbídnymi rekvizitami ponúkajú príjemné mrazenie, pri ktorom si nejeden divák bude z pokožky zoškrabávať kryštáliky ľadu a zároveň sa pýtať, kedy že sa mu to vlastne stalo naposledy. ()

pornogrind 

všechny recenze uživatele

Tak tohle se nepovedlo. Za mě strašně nudnej a hlavně předvídatelnej film. Navíc jeho hlavní postava Melvin(John Savage) mě neskutečně iritovala. Jde o poslední film Lucia Fulciho a za mě tohle nebylo zrona důstojný rozloučení s filmovým světem. Naštěstí má Fulci ve svý filmografii i vydařenější kousky kvůli kterým si ho budu pamatovat. Tohle je u mě jen za 1hvězdu. ()

giallo 

všechny recenze uživatele

Poslední, velice průměrný, thriller "shockera" Lucia Fulciho. Režisér na stará kolena kašle na jeho oblíbené gore-splatter scény a příběh se snaží vystavět klasicky. Bohužel, já mám na jeho filmech rád právě rád ony scény, protože Lucio není až tak dobrý vypravěč. Ve výsledku to nakonec dopadlo, tak že celý snímek sledujeme unylého Johna Savage, který jede od někud nikam. No a já se díky tomu nudil celou stopáž. Na danou tématiku raději doporučuji o několik tříd lepší Dead End. ()

Campbell 

všechny recenze uživatele

Fulci si na stará kolena střihl mysterioznák.....A? Nedopadlo to extrémně dobře ale jako poslední film se nemá za co stydět. ()

Chrustyn 

všechny recenze uživatele

Známý Lucio Fulci svůj poslední film naprosto odprostil od všech nechuťáren a zaměřil se spíše na atmosféru. Celý film sledujeme hl. hrdinu, který potkává zvláštní lidi, kteří ho znají avšak on je ne a většinu času stráví v autě jezdícím z bodu A do bodu B a sledováním pohřebního vozu. Moc se toho ve filmu neděje a konec je pro vnímavého diváka prozrazen až moc brzy ale koukat se na to dá a ten oslavovaný "herecký koncert" Johna Savage není špatný. ()

SOLOM. 

všechny recenze uživatele

Filmem nás doprovází klasická italská hudba, která se vesměs opakuje, ale je tam jen zřídka. Vesměs se celý film točí kolem hlavního hrdiny Melvina, kterého ze začátku strašně štve pohřební vůz, který se vždycky objeví před ním, ale postupem času je to právě Melvin, kdo pronásleduje a hledá vůz, který převáží záhadnou rakev a hlavně tajemný náklad. Ve filmu se dočkáme i pár scén, které jsou příjemným zpestřením, jako například scény z márnice, nebo pěkná stopařka, kterou bych ,,svezl‘‘ i já. Škoda jen, že ji vyhodil z auta a ona nasedla do brouka a navždy zmizela ze scény. ()

corpsy 

všechny recenze uživatele

Pán Fulci nestrácal na konci svojej kariéry režijné majstrovstvo, ale jeho filmy všeobecne prichádzali s nudnými zápletkami ( aj keď vo svojej dobe bola táto pointa ešte dosť neotrelá ). Ešte, že sa to všetko vyrozprávalo s priemernou minutážou a nuda tak naťahala snímok do podpriemeru. Gore však nečakajte. ()

Kangax 

všechny recenze uživatele

Pre fanúšika hororu sice fakt dosť predvídateľný film, o ktorom vieme ako skončí už od prvých minut, ale to vôbec nevadí. Keď nehltáte dej a pozorne sledujete rôzne vedlajšie veci ako zaplavenú krajinu, okolité bažiny, vysoké mrtvé stromy a časté mosty (ktoré napr. symbolizujú prepojenie svetov) tak si film užívate ako ja. Napríklad: Melvin prechádza najprv cez pevné cesty a mohutné betónové mosty, neskôr ho zastavia policajti a upozornia ho, že cesta po ktorej smeruje je poškodená... ďalší most je už taký menší, ten ďalší len taký drevenný,ďalší je už v takom dezolátnom stave že Melvin skoro zapadne, no a nokoniec už nie je žiadny most len kompa cez rieku... Skvele premyslené, plné skrytých symbolov, a presne podľa môjho gusta ! Keď však to beriete ako roadmovie tak sa budete nudiť, a zase ste toho Fulciho nepochopili... :. Fulci bol všestranný majster, ktorý nepotreboval v každom filme gore efekty a používal aj skryté symboly. V tomto jeho poslednom filme je ich požehnane, a navyše obsahuje aj vskutku skvelé scény – ako nepríjemná návšteva márnice, alebo incident v kostole plnom černochov. Umiestnenie deja filmu do okolia New Orleansu proste nebolo náhodné a čo myslíte prečo sa hlavná postava dostane k otvoreniu truhly práve na tej plti na rieke?  Najlepší Fulci poslednej dekády - a nie je tam ani náznak gore!!! ()

Hennes 

všechny recenze uživatele

Fulciho poslední snímek je opravdu jiný (jak tady mnoho z Vás píše). Možná, že někoho potěší vypravěčský příběh, ale pro mne to bylo trochu nudné a hlavně od začátku jasná pointa. Když na závěr nasedá smrt do svého auto, blesklo mi hlavou, snad to nebude mít jako SPZ a stačilo pár vteřin a už čtu : D.E.A.T.H.. Tento film je věcí názoru, pro někoho paráda, že má Fulci změnu, někomu zase chybí ten "pravý" Fulci. Já se přikláním spíš k té skupině druhé. ()

cariada 

všechny recenze uživatele

No tohle je v podstatě to samé= jako pozdější Smrt přichází v bílém či Na půl cesty. Melvin jede za přítelkyní ,ale cesta je poněkud divná stále se před ním motá pohřebák a nejde přejdect. Všude vydí svoje jméno ,ale on přeci je naživu. Celý je to velice působyvé a zároven hodně komorní téměř se nemluví a člověk si říká co že se z toho vyklube ,když se zadíváte v autě na hodiny dojde vám o co tam běží. Směle by se to dalo nazvat psycho horor. ()

Reklama

Reklama