poster

Dveře do ticha

  • Itálie

    Le porte del silenzio

  • angličtina

    Door to Silence

  • USA

    Door Into Silence

Thriller / Horor

Itálie, 1991, 91 min

Režie:

Lucio Fulci

Scénář:

Lucio Fulci

Scénografie:

Massimo Lentini
(další profese)
  • giallo
    **

    Poslední, velice průměrný, thriller "shockera" Lucia Fulciho. Režisér na stará kolena kašle na jeho oblíbené gore-splatter scény a příběh se snaží vystavět klasicky. Bohužel, já mám na jeho filmech rád právě rád ony scény, protože Lucio není až tak dobrý vypravěč. Ve výsledku to nakonec dopadlo, tak že celý snímek sledujeme unylého Johna Savage, který jede od někud nikam. No a já se díky tomu nudil celou stopáž. Na danou tématiku raději doporučuji o několik tříd lepší Dead End.(5.10.2009)

  • petero
    **

    Posledný Fulciho film neobsahuje žiadne splatter momentky, ale je slušne atmosferickým psychom v štýle Spielbergovho DUELu. Dnes je tento film už pasé, pretože existujú oveľa lepšie variácie na túto tému, viď. mysterióznejší DEAD END alebo akčnejší JOYRIDE. Vzhľadom na obal CD som očakával nejaké fyzické psycho ale kde nič tu nič, celí film sa odohráva za volantom auta, ale aj tak z toho Lučo dokázal vytrieskať pomerne pozerateľný film.(12.7.2009)

  • MIMIC
    ****

    Orfeus, Perseus, Cháron, Dido a Aeneas by dali päť. Pokiaľ by si, pochopiteľne, bol majster Fulci odpustil - zvyknutý na nenáročnú cieľovú skupinu svojich predchádzajúcich filmov - úvodných cca desať sekúnd a infantilne doslovný nápis, ktorý sa objaví cca desať sekúnd pred koncom. Duel sem, Duel tam, u Fulciho ide o strašidelné mytologické podobenstvo a nie o spielbergovský prvoplánový thriller, kde sa jednoducho niekto niekoho pokúša zabiť. Fulciho Dvere, geniálne zasadené do labyrintu mokradí Louisiany, s hustnúcou paranoidnou atmosférou, lynchovsky zlovestnými postavami a úžasne jednoduchými, no o to pôsobivejšími morbídnymi rekvizitami ponúkajú príjemné mrazenie, pri ktorom si nejeden divák bude z pokožky zoškrabávať kryštáliky ľadu a zároveň sa pýtať, kedy že sa mu to vlastne stalo naposledy.(3.1.2009)

  • Kangax
    *****

    Pre fanúšika hororu sice fakt dosť predvídateľný film, o ktorom vieme ako skončí už od prvých minut, ale to vôbec nevadí. Keď nehltáte dej a pozorne sledujete rôzne vedlajšie veci ako zaplavenú krajinu, okolité bažiny, vysoké mrtvé stromy a časté mosty (ktoré napr. symbolizujú prepojenie svetov) tak si film užívate ako ja. Napríklad: Melvin prechádza najprv cez pevné cesty a mohutné betónové mosty, neskôr ho zastavia policajti a upozornia ho, že cesta po ktorej smeruje je poškodená... ďalší most je už taký menší, ten ďalší len taký drevenný,ďalší je už v takom dezolátnom stave že Melvin skoro zapadne, no a nokoniec už nie je žiadny most len kompa cez rieku... Skvele premyslené, plné skrytých symbolov, a presne podľa môjho gusta ! Keď však to beriete ako roadmovie tak sa budete nudiť, a zase ste toho Fulciho nepochopili... :. Fulci bol všestranný majster, ktorý nepotreboval v každom filme gore efekty a používal aj skryté symboly. V tomto jeho poslednom filme je ich požehnane, a navyše obsahuje aj vskutku skvelé scény – ako nepríjemná návšteva márnice, alebo incident v kostole plnom černochov. Umiestnenie deja filmu do okolia New Orleansu proste nebolo náhodné a čo myslíte prečo sa hlavná postava dostane k otvoreniu truhly práve na tej plti na rieke?  Najlepší Fulci poslednej dekády - a nie je tam ani náznak gore!!!(18.9.2008)

  • TheRaven
    ***

    I když divák od začáku zná pointu a je mu neustále předemílána, je vskutku požitek sledovat hlavního hrdinu jak na řešení své prapodivně se vyvýjející situace pomalu přichází sám. Tato odtrženost diváka od mysli či pohledu hlavní postavy je sice místy protivná, ale na druhou stranu mu dává prostor pro vychutnávání detailů a užívání si toho pomalého odkrývání pravdy. Bohužel v tomto duchu a naprosto vynikající temné atmosféře se film nese někam do padesáté minuty. V poslední půlhodině začíná výrazně ztrácet dech a druhý už bohužel nechytí. Ba naopak, klesne do rozvláčnosti až nudy a nabídne několik naprosto zbytečných scén (např. loď a věštkyně), které celkový dojem výrazně pokazí. Fulci se opravdu vynikajícím způsobem pustil do tématu, jež mam ve filmu nadmíru rád, ale bohužel ho nedokázal dotáhnout zdárně do konce a z pěti hvězd, které bych tam sázel v polovině se propadl na obyčejný průměr. Věčná škoda, protože tohle mohlo být opravdu poslední Fulciho mistrovské dílo.(10.2.2011)