Reklama

Reklama

The Brown Bunny

  • Japonsko ブラウン・バニー
Drama / Road movie / Pornografický
USA / Japonsko, 2003, 93 min (Director's Cut: 119 min)

Obsahy(1)

Motocyklový pretekár Bud Clay (Gallo) práve dokončil preteky na okruhu v New Hampshire a má päť dní na to, aby sa presunul do Kalifornie, kde sa bude konať najbližší závod. Niekoľkodňová cesta autom je popretkávaná neúspešným hľadaním nového vzťahu a zároveň spomienkami na osudovú lásku Daisy (Sevigny). Môže ju vôbec niekto niekedy nahradiť? (Tomco)

(více)

Recenze (49)

emma53 

všechny recenze uživatele

Možný spoiler : Zhruba osmdesát minut jsem s Budym jela a jela a jela v jeho dodávce, kde měl motorku. Občas jsem se s ním zastavila na jídlo, dívala se jak pohladil a dal pusku nějaké dívence a jelo se dál. Nabrala jsem s ním benzín, sledovala jsem, jak odmítnul pár šlapek a když už jsem to chtěla vzdát, tak v posledních deseti minutách mně teprve Vincent naservíroval pointu celé téhle nudné anabáze. Né, Vincente, jako herec v Tetru jsi byl skvělý, ale jako režisér, za kamerou a s tímhle scénářem, to vážně neberu a jednu hvězdu Ti dávám za to, že jsi do toho šel a zahrál si tu hlavní roli sám. A to si nejsem jistá, jestli to nebylo kvůli závěrečné scénce, uff. ()

Vitex 

všechny recenze uživatele

Nejsem pro používání pornozáběrů v normální kinematografii (ostatně ani v pornofilmech), jinak ale filmu nemám co vytknout. Paradoxně bych doporučil znát nějaké informace o příběhu předem, protože tak tomu bylo u mě a o to silněji první hodina filmu působila (i když to tak autor nezamýšlel a struktura filmu naopak sází na překvapení). Kdo mi věří, ať čte dál, kdo ne, ať si dá bacha na spoiler. Stačí podle mě vědět tohle: holka, kterou Clay celou dobu hledá, je už nějakou dobu mrtvá a on o tom ví. ()

Reklama

Tomco 

všechny recenze uživatele

Vincent Gallo je bez debaty aj napriek veľmi osobitému štýlu vynikajúcim filmárom. Okrem toho schopne vyčnieva aj ako herec, scenárista, muzikant atď.. Proste nezávislý pošuk ako sa patrí. Brown Bunny zďaleka nedosahuje kvalít jeho debutu Buffalo ´66, ale aj tak je to film, ktorý má zaujímavú výpovednú hodnotu. Myslím si, že je len na divákovi, čo si z filmu odnesie. A nájsť sa tu dá toho dosť. V prvej polovici je to síce pravidelný boj s nudou, ale v celku dáva aj začiatok filmu úplne iný rozmer. Fascinuje ma Gallova práca so svojou postavou. Tá je podobne ako v Buffale maximálne nepredvídateľná, a preto je divák stále v očakávaní, ako sa v tej či onej situácii zachová. Vinco je možno fakt blázon, ale mám pocit, že v hlave to až také nasraté nemá. ()

Jordan 

všechny recenze uživatele

nedám plné hodnotenie, aj keď som v drásavom pokušení tak učiniť... dva dni predtým, než som si pozrel hnedého zajačika som bol v kine na rivalov (rush) a myslím si, že to sú alfy a omegy môjho vkusu, zátvorky, ktroré ohraničujú podľa mňa to, čo je z môjho pohľadu dobrý film - v zmysle: dobrý = osobný, s výpoveďou, netradičný, zaujímavý (je jedno, čím - ale aspoň niečím)... brown bunny, samozrejme, nie je až taký super, ako ho hodnotím (rovnako, ako rush objektívne nie je taký mizerný, ako ho podhodnocujem), ale pre mňa leží na opačnej strane barikády, na opačnom konci bojového/hracieho poľa - a pre mňa dôležitý fakt: na tom mojom konci! ok, gallovi šibe, je tak trochu narcis a tlačí na pílu "umeleckosti" (artovosti), ale nejako mi to tu sedí, dáva mi to celé zmysel a, bohajeho, páči sa mi to... v istých chvíľach som mal pocit, že soffia coppola sa musela trošku hecnúť týmto filmom, keď chystala "somewhere"... a čo dodať ku krásnej chloe? dobre to robí! ()

Aluska88 

všechny recenze uživatele

The Brown Bunny v podstatě nemá žádný děj. Jeho síla pro mě spočívá v jednotlivých scénách. Jedná se o obyčejnou, nezajímavou road movie, jejíž podstatná část děje spočívá v nezáživné jízdě autem napříč státy a v detailních záběrech kamery na Vincenta Galla. Ukazuje nám svůj ztrápený, plačící obličej, sledujeme, jak mu za jízdy vítr pročesává vlasy a díváme se do jeho modrých očí. Po chvíli začne být tato "dlouhá cesta" stereotypní a tak se může lehce stát, že se člověk pod její mlčenlivostí a volným průběhem poddá vlastním myšlenkám. Jakoby nechává diváka, aby se sám začal postupně unášet na jejích vlnách a zamyslet se nad vším, k čemu mu dá toto tempo prostor. A mezitím jistě všichni nedočkavě čekají na "ten" závěr, kvůli němuž se toto dílo stalo horlivým předmětem diskusí. Od chvíle, kdy se v pokoji objeví Chloë Sevigny, pro mě následovalo nejsilnějších zhruba deset minut celého filmu. Nečekaná pointa mě poněkud vytrhla ze zaujetí posledních scén. Příliš se mi zde nehodila a byla bych radši, kdyby vše skončilo "skutečně." Celkové vyznění snímku, a především závěr, na mě tak zvláštně zapůsobil, že nemohu hodnotit jako obyčejný průměr. ()

Galerie (33)

Zajímavosti (4)

  • Původní stopáž filmu byla 119 minut. Po neúspěchu premiérového promítání v Cannes byl film zkrácen o 26 minut. (Lichty)
  • Chloë Sevigny v rozhovorech pro tisk potvrdila, že scéna s orálním sexem je skutečná. Během natáčení této scény byla v pokoji s Vincentem Gallem sama a obraz zachytávala přednastavená kamera. (Lichty)
  • Úvodní scéna, ve které Gallo závodí na okruhu na motorce, trvala původně téměř dvacet minut. (Lichty)

Reklama

Reklama