poster

Přihrávka (festivalový název)

  • Velká Británie

    The Pass

Drama

Velká Británie, 2016, 88 min

Režie:

Ben A. Williams

Scénář:

John Donnelly
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • easaque
    **

    +2* nijak výjimečný film o vyrovnávání, teda spíš nevyrovnávání s vlastní menšinovou sexualitou vyzdvihuje nahoru maximalně hlavní herecká dvojice. Připravte se na zejména konverzační drama, které se odehrává jen ve 3 interiérech. Pro někoho to tedy můžeme být velká nuda bez příběhu, ale já si z něho odnáším uspokojující zážitek především díky intenzivním a přesvědčivým hereckým výkonům. [ PŘÍBĚH: 0 /// SMYSL: 1 /// ATMOSFÉRA: 2 /// TEMPO: 0 /// ORIGINALITA: 0 /// NÁLADA: 0 /// ART: 1 /// STYL: 1 /// CASTING: 2 (3*MAX) ](26.12.2017)

  • dhejbal
    *

    Hrozně bych chtěl být u toho, když na tenhle film přijdou fotbaloví fanoušci z tvrdého jádra v domnění, že děj bude opravdu o fotbale… Mě samotného otrávilo, že problematika, kterou jsem očekával, byla nastíněna opravdu v hodně hrubých obrysech. Jinak to byla hlavně přehlídka spoře oblečených hlavních hrdinů…(13.4.2017)

  • thommas
    ***

    Ztělesnit stísněnost potlačované sexuality do klaustrofobického světa hotelových pokojů není příliš objevným způsobem, jak se parabolicky popasovat s homosexualitou ve vyšších sférách společnosti. Uvězněný Jason tu fňuká v kontrastu k Ademu, který se ze zlaté klece dostal ven, za těžké záclony a neprodyšně uzavíratelná francouzská okna, která v The Pass těžce divadelně hrají hlavní metaforickou roli. Nic víc než zfilmovaná divadelní hra otrocky následující tři akty, která nedokáže myslet mimo zajeté koleje a funguje jen jako nosič na bezkonkurenční výkon Russela Toveyho, do detailu nacvičený už na prknech, a skvělou jednoaktovku Lisy McGrillis. Záznam originálu by posloužil stejně dostatečně.(12.6.2017)

  • Botič
    ****

    Intenzivní drama odehrávající se ve třech “neprodyšně uzavřených” pokojích, jakožto metafora pro neschopnost a neochotu ukázat pravou barvu a vylézt jednou pro vždy ze skříně. Výborný herecký koncert Russella Toveyho.(26.3.2017)

  • Aluska88
    ****

    Na The Pass jsem se těšila dlouhou dobu, už jen kvůli tématu a Russellu Toveymu. Tři různé pokoje, které dělí deset let. Vše začíná v hotelovém pokoji v Bukurešti. Jason a Ade jsou fotbalisté a kamarádi, kteří mají noc před důležitým zápasem. Nezávazná konverzace, macho pošťuchování a drsné řečičky se během jedné chvíle přehoupnou do rozhodujícího momentu, který bude pro oba zásadní a ovlivní celý jejich budoucí život. TA scéna je geniální, krásná. Paradox, ten, který to všechno začal, nakonec bude tím, kdo se s tím nedokáže vyrovnat. Po letech sledujeme jiný pokoj, v němž si Jason, coby již slavný fotbalista, dovede na pokoj sexy blondýnku, jejíž skutečný důvod přítomnosti je nám objasněn až po chvíli. V rozhovoru mezi nimi se dozvídáme, jaký život Jason vlastně vede, jaké jsou jeho postoje k tomu, aby zůstal "na výsluní", a přitom aby se nedostala na světlo jeho, očividně ne moc dobře ukrývaná homosexualita. Po deseti letech od onoho momentu v hotelu, se Jase a Ade opět setkávají. Ade je vyrovnaný se svou sexualitou, neskrývá se. Z Jasona se začíná stávat sebedestruktivní troska. A tady nastává místo pro Russelovu strhující hereckou kreaci. Myslím, že tak emotivní, heartbreaking výkon jsem dlouho v gay filmu neviděla. Dialogy mezi nimi jsou až bolestně pravdivé a realistické. A šílená desetiminutová vsuvka s Nicem Mirallegro vyzní jako katalyzátor pro nadcházející scénu. To už mi bylo jasné, že tohle se bez slz neobejde. Why the fuck, did HE let him go? How the fuck could HE just let him stay there? Jasonova osobnost byla už tak rozcupovaná, že už ani snad nevnímal tu zlatou klec, která ho obklopuje. Měl peníze a (falešný a pomíjivý) lesk slávy. Přišel však o vlastní identitu, a o svobodu. Jediný člověk, který pro něj něco znamenal tu teď stojí před ním... Scéna ve sprše. Postel. Objetí. 😭 Russell hrál gaye ve spoustě filmech, nyní i v nové divadelní verzi Andělé v Americe. Coby Kevin v Looking byl "sexy, eary beast", ale svým výkonem v Přihrávce mě odrovnal. "To, co já dělám nebo nedělám se svým životem, je ksakru moje věc, jasný? Nikdo jiný o tom nerozhoduje. Takže když řeknu, že nejsem gay, tak prostě nejsem. Když potřebuju ženu a děti, když potřebuju šukat ženskou, nebo chlapa… třeba i podělanou meruňku, když na to přijde. Tak to prostě udělám.", "Tak cos chtěl říct tím, jestli se vrátím?" - "Prostě jestli se vrátíš…" - "Ale k čemu?" - "Ke mně.", "Nemáš nervy na to, abys žil jako já, Ade. Zesral by ses z toho." (23.12.2017)