Reklama

Reklama

Krátký film o lásce

  • Polsko Krótki film o miłości (více)
Trailer

Obsahy(1)

Rozšírená verzia šiesteho dielu televízneho projektu Dekalóg režiséra Krzysztofa Kieslowskeho je meditáciou o dvoch podobách lásky: zmyselnej a telesnej túžby a platonického metafyzického citu. Devätnásťročný Tomek sleduje ďalekohľadom atraktívnu tridsiatničku Magdu, ktorá býva na sídlisku v dome oproti. Napriek tomu, že na nedostatok záujmu mužov sa nemôže sťažovať, chýbajú jej hlbšie citové väzby. Platonicky zamilovaný Tomek ju špehuje pri dennej rutine aj pri častých návštevách náhodných mužských známostí. Až kontakt s Tomekom otvorí Magde oči a naučí ju prostej ľudskej nehe. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (170)

latvar 

všechny recenze uživatele

Mladý kluk, co pracuje na poště šmíruje dalekohledem krásnou ženu ze sousedství a zamiluje se do ní. Ta mu později při seznámení zlomí srdce a končí to tragicky a to tak, že si kluk podřeže žíly, zbytek nestojí za zmínku... Průměrný tříhvězdičkový film. 55% ()

zuza99 

všechny recenze uživatele

Nedívejte se na film před spaním, pak z toho budete mít akorát divný pocit jako já a bude se vám o tom zdát. Chápu to vysoké hodnocení, ale nebyla jsem na takový film prostě správně naložená. Příběh, herecké výkony, kamera v pohodě. Ale co mě zabíjelo a uspávalo, tak to byly ty nekonečně dlouhý záběry, ve kterých se nemluvilo a nic nedělo. Na druhou stranu jsem neusnula a hned ráno jsem o tom mluvila. ()

mohamedsfinger 

všechny recenze uživatele

Další melancholické dílo pana Kieslowského, který dokáže svým minimalismem rozpoutat bouři emocí a myšlenek. Povedlo se mu to i zde, i když pro mě o maličko méně působivě než u předchozího snímku. To však nic nemění na tom, že se jedná o velmi hluboké dílo, v němž vyniká výborná režie a scenaristická práce Kislowského, tak i herci, jejichž postavy jsou nádherné a přitom smutné jako socialistické sídliště. A celý tenhle snímek mi nějak evokoval Creep od Radiohead... asi ten Tomek by tomu odpovídal. ()

bari68 

všechny recenze uživatele

Vykreslenie metafyzických rovín,či emócií sú hlavne Bergmanovou parketou.Aj preto bola táto poľská verzia niečo ako soc z uvarenej kávy. ()

korndaddy 

všechny recenze uživatele

Tomek si vyhlídnul pěknou MILFku to je jako fakt. Grazyna je úžasná, ale pro Tomka, který ještě ... (však víte co) to je asi silnej šálek kafe. A přesně takhle to dopadá. Mladej klučík se zamiluje a během krátkého intervalu prožívá hned několik pocitů, jenž jsou pro něj cizí. Počáteční stud, radost a lásku střídá rychle hořkost a bolest a to je pro osamělého Tomka je pořádná rána, kterou tak lehce nestráví. 4* ()

bila.tecka 

všechny recenze uživatele

Co napsat o mém režiséru číslo 1 a jeho zásádním cyklu Dekalog? Jak postihnout to prchavé a nedostižné, aniž by člověk plácal nesmysly? Je to báseň. Trýzeň v lidech, kteří touží po špetce citu a pochopení. Odcizený současný svět, který z nás dělá plaché voyeury a výčitkami stravované trosky. Komorní příběh dvou duší, kde netřeba slov. ()

F.W.Colqhoun 

všechny recenze uživatele

Okno do dvora (mezi polskými paneláky). Když dva dělají totéž, není to vždy totéž. Zatímco Hitchcockova vize odhaluje zasklenými děrami ve fasádách spíš než cokoli jiného fetišisticky vyšperkované násilí [i když ne tolik, jako Polanskiho Nájemník], Kieslowski i z tak diskutabilního aktu jako je šmírování, manipulace a masturbace nad pohledem do soukromí činí akt svého druhu čistý obsahově i formálně. Odporné, ale jaksi geometricky čisté panelákové sídlo zakládá jeviště vztahu odkvétající frustrované ženy a citově křehkého mladíka, skýtající subtilní postřehy, pro Kieslowskiho typicky prodchnutých nikoliv nabízející se škodolibou dekonstrukcí hodnot, nýbrž povznášejícím optimismem. Co jiného čekat od tak ryzího filmaře, než redukci fenoménu lásky na pohled. Kieslowski samozřejmě neredukuje, i když jde o metaforu nosnou a řada prvků označuje civění jako hranici, za níž už se z lásky stává cosi podstatně méně úctyhodného. A nakonec i ten pohled vyvolává nečekané konsekvence. Navíc je v době rozpuku sociálních sítí milé rozvzpomenout se na časy, kdy bylo na stalkování třeba dalekohledu. ()

derryl 

všechny recenze uživatele

Fascinující film o absolutní oddané lásce. Je opravdu škoda, že se v našich kinech neobjevují nové polské filmy. ()

Neotom 

všechny recenze uživatele

Komorní, nízkorozpočtový, krátký- přesto technicky (hudba, kamera) i herecky brilantní. Sexuální napětí by se dalo krájet. Jen závěrečná „pointa" mě nechala chladným. 75% ()

Rozjimatel 

všechny recenze uživatele

Chce to veľký kumšt, tak nepríjemnú, skoro až odpudivú tému (voyerizmus, promiskuita) pretaviť v tak krásne, poetické dielo. Obe hlavné postavy, 19-ročný Tomek (voyeur) a 35-ročná Magda ("Fajna Dupa, Często Daje"), by mali byť pre spomínané úchylky divákovi odporné, ale nie je to tak. Divák sa naopak postupne do postáv vciťuje, až nakoniec k nim prechováva sympatie. Opäť, ako v Krátkom filme o zabíjaní, sa dej odohráva v prostredí socialistického sídliska, ktoré hraje vo filme významnú rolu. Pritom sa film sympaticky odkazuje na skvelý Hitchcockov film Okno do dvora. Prevažná časť filmu sa odohráva za tmy, pričom kamera veľmi pôsobivo pracuje so svetlom a tieňom. Melancholickú náladu dokresľujú krásne clivé a súčasne veľmi nástojčivé tóny hudby Zbigniewa Preisnera. Nádherným zakončením je scéna, keď sa Magda pozerá ďalekohľadom sama na seba, ako plače nad rozliatym mliekom. ()

Pauling 

všechny recenze uživatele

Inspirace: opravdu geniálně natočený všední a palčivě nevšední příběh typu Shakespeare na polském sídlišti. Všechno je promyšlené, láska je věrohodná a opravdová, vedoucí pošty patřičně polská, feministická. Grazyna Szapolowska nádherně ženská, Olaf Lubaszenko skutečný zrající puberťák. Doporučil bych jako instruktáž skutečného citu, tolik odlišného od převažujícího a všudypřítomného marketingu ()

RomanHyde 

všechny recenze uživatele

Velikost režiséra Kieslowskeho lze velmi jednoduše dokázat oběma krátkými filmy, o lásce a zabíjení. V tom samém prostředí vytvořil nejdříve "peklo" a potom "ráj". Použil jen jiný příběh, jiné osudy těch samých obyvatel a jiný úhel pohledu. To samé sídliště je v jednom filmu neuvěřitelně špinavé, studené a šedé , v druhém je "barevné", plné života a lásky. Netřeba velkých a nákladných epochálních exteriérů, bombastických předloh a hollywodských rozpočtů aby byl natočen krásný film o lásce. Kieslowski to dokazuje levou zadní. ()

Pawlisman 

všechny recenze uživatele

Anti Hollywoodský film.. Že by jeden z prvních mnoha "šmíráckých filmů"? :) No, každopádně, opět rozpoluplné pocity. První část filmu opět nepříjemná, hrdina antisympatrický, mnoho nelogičností, příšerné prostředí... Postupně film graduje a najednou konec a ten podivně ponurý a teskný film má v sobě prostě něco... něco.. nepopsatelného. ()

kartacek 

všechny recenze uživatele

Že by se ti chlapi rádi koukali na ženský? To jakože fakt jo? A máš to potvrzený? S kulatým razítkem? Máš jo? Ty vado!!! Hustý!!!! Já jsem to tušil, já jsem si vždycky říkal, že většina chlapů na tom je určitě stejně jako já. Ženy jsou totiž KRÁSNÉ! ()

TomasKotlant 

všechny recenze uživatele

Film excelující v několika profesních složkách, kdy každá dokáže něčím zaujmout a přitom film působí maximálně kompaktně. I přes problematické téma si film dokáže po celou stopáž udržet vědeckou vážnost a navíc nechává nějaké to místo pro zasmání. Konec filmu se místo happy endu nebo čehokoli jiného přenese do stručně podaného poetického vyjádření, které výborně završí pojetí témata filmu. *** Ve zkratce: Na názorném příkladu krásně ukázána síla a chatrnost lásky, která těžko vzniká a rychle může zaniknout. ()

Reklama

Reklama