poster

Cypher

Akční / Thriller / Fantasy / Sci-Fi

USA, 2002, 95 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Traffic
    ****

    Noun 1. cypher - a mathematical element that when added to another number yields the same number; a quantity of no importance; a person of no influence; a secret method of writing ______ Natali ve svém druhém celovečeráku tematicky navazuje na úspěšnou Kostku, kde byla rovněž hlavním motivem hra člověka o přežití ve světě korporací. A dochází přitom k velmi podobným závěrům: osvobozen může být pouze ten, kdo stojí na úplném okraji společnosti, nejlépe ten, kdo se vzpírá jakýmkoli standardům/označením, a postrádá tak sociální roli. Byrokratickým bludištěm Kostky nakonec úspěšně proleze blázen/génius (tady se ta hranice už stírá), v Cypheru se jde ještě trochu dál a klade se důraz na zničení informací, které o osobách systém skladuje. Nejen že je třeba "být nikým", ale zároveň je nutné po sobě vymazat všechny stopy. Protože není možné se narodit "mimo systém", nevyhnutelně jím musíme projít, ale jen tehdy, kdy "prozřeme" a uvědomíme si, že je to všechno jenom hra (tady připodobněné k šachám), můžeme začít uvažovat o tom, že se jí přestaneme účastnit.(25.3.2011)

  • HAL
    ***

    Paranoia je sladká a Vincenzo Natali ji má velice rád, takže ji v "Cypher" servíruje v míře víc než vrchovaté. Z půlky mu to vychází maximálně, příběh o maloměšťáckém úředníčkovi, jemuž se touha stát se "cool tajným agentem" splní mnohem víc než kdy doufal, je parádní a jeho zoufalé plácání se mezi dvěma všemocnými korporacemi připomíná i mnohé slavné distopie. Problém nastává až s přibývající stopáží a rostoucím sebevědomím hlavního hrdiny, protože díky neustálým veletočům se z příběhu začíná stávat překombinovaný guláš jehož zápletku divák odhadne dlouho dopředu prostě proto, že po řetězu absurdit jde o tu nejabsurdnější věc jaká ho ještě může napadnout. 7/10(24.10.2011)

  • FritoleXx
    ***

    Chytré, napínavé, herecky uvěřitelné a především levné a béčkové. Rád vidím, když mají filmaři zajímavé nápady, ale nerad vidím, když na ně nemají peníze. Natočit dobře vypadající film jde i bez peněz, ale trochu méně to jde u sci-fi. Konec trochu zklamání a nedokážu odhadnout, jestli měl parodovat špionážní blbosti nebo to bylo mysleno vážně. Každopádně originalita tomu nechybí, dobrá hudba naopak jo a fanoušky Lucy Liu to potěší, tudíž vesměs koukatelné.(4.1.2016)

  • IllIlIlIIl
    ***

    Tento film bych shrnul v jeho kladech a záporech. Klady: Po celý film, zejména zpočátku, velmi zajímavý motiv pro film, kdy se jedná o tzv. brainwashing. Na konci i celkem zajímavá pointa. Zápory: Film na mě působí trochu amatérsky; výběr pro hlavní roli (J.Northam) byl velmi smutný (jeho divné grimasy např.); hlavní sídlo tzv. Trezor působil celkem komicky; místy chaotický příběh.(17.11.2008)

  • Morholt
    **

    Příliš a uměle překombinovaný thriller s prvky sci-fi. Několikrát se sice Natalimu podařilo zmást mě a já se ztratil, ale když jsem se vrátil zpátky na vytyčenou trasu, nebylo pro mě žádným překvapením, že směr jsem už od začátku držel správný a to platilo i o samotném konci. Míň motání diváka, míň řečí a trochu více akce. 40%(22.7.2012)

  • - Natočeno za 35 dnů. (TomikZlesa)

  • - Číslo 436- 726- 3993, které je zakodováno v Job 13:17, jsou první písmena z věty "Hear diligently my speech, and my declaration with your ears". Toto číslo je v rozporu s dohodou o užívání telefoních předpon 555 ve filmech. (TomikZlesa)

  • - Job 13:17 použítý pro zakodování čísla zní "Poslouchejte pilně řeči mé a zprávu mou pusťte v uši své." (TomikZlesa)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace