Režie:
Tony ScottScénář:
Brian HelgelandKamera:
Paul CameronHudba:
Harry Gregson-WilliamsHrají:
Denzel Washington, Dakota Fanning, Radha Mitchell, Christopher Walken, Marc Anthony, Giancarlo Giannini, Mickey Rourke, Rachel Ticotin, Roberto Sosa (více)VOD (5)
Obsahy(2)
Bývalý vládní agent, nyní vyprahlý zabiják Creasy odešel ze služby a neví, co se sebou. Souží ho výčitky svědomí, a tak pití Jacka Danielse prokládá četbou bible, až mu starý kamarád a spolubojovník dohodí kšeft ˗ dělat v Mexiku, kde denně unesou desítky dětí, bodyguarda malé holčičce Pitě, dceři bohatých rodičů. Creasy se proti své vůli s blonďatou holčičkou sblíží, pak ale dojde nevyhnutelně k únosu. Pita zmizí, Creasey je těžce raněn, a ještě navíc obviněn, že se na únosu podílel. Sotva se trochu zotaví, vydává se na cestu pomsty. S pomocí novinářky Mariany Garcii se mu podaří proniknout mezi zkorumpované policisty a dostat se až k hlavě gangsterské organizace, tajemnému muži nazývanému Hlas. Odhalí, že únos měl být fingovaný, že si otec holčičky chtěl pomoci k penězům z pojistky a že se celá akce poněkud zvrtla… (TV Nova)
(více)Videa (1)
Recenze (755)
V podstatě jsem bavil skvěle, druhá polovina se mi líbila víc než první - líbila se mi ta drsnost. Zatímco v jiných filmech hrdina někomu často jen vyhrožuje, tady se i výhrůžky bez servítek realizují - je znát stejný autor, který má na svědomí podobně drsnou Odplatu s Gibsonem - scénárista Brian Helgeland). Výborný byl Washington, i Dakota Fanning a pár dalších - třeba Walken se mi moc líbil. Hudba je přesná (i když samostatně někdy neposlouchatelná). Jenom ty technické hrátky byly na mě někdy až příliš - kazily napětí a mě prostě rušily. Třeba v Nepříteli státu to různé zoomování a trhavé pohyby kamery mi ještě přišly docela OK, tady jsem s tím ale měl docela problém. ()
Klasická americká rambo-morálka pomsty pokrytá kůži špičkové techno-thrillerové formy. Limonádový motiv honby za spravedlností a honby za posledním záchvěvem lásky v duši bestiálního klaďase mě vlastně ani moc nedráždil, protože zabiják s lidskou tváři Denzel Washington je požívatelný a i láskyplný vztah s malou Pitou servíruje Scott ve snesitelném provedení. Přiblblý obsah jednozačně válcuje výběrová foma, high tech kamera, perfektní střih, klipové začlenění hudebního podkresu. Možná kdyby se příběh nebral tak smrtelně vážně a vynechaly se některé ale opravdu nechutně tuctové dialogy, byl by Muž v ohni hodně dobrým filmem nízké hodnoty. Zejména díky režii a technické realizaci jsem mě příběh celkem zaujal, ale rozhodně neuspokojil. Je v něm cosi infantilně nahlouplého, a to si Tony Scott může tahat z klobouku jakkoli tučné králíky, ale tenhle fakt nelze zamaskovat. Stupidní akčňák ve výběrovém hávu s dobrými hereckými výkony. ()
Neuveriteľne naťahovaná stopáž filmu mala za následok niekoľko mikrospánkov. Prvých 30 minút mi pripadalo ako vystrihnutých z pera Rosamundy Pilcherovej. Náznaky akcie bolo badať až v čase únosu Pity, kedy sa Creasy zmenil z pomalého, ufňukaného a alkoholom posadnutého ex-tvrďasa na reinkarnovaného Ramba kríženého s Predátorom .... Niekoľko do oči bijúcich nezmyslov ma utvrdilo v tom, že viac ako 2 * si tento paškvil nezaslúži..... Za všetky stupidity slúži scéna, keď čierny Denzel vtrhne do mexického ghetta na predmestí a začne masakrovať rodinu miestneho mafiána ..... Odpoveďou mu nie je masová pomsta nasratých Mexikánov, ale ich totálne zmiznutie zo scény, akoby ich všetkých uniesli emzáci z ďalekej galaxie .... Bŕŕŕŕŕ .... Skúste sa podujať na podobný čin v Čechách ( na Chánove ) či na Slovensku ( na Luniku IX ) ..... ()
Celkem zarazí, když se po bezmála hodinové exkurzi do duše ústřední postavy Creasyho a s tím spojeným budováním jeho vztahu s Pitou (ani náznak nudy) snímek vydá přímo nalajnovanou cestičkou béčkového akňáku o chlápkovi, co si hraje na anděla pomsty a ani na chvíli nezapochybuje o správnosti a smysluplnosti svého rozhodnutí. Formálně se však jedná o nejlepší dílo Tonyho Scotta - odvázanější a experimentálnější než Spy Game a ještě ne tak šílené jako Domino. Skladba záběrů a jejich propojování se zvukem a hudbou (éterická Lisa Gerrad) vyloženě hladí každé filmové srdce se smyslem pro post-modernu. Takže i přes některé výhrady Tonymu (znovu) tleskám.... ()
!!!VAROVÁNÍ!!! SPOILER!! ehm ehm... musím nesouhlasit s některými kometáři tady ;) je to každýho názor.. to chápu.. ale jak by jste se zachovali vy.. kdyby Vám zabili někoho blízkého.. chtěli by jste se pomstít že?? první polovina filmu Vás donutí se zamilovat do Dakoty a litovat Denzela.. pak ale přijde zvrat.. kdy chcete aby se mstil.. aby trpěli..a co z toho všechno vyústí :) a konec, který si přejete ba i málo čekáte..Vás stejně mile překvapí :) ()
Galerie (107)
Zajímavosti (27)
- Zebra v Pitinom (Dakota Fanning) dome patrila skutočnému majiteľovi tohto domu, ktorý ju zapožičal na nakrúcanie. Taktiež mu patrili aj koberce z leoparda. (vander19)
- Kandidáty na režijní sesli byli i Micheal Bay či Antoine Fuqua (ten ale byl v době nabídky zaneprázdněný přípravou Krále Artuše, 2004). (imro)
- Na konci filmu, kdy telefonuje Creasy (Denzel Washington) s Danielem (Gustavo Sánchez Parra), vystřídá v záběrech několik typů telefonu. (Terva)
Reklama