Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Rozhodně se nevyplácí přivdat se do obhroublého dělnického prostředí - to záhy zjistí křehká a citlivá hrdinka, na níž těžce doléhá sobectví a bezohlednost jak manžela, tak tchyně. Zato její sestra si spokojeně žije ve šťastném manželství, i když se do ní platonicky zamiluje již dospělý nevlastní syn. Toho si zahrál debutující Herbert Lom, pozdější hvězda příběhů o popleteném komisaři Clouseauovi. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (16)

Marthos 

všechny recenze uživatele

Červená knihovna naruby. Náhoda? Omyl? Bůhví, jak a proč se Slavínský dopustil této pozoruhodné seance, otázkou zůstává, zda diváci v kině tehdy vrhali nenávistné pohledy na filmové plátno v domnění, že tvůrci zradili veškeré kánony románové literatury. Předmětem překvapivého scénáristického vybočení je odmítnutí mladé dívky, budoucí dědičky průmyslového impéria, stát se ptáčetem ve zlaté kleci: hrdinka volí jinou cestu ke štěstí, jakýsi riskantní experiment s příslušníkem protilehlé společenské kasty, obhroublým sazečem bez citu. Přestože obě linie nakonec podlehnou poněkud banálnímu vyvrcholení, jež má na svědomí rafinovaná osnovatelka lidských příběhů Maryna Radoměrská, jakási předchůdkyně Danielle Steel, nelze filmu upřít jistý ironický nadhled i cit pro vystižení nuancí v mileneckých a manželských vztazích. Vedle Heleny Bušové, Věry Ferbasové či Raoula Schránila nelze neupozornit na zjevení teprve dvacetiletého Herberta Loma, budoucího komisaře Dreyfuse ze série filmů o Růžovém panterovi. Zda si tehdy autoři tohoto drásavého neklidu v čele s dravcem Slavínským skromně a nenápadně vystřelili sami ze sebe, je skutečně asi už jen ve hvězdách. Život je plný poťouchlostí. ()

raroh 

všechny recenze uživatele

Nezvládlý pokus o zesměšnění hodně pokleslého melodramatu, v níž Věře Ferbasové (i když z jejích úst vyslovované - Jsem žena upír, jsem žena démon... zní vtipně a mile) její masochistická přání nikdo nesplní (její touha dostat na zadek je opravdu nahlas vyslovováno neuvěřitelně často). Za určité pozitivum považuji obsazení Evy Vrchlické v roli ziskuchtivé matky (kupodivu Slavínský nevyužil ku prospěchu věci svou oblíbenou Nedošínkou) nezaměstnaného sazeče, role ji padla a škoda, že ji český film téměř neznal. P. S. Pozorný divák si jistě všiml, jak Věra Ferbasová se pere se svým nevlastní synem oblečena do krátkých kalhot a poté utíká po schodech v dlouhých. ()

Reklama

troufalka 

všechny recenze uživatele

Žena pod křížem je zvláštní kominace dramatu a frašky. K vážnému tématu mistrovsky zpracovanému v díle Johna Knitla Therese Etienne se zde přidává komediální herectví Věry Ferbasové, které by mělo napětí odlehčit, nikoliv však zlehčit. Divák ale nedostane ani plnohodnotnou komedii ani napínavé drama. Příběh pak snad sklouzává ke zmiňované červené knihovně, což je velká škoda. ()

Bebacek 

všechny recenze uživatele

Vývoj postav a jejich nahodilé charakterové lámání se nedávají smysl a dokola omílané téma vdavků a naivní zamilovanosti nic nového nenese, ale ty perly, co tady zase padají... „Prosím tě, Petříčku, odpusť mi to, já jsem takové ubohé lidské telátko. Já už to víckrát neudělám.“ Ferbasová, "žena démon, ďábel, bestie a upír", je slunce prvorepublikových braků prorostlých dekadentními incesty a dvojsmysly. „Petříčku, prosím tě, našupej mi. Namel mi, namel mi, co se do mě vejde!“ - Fenomenální! ()

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Stále si nejsem jistá, zda to tvůrci mysleli vážně. Pokud to byla parodie, pak byla velmi zdařilá. Naivní dialogy deklamují toporní herci, děj je naprosto neuvěřitelný a některým mimořádně odvážným nápadům by mohla směle závidět i Pytlákova schovanka. Ale Slavínský celému světu zatloukl, že natočil velmi zábavnou parodii. Jeho chyba. ()

Galerie (3)

Zajímavosti (3)

  • Filmový debut Viléma Pfeiffera. (M.B)
  • První filmová role Herberta Loma (celým jménem Herbert Charles Angel Kuchacevich ze Schluderpacheru), známého později jako inspektora Dreyffuse ze sérií o Růžovém panterovi. (honajz)

Reklama

Reklama