• Vesecký
    **

    Hrozně nepovedený film. Drama, které už herecky bylo obsazeno velmi nešťastně. Helena Bušová nikdy neměla vlohypro to stát se milovnicí. Ferbasová se sice zhostila role nedospělé a nevyspělé sestřičky, ale svým vlastním způsobem, který se deo tohoto dramatu vůbec nehodil. Gustav Hilmar byl takový nijaký, Eva Vrchlická v této roli naprosto nevhodná, přehrávala tak, jak bylo tehdy zvykem v divadle, snad jen Pfeifferovi jeho role seděla. Herbert Lom jako doktorův synek byl zajímavým zpestřením vzhledem k jeho filmové budoucnosti, ale tady hrál ještě taky hodně nevyspěle. Jinak to bylo drama plné omylů, ještě že Raoul Schránil to nakonec zachránil a Ferbasová se vrátila k doktůrkovi... Přesto to nebyla nuda, takže s bídou dvě hvězdičky.(6.11.2019)

  • Snorlax
    *

    Stále si nejsem jistá, zda to tvůrci mysleli vážně. Pokud to byla parodie, pak byla velmi zdařilá. Naivní dialogy deklamují toporní herci, děj je naprosto neuvěřitelný a některým mimořádně odvážným nápadům by mohla směle závidět i Pytlákova schovanka. Ale Slavínský celému světu zatloukl, že natočil velmi zábavnou parodii. Jeho chyba.(13.12.2012)

  • consuela1
    ****

    Očekávajíc ryzí charaktery a vroucí srdce v proletářské rodině a povrchní život plný laciného pozlátka a falše v rodině buržoazní, byla jsem mile překvapena neočekávaným vývojem událostí. Film se nijak nevymyká průměru a standardu doby, pokud se týká hereckých výkonů, či řešené problematiky. Ovšem překvapivě "chudoba, která cti netratí", zde čest ztratila během pár dní poté, co si syn přivedl bohatou nevěstu, s jejíž očekávaným věnem se to ukázalo být jinak, než ženichova matka a i on sám počítali a tak se nevinná, zamilovaná dívka dočkala pouze hrubosti, nočních toulek a pochopitelně i z nich vyplývající nevěry manžela. Její sestra provdána na počátku z menší vzájemné vášně za vyzrálého, zajištěného advokáta se dočká slušného zacházení, úcty a lásky, kterou upřímně opětuje. Vedlejší linie s milostným vzplanutím nevlastného syna k "macešce" je možná zbytečnou, pokud nepočítáme její pozoruhodné obsazení, o kterém se zmiňuje v komentáři Marthos. Důvod ke shlédnutí filmu tak spatřuji zejména v odvaze porušit očekávanou dějovou linii a v příjemné a vcelku i poučné atmosféře příběhu dvou sester.(12.12.2010)

  • Bebacek
    ***

    Vývoj postav a jejich nahodilé charakterové lámání se nedávají smysl a dokola omílané téma vdavků a naivní zamilovanosti nic nového nenese, ale ty perly, co tady zase padají... „Prosím tě, Petříčku, odpusť mi to, já jsem takové ubohé lidské telátko. Já už to víckrát neudělám.“ Ferbasová, "žena démon, ďábel, bestie a upír", je slunce prvorepublikových braků prorostlých dekadentními incesty a dvojsmysly. „Petříčku, prosím tě, našupej mi. Namel mi, namel mi, co se do mě vejde!“ - Fenomenální!(5.11.2015)

  • Marthos
    ***

    Červená knihovna naruby. Náhoda? Omyl? Bůhví, jak a proč se Slavínský dopustil této pozoruhodné seance; otázkou zůstává, zda diváci v kině tehdy vrhali nenávistné pohledy na filmové plátno v domnění, že tvůrci zradili veškeré kánony románové literatury. Předmětem scénáristického vybočení je tentokrát odmítání továrnické dcerky stát se ptáčetem ve zlaté kleci a namísto toho absolvovat riskantní experiment s obhroublým sazečem bez citu. Přestože se nakonec obě linie ukážou banální záležitostí rafinované osnovatelky lidských příběhů, v tomto případě Maryny Radoměrské, jakési předchůdkyně Danielle Steel, nelze Slavínského filmu upřít jistý nadhled nad přítomnými postavami. Herecké obsazení (Bušová, Ferbasová, Nollová, Hilmar, Schránil a další) zde nijak nevybočuje ze svých zavedených stereotypů, sympatickým překvapením je naopak svěží výkon dvacetilého Herberta Loma, budoucího komisaře Dreyfuse ze série filmů o Růžovém panterovi, mizejícího nedlouho poté k přátelům do Londýna. Zda si tenkrát tvůrci v čele s dravcem Slavínským skromně a nenápadně dokázali vystřelit sami ze sebe anebo jen náhodou přispěli k inspiraci pozdějším parodiím na kýč, je skutečně asi už jen ve hvězdách. Na každý pád jim za to patří skromné poděkování.(20.6.2009)

  • - Filmový debut Viléma Pfeiffera. (M.B)

  • - První filmová role Herberta Loma (celým jménem Herbert Charles Angel Kuchacevich ze Schluderpacheru), známého později jako inspektora Dreyffuse ze sérií o Růžovém panterovi. (honajz)