Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Upjatá maloměstská morálka kdekoho podezírá z neřestnosti. Zejména klevetivá paní radová, u níž Růžena Šlemrová vyhmátla pokrytectví a honbu za senzacemi, těmito vlstnostmi vyniká. Když staromládenecký pan profesor získá do své domácnosti mladičkou služebnou, okamžitě jen podezírán z nemravných úmyslů... Inspirace francouzskými "Zvonokosy" zůstává bohužel nezvládnutá. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (11)

Tosim 

všechny recenze uživatele

Je to taková blbinka, pro představu asi to, z čeho si tak moc dělá srandu Pytlákova schovanka (rodinné vztahy a náhody.) Ovšem Růžena Šlemrová je boží (jestli tehdy takové slovo existovalo ;-) ()

troufalka 

všechny recenze uživatele

Jako herce mám Čeńka Šlégla velice ráda, byl vždycky tím správným okořeněním řady prvorepublikových filmů. Jako režisér točil spíše průměrné kusy, kterým chyběla šťáva. Tady to nezachránila ani Růžena Šlemrová ani Theoror Pištěk a to je co říct. Příliš mě nanadchla ani Eva Matoušková v roli naivky. Myslím si, že sám režisér moc netušil, co si vlastně s herci má počít a ponechal je příliš sobě napospas. Vznikl tak film, který není ani příliš dramatický, ani romantický. ()

Marthos 

všechny recenze uživatele

Těžko říct, zda to tehdy tvůrci v čele s režírujícím Čeňkem Šléglem mysleli opravdu vážně, ale pro Martina Friče se stal tento film takřka nepostradatelným. Sbíral v něm totiž materiál pro Pytlákovu schovanku, legendární poválečnou parodii na filmový kýč. A že bylo čím se inspirovat! Všemi opuštěný sirotek, marně vzdorující nepřízni osudu, ušlechtilý profesor, ztracený rodinný medailonek s podobiznou a mnohé další symptomy pokleslé literatury pro paní a dívky směřovaly Fričovou zásluhou ke svému znovuvzkříšení. V okamžiku, kdy se na plátně objeví titulní hrdinka v podání Růženy Šlemrové, nastává náhlé vytržení z letargie a film získává alespoň jakýs takýs švih a vzpruhu. Šlemrová modeluje svou maloměstskou puritánku a pletichářku se všemi finesami svého dokonalého salónního herectví. Lze jen litovat, že její výkon ulpívá na povrchu jinak mizerného filmu, kterému v první řadě schází adekvátní scénář a vhodní spoluhráči s výjimkou Jana S. Kolára v malé, ale krásné roli hrdinčina nikdy nepřiznaného milence. ()

WANDRWALL 

všechny recenze uživatele

Pěkný amorální film, který má ale v titulu slovo přesně opačné. Ale to je jen lákadlo pro naivky, protože ve skutečnosti se v příběhu odkrývá zlo, a to pak teprve morálka může viniknout.***12.3.2011 ()

Pitryx 

všechny recenze uživatele

Dávám dvacítku aniž dobře tuším za co. Snad za tu zápletku, ale jinak jde o klasický dívčí románek. Herci hráli zlatou střední cestu, protože sami tušili, že jde o částečný brak. Snímek tak v podstatě nemá čím by zaujal. Ale i tak si jistě své příznivce najde. ?ne k nim ovšem počítat nelze. ()

Mishelen 

všechny recenze uživatele

K tomuto filmu jen několik připomínek, nebo spíš poopravení. Za prvé se v podstatě vůbec nejedná o komedii. První třetina filmu je vůbec dost depresivní a pak vše pokračuje na docela vážný téma o tom, že J. Marvan je vlastně podváděn nejen fyzicky ale i citově M. Glázrovou, která je tady pěkně odporná. To se týče i R. Šlemrové, která v tomhle dílku nehraje titulní úlohu, je jen představitelkou oné paní Morálky. Titulní úlohu zde má jmenovaný J. Marvan, kterému podle mě moc role "ze života" neseděly. Přeci jen ho radši vidím v komediální poloze. Film, který možná ani vzniknout nemusel a celý se tak nějak vleče. Jediné co stojí trochu ještě za zmínku je vzhled málo známé herečky E. Matouškové, na tu se koukat dalo. ()

Lykos 

všechny recenze uživatele

V prvé řadě děkuji, že televize tento film konečně vysílala. Viděla jsem ho kdysi jako malá, pamatovala jsem si jen název a že v tom hrála Růžena Šlemrová. Ano, je to taková řekněme červená knihovna, ale určité pasáže na mne opravdu zapůsobily, takže já jsem spokojená. Za vidění určitě stojí. ()

Kloboucek75 

všechny recenze uživatele

Viděno dnešními oči je film skandální . Čeněk Šlégr natočil velmi kontroverzní film. Hlavní postava je týraná v sirotčinci od děvčátka až po dospělou ženu.  Jako dítě nedostane najíst a musí do kouta .Nejvíc mě vytočila scéna jak  prosí boha, aby mohla odejít a není jí to umožněno. ()

Reklama

Reklama