poster

Richard Müller: Nepoznaný

  • Slovensko

    Richard Müller: Nespoznaný

  • anglický

    This Is Not Me

    (festivalový název)

Dokumentární / Životopisný

Česko / Slovensko, 2016, 90 min

Komentáře uživatelů k filmu (66)

  • Marigold
    ****

    Žádná Třináctá komnata. Nekompromisní portrét vyhaslého umělce, který se ocitl v područí vlezlých kýčařů. Návraty do 90. let fungují jako tvrdé zrcadlo. Kreativita a intenzita si vybírají zpětně hodně tvrdou daň. Má to v sobě zárodky misery porna a hodně hraničního zážitku, ale Remo dokáže udržet distanci a zachytit vypovídající detaily nad rámec pouhého hyenismu. Působivé, nepříjemné. Rozpaky hlavně z úvodu, poslouchat sebestředný plky blbky Banášový, to je dobrý start leda k rannímu průjmu.(25.1.2017)

  • xxmartinxx
    ***

    Nekompromisní atmosféra úpadku a degradace člověka. Nejde ani tak o to, jestli Muller má/měl talent, který se v jeho současné existenci nemá jak projevit, ale že se nemá jak projevit jako plnohodnotný člověk, tak podivně přežívá ve vegetativním stavu devadesátkové slávy, jako by neexistovala budoucnost. Nicméně to všechno je jasné po každé jedné scéně, takže by neuškodil prostřih. Nebo naopak trochu komplexnější pohled než tato efektní zkratka - třeba když se tu mluví o jeho charismatu, tak tento film ho vůbec nijak neregistruje a ukazuje ho jako v každém okamžiku zlomeného člověka - ačkoliv to nemůže být vše. Trochu se bojím, že tvůrci nepořídili dost materiálu na komplexní dokument, tak i názvem utekli k titulu "Nepoznaný". Oceňuju existenci dokumentu, který se nebojí jít proti protagonistovi, ale tady to nakonec působí i trochu chtěně a zbytečně vyhroceně.(25.7.2017)

  • Radko
    ****

    Ráno čo ráno chodia tisíce z ľudí do otravnej, blbej práce. Takýto spôsob prežívania sa skôr či neskôr prejaví v tvári i správaní. Jednoducho, ak človeka niečo nebaví a otravuje, tvár churavie a výraz naštvaného zúfalstva je častým spoločníkom spolucestujúcich v raňajšej hromadnej doprave. Práve tak RM. Hýrivú a tvorivým potenciálom naplnenú mladosť populárneho speváka a textára vystriedal apatický mámvpučizmus, mlčanie a otravná nálada. Spievať spieva, veď čo by iné robil, no elán a nadšenie sú fuč. Veselé drogy vystriedali posmutnelé psychofarmaká a zdanlivo to vyzerá na úpadok. Ale nie je. Vidieť liknavý prístup i nechuť k práci s vedomím, že robiť by sa (asi) malo. Ale zintrovertnenie a prechod od hurónskeho smiechu k tichu nemusí byť degeneráciou. Možno len snahou o prechod do ústrania. Len to, čo ľudia neriešia často u seba a svojich známych (otrávenosť robotou, do ktorej sa z existenčných dôvodov musí chodiť), riešia u populárneho speváka. Portrét je neveľmi veselý, no o to úprimnejší, snáď aj pravdivejší.(4.11.2017)

  • MM_Ramone
    ****

    Richarda Mullera dlhodobo považujem za najlepšieho, najkvalitnejšie, najkreatívnejšieho slovenského speváka. Jeho tvorbu sledujem so záujmom už mnoho rokov. Prežíval som s ním začiatky v kapele Banket a potom aj všetky tie jeho excesy, výstrelky, prešľapy, škandály. Nikdy som na neho nezanevrel, pretože som ho vždy považoval za svojrázneho, jedinečného umelca. Teraz je to už pán v pokročilom veku s vysokou nadváhou, s ťažkými mániodepresívnymi stavmi a s podlomeným zdravím. Stále má však môj obdiv a rešpekt. ****(6.9.2017)

  • triatlet
    **

    Radši si pustím záznam z koncertu než tento dokument. Škoda, že nemá poloviční stopáž a nepůsobí míň "umělečtěji. U řady osob jsem netušil, kdo mluví a proč mluví.(6.9.2017)

  • Slarque
    ***

    Richard Müller v dokumentu, který je možná srozumitelnější pro jeho sklaní obdivovatele. Mně tahle fragmentární struktura, ve které se mísí archivní materiály s na přeskáčku podávanými záběry z tříletého natáčení v posledních letech, spíš mátla, a občas jsem netušil kdy a kde to vlastně jsem. Ale jinak velmi dobré, nebulvární nakouknutí do života jedné osobnosti, která má problémů až nad hlavu, ale nesmí si kazit mediální obraz. Myslím, že pro protagonistu samotného může mít dokument pozitivní přínos, a s těmi parazity kolem něho bych si nedělal hlavu. Ti přežijí i horší věci (70%).(6.9.2017)

  • 6thSun
    ***

    Páč mě tvorba tohoto pána nikdy nezajímala a nic moc jsem si o něm tedy nikdy nezjišťoval, do půlky dokumentu jsem netušil, proč chodí jako mátoha, která neví, co se kolem děje a jede už na hodně zrezivělého auto-pilota. V půlce jsem se tedy jal sám hledat informace na internetu, kde jsem se dozvěděl, že na to má Müller klinické potvrzení. O tom padne nakonec zmínka i v (mimochodem nepěkně utahaném) závěru filmu, jak se ale do tohoto stavu dostal, o tom autoři mlčí. A to vidím, jako největší slabinu - jinak slušného - dokumentu, protože si nemyslím, že by se věci o konkrétních lidech měli dělat tak, aby si to do souvislostí hodili jenom skalní fandové.(10.9.2017)

  • mm13
    ****

    Úvodné komentáre na hovno a akoby z iného filmu. Alebo ich tam dal Remo naschvál? Celý priebeh potom rovnakou mierou pútavý aj nepríjemný, finále mrazivé - to zredukovanie ľudskej bytosti na zdroj príjmu a spoločenskej prestíže nie je nič nové pod slnkom, tu prítomná miera obludnosti ale obávam sa nemá obdoby! Vycicajú ho, naoko oplačú a budú z neho ešte hodnú chvíľu v rôznych formách ďalej prosperovať. S pocitom, že pre neho robili a urobili maximum a že to za zásluhy.(17.9.2017)

  • Anderton
    ***

    Tak z tohto materiálu sa dalo vyťažiť viac, respektíve o Mullerovi by sa dalo nakrútiť 10 dokumentov a každý by bol o jednej téme. Tu je to všetko dokopy a je to potom značne povrchné. Choroba je iba načrtnutá a radšej vysvetlená psychiatričkou, aby sme vedeli, čo to Richard má. Archívne zábery potešia, ale zároveň vzbudia chuť vidieť nejaký komplexnejší dokument o vzostupe v 80. rokoch. Podobne je to aj so ženami, tam by sa zase viac žiadalo okrem dlhodobejších vzťahov zaoberať aj búrlivým životom na turné, pričom Bittová iba na kameru spomenie, ako to asi vyzeralo. Mnohých ale možno tento prístup, od každého niečo, uspokojí viac a bude mať svoju pravdu. Pre mňa Muller ostáva stále Nespoznaný.(8.9.2017)

  • Lukrecie
    ***

    Mám moc ráda dokumenty, ale tento mi přišel celkem nuda. Přesto téma Richard Muller přímo nabízí akci a tak trochu senzaci. Asi to bude pojetím režiséra, který neměl jasnou vizi, co chce dokumentem vlastně říci... Přišlo mi to takové neuspořádané pelmel...(7.9.2017)

  • Lucjen
    ***

    Remo ma jednoznačne presvedčil o tom, že Müller má o čom rozprávať. Následne však po každej sfére jeho života iba skĺzol, veľmi zľahka podryl iba tú o jeho chorobe. Ja poznám Richardové piesne, nie jeho samého a tak to bolo pre mňa značne mätúce. Čakala som od filmu presne opačný efekt. Jediné, čo bolo konzistentné, bola chladná, miestami až beznádejná atmosféra. Inak sa skákalo rôzne od jeho vzostupu, cez jeho osudové ženy až po jeho chorobu. Každá časť by vystačila na jeden samotný dokument a tak je tento 90 minútový pokus trochu zúfalý. Režisér vytvoril viac otázok, než odpovedí. Chcem o Rišovi vedieť viac!(31.10.2017)

  • kinderman
    ****

    Pamatuji se na návštěvu Müllerova koncertu v roce 2002. Tenkrát Slováci vyhráli MS v hokeji, což zpěvák neopomněl zdůraznit. Během chvíle si zcela podmanil vyprodaný sál místního kulturáku. Pak jsem jeho tvorbu i excesy úplně pustil ze zřetele. O to větší šok byly záběry, na nichž Müller s nadváhou a roztřesenýma rukama připomíná ponejvíce člověka dezorientovaného podobně jako Zeman bez protokoláře Forejta. Smutně působivý film, během jehož sledování jsem si nebyl jist, zda členové skupiny Fragile jsou Müllerovi spasitelé, nebo obyčejní paraziti. Ale spíš to druhé.(3.3.2017)

  • zette
    **

    Muller ma nekolik dobrych pisni, ktere se mi libi. Jinak neni ani mym oblibencem, ani ho nijak neodsuzuji. Krome jakesi zavislosti na drogach ci depresich o nem nic nevim. Presto jsem se z dokumentu o nem nic nedozvedel, krome toho, ze byl nekolik let pritelem Ivy Bittove. Dokument muze uspet jako obraz nekoho v dekadenci, mene uz jako medailonek jednoho z nejvyraznejsich slovenskych umelcu sve doby ci snad uceleny prehled nekoho vyznamneho. Podle me zbytecny film a promrhany namet.(10.9.2017)

  • Homer Simpson
    **

    Škoda, jestli opravdu bylo natočeno přes 200 hodin materiálu a režisér si do dokumentu vybral těchto 90 minut a navíc je podal v téhle souvislost, pak by se měl nad svým dílem zamyslet. Trochu mi to připomínalo Hoteliéra s Lanďákem, protože si takovýhle dokument Richard Müller za svou kariéru nezasloužil.(27.10.2017)

  • Jizni Tlapa
    ***

    Šíleně trpící absencí popisek zúčastněných účinkujících a blízkých známých, včetně letopočtů konkrétních flashbacků, tohohle, jinak výjimečného člověka! Jinak velmi zajímavá kamera a pohledy do zákulisí na rýšův troskoidní stav. Špatně nazvučené dialogy pak celou zajímavost pohřbily dokonale.... 70 % pro tohohle mého oblíbeného interpreta(5.9.2017)

  • plechulka
    ****

    Richard M, v dokumentu připomíná obrovského Moby Dicka na konci sil, okolo kterého krouží hejno kosatek dychtivě čekajících na příležitost si ukousnout kousek z jeho těla či duše..... dost smutná podívaná, nicméně za autora hovoří hlavně dílo a pár písniček tohohle pána se (určitě nejen mně) vrylo do duše a provází mne desetiletí....(15.9.2017)

  • RonaMidu
    ***

    pohled na nemocného člověka bývá vždycky smutný,ať už si za to může sám nebo ne....v kontrastu s jeho bujnějším obdobím o to smutnější....držím Vám palce,Richarde(2.10.2017)

  • sator
    ***

    Jak směstnat 56 let do 90 minut ? Mě se forma dokumentu nekomentovaného leporela nelíbí.Srovnám li dokument s Mišíkem, chybí tu naprosto rovina osobní.Vlado je mimořádná citlivá bytost a božský muzikant ve všech třech rovinách, básník, skladatel, interpret... Dnes je to polochromená továrna na peníze, medikace nic neřeší, držím palce... Richard Müller si dokument před premiérou přál autorizovat a nebyl s výsledkem spokojený. Proto museli tvůrci filmu snímek "zcenzurovat"... V rozhovoru autoři doufají, že někdy diváci spatří i snímek bez zásahů...(26.2.2017)

  • carlos 2010
    ***

    Tu je vidno, akým slabochom R.M. je.(7.9.2017)

  • Autogram
    ***

    Richard Müller je presne ten prípad, ktorý by mohol slúžiť ako reklama proti drogám. Z veľkého speváka zostal už len duch, ktorý môže niečo vyťažiť zo svojej minulosti, ale spev už nie je ako býval, keď nepozná texty vlastných piesní. Podobne je to aj v tomto dokumente. Zaujímavejšie sú archívne zábery zo súkromia alebo zo starých koncertov a na novom materiáli je mi ho iba ľúto, ako nedokáže súvislo rozprávať a je odkázaný na starostlivosť druhých. Škoda, že asi kvôli autorizácii dokumentu, sa do neho nedostalo skoro nič z rozhovoru so Soňou, rozhovor len začne a už aj končí slovami, že to nebolo ľahké. Je z toho nakoniec úplne priemerný dokument, na ktorý ísť do kina by bolo chybou. –––– Myslíš si, že sa mýlim, keď si myslím, že moja žena je krásna ako obrázok?(6.9.2017)

<< předchozí 1 2 3 4
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace