Reklama

Reklama

Betty (Betty Balfour), vzpurná a zhýčkaná dcera milionáře (Gordon Harker). Chce si vzít proti vůli otce za muže Jeana, který nemá peníze. Odjede do Francie a začíná žít z peněz otce, který má obchod se šampaňským. Otec předstírá krach své firmy. Betty nemá nyní přísun peněz, proto začne vystupovat v nočním klubu... (oficiální text distributora)

Recenze (16)

honajz 

všechny recenze uživatele

Je hezké vidět, jak si Hitch hraje s kamerou a některými záběry, jak sem tam nabídne příjemný vtípek nebo fór, ale ten příběh mi nesedí, ta bohatá mladá frajle mi lezla krkem, a postavy mi byly ukradené. Sledovat sled scén, jak odněkud někam někdo jede a mezitím pořádá večírek, a dva chlapi jdou po jedné mladé, bohaté a bláznivé holce (jež je mi nesympatická), to mne fakt nenadchne. A ani nápad s předstíranou chudobou, jenž pro mne přijde příliš pozdě. Slabé, hodně slabé dvě hvězdy, možná pro milovníky červené knihovny a těch méně náročných českých předválečných komedií to bude zajímavější. ()

PetraMishka 

všechny recenze uživatele

Až na konci mi došlo, že to měla být crazy komedie, ale bohužel z mého pohledu to bylo jen hloupé, stejně jako hlavní hrdinka, ve které se mísila naivita s omezeností. Chvilkami to mělo pěkné nápady, po celou dobu je tu opravdu skvělá kamera, inovativní způsoby snímání, stejně jako práce s prostorem a davem, ale nedokáže to přehlušit tu prázdnotu příběhu jako takového. Musím tady dát Hitchcockovi za pravdu, že tohle není na chlubení. ()

Reklama

Rattlehead 

všechny recenze uživatele

Troufám si tvrdit, že patří mezi ty lepší Hitchovy němé filmy (i když jsem neviděl všechny). Jsou zde dobré vizuální nápady, skvělý je obtisk rukou na obleku. Děj ovšem nic extra a hlavně výrazně chybí hudební doprovod (což ovšem není chyba režiséra, ale distributorů. Snad by nebyl takový problém najmout klavíristu, který by jej obstaral). Je znát, že dvacátá léta dávala teprve jen tušit, do jakých rozměrů jednou rozkvete režisérovo mistrovství. ()

MickeyStuma 

všechny recenze uživatele

Betty tropí hlouposti, dala by se u nás také pojmenovat tato veselohra s odkazem na jistý český snímek. Dcera milionáře, charakterem střeštiprdlo a energický živel, je hlavním tahounem příběhu, z dnešního pohledu poměrně známého, neb byl v různých úpravách ve zvukovém filmu zpracován nesčíslněkrát. Celý tento počin má na svědomí pozdější mistr hrůzy Alfred Hitchcock, což je zřejmě důvod, pro se na tento snímek shlíží nelichotivě, byť k tomu není důvod. Betty kde se objeví, tam tropí nejrůznější vylomeniny, což je hlavním motorem filmové zábavy. O groteskní humor se však nejedná. Děj příběhu je sice přímočarý, ale poměrně v jednoduché formě promyšlený, a tak i na němý film při minimalizaci dialogů dokáže zaujmout. I zde jsou k vidění zajímavé filmařské postupy. Copak asi chtěl Hitchcock říct v úvodu a v závěru snímku pohledem na scénu přes skleničku pro šampaňské? Nakonec, názvem tohoto nápoje je i snímek pojmenován. Buď, jak buď. Každopádně se jedná o zábavnou komedii o Betty, dcery milionáře, která je buď příliš obeznámená s tím, že má až moc energie na to, aby ji společenské poklesky odradily od toho, aby byla šťastná a snažila se jít do všeho, co ji zamane nebo je až příliš obeznámená s tím, jak mizerný život může být. Hitchcock samozřejmě později natočil mnohem lepší filmy, ale málo zábavných komedií, jako je tato. ()

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Rozmary bohaté ženy jsou pouhou zajímavostí z počátků tvorby uznávaného filmaře Alfreda Hitchcocka. Rozmary bohaté ženy mají být vzdušnou bláznivou komedií, ale celkové vyznění neodpovídá zamýšlenému plánu, lehkost vrávorá na špičatých lodičkách nad strmým srázem a klopýtá. Napravení rozmazleného bohatého jedináčka je rozdrobeno v nejasnosti, spěchu, chybách i nezkušenosti. Hlavní postavou ztřeštěně laděného vyprávění je Betty (zajímavá Betty Balfour), neposedný čertík s dětinskou dychtivostí po životě a se vzdorovitou umanutostí rozjitřené nálady. Rodinné finanční možnosti pomáhají s větrem do plachet a ochutnávání života nezná hranic. Množství nahrazuje hloubku, reversní tvrdohlavost se nemění a katarze se míjí účinkem i pointou. Hlavní mužskou postavou je pohledný mladík (sympatický Jean Bradin), romantická Bettyina láska. Mladý idealista je vždy připraven chránit čest své dámy vlastním tělem a neodpouští si raněnou jízlivost. Výraznou postavou je šarmantní muž (příjemný Ferdinand von Alten), tajuplný a zdvořilý elegán, který rozvíjí fantazii do barev. Shovívavost se skrývá do úsměvu. Důležitou postavou je Bettyin otec (Gordon Harker), bohatý podnikatel, rozzuřený životním i finančním rozmarem své dcerušky. Následuje lehce cynická výchovná lekce. Z dalších rolí zaujme sarkastický vedoucí hotelu (Marcel Vibert), nespokojený s pracovním nasazením nové pracovnice. Rozmary bohaté ženy jsou pouhou zajímavostí z Hitchcockova začátku. Navíc zajímavost neslaně chutnající. ()

Galerie (6)

Zajímavosti (4)

  • Hitchcock označil túto snímku za najslabšiu, za najhlbšie dno v celej jeho režisérskej práci. (Biopler)
  • Hitchcock chtěl původně natočit tento film s úplně jiným scénářem. S výslednou podobou filmu po zásahu produkce nebyl vůbec spokojen. (ČSFD)

Reklama

Reklama