poster

Muž se srdcem kovboje (TV film)

  • USA

    Monte Walsh

  • Slovensko

    Monte Walsh

Western / Drama

USA, 2003, 117 min

  • Brouk
    ***

    Jak hodnotit film, když jeho knižní předloha patří mezi moje nejnejnejoblíbenější knížky? Jak hodnotit film, když si člověk udělá svou představu o tvářích a vystupování hrdinů a místě a léta jej dopilovává? Zavrhnout? Shodit? Kdepak, to si Tom Selleck ani tenhle film vůbec nezaslouží... Mám samozřejmě svou vnitřní představu, jak to (tu předlohu) vidím já, takže vychválit až do nebes ho rozhodně taky nemohu. Ale Selleckův projev a výkon a obsazení herců byl velmi sympatický. Jádrem sdělení je, že tenhle snímek je slušná podívaná bez ohledu na můj nesoudný, deformovaný nebo chcete-li zaujatý pohled, na který má každý právo a nejen pro ten filmový :-)(31.1.2006)

  • Korbelka
    ***

    Dala jsem 3*, ale stále přemýšlím, že jednu přidám. Knihu dobře znám a zamilovala jsem si ji. Ale přesto jsem na film nezanevřela i když se od ní hodně liší a to jen proto, že jsem se poučila z několika předešlých adaptací (MOtýlek, Král krysa, Transpoting, ...) u kterých jsem film naprosto odsoudila a to jen proto, že jsem se věrně držela toho jak skvělá byla knížka. Až po několika letech co jsem se odvážila si znovu tyto snímky pustit, jsem radikálně změnila názor, jsou to skvělé filmy s výbornými herci. Člověk to prostě musí brát, tak jak to je a momentálně zapomenout na knihu, odprostit se od ní. ;) Ale, abych se vrátila k filmu... Western je to velmi zdařilý, přírodní scenérie jsou krásné a hudba se také povedla. Tom Selleck mi do role Monteho sedí, možná víc ne Lee Marvin, který si tuto postavu zahrál v roce 1970.(3.11.2011)

  • Jossie
    ***

    Nechci porovnávat film s předlohou, což je jedna z mých nejmilejších knih, ale jako samostatný western je velmi slušný. Milé zpříjemnění je neustálé vtipkování kovbojů a hlavně tak trochu jiný pohled na divoký západ, kde kovbojové nejsou jen drsní zabijáci, ale obyčejní chlapi, kteří mají rádi svojí práci a najednou jsou nuceni se jí vzdát. Velmi pěkné jsou herecké výkony Toma Sellecka a Keitha Carradina jako Monteho a Cheta a tradičně dobrá je Isabella Rossellini.(28.1.2006)

  • monolog
    ****

    Není to první zpracování Monte Walshe, ale to původní s Lee Marvinem jsem neměl možnost vidět. Pár let po tom, co jsem tenhle film viděl, jsem si přečetl předlohu od Jacka Schaefera, protože mě zajímalo, jak to napsal. Jaký osudy Montemu vymyslel, jak jeho život zakončil. Přinejmenším v tomhle je přínos tohohle filmu, že vnímavýho člověka přitáhne k předloze (která je bezesporu nejlepším westernem, co jsem zatím četl a tak ho můžu jen doporučit, protože za poslední rok to byla nejlepší knížka, co jsem četl). I přes svou určitou povrchnost ve vztahu ke knížce je film dostatečně citlivý a poeticky smutný, aby divákovi ukázal tu nevyhnutelnost konce jedné epochy, stylu života. Jak řekl Sapkowski, něco končí, něco začíná. Hume Cronyn v jednom filmu říká, že nic nekončí, jen začíná další. Monte Walsh nekončí a proto ani nezačíná. Monte Walsh je stále stejný, neměnný, podpůrný pilíř. Chlap jak má být, svérázný, bezhlavý, veselý, věrný přítel a kamarád, který umí a chce vzít za práci a svůj díl vždycky odvede. Problém tohohle filmu je useknutý konec, který sice má znamenat, že Monte se nikdy doopravdy nezmění, ale přeci jen tu ta pomyslná tečka za větou chybí. Posledních sto stran románu mi dokonce dělalo potíže kvůli pohnutí číst. Dějové odlišnosti filmu se nedají vytýkat. Román popisuje dobu asi třiceti let, má spoustu dějových odboček, zábavných historek ze života, vedlejších postav a lidských zkušeností s životem na ranči. Ve filmu nevyzní spousta věcí, třeba Monteho trhlost a bezhlavost, jeho přátelství s Chetem nebo vůbec co je za člověka. Monte vlastně ztratí všechno a zároveň nic, protože svůj způsob života nijak nezměnil, přestože ten již dávno zmizel ve vzdálených modrých horách. Hned bych s Montem měnil.(2.2.2006)

  • kleopatra
    **

    Film to jiště není tak strašný, možná by si zasloužil i lepší hodnoceni, ale já jsem asi nadobro zdeformovaná knihou, které jsem se dlouho vyhýbala, protože ač je mi kůň zvíře milé, tak bych na něj nesedla a vůbec bych neřekla, že mě kniha o kovbojích, skutečných kovbojích, ne těch kreatur, co známe z mayovek, tak vezme za srdce. A v tom srdci - tam je právě ten rozdíl mezi knihou a filmem, který se sice poctivě snaží zachytit události, jak jsou v předloze, ale nezachytí hloubku pocitů malého kluka, který vyroste v muže a sroste se sedlem a přírodou tak, že věci jako rodina, majetek, domov jsou pro něj pojmy mající zcela jinou chuť, než pro kohokoliv jiného, aniž by se cítil ošizen, naopak je šťastný za to, jak to je. A tenhle vnitřní pocit naplnění film postrádá.(23.1.2005)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace