poster

2046

  • Německo

    2046

  • Slovensko

    2046

  • Velká Británie

    2046

Drama / Romantický / Sci-Fi

Hong Kong / Čína / Francie / Itálie / Německo, 2004, 129 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • ladynka
    ***

    Všechny filmy Wong Kar-Waie, které jsem dosud viděla, byly vizuálně krásné, měly zajímavé postavy a nápady. Tady mi režisér sice servíruje magické obrazy a ožívá motivy ze svých předchozích filmů, ale zároveň zhmotňuje postavy, které možná mají působit jen odtažitě a neosobně, jenže pro mě navíc vyznívají příliš povrchně (oproti upřímným zpovědím hrdinů Days of being wild, Chungking express, Fallen angels). Určitou jistotu by mohlo poskytovat herecké složení, ale moje oblíbenkyně Maggie Cheung se zde jen mihne, na afektovaný projev Zhang Ziyi jsem alergická a Tony Leung musí pronášet fráze jako: "Jsi ještě mladá. Máš život před sebou." Škoda.(31.12.2007)

  • Deimos
    ***

    TV/// Obsazení 7/10 Děj 5/10 Hudba 6/10 Efekty 4/10/// +herci, původní znění -nepopírám, že jsem se v tom ztrácel, svět budoucnosti měl být poodhalen více, měla se v něm odehrávat větší část příběhu/// Na tenhle film jsem se tešil ze všech projektů Kar-wai Wonga nejvíc. Žánr sci-fi je mi blízký, takže se není čemu divit. A možná, že to je jeho nej film. Pro mě je to však poslední ujištění o tom, že tento režisér nebude nikdy pochopen. Žádný z jeho filmů se mi nelíbil, většina mě nudila nebo jsem je vůbec nepochopil. A 2046 se hodně podobá filmu Stvořeni pro lásku. Jen je tam sci-fi motiv, jinak je to to samé a už to vážně otravuje./// Celkem 54%///(27.11.2008)

  • Djkoma
    ****

    Po shlédnutí tohoto filmu velmi lituji, že jsem neviděl minulý film stejného režiséra, Stvořeni pro lásku. 2046 vyprávějící o spisovateli jménem Chow, který žije ženami, zábavou, psaním, ale halvně ve vzpomínkách. Žije, píše a vzpomíná, přesto myslí jen na jednu věc. Jestli ho jeho (ne-)naplněná láska opravdu milovala. Proto svůj volný čas věnuje samotě a nebo společnici. Potká mnoho žen ať už Lulu, Su... Všechny jeho životem proplují, ale on má stále jen jednu otázku. Neumí si odpovědět a pouze doufá. 2046 je číslo pokoje v kterém byla zavražděna jedna z žen. Je to i rok, konce Čínské anexe v Hong Kongu a rok, kdy je vše spojeno vlakema cesta do 2046 je cesta do vzpomínek z které neni návratu. Každý kdo se vlakem do roku 2046 se vydává hledat své vzpomínky a chce znovu prožít co prožil. Vrátit se může jen ten kdo nechce vzpomínat, ale vše změnit. Chow píše o roce 2046, píše o muži, který se z 2046 vrátí. Přičemž on je tím mužem. Mužem, který cestuje vlakem bez konce, na cestě odnikud, nikam. Ve vlaku jsou ženy Chow-ova života, ztělesněné jako androidky. On se stále ptá na svou otázku, ale nedostává odpověd. Muž ve vlaku je Japonec, protože dcera majitele hotelu je do Japonce zamilovaná. Chow tak svým 2046 vytváří svůj vysněný svět, který je vlastně alegorií na jeho život, jeho pocity a vzpomínky. když znovu potká svou osudovou ženu, neuvědomí si nic a jde za svou minulostí... 2046 je nádherná melancholická podívaná se silnou hudbou, která vás dostane. Wong Kar-wai přestřihával a přetáčel tento film mnoho let, ale výsledek je krásný. Jde o nádherný labyrint o lásce, vzpomínkách a osudu. Když vás nedostane nádherná hudba a skvělý herci, možná vás probudí nádherná vizuální podívaná.Vizuální podívaná je ještě více poznat ve voyerských pohledech kamery. Jediná nevýhoda je možná větší překombinovatost a příliš mnoho žen, které se možná budou plést, ale vše jde zvládnout. Po dalším přemýšlení a rozhodování jsem se rozhodl pro 4*, které více trefují kvality filmu.(3.4.2005)

  • Marius
    *****

    Voľné pokračovanie Kar Wai Wongovho masterpiecu Stvorení pre lásku pokračuje tam, kde on skončil. Spisovateľ Chow sa vracia zo Singapuru naspäť do Hong Kongu. Ubytuje sa v izbe č. 2047 a sleduje i ovplyvňuje osud žien, navštevujúcich susednú 2046 ktorá má preňho vo vzťahu k predchádzajúcemu filmu osudový význam. 2046 je pocitovo úplne iný ako jeho predchodca, hlavne nerieši osudovú lásku, ale lásky nešťastné až tragické. Robí to omnoho „telesnejšou“ formou, i keď kamera si uchováva svoj civilný ráz a opäť raz ukazuje ako režisér dokáže vyčariť krásu z ošarpaných stien hotelov, ulíc a uličiek. Tony Leung a Zhang Ziyi sú opäť raz úchvatní, i keď Tonyho výkon v prequele sa mi páčil viac (čo môže byť dané charakterom vývoja jeho postavy) a Zhang potrebuje ešte nejaký čas aby dosiahla výkon rovný fenomenálnemu výkonu Maggie Cheung v Stvorení pre lásku. 10/10(11.12.2005)

  • balone
    ****

    Snímek o touze, ne o lásce, nemůžete přeci milovat někoho, koho jste právě potkali, to jen vaše smysly s vámi hrají nekalou hru a vy se propadáte do apatie, mnoho endorfinů se vám rozkládá v hlavě a vy máte pocit, že na vás někdo vychrstl živou vodu, ale jak se opaříte, když zjistíte, že ten člověk naproti neprožil to sámé, nemá ty samé tužby, nejste mu povůli či vámi přímo opovrhuje. Jak se živá voda změní ve studenou sprchu a vy byste si nejraději prohnali nůž hrdlem. Asi takové pocity jsem z toho filmu měl. Nebýt tam pár suchých míst v restauraci atd. neváhal bych ani chvíli a tak jako lásce na první pohled dal bych hned hvězd pět, takhle s chladnější hlavou a klidnějším srdcem dávám hvězdy čtyři, ale pro rozkvétajícího se muže je nutné vidět tento film.(5.8.2011)

  • - Název filmu odkazuje na poslední rok předtím, než se Hongkong definitivně osamostatní. Velká Británie ho vrátila Číně v roce 1997. (imro)

  • - Režisér Wong Kar Wai byl za snímek nominovaný na Zlatou palmu v Cannes. Na předávání hongkongských filmových cen bylo 2046 úspěšné hned šestkrát, kromě jiného v hereckých kategoriích, a dalších šest šancí zůstalo neproměněno. (imro)

  • - Mnohonárodní produkce si vyžádala 12 mil. dolarů a během prvních třech dnů (5. – 7. 8. 2005) promítání v USA vydělala ve 4 kinosálech 113 074 dolarů. Celkový výdělek v Severní Americe byl 1,4 milionu. (imro)