poster

2046

  • Německo

    2046

  • Slovensko

    2046

  • Velká Británie

    2046

Drama / Romantický / Sci-Fi

Hong Kong / Čína / Francie / Itálie / Německo, 2004, 129 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Jirka_Šč
    ****

    Artový film na hranici srozumitelnosti (a možná kousek za ní), ale přesto příliš dobré na tři hvězdičky. Vyjádření pocitů z minulých lásek prostřednictvím románu sci-fi (který hlavní hrdina píše) je dost originální nápad. Stejně pozoruhodná mi přišla i kamera - velmi často je obraz rozdělen na dvě poloviny vertikálně, přičemž děj se odehrává jen v jedné polovině a druhá funguje jako statický doplněk. Vyšší hodnocení je umocněno i velmi solidním zvukem na DVD z kolekce 6+6+6. Poslouchal jsem na sluchátkách AKG K701 a zřetelně dokázal rozlišit množství zvuků (a nástrojů), takže jsem si akustickou stránku filmu doslova vychutnával (ostré klapání podpatků, housle) a nakonec vydržel sledovat až do třetí hodiny ranní. ■ P.S. Jednoznačně nejvyzývavější a eroticky nejotevřenější Zhang Ziyi, co jsem dosud viděl.(25.4.2011)

  • May
    *****

    Pět hvězdiček je málo za něco, co má tak velké srdce. Wong Kar-wai natočil retro drama o spisovateli a spoustě žen. Příběh ze šedesátých let prolíná spisovatelova vize budoucnosti, která člověku bere dech asi stejně jako mnozí přestali dýchat při sledování Blade Runnera. Jak kdosi na jednom serveru trefně podotkl "A Diamond in the Mud".(2.11.2004)

  • swamp
    ***

    Nechce se mi uvažovat nad definicí art-filmu, ale řekněme, že toto art-film je. Natočil ho Kar-wai Wong, tak proč ne..? Bylo to pro mne složité koukání - ze strany autora bylo ulehčováno především nádhernou kamerou a neméně přitažlivou Ziyi Zhang, ale co se obsahu týče, místy se mě už už dotýkal, ovšem vždy se mu podařilo mne pustit či snad mi nedovolit ho uchopit. Vidím v tom spíše smutné umění pro umění - onanii pro onanii (tu režisérovu samozřejmě).(7.1.2010)

  • Pirkaf
    **

    Snímek, který se snaží vizuálně okouzlit a chytit divákovo srdce retro atmosférou, obsazením krásné Zhang Ziyi a lechtivým erotickým napětím (působícím ovšem zejména díky slizskému, clarkgableovskému hlavnímu hrdinovi s úlisným knírkem poměrně odporně). Jediné, čeho se mu v mém případě podařilo dosáhnout, bylo znuděné pokukování po hodinách a uvažování, jak dlouho ještě nad tímhle filmem ztrácet čas. O sci-fi, neřku-li fantasy, se nejedná ani náhodou.(30.5.2008)

  • genetique
    ****

    Navnadený sériou kvalitných filmov, ktoré som videl v poslednj dobe a v presvedčení, že nemôže ma už tretí film Kar-wai Wonga nudiť, som sa pustil do tohto. A stalo sa to, čo som neočakával. Film je síce v mnohom podobný základnej štruktúre jeho predchodcov, no vsadením sci-fi prvkov s nádychom fantasy sa mi stal omnoho prístupnejším. Krásne melodramatické plynutie, s rozprávaním môjho šikmookého obľúbenca Tonyho Leunga, sa mi azda len na chvíľku zdalo nudné, či pomalé. Plus mierna absencia citov mi nedovolí dať viac z hodnotenia. Všetko má ale svoj rozmer, svoj čas, idea je krásna, so symbolikou si konečne rozumiem. Každým ďalším Wongovým výplodom stúpa moje hodnotenie o hviezdičku, takže už len čakám na ďalší a dúfam, že sa nesklamem. 80%.(1.11.2007)

  • - Produkce byla přerušena během epidemie SARS v březnu 2003. (imro)

  • - Mnohonárodní produkce si vyžádala 12 mil. dolarů a během prvních třech dnů (5. – 7. 8. 2005) promítání v USA vydělala ve 4 kinosálech 113 074 dolarů. Celkový výdělek v Severní Americe byl 1,4 milionu. (imro)

  • - Název filmu odkazuje na poslední rok předtím, než se Hongkong definitivně osamostatní. Velká Británie ho vrátila Číně v roce 1997. (imro)