poster

Vražda na objednávku

  • USA

    Dial M for Murder

  • Velká Británie

    Dial M for Murder

Krimi / Mysteriózní / Thriller

USA, 1954, 105 min

Scénář:

Frederick Knott (scénář, divadelní hra)

Kamera:

Robert Burks

Producenti:

Alfred Hitchcock

Střih:

Rudi Fehr
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • mat.ilda
    ***

    Na svůj věk zachovalá detektivka, která dokáže svým poutavým konverzačním stylem zabavit v celé své délce, aniž by měl divák zájem na počítání nějakých těch much... Nepřehlédnutelnému záporákovi, Hitchcockově to trademarkové postavě, zde ve skvělém podání Raye Millanda, by mohl konkurovat snad jen Ricky Gervais, ovšem ten se pro genově zakódované záporáctví nemůže počítat...(14.10.2014)

  • Gemini
    ****

    Pro rozklíčování otázky "Jak natočit pořádnou detektivku?" zdá se býti klíčovým klíč. Remake téhle klasiky byl trochu jinde, nešlo o "konverzační" film a podstatně víc se tam vraždilo:) Ale řeknu vám, Hitchcock má svoje kouzlo i po víc jak půl století, a i když se ty tehdejší postupy dnes už nenosí (a netočí), dám bez váhání víc než předělávce. A to i přes to, že minimálně v téhle roli vypadala Gwyneth Paltrow líp než Grace Kellyová;) A je to hlavně proto, že ten parchant Ray Milland byl naprosto famózní... 80%(18.8.2007)

  • movie
    ****

    Tak vám vlastně nevím proč, ale občas fandím padouchovy a říkám si, no jo, kdyby to tomu zákonu zas jednou nevyšlo. // Snímek, který se odehrává v jen omezeném prostředí, ale Hitch ho zvládá opět skvěle.Grace Kellyová je v roli Millandovi (a nejen v této roli) manželky výborná!(18.8.2007)

  • lesumir
    *****

    Tak jo, Hitchi, dneska to přišlo. Sice až na šestý pokus, ale konečně můžu říct, že jsi byl opravdu genius! Konečně ti mohu dát plný počet s nadšením a úsměvem na tváři, že jsem viděl výbornou konverzačku, ve které dominuje hlavně brilantní scénář, tvoje geniální režie a herecké výkony, Miliard opravdu výborně slizký, Kelly krásná, avšak trošku afektovaná. Tak dobře, neměl jsi to tak těžký, vzal sis na starost divadelní hru, ale to jsem potřeboval vidět, abych uvěřil. Film s temnou atmosférou, tak na půl noirko, výborný prostě!(24.5.2008)

  • choze
    ****

    Britský dramatik Frederick Knott proslul dvěma komorními a solidně zamotanými thrillery (původně veleúspěšnými divadelními hrami, které následně přepsal do dvou neméně úspěšných filmů) a sice VRAŽDOU NA OBJEDNÁVKU a ČEKEJ DO TMY. Oba charakterizuje rafinovaná, až překombinovaná výstavba zápletky a vystačení si jen s jedním bytem a pár postavami. Oba příběhy také stojí na podobném půdorysu, kdy nicnetušící a zdánlivě bezmocnou ženu ohrožují ze zištných důvodů dva typy zločinců, z nichž ten chytřejší vydírá toho méně chytrého, aby mu se špinavou prací pomohl. Děj se ale u obou těchto her kočky s myší odvíjí značně odlišným směrem a v případě VRAŽDY výrazně nepředvídatelněji. Nemůžu se zbavit pocitu, že s takto kvalitním scénářem Hitchcock neměl moc co pokazit a že oproti svým jiným snímkům se tu filmařsky příliš neblýskl. Každopádně si - i díky dobře obsazeným a hrajícím hercům - připsal parádní thriller.(25.2.2017)

  • - Ve scéně, ve které vystupuje v noční košili, navrhla toto oblečené sama Grace Kellyová. (Hejtmy)

  • - Film byl natáčen stereoskopickou 3D kamerou, ale uvedení ve třetím rozměru se s výjimkou premiéry dočkal až v 80. letech. Hitchcock se domníval, že třetí rozměr je nejvhodnější právě pro adaptace divadelní hry. (filip.novak)

  • - Šaty Margot Mary Wendice (Grace Kelly) byly vybírány tak, aby byla postava na začátku oblečena ve výrazných barvách a s postupujícím příběhem byly její šaty stále tmavší. (Dreadd)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace