Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Rogue
    *****

    Příběhem asi nejtemnější noir vůbec, pro mě osobně esence všeho, co mám ráda (podobně dokonalý je snad jen Millerův kraťas Zákazník má vždycky pravdu). Na noir překvapivě ambivalentní hrdinové, z čehož plyne divácká neschopnost někomu fandit a plné vychutnání si příběhu. Něco smysluplnějšího možná napíšu časem. Zinnemann byl génius. Absolutní dokonalost. http://filmnoirblog.blogspot.com/2010/04/act-of-violence-1948.html(15.4.2010)

  • DDT
    ****

    Sice málo známý, ale pro mě jeden z nejlepších noirů vůbec. Zinnemanova "dokumentaristická" režie je mi u tohoto typu filmů mnohem bližší než třeba ceněnější novátorství Orsona Wellese. Herci nepřehrávají (až na občasné příliš "expresionistické ksichty" Van Heflina) a tak je film příjemně koukatelný i po těch šedesáti letech. Také dilema hlavního hrdiny, který si čím dál víc přeje vlastní smrt, působí věrohodně. I po formální stránce je "Act of Violence" "reklama na noir". Prostě - temné stíny na zdech i v duších, tak to má být :-)(1.11.2008)

  • Svadbos
    ***

    Jeden z najzaujímavejších filmov žánru film noir, ktorý odkrýva temnotu a násilie ukryté za záclonami žiarivých ulíc amerického predmestia. Film odhaľuje skrz charakteristické noir-témy odplaty a viny, trvalé efekty .vojny na ľudí. Hlavný hrdina filmu Frank Enley ukrýva temné tajomstvo týkajúce sa jeho pôsobenia v armáde počas vojny. Príchod zraneného druha do jeho idilického predmestkého domu môže znamenať jeho odhalenie. Joe Parkson, postihnutý muž, krývajúci do Frankovho kalifornského mestečka počas úvodných titulkov filmu, je symbolom fyzických rán vojny. Obdobne, temnota, ktorá prichádza, aby zahalila dom, v ktorom žije Frank so svojou manželkou edith, je obrazom stáleho tieňa, ktorý vrhá vojna na povojnový americký život. Všetko, čo Joe hľadá skrz celú zápletku filmu odohrávajúceho sa v časovom horizonte dvoch dní a nocí, je pomsta. Jeho dôvody sú znázorňované mnohoznačne: narážkami na hrôzy vojny, na to, čo Joe zamýšľal učiniť s Frankom a čo sa stane vo vyvrcholení filmu. Act Of Violence je typickým filmom žánru film noir z toho dôvodu, že znázorňuje človeka, ktorého život je narušený slabosťou a zlým osudom a taktiež dramatizuje stratu dôvery medzi manželmi. Film taktiež zakotvuje noir-fenomén zvratu medzi dobrými a zlými. Vo svojom vizuálnom štýle film evokuje rozpory povojnovej Ameriky. Je to typický Zinnemann , odosobnený a vecný tón,v niektorých scénach však veľmi subjektívny, vťahujúci diváka do Frankovej mysle.(13.9.2011)

  • mikulem
    *****

    Na filmech noir se mi nelíbí, že se tam předpokládá jistá dějová šablona. Mám raději filmy, které mě dokážou překvapit. Act of Violence mě ale v tomto ohledu nezklamal a je-li řazen mezi filmy noir, pak je to zatím ten nejlepší, jaký jsem viděl. Něco jako CIZINCI VE VLAKU s naprosto bezvýchodnou atmosférou. Zinnemann ve mně roste každým dalším filmem.(6.11.2010)

  • betelgeuse
    ***

    Robert Ryan hraje kulhavého válečného veterána, který se chce hrdinovi pomstít za jeho dobře míněnou, ve výsledku ale tragickou zradu v německém zajateckém táboře. Poměrně ordinérní, nezajímavě natočený thriller s noirovým spodkem (mstitel, zapojení podsvětí) a moralistní nástavbou (hrdinův pocit viny, reakce manželky), která potvrzuje Zinnemannovu inklinaci k nadžánrové, psychologicky korektní kinematografii.(13.5.2006)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace