Reklama

Reklama

Klient

  • Írán Forushande (více)
Trailer 1

Obsahy(1)

Mladý manželský herecký pár Emad a Rana právě zkouší hru Arthura Millera Smrt obchodního cestujícího, když jsou vlivem okolností – jejich dům se hroutí - nuceni hledat nové bydlení. Nastěhují se do nového bytu, ale netuší, že skrývá děsivé tajemství, které v něm zanechala předchozí nájemkyně, žena nevalné pověsti, a že jejich vztah bude podroben zásadní zkoušce... (Artcam Films)

(více)

Recenze (60)

Hoyt 

všechny recenze uživatele

Tento film obral Toniho Erdmanna o Oscara? Tak to snad ne... Nudnější příběh jsem už dlouhou dobu neviděl, emoce to nevyvolá žádné a řemeslně to taky není žádný zázrak. Slabé 2*. ()

Spike17 

všechny recenze uživatele

Na to, že má jít o "prozíravý naturalistický snímek" mi přišel až moc uměle vykonstruovaný, co se týče chování postav (kdy jediná normálně jednající postava je manžel) a divadelního představení, které má sugerovat jakousi paralelu s jejich životy. Velmi se mi líbila práce s osvětlováním a prostorem na začátku a konci, kdy se postupy variují a dalším plusem bylo působivé vyobrazení rozpadu manželství, nicméně scénář místy trpěl na nelogičnosti, zkratkovitosti a doslovnosti. V lecčem podobné Rodinnému štěstí (bytové drama na konci, postavy nosící masky), ale jeho kvalit to zdaleka nedosahuje. ()

kaylin 

všechny recenze uživatele

Skvělá ukázka toho, jak v současnosti vypadá a může dál vypadat íránský film. Mimochodem film žánrový, z kterého jako kdybych cítil začátky Briana De Palmy, nebo něco lehce i z Hitchcocka, i když v mnohem realističtějším a zároveň divadelnějším provedení. Tenhle snímek si opěvování zaslouží. ()

Kaluž 

všechny recenze uživatele

Na těch Oscarech to byl tentokrát řádný fail, bo jestli tohle strčilo do kapsy Toniho Erdmana, tak si v té akademii sedí na uměleckém vedení. Po výborném Rozchodu Nadera a Simin a dalším ocenění z rukou akademiků jsem čekal přinejmenším podobný nášup. Tedy vysoce koukatelné sociální drámo, co chytne za srdíčko, případně ho v tom lepším případě rozmačká. Klient je však spíše jen dějově střídmou jednohubkou s nepříliš nosnou zápletkou a přemrštěnou stopáží. Naprosto všední a tvůrčím přístupem příliš chladné zachycení střípku reality bez jediného zapamatováníhodného momentu. Tohle mi nějak nesedlo. ()

radektejkal 

všechny recenze uživatele

Nedávno jsme mluvil o divadle, a přitom jsem zapomněl na Arthura Millera. Trestuhodné! "Smrt obchodního cestujícího" byla naší povinnou četbou... Arabové se integrují do euroamerické kultury? Nebo ji jen využívají pro své vlastní potřeby? Tak či onak si z ní berou i její problémy, a ty nejsou ohledně vzájemného soužití různých pohlaví, rozhodně malé. Nejspíš bych se zřekl různých vymožeností (třeba i divadla), kdyby tyto vztahy zůstaly alespoň napůl-mohamedánské. Pozn. 1: V USA je film uváděn pod názvem "Obchodní cestující". Kdo je jím zde? Nejspíš "tchán", protože zemřel. A byl to skutečný násilník? Nekryl někoho, třeba "zetě"? Nejspíš to bude tak, že si Asghar Farhadi oblíbil Arthura Millera (stejně jako já) a chtěl se s ním ve filmu pomazlit. Pozn. 2: Z Farhadiho filmů u mě zatím vede "O Elly". ()

major.warren 

všechny recenze uživatele

Výborný thriller. Klient Asghara Farhadiho byl prvním filmem íránské kinematografie, který jsem viděl a hned napoprvé jsem měl tu možnost vychutnat si ho v celé své kráse v kině na velkém plátně, kam Klient, přestože se jedná prakticky o komorní snímek, rozhodně patří. Farhadiho film se dá jen velmi těžce zařadit do určité žánrové skupiny. Na jednu stranu jeho děj, pomalé tempo, postavy (manželský herecký pár) a komorní stylizace zasazená do prostředí Teheránu, by mohli otevřít cestu označení jako "sociální drama." Farhadi však pracuje s mnohem vrstevnatější a podstatně rafinovanější zápletkou, přičemž na půdě prakticky jednoho bytu jedné manželské dvojice staví vedle sebe psychologický film (manželská krize), detektivku i mrazivý thriller. S proměnlivou atmosférou zachází režisér skvěle, stejně jako při vedení herců - Shahab Hosseini a Taraneh Alidoosti jsou výteční. Přesto, že se jedná o smyšlený příběh, Klient si zakládá na určité pravdivosti světa, ve kterém se odehrává, a do něhož nechává diváka velmi dobře nahlédnout. Myslím, že označení jako "film ze života" je poměrně trefné. I to může být důvodem toho, proč si Americká filmová akademie tento film vybrala jako vítěze Oscara v kategorie nejlepší zahraniční film. Klient je totiž filmem hovořícím ryze univerzálním jazykem a přesto neodvratně spojeným se zemí svého původu. Navíc v sobě schovává i otázky vztahové (celý příběh je v podstatě výpovědí o náhle narušeném vztahu dvou lidí, kteří se milují). Film, který má co říct, dokáže poutavě vyprávět a ještě mít prostor pro strhující okamžiky, si Oscara zaslouží. O Íránskou kinematografii se určitě budu v budoucnu více zajímat, a co se týče přímo Asghara Farhadiho, musím se někdy podívat i na jeho Rozchod Nadera a Simin. Jeden Oscar za nejlepší zahraniční film. ()

Aljak 

všechny recenze uživatele

Nemôžem si pomôcť, ale toto mi prišlo naozaj mdlé, strnulé a priemerné. Oscar za najlepší cudzojazyčný film teda podľa mňa nie je ani náhodou v správnych rukách (ale to asi aj mnohé ďalšie pozlátené sošky). Tématicky bol tento iránsky film síce zaujímavý, taktiež charaktery hlavných postáv, no akosi tomu chýbal poriadny spád a v mnohých momentoch akoby opadávala tá dramatická atmosféra, do ktorej to malo byť celé zabalené. Videl som viacero Farhadiho filmov, ale tento ma zatiaľ bavil azda najmenej - a to som sa celkom tešil... ()

vydumnica 

všechny recenze uživatele

Take lepsie 3 hviezdicky. Cely cas to bolo napinave, mozno az na tie scenky v divadle. Herecke vykony pozoruhodne a velmi uveritelne. Oscar za film? No neviem...a inak, v takom byte by som neostala ani o den dlhsie...Obsah filmu zavadza, nejde o ziadne desive tajomstvo, cakala som nieco ovela horsie a strasnejsie...Film si dokaze udrzat divakovu pozornost, ale od oscaroveho filmu by som cakala viac. Pre mna dobre, ale na jedno pozretie. ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

Zklamání. A to už tenhle týden píšu už u asi šestého filmu, kruci. Dost se obávám, že Fahradi (režisér trochu vleklého, ale solidního filmu O Elly a hlavně geniálního filmu Rozchod Nadera a Simin) po tom, co získal Oscara, mu to vlezlo do hlavy a od té doby už netočí hlavně proto, aby něco řekl, ale spíš pro ceny. Nutno uznat, Klient mu účel splnil, teď má doma dalšího Oscara, horší je, že se mu ten film moc nepovedl. Průměrně natočené drama s postavami, které nejsou moc promyšlené (kam se vytratila ta psychologie, která byla v Naderovi a Simin?) a se zápletkou, co nepůsobí zrovna moc realisticky (ačkoli se to celé snaží tvářit realisticky) a bohatě by vystačila tak na hodinu, ale je naprosto zbytečně mnoha vatovými scénami roztažena na 124 minut. Ano, můžete namítat, že íránské filmy ve většině případů míň jak dvě hodiny nemají, ale to je z toho důvodu, že podobně jako u japonských dramat působí na první pohled prostě, ale postupem času rozvíjí hluboký vnitřní příběh a podrobně charaktery všech postav. U Klienta tomu bohužel tak není a zbylý čas je jen (jak už jsem psal) vatou. Třeba těch scén ze školy je moc, bohatě by stačila jedna krátká, vždyť tam slouží jen k tomu, abychom viděli, kde hlavní hrdina pracuje. Vtipné na tom je ale stejně ten fakt, že nejsilnější scéna je právě jedna z těchto zbytečných. Mám na mysli tu scénu, kde se dívají na ten film, protože na ní je dokonale udělaný přechod z komedie do hodně vážného tématu. Pak ještě v jedné scéně se mu to trochu povedlo, ale jinak je ten film nudný a mdlý. Člověk čeká hodinu a půl na to velké finále a ono je úplně stejně mdlé a zbytečně rozvleklé, jako zbytek filmu. Herecké výkony tu jsou sice na dost slušné úrovni, ale samy o sobě ten film stejně moc nezachrání. A ačkoli se tam rýsuje nějaká myšlenka, bez pořádné psychologie postav nemůže fungovat. Takhle jsem totiž někdy nechápal jednání postav. Přemýšlel jsem i nad slabými 3*, protože to zas tak špatné není, ale upřímně, mám pocit, že za čas si na tenhle film už skoro ani nevzpomenu, snad jen na pár scén a o co tam zhruba šlo. Jinak to ve mě nic nezanechalo, takže radši zůstanu u lepších 2*. Ale mrzí mě to, čekal jsem o dost víc. ()

Joges 

všechny recenze uživatele

Od oceněného filmu bych čekal mnohem více. Klient mi přišel námětem sice zajímavý (ano, je tam ta správná dramatická zápletka), ale jinak to byl takový všední a obyčejný příběh. Kolik dnes podobných osudů a filmů je. Například vtipnější a mnohem nápaditější soupeř z oskarového klání Toni Erdmann mě bavil o něco více. ()

C0r0ner 

všechny recenze uživatele

No jo, další nominace na Oscara a další bídná sračka, ze které ta divadelní inspirace strašně čiší, což pro mě nikdy nebylo dobré znamení. Děj jako takový úplně špatný nebyl, ale bohužel ho tradičně zničila délka filmu, která tu zajímavou myšlenku roztáhla na dvojnásobek toho, co by stačilo. 50% ()

zette 

všechny recenze uživatele

I na iranske pomery ma film velmi pomale tempo. To rozhodujici se deje az na konci a vubec se nedivim, ze dedek dopadl, jak dopadl... ()

angel74 

všechny recenze uživatele

Vlastně ani nevím, koho jsem litovala víc, jestli oběť násilného činu, nebo samotného násilníka. Chvílemi to bylo možná trochu utahané, nicméně klady výrazně převážily nad zápory. Hlavní devizu filmu vidím v tom, že se režisérovi podařilo udržet příběh více méně neprůhledný až do překvapivého konce. Herecké výkony jsou také na vysoké úrovni, skoro všichni zúčastnění se zhostili svých rolí velmi přesvědčivě. Zaujala mě i druhá dějová linka sledující zkoušení a následné předvádění divadelní hry, kde po traumatizujícím zážitku ústřední manželský pár ventiloval svoje emoce a pocity, včetně frustrace, naštvání, strachu či úzkostných obav. (80%) ()

chelseaman22 odpad!

všechny recenze uživatele

Všichni o tomhle počinu mluví kvůli jeho domnělé kvalitě, která dle mého chabého úsudku ani zdaleka nedosahuje kvalit Tony Erdmanna. Nicotná zápletka z Blízkého východu, jíž se v divákovi až trapně nedaří vzbudit byť minimální emoce. odpad! ()

Mishqo 

všechny recenze uživatele

80% ... Ochladzovanie vzťahu počnúc rozpadávajúcou sa budovou a končiac bezútešnosťou finálnej situácie na pozadí divadelnej hry. Ako ďaleko ste ochotní zájsť v túžbe po pomste? Čo je už za hranicou normálneho správania? Znesiete následky svojich činov? Herecky výborné, atmosféricky podmanivé. ()

bizz_mjc 

všechny recenze uživatele

Znát hru Smrt obchodního cestujícího, se kterou se děj Klienta provazuje, hodnotil bych určitě výš, protože dramatická (i hraná) část filmu je naprosto v pořádku, ale vzhledem k neznalosti mi utekla spousta souvislostí a neužil jsem si některé dějové zákruty s kýženým cílem a nerozuměl jsem jim. ()

vyfuk 

všechny recenze uživatele

Klient je velký skok jinam. Jednodušeji se to skoro ani nedá říci. Oproti Rozchodu zde máme trochu méně promyšlený příběh skoro až s triviální zápletkou. Plácáme se neustále z místa na místo v něčem, co kdejakého člověka prostě nezaujme. Tentokráte včetně mě. Farhadi v celku zbytečně promrhal svou příležitost k tomu, aby nás oslnil něčím dalším. Klidně rozličným. A on se asi snažil. Jenže z toho je spíše nějaká nahodilost, který nám nabídne jeden zvrat, nijak nezajímavý konec a puzzle, které moc do sebe nezapadají a nebo spíše musíte hledat bůh ví jakou dobu dobu, kam by asi tak mohli zapadnout. V již zmíněném opusu jste neměli nejmenší problém. Přesně jste věděli, co se děje a nechali jste se ukolébat genialitou díla, které bylo silně propracované. A Oscar? Když jsem si udělal vyhledávání o tom, co bylo nominováno, tak jsem zjistil, že cokoliv, by si ho zasloužilo více než toto. Už jenom proto, že tenkrát v zahraničí vznikli skutečné skvosty. ()

Autogram 

všechny recenze uživatele

Je to dlhé, je to iránske, je to od slávneho režiséra, ale nie je to Rozchod Nadera a Simin. Ešte aj tie divadelné vložky film neúnosne predlžujú a pritom všetko podstatné je v poslednej polhodine. Či je lepšia pomsta alebo odpustenie, to je otázka, ktorá trápi nejedného filozofa kdekoľvek na svete. –––– Ako sa môže človek zmeniť na zviera? – Postupne. ()

preclajsz 

všechny recenze uživatele

Viděno v Bio Oku - Naslepo... Íránský drama, no drama to skutečně bylo. Film, který by byl totálně bez hudby jsem viděl snad prvně, a vlastně i Íránský film jsem viděl poprvé. Ve zkratce se to teda alespoň mě neskutečně vleklo a tím, že tam nehrála žádná hudba která by to oživila, tak mi to přišlo i dost nudný. Pár scén tam bylo dobrejch, to jo, ale bylo jich děsně málo. 2* a to jsem hodnej, tenhle film není nic pro mě... ()

Související novinky

Týden nejúspěšnějších filmů BEST FILM FEST

Týden nejúspěšnějších filmů BEST FILM FEST

13.07.2017

Volné seskupení čtyř artových kin v Praze: Atlas, Evald, Lucerna a MAT pořádá od 13. do 19. července tohoto roku BEST FILM FEST, týden nejúspěšnějších a divácky nejnavštěvovanějších filmů první… (více)

89. Oscary - výsledky

89. Oscary - výsledky

27.02.2017

Letošní nejprestižnější filmové ceny byly uděleny. Americká Akademie umění a věd rozhodla o tom nejlepším, co bylo v Hollywoodu i jinde ve světě natočeno. Filmem roku se navzdory očekávání stalo… (více)

Reklama

Reklama