poster

Ploty

  • USA

    Fences

  • Nový Zéland

    Fences

  • Austrálie

    Fences

  • Velká Británie

    Fences

Drama

USA, 2016, 139 min

Komentáře uživatelů k filmu (138)

  • baribal
    *****

    Komorní a pomalé drama o těžkém životě jedné rodiny. Vlastně je to strašně moc obyčejné, není zde moc co už by někde jinde nebylo, ale zároveň je to výjimečné.. Ačkoli Viola Davis sbírá ocenění za roli Rose (teda sebrala zatím jen Globe, ale Oscar si myslim, že také dorazí), tak podle mě ten vrchol dělá barevnost (jo fakt barevnost) Washingtonova charakteru.. chvílí to máte rádi, pak nenávidíte, pak je vám ho líto, za chvíli mu nerozumíte a tak pořád dokola a pak to celé nějak skončí. Mám dojem, že jsem z Oscarových hitů viděl vše a tohle je z prvních dojmů ve srovnání se zbytkem to nejlepší.. a to včetně hereckých výkonů.(19.1.2017)

  • Malarkey
    ***

    Denzel Washington je frajer, což o to. Ale mám pocit, že tenhle film je absolutní sebe onanie. On totiž vystihuje život obyčejného Amíka uprostřed Pittsburghu a nemá problém tu zabřednout do debaty o ničem se sousedem na klidně i nekonečnou půlhodinu. A ačkoliv mám dialogovky za jiných okolností docela rád, tak tady jsem se mezi černotou a jejich problémy poměrně jednoznačně ztrácel. Herecky si tu Denzel užívá absolutní vrchol, ale nemůžu se zbavit dojmu, že tu tlačí na pilku a k tomu degustuje jednu prachbídnou vodku u plotu za druhou. Fences je prostě tak trošku zvláštní film. Vydržíte u něj jen v případě, že jste černej. 138 minut je totiž za jiných okolností pekelná řehole.(3.2.2017)

  • Cervenak
    ***

    Asi treba vopred vedieť, že je to adaptácia divadelnej hry. Prakticky bez pokusov dať tomu filmovú podobu. Takže sa zopár černochov vyše dve hodiny rozpráva na jednom dvore a v jednej kuchyni. Guľometným tempom. Pre Denzela a Violu veľká príležitosť predviesť vynikajúci herecký koncert... ale celkovo sa to skoro nedá prežiť. Našťastie po hodine zdanlivo bezvýznamných rečí (s okatými narážkami na dobový život černochov) vypukne skutočne zaujímavá dráma.(27.2.2017)

  • T2
    ***

    Rozpočet $24miliónovTržby USA $57,682,904Tržby Celosvetovo $64,414,761Tržby za predaj Blu-ray v USA $2,153,673Tržby za predaj DVD v USA $4,285,065║ Prvá hodinka je dosť rutinná konverzačka na ploche či lepšie povedané malom dvore za domom. Preberá sa oprava plotu, ženské, škriepky,... som to chcel normálne zabaliť, ma to nebavilo, som sa čudoval kam to chce Denzel smerovať. V druhej polovici sa ale prehodia klapky a začne sa to konečne niekam uberať, vzťahovo kryštalizovať. Takže nakoniec aspoň priemer ale druhý krát by som to už nechvel trpieť. /50%/(11.11.2017)

  • larelay
    *

    Denzel aj Viola mozu hrat ako z partesu pokojne aj cely den, ale co sa samotneho filmu tyka, lutujem, ze som sa do neho vobec pustila. konverzacky a silne pribehy milujem, ba priam vyhladavam, ale toto bolo utrpenie. po 45 minutach som mala chut si dat slucku okolo krku, zaliat sa do betonu a poprosit manzela, nech ma hodi do priehrady.(15.2.2017)

  • RedAK
    odpad!

    „Podívej se na to takhle když máš v kapse deset centů a chleba stojí dvanáct centů kolik chleba si za to koupíš zkus se nad tím zamyslet kolik chleba by sis za to koupil fakt to zkus,“ řekne jeden negr druhému a kamera se po popraskaných betonových schodech dramaticky přesune ze dvora do domu. „Hmm, dyž nat tim tag přemišlim, odpovjeť je dvanást, dvanást chlebů!“ odpoví vítězoslavně druhý negr. „A nebo,“ zdvihne obočí negr číslo tři a ležérně se loktem opře o rezavějící kuchyňskou stěnu z vlnitých plechů „to bude spíš nula, protože mi dva centy ještě chybí.“ První negr se významně usměje: „Vidíš to synku tady strejda inženýr vychodil základku tak se mu to teď machruje ale v podstatě má pravdu za deset centů si žádný chleba nekoupíš nebo aspoň ne ten co stojí dvanáct to je ekonomika.“ Dešťová voda prokapávající z děravého stropu na propálené linoleum umocňuje tíživost celého momentu. „A taďko, co je to ta ekonomyka?“ vznese dotaz negří dítě. „Ekonomika je když černej dělá za deset centů na hodinu a bílej za dvanáct takže bílej si pak může pořídit chleba zatímco černej za tu samou práci ne.“ „A nebo,“ zachraňuje situaci negr číslo tři a uhasíná nedopalek balené cigarety o zbytek zatuhlého omastku na talíři ve dřezu „je ekonomika spíš něco jako hospodářství.“ Rafinovaný střih odhaluje klíče ve dveřích a do záběru vstupuje hlava rodiny. „Ježiži taďko, to je mamka!“ zhrozí se malý negr a utíká se skrýt do své dětské pevnosti postavené z promočených molitanů. „Tak si představ, táto,“ vzdychne vrchní negřice a vyčerpaně odloží nákupní tašky na kuchyňský zahradní stolek „že v sámošce na konci čtvrti zdražili chleba na patnáct centů!“ ///… a takhle tam tento pavilon nemajetných amerických opic na dvou metrech čtverečních skoro dvě a půl hodiny třepe kokotiny a jeden se až nestačí divit, co za odporně ostentativní pseudofilozofický superblábol to letos dostal nominace na Oscara.(29.1.2017)

  • LIVINGDEAD
    odpad!

    30 minut jsem vydržel poslouchat uječený hlas Denzela Washingtona.(4.3.2017)

  • novoten
    ***

    Rodinná sága na třech lokacích, která chce být rozmáchlá tématem, délkou i poselstvím. Právě na to ale nejvíc doplácí, protože zabředává do nekonečných monologů kulometného Washingtona a atmosféru nechá diváka nasát skrze předlouhá tlachání o ničem. V nedramatických chvílích se tak zbytečně mělní jinak tíživě skvělé herecké výkony hlavní dvojice a nejvíce je na nich znát zásadní neduh filmu, tedy neschopnost překročit divadelní formu. Ten zamýšlený vybroušený příběh obyčejných lidí v obyčejné době na obyčejném místě tam někde schovaný je, ale přes odrazující prolog a vyprázdněný epilog se k němu dostávám jen velice ztěžka.(23.1.2017)

  • tron
    ****

    „Blue je tam, kam chodia dobré psy.“ Toto by som rád videl aj ako divadelnú hru, podľa ktorej to vzniklo. Denzel Washington hrá strašne nejednoznačnú a komplexne napísanú postavu otca a manžela, ktorý má obrovský dar reči. Ústa akoby sa mu nezavreli ako je deň dlhý, na všetko má odpoveď a v správny čas vie odľahčiť situáciu, keď naberie príliš dramatický spád. V skutočnosti sa mi na ňom od začiatku niečo nepozdávalo. Ako keby pod úsmevom a nezáväznými rečami driemalo niečo zlé a temné, čo ak raz naplno prepukne, bude to pre okolie veľmi škaredé a nepríjemné. Ku koncu sa z toho síce žiadny krvavý psychotriler nestane, ale aj tak to prestane byť sranda a na povrch vypláva viacero ťaživých, drsných tajomstiev a zvratov. Ploty sú výborne zrežírované, ale najviac im z vcelku pochopiteľných dôvodov dali herci. V čele s Washingtonom, ktorý nielenže mal odvahu zahrať si temnú postavu s temným koncom, ale dokonca to zvládol na jednotku s hviezdičkou a podarilo sa mu tak vytvoriť jednu z najlepších postáv v jeho filmografii. Osobne som pár takých ľudí, ako on, poznal. Rozprávajú a rozprávajú, na každý problém majú 100 rád, 200 zážitkov, 300 spomienok a 50 argumentov, ale v skutočnosti sú plný chýb, v mnohých prípadoch majú veľmi zvláštne vnímanie sveta a disponujú kontroverznými názormi, s ktorými sa dá len veľmi ťažko stotožniť. Denzelovi sa komplikovanosť povahy podarilo perfektne vystihnúť. Spočiatku ho milujete a smejete sa jeho neskutočným hlodom, ale potom si zrazu uvedomíte, že si prajete, aby bol už kurva ticho, lebo vám z toho praskne hlava. Vynikajúci sú však všetci, či už jeho kolega, synovia, brata (spomínane si na Baby-O z Con Airu?) a, tá hlavne, majestátne presvedčivá Viola Davis.(25.5.2017)

  • Slasher
    ***

    Sterilní "černošská" oscarovka o tom když je člověk poražený životem a nešťastně ho rozesírá i všem kolem sebe. Velmi konverzační, připomíná divadlo (což také původně je), předvádí super herce, a je docela smutný a depkoidní, plný silných slov, ale přesto se mi nedostalo k tělu jak mělo a tragédie jen tak vyšuměla. Je tu ale možnost, že jsem s tím měl počkat nějakých 40 let. (vzpomněl jsem na svůj oblíbený SUNSET LIMITED)(13.2.2017)

  • emma53
    ****

    Tohle je Denzelův film v mnoha ohledech, jak jsem to tak viděla nahoře vypsané a také si tam asi tím pádem zabral nejvíc prostoru. Ze začátku mlel tak rychle, že jsem pomalu nestíhala číst titulky. Ale ono šlo v podstatě o celek, o jednu rodinu s jejich radostmi, ale spíš strastmi. Možná jsem se do toho nedokázala tak vcítit jako v jiných Denzelových filmech a to je škoda. Chtěla bych například ještě víc poznat Violu, která mu hrála manželku, to byla nádhera, její evidentně herecký talent se mně zdál málo využitý.(18.1.2017)

  • choze
    ****

    Silné a silně ukecané (protože podle divadelní hry natočené) rodinné drama. Mohlo by být kratší a Denzelova postava toho má od života naloženo trochu moc (pobyt ve vězení i ve válce, rasistickou společnost, nesplněný sen o sportovní kariéře, starost o mentálně postiženého bratra, vysvětlování nevěry manželce a problematický vztah se oběma syny), ale právě díky své komplikovanosti a díky Denzelově výkonu fascinuje, občas až děsí a film parádně táhne.(15.7.2017)

  • xxmartinxx
    ****

    Nikdy mě nenapadlo, že budu kvůli Oscarům sledovat dvě a půl hodiny onanovat šedesátiletýho černocha, ale tak hej... všechno je jednou poprvé. Každopádně nemám nic proti exhibicím, když mi přijdou dostatečně motivované, a tohle má prostě dobrý, nebo spíš chytrý scénář. Sice se na to nedá koukat, jak je to dlouhé a úmorné, ale oproti vybělenému Hidden Figures je obzvlášť patrné, že na filmu pracovali černoši, kteří rozumí černým problémům, chápou se jako plnohodnotné bytosti a i kdyby tvůrci po cenách pokukovali, rozhodli se pro to odvést poctivou práci. Takže je to prostě dobré, když ne jako zábavný, tak jako chytrý a důležitý film. Navíc mám slabost pro divadelní monology a nevadí mi, když se za ně film nestydí. A to ze mě nemluví nějaký aktivizmus, ale prostě když mám koukat na film, kterej se věnuje problémům rasizmu, tak ho chci pořádně promakanej, a ne jako pokryteckou vějičku na ceny. 3 a 1/2(27.2.2017)

  • Kaka
    ***

    Jestli tohle mělo být plnokrevné vrstevnaté drama, tak selhává především v nevyváženém tempu, otřesně dlouhé stopáži a faktu, že x scén by mohlo být přestříhaných do kratších segmentů, protože občas je to očistec. Pokud na to bude ale divák nahlížet jako na niternou výpoveď Denzela Washingtona o slovech, gestech a emocích, které mohly a nemusely být v jeho vlastním životě (resp. dětství), pak přece jen film nabírá trochu jinou váhu a výpovědní hodnotu. Washington přes všechnu tu slovní vatu a zbytečnost některých scén poměrně obšírně pojednává, či alespoň ve zkratkách naráží na poválečnou rasovou problematiku, návyky a fungování otce despoty, problémy týkající se alkoholismu, velmi silně zabředává do tématu rodinné integrity a vůbec smyslu manželského svazku jako takového a to pěkně prosím dosti nadčasovou scénáristickou formou. Nehodnotí, nekáže, pouze ukazuje a je na každém, co si z toho odnese. A těch myšlenek je vcelku dost. Jestli tohle bylo točené kvůli Oscarům, tak je to špatně. Jestli byl tohle film Denzela, a nemyslím to tak, že je v kolonce herec, nebo režisér, tak potom je to osobní satisfakce a OK.(6.3.2017)

  • Dan9K
    *

    Když jsem se po filmu podíval na trailer 2, tak jsem zjistil, že stačilo kouknout jen na něj. Tam je všechno a vypadá to pak, že se tam toho ve filmu děje hodně a že je to opravdu film! Ale do traileru dali všechny scény, co nejsou z dvorku a z baráku, nenechte se tedy zmást. Zbytek je jen z dvorku a z baráku totiž :-) Ale mě by divadelní hra jako film vůbec nevadila, ale ten obsah je naprosto marný, tisíckrát viděný, a není zábavný ani poutavý. Člověk po hodině kecání o ničem zbystří, ale to jenom proto, že se tam objeví to nejomšelejší téma ze všech - SPOILER nevěra KONEC SPOILERU. To je samo o sobě nosné, ale je to hrozně levné. Pak jsou tu ještě tři drobné linky, vztah k synům, práce a vzpomínky na minulost. Ale s výjimkou vztahu k jednomu ze synů je to dost nuda. Jediné, co se na tomhle dá ocenit, jsou ty herecké výkony, ale aby jenom to stačilo na supr film, tak to by mohli střihat jeden film denně. Herecké výkony musejí být prostředek nikoliv cíl.(28.1.2017)

  • castor
    ****

    Divák se může s jiným hádat (což jsou příjemné dohady), zda je po herecké stránce lepší užvaněný a zatrpklý tvrdohlavec Denzel Washington nebo vše v tichosti tolerující Viola Davis. Manželství s vrcholy a pády s minimem lokací a s přepálenou stopáží. Divadelní předloha je patrná z každé druhé scény, hodně se tady mluví, velmi často o „ničem“, navrch si vystačíme jen s několika postavami. Nicméně to, že se k nám dostává nespočet dialogů, neberu jako mínus. Vše se točí okolo Denzela. Vydělává si jako popelář, vzpomíná na svoje homeruny, všechny okolo poučuje, zpochybňuje, co říkají, nechce slyšet o snech svých dvou synů, protože je nikdo nebude držet za ruku, a protože chce, aby se drželi dál o toho, co on (ne)dokázal, vše svaluje na barvu pleti, mele o přístupu a zodpovědnosti. Protože ON JE BOSS. A postupně odkrývá pár kostlivců, které má ve skříni. Denzel prostě válí. Znovu rozehrává celou škálu (ne)nápadně odporných rysů, díky kterým bychom mu nejraději rozmlátili basebalovou pálkou hlavu, jindy s ním ovšem klidně zašli na pivo. Coby režisér nepodlézá, pečlivě sleduje své postavy, nechce ze svého dítka dělat biják pro celou rodinu. Slušná práce.(23.1.2017)

  • Spiker01
    ***

    Jestliže někdo trpěl u Jackie, tak tohle je ještě o stupínek výše. 130 minut podle mě ne úplně nosného příběhu nevyvažuje ani nyní hojně opěvovaná Viola Davis, jelikož je to obecně až moc pomalé a celkově to vyznívá jako prosba o docenění akademií, nic extra jsem si ale z filmu neodnesl. Viola je sice fajn, ale letos bych si uměl představit cenu pro někoho jiného, obzvlášť když je nefér, že byla přesunuta do kategorie vedlejší ženské role, přitom ve filmu má jasně jednu ze dvou hlavních. Tou druhou je samozřejmě Denzel Washington, který minimálně první hodinu prakticky nesleze z obrazovky a celé to působí jako jeho vysněný projekt pro úzké publikum, které je navíc buď seznámeno s divadelní hrou, nebo konfliktem, který se ve filmu řeší. Pomalejší filmy mi nevadí, ale zde mi přijde, že si Denzel jen honí vlastní ego, i když samozřejmě řemeslně filmu prakticky není co vytknout...5/10(26.2.2017)

  • Xmilden
    ***

    Jistojistě oscarový kandidát jako blázen z pro mě neznámého důvodu narazil. Životní moudra tryskají všemi směry a Denzel hraje jako o život. Škoda přílišné délky. Film je vlastně taková směsice dialogů většinou dvou postav, které si navzájem vysvětlují své stanoviska. Nemusím tohle nikdy vidět podruhé, ale to rozhodně neznamená že jde o špatný film. Pro milovníky hereckých výkonů určitě povinnost. 65%(28.4.2017)

  • Wacoslav1
    *

    Ty vole tohle mělo takový slimáčí tempo, že jsem si až místy říkal, že se dívám na nějakej zpomalenej film nebo jsou ti herci zaseknutí. No nic další nestravitelná oscarovka. Jestli ovšem stačí halda oduševnělých negerských keců a rádoby hereckých výkonů k tomu aby si nějakej akademik u toho vyhonil, pak je všechno ok.10%(5.4.2017)

  • gogo76
    ****

    "Dobre, toto dieťa bude mať matku, ale ty už nebudeš mať ženu..." Bol som zvedavý na film, ktorý si vyslúžil nomináciu na Oscara. Určite aj bez nej by som si drámu od D. Washingtona nenechal ujsť. Keď Denzel v úvode spustil monológ a iba občas ho niekto prerušil, trvalo asi 15 minút kým sa mu klapačka konečne zavrela...Už som si vravel, že mám tých jeho kecov o ničom akurát dosť. Ešte chvíľu a možno by som to vzdal, ale to by som urobil chybu. Postupne spoznávame ostatných členov rodiny a vzťahy medzi nimi. Rodinné šťastie sa čochvíľa rozpadne pretože Denzel-ten, čo má odpoveď na každú otázku, zrazu nevie svojej žene vysvetliť, že sa stal otcom. Postava prísneho, ale spravodlivého otca mu sadla. Viac ako ukecaný Denzel mi sadela výborne hrajúca V. Davis a keď sú v zábere oni dvaja klape im to skvelo. Ako režisér to Denzel ustál, s malými úpravami to mohol byť ešte lepší film. Podal to komorne, možno až divadelne, ale hlavne druhá polovica filmu je výborná. Je však otázne či si film zaslúžil nomináciu. Po minuloročnom černošskom štrajku na Oscaroch mi to príde ako povinná nominácia. 80%.(5.2.2017)

  • *CARNIFEX*
    ****

    Fantastický Denzelov výkon, ktorý pre tento krát nespočíva vo forme prezentácie násilia kadejakého druhu, no hlavne v skutočnom hereckom umení. Divák tu narazí na všetky druhy prejavu emócií, pričom najviac žiari práve hlavný "hrdina". Učiť sa takýto scenár, by ma asi porazilo. Priznám sa však, že na mňa samotný film práve pre tieto dôvody spočiatku pôsobil veľmi uhundrane až otravne. Keď však človek pochopí tú hlbokú myšlienku, ocení celkový pohľad na vzťahy v jednej rodine, ktorá je po celý svoj život skúšaná nie len bežnými trápeniami, no najmä neustálemu poúčaniu, svojskému premúdrelému správaniu hlavy rodiny, ktorej sympatie si hádam ani nemožno získať, v konečnom dôsledku ocení čo si tvorcovia zaumienili. Skrátka - otec je len jeden, pričom nie vždy všetko negatívne pôsobiace, musí byť myslené naozaj zle. Aj keď to koniec koncov môže "vypáliť" kadejako ..(20.1.2017)

<< předchozí 1 2 3 4 6 7
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace